LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
tiptoo

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

@JTC . mij hoor je ook niet zeggen dat UWV perfect is, alleen wil het er schijnbaar niet in dat het geld gewoon komt, alleen 10 dagen later.
Lastig voor de mensen die in de schuldsanering zitten , maar geen overkombare ramp. Wel een boel geregel.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Inderdaad net wat je zegt, een onoverkombare ramp is het niet.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.

Gebruikers zullen zich in een discussie beperken tot het onderwerp.

den Vrijdenker

Ongelezen bericht door den Vrijdenker »

Hallo,
Het UWV verschuift de uitkeringsdatum van de dertiende naar de drieentwintigste van de maand,normaal krijg je 12 per jaar je uitkering over 30 dagen,nu krijg je 11x een uitkering over 30 dagen en 1 keer een uitkering over 40 dagen.De eerste keer op 13 januari en de laatste keer op23 december,het financiele jaar wordt dus met 10 dagen opgerekt.Die 10 dagen=1/3 maand.Dit inkomen ben je kwijt en krijg je nooit meer terug.Daar komt nog bij dat je niets meer af kunt trekken voor WAO'ers en chronisch zieken (van de belasting) dus je krijgt minder terug (b.v Hypotheek aftrek) en daardoor gaat je verzamelinkomen omhoog en krijg je minder zorgtoeslag en je moet veel meer aan het CAK betalen voor thuishulp en scootmobiel.In ons geval een achteruitgang van 140 euro per maand.Wij weten niet meer hoe het financieel moet!

de Vrijdenker

JtC

"Daar komt nog bij dat je niets meer af kunt trekken voor WAO'ers en chronisch zieken (van de belasting) dus je krijgt minder terug (b.v Hypotheek aftrek) en daardoor gaat je verzamelinkomen omhoog en krijg je minder zorgtoeslag en je moet veel meer aan het CAK betalen voor thuishulp en scootmobiel.In ons geval een achteruitgang van 140 euro per maand."

Dat staat los van de verschuiving, voordat iedereen in dit topic die bezwaren heeft, begint te roepen. Maar terugkomend op die 1/3 maand. Dat is op jaarbasis ca 2,75% achteruitgang (uitgaande van uw verhaal). Iemand die beweert dit niet op te kunnen vangen, doet toch iets niet goed. Ik verwijs dan ook naar mijn eerdere stelling over gezinnen in de WSNP die het veelal moeten doen met slechts Euro 20,00 - 30,00 per week.

Ik denk ook trouwens, en ik mag dit misschien niet schrijven en waarschijnlijk willen velen dit niet lezen, dat er een hoop mensen zijn die zichzelf maar erg zielig vinden en dat anderen medelijden met ze moeten hebben. Wie de schoen past, trekke hem aan...

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

meneer vrijdenker

ook u snapt geloof ik niet hoe de berekening in elkaar zit...
waar haalt u die 10 dagen vandaan?
jan kregen we gewoon tussen de 13/15 jan had 31 dg
feb had?28 dagen....betaald tussen 13/15
ga zo door het hele jaar...
je krijgt een MAAND salaris en de ene maand moet je 31 dagen met je geld doen en de andere 30 dg en feb korter...nou is dat wat..en ik heb nog nooit 13 keer per jaar mijn geld gehad....van de wao??

het is nu zo dat we gewoon
juni van 1 juni tot 30 juni...wao krijgen,dus maandsalaris...
alleen ipv van de 13/15 nu rond de 23ste...

julie 31 dagen....
dit heeft een gewone werknemer ook!.
mijn man krijgt ook maandsalaris net als andere mensen en tja die werken ook de ene maand meer uren als de andere maand?voor het zelfde geld...

mensen maken zich druk om de bereken en het slaat nergens op...
en ja ik zit zelf ook al jaren ,jaren in de wao...

stel nou dat het uwv het verschoven had naar de 5de...had iedereen dan ook zo in paniek gezeten...oh ja tuurlijk want dan hebben ze ineens meer geld in handen,want dan hoeven ze die mnd daarvoor niet zolang met hun geld te doen...?slaat dus ook nergens op wat ik nu zeg...maar laat het eens op je inwerken....is dus net zo dom als die berekeningen....

pfffffffffffff je wordt er wel moe van ...

piet jagers

Ongelezen bericht door piet jagers »

nogmaals het is gewoon een verkapte vorm van vakantiegeld afschoepen
en uvw strijkt weer eens eens een miljoen of 20 of weet ik hoeveel op aan rente
daarnaast verander jij vlug het onderwerp naar de wsnp en probeert het op die manier goed te praten .. jij ook net als taptoe van het uvw. jullie zitten hier met een groepje iets goed te praten . wat helemaal niet klopt

koeloejoek

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Dus als er bij iemand van jullie gezegd word, je krijgt je salaris pakweg 10 dagen later zeuren jullie ook niet, hou toch op om hypocriet te zijn.....niemand vind het leuk om zijn salaris/uitkering later te ontvangen

piet jagers

nederland is rijk en welvarend zeg jij :lol: :lol: :lol:
waarom is er dan een voedselbank???

piet jagers

en dat trucje van nu ken ik al van de ww

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

piet jagers schreef:nogmaals het is gewoon een verkapte vorm van vakantiegeld afschoepen
Onzin: Er wordt niets afgesnoept.. Je gebruikt het vakantiegeld iets eerder om die 10 dagen te overbruggen.. Daarna komt de uitkering en vul je datzelfde vakantiegeld weer aan met het bedrag dat je dus die 10 dagen niet van je 'normale' uitkering hebt hoeven betalen.
Dus als er bij iemand van jullie gezegd word, je krijgt je salaris pakweg 10 dagen later zeuren jullie ook niet, hou toch op om hypocriet te zijn.
Bij een normale werknemer varieert het salaris elke maand.. tijdsspanne is een paar dagen.. Krijg je de ene maand het geld op de 20e en de volgende maand ineens op de 27e.. Nee, daar zeurt idd. niemand over !!
nederland is rijk en welvarend zeg jij :lol: :lol: :lol:
waarom is er dan een voedselbank???
Omdat sommige mensen niet met geld om kunnen gaan ? Kulargument.

piet jagers

dat doen ze dat miss bij jullie bij mij stond mijn loon om de 4weken op mijn bank

JtC

@ koeloejoek: Dat kan vervelend zijn, maar je kan het ook absoluut opblazen alsof de wereld ondergaat. En dat is wat er nu gebeurt.
koeloejoek schreef:Dus als er bij iemand van jullie gezegd word, je krijgt je salaris pakweg 10 dagen later zeuren jullie ook niet, hou toch op om hypocriet te zijn.....niemand vind het leuk om zijn salaris/uitkering later te ontvangen
@ Piet: Dat er een voedselbank is, wil niet zeggen dat een land arm is of niet rijk is. Het zegt meer iets over de verdeling van arm/rijk in een land. Daarbij doet het er niet toe of er voedselbanken zijn, het gaat erom dat een land bepaalde voorzieningen heeft zoals uitkeringen, wao en bijstand. Hiermee zit dat in Nederland best wel snor.

piet jagers

en als ze mijn loon 8 dagen later storten is het kassa
dan pak ik op staande voet mijn ontslag en terecht

JtC

Ja, maar dan gooi je je eigen ruiten in, want aanspraak op WW heb je dan niet meer.

piet jagers

o neeee

angel1978

piet jagers schreef:en als ze mijn loon 8 dagen later storten is het kassa
dan pak ik op staande voet mijn ontslag en terecht
gelukkig.. Ik begrijp dus nu dat je omdat alles 10 dagen later komt, je je uitkering in het vervolg weigert ? Dat scheelt er weer een.

piet jagers

ik hou weer op met typen geen zin om mijn tijd te verkwanselen hier aan mensen die alles verdraaien

piet jagers

als jullie voor de verandering eens een keer gaan werken scheelt ook weer een uitkering of 4 a 5

angel1978

piet jagers schreef:ik hou weer op met typen geen zin om mijn tijd te verkwanselen hier aan mensen die alles verdraaien
Dat zou een opluchting zijn..
Maar ben bang dat weer eens zal blijken dat lui zoals jij je nooit aan beloftes houden..

Gesloten