LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
thuis

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door thuis »

ik heb geen probleempje met die katten
ik vang ze en neem ze mee naar de andere kant van de stad
waar ik ze vervolgens loslaat

probleempje gast 17.04

zielige poes

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door zielige poes »

Bij ons in de straat lopen veel katten los
Waar er al 4 van zijn aangereden
En dat krijg je als je de kat niet bij je in huis of tuin houd
Zielig voor die katten
Maar het zijn toch de baasjes die ze los laten lopen
En dat vind ik een echt probleem gast 17.04 :(

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door pluisje »

en wat te denken van al die duiven die alles onder poepen, als of dat normaal is :roll:

pluisje

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Ja zijn ook van die asoos, en natuurlijk in de stad gaan wonen met die schijtende beesten, op een bovenflatje 3 hoogachter met een schuurtje op t balkon. Die mensen hebben meestal ruzie met alle buren.
(Daar was toch zo'n leuke reclame van met die bbq,haha)

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 19 Mei 2005 18:24 door thuis


--------------------------------------------------------------------------------

ik heb geen probleempje met die katten
ik vang ze en neem ze mee naar de andere kant van de stad
waar ik ze vervolgens loslaat
Je bent wel erg fantasierijk. :lol:

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

bij gebrek aan huisdieren, heb ik als wraak zelf in de tuin van de buren gepoept. Nu hebben ze aangifte gedaan. Heeft iemand nog juridisch advies?

Hondenhater

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Hondenhater »

Ja, hard lopen voor ze je pakken.
Oh, te laat, da's ****.
Zoek een goeie advocaat, die met slagroom schijnen goed te zijn.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Gast van 22.47

Haha ik vind het wel een goeie,alleen denk ik niet dat je er iets aan kan doen,want voor honden en katten is het niet verboden,maar als mensen in het openbaar sch**ten en plassen krijgen ze gelijk een prent als het gezien wordt.

Henk24

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Henk24 »

Wij hebben een Catstop gekocht bij www.diergedrag.nl, werkt echt fantastisch.

MadWilliam

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door MadWilliam »

M. schreef:Ik vraag me af of er een diervriendelijke manier bestaat (er moet toch iets zijn waar katten een hekel aan hebben) zodat ze uit mijn tuin blijven. Ik word er zo misselijk :? van die lucht in mijn tuin en omgewoelde bollen en plekjes van alle kattenpoep. Ik heb geen hekel aan katten en katten bezitters maar ga het op deze manier wel krijgen. ik had om de 5 cm. allemaal korte stokjes in de grond gezet dat helpt wel maar is geen gezicht, gaas neergelegd, hielp ook maar toen ik daar later voor het gezicht een dun laagje grond over legde lag de poep er zo weer tussen.heeft iemand hier een vriendelijke oplossing voor? :cry:
Diervriendelijke oplossing? Ja hoor die is er!

Net als vele anderen hier heb ik ook last van de katten van mijn buren en ook mijn buren hebben net als hun katten schijt aan de rest van de wereld! (excuses voor het woord 'sch..t')

Om gek van te worden tot ik het idee kreeg om de buren zelf 'gek' te maken en wel door hun eigen katten.
Klinkt wel een beetje raar maar het heeft uitstekend gewerkt. De poesies blijven nu lekker binnen!
Hoe?
Vrij simpel, men neme een stuk rioolbuis van ca. 50 cm lang met een doorsnede van ca. 12 cm. Die legt men op de grond neer op een plek waar u vermoedt dat poesie vaak langs loopt en anders op een redelijk beschutte plek.
Die buis smeert u vervolgens in met vet, lekkere dikke klodders of olie (boven en zijkanten), om het voor poes aantrekkelijk te maken om dóór de buis te lopen/kruipen legt u in het midden iets lekkers, stukje worst of vis uit zo'n blikje (vindt poes heerlijk), poes gaat door de buis en de vacht wordt besmeurd met vet/olie. Niet dodelijk en poes wordt er ook niet ziek van. Helaas blijft er wel van alles aan kleven en veroorzaakt jeuk. Poes zal daardoor langs voorwerpen gaan schuren en dat is nu net wat de bedoeling is.
De katten van mijn buren hebben daarvoor het bankstel, de stoffen stoelen en het bed uitgekozen. Bedenk u maar eens wat vet met zand e.d. in het stof doet en vooral wat het met de baasjes doet! Die zijn laaiend! En poes komt niet meer naar buiten. (mijn buren hebben nieuwe spullen moeten kopen)
Het vet en de olie kan de kat namelijk ook onder een auto in z´n vacht krijgen...

Komt de kat wel weer buiten kunt u gerust de buis blijven gebruiken. U bent niet strafbaar want de buis ligt in uw tuin en als u daar vet of olie in wil smeren dan is dat uw zaak. De eigenaar van de kat heeft er gewoon voor te zorgen dat zijn-haar dier niet in de tuin komt waar de kat vies kan worden.

Helpt dit niet dan kunt u altijd nog voorwenden dat u last van ratten heeft en rattenvallen gaat plaatsen. (dit hoeft u niet kenbaar te maken maar kan als verklaring dienen voor de aanwezigheid van rattenvallen)

Een rattenval in een liggende emmer met iets lekkers erin straft vanzelf de snoeper die niet op het terrein hoort te komen waar de val staat. De liggende emmer is ervoor dat het lekkers vooraan ligt en de klem erachter. bij het hebben van een hond legt u de val op een verhoging. Ratten kunnen klimmen (die vervelende beesten waarover hier gesproken wordt ook), honden niet.

De kat die kennis maakt met een dergelijke tik zal ervaren dat het dáár niet veilig is en een tijdje die omgeving mijden. Laat de val wel op scherp staan, na ca. een maandje is poes dat wel vergeten.

Simpel, doeltreffend en betaalbaar.

Gaan we katten?
Nee hoor dat laten we aan die beestjes over.

Een kattenliefhebber die liever niet heeft dat zijn/haar dier iets overkomt moet daar maar moeite voor doen.(en de dieren op eigen erf houden) Niet alleen de lusten nemen, ook de lasten.

Komt poesie niet in een ´verboden´ tuin dan kan poesie ook niets overkomen.
Water, satéprikkers, koffiedik, schrikdraad e.d. halen toch niets uit. (en kosten een hoop geld)
Zie het maar als de bestraffende tik.

Oom agent kan u niets maken, hij moet dan eerst maar eens bewijzen dat u géén ratten heeft en de buis....och een ieder laat weleens wat rommel in z´n tuin liggen. Heeft oom agent daar moeite mee dan heeft ie nog heel wat werk te doen, kijk maar eens in de bermen naar papiertjes, flesjes, blikjes, peuken, kauwgom etc.
Is dat opgeruimd dan mag oom agent bij mij komen zeuren....

Wijkagent bellen is zinloos. Komt de politie niet voor.
Mijn ervaring met de politie is dat ze toch niet komt als je ze nodig hebt maar vervelend aanwezig is als je ze niét nodig hebt!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als gewoon iedere kattenbezitter die hun katten buiten laten lopen zo'n draad zouden kopen en over de schutting spannen waar stroom op staat is het probleem ook opgelost, zijn speciale katte-draden.

MadWilliam

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door MadWilliam »

Gast schreef:bij gebrek aan huisdieren, heb ik als wraak zelf in de tuin van de buren gepoept. Nu hebben ze aangifte gedaan. Heeft iemand nog juridisch advies?
De buren moeten overtuigend bewijs hebben. Minimaal twee onafhankelijke getuigen en kunnen een DNA-analyse van de uitwerpselen laten maken. U hoeft echter niet aan een onderzoek mee te werken. Dus kan er geen DNA-mtach gemaakt worden.

Ook al zou u het toegegeven hebben dan kunt u uw verklaring weer intrekken en aangeven dat u zich niet goed voelde, een alcoholisch drankje heeft genuttigd en daardoor maar wat gezegd heeft.

De buren zullen bovendien de uitwerpselen als bewijs moeten bewaren maar u kunt ze in diskrediet brengen door op te merken dat de buurman/buurvrouw zelf in de tuin zijn/haar ontlasting heeft gedaan en dat in uw schoenen wil schuiven omdat men bijvoorbeeld een hekel aan u heeft.

De buren zullen met overtuigend bewijs moeten komen anders hebben ze geen poot om op te staan, zaker niet als u alles blijft ontkennen.

De rechter kan een bemiddelaar aanwijzen om uw onderlinge contacten proberen te verbeteren of in ieder geval verdraagzaam te maken.

Succes.

Goeie actie trouwens, kan ik echt waarderen. (had het zelf echter niet gedaan maar de wanhoop kan je wel tot vreemde dingen aanzetten)

MadWilliam

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Haat katten in mijn tuin, nu jaagt de hond die wel weg gelukkig maar om zover te gaan als u MadWilliam nee dat zou ik nooit doen.
Beestje heeft zelf ook last van die rommel op zijn/haar lijf, beest kan er niets aan doen het zijn de eigenaren die het beestje vrij laten lopen.

MadWilliam

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door MadWilliam »

Chocomelk schreef:Als gewoon iedere kattenbezitter die hun katten buiten laten lopen zo'n draad zouden kopen en over de schutting spannen waar stroom op staat is het probleem ook opgelost, zijn speciale katte-draden.
Goed idee, ziet u kans de kattenbezitter daarvan te overtuigen?
Het grote probleem is dat de meeste kattenbezitters geen enkele moeite willen doen om hun dieren op hun eigen erf te houden.

Deur open, kat eruit, deur weer dicht en....rust.

Bovendien kost uw oplossing de kattenbezitter geld en daar hebben de meeste kattenbezitters geen oren naar.

Commentaar is men niet van gediend en owee wie mijn kat aanraakt!
Ik neem aan u dat de verhalen van ´dat is de natuur van het beestje....´ en ´....een kat behoort zijn vrijheid te hebben...´ toch wel kent?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef: maar om zover te gaan als u MadWilliam nee dat zou ik nooit doen.
.
ik vind het ronduit walgelijk wat MadWilliam hier neerzet, ook ik wil geen katten in mijn tuin, ook mijn hond jaagt ze wel weg , maar dit.....is dierenmishandeling!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

MadWilliam schreef:
Chocomelk schreef:Als gewoon iedere kattenbezitter die hun katten buiten laten lopen zo'n draad zouden kopen en over de schutting spannen waar stroom op staat is het probleem ook opgelost, zijn speciale katte-draden.
Goed idee, ziet u kans de kattenbezitter daarvan te overtuigen?
Het grote probleem is dat de meeste kattenbezitters geen enkele moeite willen doen om hun dieren op hun eigen erf te houden.

Deur open, kat eruit, deur weer dicht en....rust.

Bovendien kost uw oplossing de kattenbezitter geld en daar hebben de meeste kattenbezitters geen oren naar.

Commentaar is men niet van gediend en owee wie mijn kat aanraakt!
Ik neem aan u dat de verhalen van ´dat is de natuur van het beestje....´ en ´....een kat behoort zijn vrijheid te hebben...´ toch wel kent?

Natuurlijk ken ik de verhalen maar om het dier zelf aan te pakken NEE NOOIT !
Je moet bij de eigenaar zijn en niet bij het beestje zelf.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Zo te lezen hebben diegene welke overlast hebben reeds diverse keren dit aangekaart met de bezitters zonder s6....tsja dan houdt het een keer op natuurlijk.
Ondanks dat ik het niet zou doen, kan ik het wel zeer goed voorstellen.

Ik zou het meer schandalig vinden als men de overlast aanpaskt door vergiftigd eten, eten met spons oid neer te leggen.
Dit met de vieze buis komt veel meer diervriendelijk over.
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 11 mei 2011 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

vanderpiet
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2009 13:33

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door vanderpiet »

Vangen & opeeten :evil: :twisted: :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

bezitters van katten denken dat de hele wereld van hun is, maak ze maar eens duidelijk dat je overlast van die rotkatten hebt!

@vanderpiet.....jij spoort niet. :mrgreen:

MadWilliam

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door MadWilliam »

Chocomelk schreef:Haat katten in mijn tuin, nu jaagt de hond die wel weg gelukkig maar om zover te gaan als u MadWilliam nee dat zou ik nooit doen.
Beestje heeft zelf ook last van die rommel op zijn/haar lijf, beest kan er niets aan doen het zijn de eigenaren die het beestje vrij laten lopen.
U denkt toch niet dat ik er plezier aan beleef?
Toen ik talloze keren de kattenbezitter heb aangesproken en als reactie bedreigd ben heb ik iets moeten verzinnen hoe ik de buren ervan kon overtuigen hun katten binnen te houden.
Ik heb zelf een hondje en heb voor hem een schutting om de tuin gezet zodat de buren geen last van mijn hondje zouden hebben. De katten van de buren kwamen vrolijk over de schutting en als mijn hondje bij een kat in de buurt kwam kon hij een haal krijgen. Op mijn terrein notabene!
Ik pas ervoor om politieagent te zijn in mijn achtertuin en mijn armen open te laten krabben om mijn hondje voor een gevecht te beschermen.

Voor poesie was mijn oplossing niet prettig maar zijn/haar baasje kon poesie wassen en het leed was weer voorbij.
Voor ik iets dergelijks doe informeer ik wel (in dit geval bij de dierenarts) of iets dergelijks kwalijk voor poes zou zijn.

Antwoord was nee niet kwalijk, wel irritant.

Gesloten