LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
12 mar 2020 23:19
We zouden ook niets kunnen doen en daarmee mensen de kans geven immuniteit op te bouwen. Het overgrote deel van de mensen die worden besmet hebben lichte klachten. En gaat vanzelf over.

Zou ook een optie kunnen zijn wat mij betreft
Is het ook een optie om je eerst eens te verdiepen in de reden van de genomen maatregelen? Dat is in dit topic volgens mij toch wel uitvoerig besproken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
12 mar 2020 23:22
3 zakken kattengrit, nou daar komt u de corona crisis wel mee door.
:lol: :lol: ik moet ook voor de poezebeesten zorgen. Als ik ziek word en niet naar buiten kan , hebben zij in ieder geval een schone bak.
Ik haal er morgen weer 3 :D .

Maar is het bekend dat je heel lang en goed kunt overleven op vogelzaad? Zonder gekheid :wink:
Laatst gewijzigd door moederslink op 12 mar 2020 23:45, 2 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

PietertjeTwee schreef:
12 mar 2020 23:36
Kees2850 schreef:We zouden ook niets kunnen doen en daarmee mensen de kans geven immuniteit op te bouwen. Het overgrote deel van de mensen die worden besmet hebben lichte klachten. En gaat vanzelf over.
Ik was al begonnen met een reactie op die andere onzin van je, maar ik zag dat je dit in de tussentijd nog hebt gepost. Als je in dit stadium echt nog denkt dat er iets zit in wat ik hierboven quote, dan heeft het echt geen enkele zin meer om te reageren.
Ook met alle maatregelen, zullen uiteindelijk ruim 60% van de mensen het virus krijgen. Alleen is dat door maatregelen meer uitgesmeerd over de tijd, waardoor de maatschappelijke impact lager is.

Uiteindelijk wel juist, dat je lichaam hier gewoon zelf het immuunsysteem op aan past.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kiz »

Kees2850 schreef:
12 mar 2020 23:07

Ik zeg helemaal niet dat ik het beter weet. Ik zet alleen vraagtekens bij de gevolgen van maatschappij ontwrichten de maatregelen.
Niemand, ook jij niet en ook de deskundigen niet, weet op dit moment wat de beste aanpak is.
Dat zal pas later duidelijk worden.
Wereldwijd zijn nu circa 5000 mensen overleden, voornamelijk ouderen die al ziek zijn.
Voorbeeld: mensen in de gezondheidszorg en vooral verpleegkundigen en artsen worden overbelast op dit moment. Stel dat het virus straks op z'n retour gaat, wat we nog maar af moeten wachten, en zeg 50 procent vanhet verplegend personeel is dan overwerkt met een burn out. Wat dan?
Dan gaan misschien ook jongere mensen dood omdat zij niet op tijd geopereerd kunnen worden aan een levensbedreigende tumor bv.

Ander voorbeeld: stel dat grote bedrijven als KLM omvallen. Wat voor impact zal dat hebben op duizenden mensen?

Is dat wat we willen?
Tja... wat is 'oud en ziek'? Ik moet binnenkort aan de chemo, dus mijn immuunsysteem gaat 't zwaar krijgen. Daar kan ik geen extra's bij gebruiken. Voor nu kies ik dus voor zelf-isolatie, maar ook mijn partner komt met mensen in aanraking en kan daarmee iets oplopen.
Beperkende maatregelen kunnen de druk op de ziekenhuizen (het medisch personeel) verminderen. En dat is volgens mij precies het doel van de maatregelen die nu zijn afgekondigd.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
13 mar 2020 07:13
Maar juist dat doel om de druk op ziekenhuizen en het personeel te verminderen en te spreiden zijn we voorbij volgens mij. IC 's liggen vol. Enz.
Daar zijn we niet voorbij, daar zitten we midden in, en alles wordt uit de kast getrokken om het niet verder uit de hand te laten lopen. En dan wil jij niks doen, zodat de problemen nog vele malen groter worden?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 mar 2020 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonlijke aanval verwijderd

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Waarom wordt er ineens toiletpapier gehamsterd?
Is dit besmettelijk gedrag? Je ziet iemand met 12 pakken toiletpapier in zijn winkelwagentje en denkt dan: oh, dat moet ik ook? Straks is het misschien op?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Kees2850 schreef:
12 mar 2020 23:16
witte angora schreef:
12 mar 2020 22:42
Kees2850 schreef:
12 mar 2020 22:30
Een persoonlijke keuze / ervaring in de situatie waarin we ons nu bevinden is niet relevant. Hoe regeringen en autoriteiten omgaan met de bedreiging van het virus des te meer.
Die persoonlijke keuze is juist wel relevant. Regeringen en autoriteiten geven richtlijnen, adviezen, dringende adviezen, verboden. Maar ieder zal er zelf iets mee moeten doen. Mensen zijn nu eenmaal geen marionetten.
Jawel we zijn wel marionetten. Het overgrote deel van de mensen volgen kritiekloos wat regeringen opleggen. Lees net dat sommige schappen van supermarkten na de persconferentie nu al leeg zijn door het hamsteren. En daarmee anderen die niet hamsteren in problemen brengen wellicht.

Dat je als individu in je persoonlijk leven probeert het virus te beperken is prima maar ik ben het met sommige anderen eens dat het neigt naar hysterie en paniek.
En supermarkten gebruiken alle communicatiekanalen om duidelijk te maken dat er plenty voedsel is, dat hamsteren écht niet hoeft, en dat ze die lege schappen in de loop v/d dag weer aangevuld zullen hebben.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
13 mar 2020 07:35
witte angora schreef:
13 mar 2020 07:29
Kees2850 schreef:
13 mar 2020 07:13
Maar juist dat doel om de druk op ziekenhuizen en het personeel te verminderen en te spreiden zijn we voorbij volgens mij. IC 's liggen vol. Enz.
Daar zijn we niet voorbij, daar zitten we midden in, en alles wordt uit de kast getrokken om het niet verder uit de hand te laten lopen. En dan wil jij niks doen, zodat de problemen nog vele malen groter worden? Werkelijk, ik heb geen idee hoe zoveel onzin en dommigheid nog geclassificeerd kan worden.
Het zou fijn zijn als u eens ophoudt met iedereen hier te beschuldigen van onzinnig en dom gedrag, alleen omdat iemand een andere mening heeft dan u.
Praktisch niemand zegt dat hij zich niet aan de richtlijnen houdt, alleen dat hij/zij er soms anders over denkt. En u blijft maar bezig met mensen beschuldigen dat zij de schuld zijn als het uit de hand loopt straks.
Leuk dat je mij steeds aanspreekt op iets wat meerdere mensen hier doen. Het is in dit hele topic de eerste keer dat ik de woorden 'onzinnig' en 'dom' gebruikt heb. En dan heb ik het niet over gedrag, zoals jij stelt, maar over een mening. Heb je werkelijk zo'n hekel aan me, en zo ja, waarom?

En misschien dat anderen eens op willen houden mij te beschuldigen van paniek en angst? Want dat is echt flauwekul.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora, zoals u nu reageert, ken ik u helemaal niet. Ik heb werkelijk het idee, en misschien zullen de moderators dit wel weghalen, dat u door paniek zo reageert. U haalt er nu al bij dat ik een hekel aan u heb?
Misschien is even proberen tot rust te komen een goed idee?

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Oblomova »

Het is wel duidelijk waarom Rutte (met steun van de gebruikelijke nep-sociale PvdA) de scholen niet sluit. En dat is niet om de mensen in de zorg, want daar heeft hij nog nooit om gegeven, maar om de slaafjes van zijn rijke vrienden aan het werk te houden.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Oblomova schreef:
13 mar 2020 07:57
Het is wel duidelijk waarom Rutte (met steun van de gebruikelijke nep-sociale PvdA) de scholen niet sluit. En dat is niet om de mensen in de zorg, want daar heeft hij nog nooit om gegeven, maar om de slaafjes van zijn rijke vrienden aan het werk te houden.
Ik hoorde gisteravond op het nieuws dat de Hogescholen en Universiteiten dicht gaan.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
13 mar 2020 07:59
Lowieze schreef:
13 mar 2020 07:56
witte angora, zoals u nu reageert, ken ik u helemaal niet. Ik heb werkelijk het idee, en misschien zullen de moderators dit wel weghalen, dat u door paniek zo reageert. U haalt er nu al bij dat ik een hekel aan u heb?
Misschien is even proberen tot rust te komen een goed idee?
Mens, laat me dan eens een keer met rust. Blijf me niet steeds aanspreken. Daar krijg ik een sik van. Net als van die figuren die blijven roepen dat ik in paniek ben enkel omdat ik voorzorgsmaatregelen tref. De vorige reactie was geen paniek, ik ben jou kotsbeu. Dat is heel wat anders, Snap je dat nu echt het verschil niet?
U bevestigt hiermee alleen maar mijn vermoeden.

Moneyman
Berichten: 31113
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
13 mar 2020 07:35
witte angora schreef:
13 mar 2020 07:29
Kees2850 schreef:
13 mar 2020 07:13
Maar juist dat doel om de druk op ziekenhuizen en het personeel te verminderen en te spreiden zijn we voorbij volgens mij. IC 's liggen vol. Enz.
Daar zijn we niet voorbij, daar zitten we midden in, en alles wordt uit de kast getrokken om het niet verder uit de hand te laten lopen. En dan wil jij niks doen, zodat de problemen nog vele malen groter worden? Werkelijk, ik heb geen idee hoe zoveel onzin en dommigheid nog geclassificeerd kan worden.
Het zou fijn zijn als u eens ophoudt met iedereen hier te beschuldigen van onzinnig en dom gedrag, alleen omdat iemand een andere mening heeft dan u.
Praktisch niemand zegt dat hij zich niet aan de richtlijnen houdt, alleen dat hij/zij er soms anders over denkt. En u blijft maar bezig met mensen beschuldigen dat zij de schuld zijn als het uit de hand loopt straks.
Wat je hier schrijft, is niet gebaseerd op wat er in het topic te lezen valt. Je verwijt aan WA vind ik volkomen onterecht. De enige die keihard aangesproken wordt is Kees, en terecht. Iemand die zegt dat niets doen de beste optie is, "want de meeste mensen krijgen toch maar lichte verschijnselen", mág ook hard aangesproken worden. Want die verkondigt levensgevaarlijke onzin.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kees2850, je komt al in je redenatie gevaarlijk dicht bij het punt om dan maar de aow leeftijd als eindpunt te noemen. Het volgende eindpunt misschien ziek en werkeloos? Die zijn ook niet meer nodig. Daarna Soilent Green dan heb je het voedselprobleem ook meteen opgelost.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Kees2850 schreef:
12 mar 2020 19:32
Obelix1 schreef:
12 mar 2020 18:47
Even serieus @reggie, als je mag kiezen tussen economie plat voor bepaalde tijd, of heel de bevolking plat voor onbepaalde tijd met gevolg doden.

U mag kiezen.
Ligt eraan wie eraan overlijdt. Tot nu toe overlijden alleen ouderen of mensen die al behoorlijk ziek zijn.
Kijk, deze reactie vind ik echt onbegrijpelijk....ligt eraan wie dood gaan.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Theotrucker schreef:
13 mar 2020 08:33
Kees2850, je komt al in je redenatie gevaarlijk dicht bij het punt om dan maar de aow leeftijd als eindpunt te noemen. Het volgende eindpunt misschien ziek en werkeloos? Die zijn ook niet meer nodig. Daarna Soilent Green dan heb je het voedselprobleem ook meteen opgelost.
Met de blik op Italie, verandert die redenering in het simpelweg constateren van feiten.
https://nos.nl/artikel/2326908-noodkree ... dgaat.html

Moneyman
Berichten: 31113
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 mar 2020 08:53
Theotrucker schreef:
13 mar 2020 08:33
Kees2850, je komt al in je redenatie gevaarlijk dicht bij het punt om dan maar de aow leeftijd als eindpunt te noemen. Het volgende eindpunt misschien ziek en werkeloos? Die zijn ook niet meer nodig. Daarna Soilent Green dan heb je het voedselprobleem ook meteen opgelost.
Met de blik op Italie, verandert die redenering in het simpelweg constateren van feiten.
https://nos.nl/artikel/2326908-noodkree ... dgaat.html
Hét argument tegen het door Kees gepropagandeerde "doe maar niets"...

Moneyman
Berichten: 31113
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
13 mar 2020 08:51
Wat er nu in Nederland gebeurd is een 'oorlogssituatie' creëren waarvan ik me oprecht afvraag of dat ook echt nodig is.
Grappig. Vrijwel alle experts zeggen óf dat datgene wat nu gedaan wordt het minimaal noodzakelijke is, óf dat het zelfs te weinig (too little, too late) is.

Daar hecht ik toch nét iets meer waarde aan dan aan de mening van een willekeurige burger.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

W.A. is bezorgd om zijn pa die al wat ouder is en volgens mij niet op een griepje zit te wachten. Het is ook zijn topic om mensen te waarschuwen voor de gevolgen van corona.

Dat mensen dan luchtig blijven en dat ook duidelijk laten merken, kan bij sommige irritatie`s opleveren.

De maatregelen zijn zelfs al weer aangescherpt en daar blijft het niet bij, het is dus niet iets wat met een westers windje overwaait en je er niet bezorgd over hoeft te maken. Het neemt serieuze vormen aan voor de gezondheid van de bevolking.

Voor sommige mogen oudjes doodgaan, voor anderen zijn het er toch maar 5, en als je ziek bent maakt het toch al niet meer uit. Ja toch Kees...dat mag je denken maar niet hardop zeggen, vind ik tenminste als ik dat mag zeggen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens de NRC liggen in Brabantse ziekenhuizen een twintigtal Corona patiënten op de IC.

Het komt mij voor dat dat redelijk te behappen is voor die ziekenhuizen.

Gesloten