LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Ictinus »

Lieve mensen,

niet zo kissebissen, want per 1/1 wordt het echt allemaal beter. Dat belooft Dhr. Hoogervorst. Want dan komt het complete zorgsysteem in handen van de commerciële zorgverzekeraars en volgens Dhr. Hoogervorst gaan die echt niet afdingen aan die zorg. De zorgverzekeraars gaan namelijk uitsluitend voor de kwaliteit....

Dus wij allen als klanten worden er beter van, want de zorgverzekeraars stellen ons belang voorop.

Niks geen winst maken, niks geen aandeelhouders plezieren, niks geen directeuren met hoge salarissen, nee alles komt ten goede van de patiënt.

Dus waar maken we ons zorgen over?? Chronisch zieken en bejaarden mogen de beste medicijnen gebruiken, zodat ze allemaal happy worden. Kosten geen bezwaar, want het heil van de patiënt gaat voor.

Ach guttegut, ik wou dat ik nog kon geloven in sprookjes!

Ict

Willemdrees
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2005 00:07

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Willemdrees »

Wat betreft de discussie over de inkomensafhankelijke bijdrage vond ik het volgende:
Als werknemer moet ik een inkomensafhankelijke bijdrage in het kader van de Zvw betalen. Mijn werkgever houdt die in van mijn loon en vergoedt die vervolgens weer aan mij. Moet ik belasting en sociale premies betalen over de vergoeding die ik van de werkgever ontvang, zodat ik per saldo toch - naast de nominale premie - extra kosten heb als gevolg van de inkomensafhankelijke bijdrage?

Ingevolge artikel 41 Zvw zijn alle verzekeringsplichtigen inkomensafhankelijke bijdrage verschuldigd. Artikel 43 lid 1 punt b geeft aan dat het belastbare loon de grondslag is voor werknemers in dienstbetrekking. Artikel 45 Zvw geeft aan dat over deze grondslag een percentage aan inkomensafhankelijke bijdrage is verschuldigd. Als gevolg van artikel 46 lid 1 heeft de verzekeringsplichtige recht op een volledige vergoeding door de werkgever of uitkerende instantie die de inkomensafhankelijke bijdrage inhoudt. Deze vergoeding door de werkgever wordt aangemerkt als loon, waarover derhalve loonbelasting is verschuldigd.

Willemdrees
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2005 00:07

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Willemdrees »

Is er een maximuminkomen waarover dit percentage wordt geheven, en zo ja, wat is dat bedrag (wij hebben hierover tegenstijdige informatie en een bedrag gelezen van circa € 30.800,-) ?

Het uitgangspunt voor de vaststelling van het maximuminkomen in de Zvw is hetzelfde als nu in de ZFW. Het definitieve bedrag wordt in het najaar vastgesteld, gewerkt wordt momenteel met een bedrag van € 30.000,- (2005: ZFW is € 29.754,-).

obelix
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 jan 2005 06:58

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door obelix »

Geplaatst op 29 Jul 2005 22:29 door AMG
------------------------------------------------------------------
Dag sjz,
Volgens mij moet de vraag zijn: vindt de heffing van de loonbelasting vóór of ná de vergoeding van de door de werkgever uit te keren inkomensafhankelijke bijdrage. M.a.w. moet je loonbelasting betalen over je bruto loon in- óf exclusief de inkomensafhankelijk bijdrage? Als dit niet de vraag is, dan begrijp ik er maar weinig van wat obelix en anderen te berde brengen. Vriendelijke groet, Paula.

Dag Paula en SJZ, ik zal mijn vraag even verduidelijken.

We weten dat bij werknemers een inkomensafhankelijke bijdrage wordt ingehouden op het loon en deze weer volledig vergoed wordt door de werkgever. Dat de vergoeding van de werkgever bij het bruto loon wordt opgeteld en daar belasting over wordt geheven, dat is bekend. Maar waar de overheid onduidelijk in blijft is het volgende. Wanneer houdt men de inkomensafhankelijke bijdrage in? Oftewel wordt de inkomensafhankelijke inhouding nu bruto of netto afgehouden?
Als men de stelling leest van "Eerst wordt de inkomensafhankelijke bijdrage van het loon afgehouden en daarna wordt de bijdrage door de werkgever volledig vergoed.", zou men verwachten dat de vergoeding van de werkgever altijd na de inhouding plaatsvindt. Echter.... nu twijfelt men bij de overheid of men dat wel daadwerkelijk zo gaat doen. Mijn vraag was eigenlijk of men variant 1 of variant 2 (door mij beschreven op pagina 26, 29 Jul 2005 08:54) gaat toepassen. Ik was eerst vrijwel zeker dat men variant 1 ging toepassen, bovenstaande schuine citaat wijst daar onder andere op, (er zijn nog andere zaken die daarop duiden)

Echter de belastingdienst geeft geen uitsluitsel of het variant 1 of 2 wordt, postbus 51, zoals je eerder hebt kunnen lezen ook niet, het CNV weet het niet zeker, maar vermoedt dat het variant 2 gaat worden. Ik wil nu absoluut zeker weten welke variant men gaat toepassen, want variant 1 zal het meest gunstig zijn voor werknemers en variant 2 een lastenverzwaring voor de meeste mensen.

Ik zal even met simpele voorbeelden aangeven wat ik bedoel.

In de voorbeelden gaan we even uit van 3.000 euro salaris, inkomensafhankelijke bijdrage (is hetzelfde als wettelijke bijdrage) van 150 euro , werkgever vergoedt enkel en alleen de bijdrage (dus geen vergoeding aanvullende verzekering en nominale premie) en een loonbelasting van 50%. Nominale premie is 90 euro en aanvullende verzekeringen kosten 30 euro.

Variant 1:
- Hou wettelijke bijdrage in --> €3.000,- - €150,- = €2.850,-
- Vergoeding werkgever --> €2.850,- + €150,- = €3.000,-
- Loonbelasting heffen --> 50% * €3.000,- = €1.500,-

Zoals te zien is, heffen de inhouding inkomensafhankelijke bijdrage plus de vergoeding werkgever elkaar dan volledig op. De werknemer merkt als het ware niet dat er een inkomensafhankelijke bijdrage is geweest.

Kosten per maand variant 1: --> €90,- + €30,- = €120,-
Wat hou ik over na aftrek van die premie variant 1?
€1.500,- - €120,- = €1.380,-

Variant 2:
- Vergoeding werkgever --> €3.000,- + 150 = €3.150,-
- Loonbelasting heffen --> 50% * €3.150,- = €1.575,-
- Hou wettelijke bijdrage in --> €3.000,- - €150,- = €1.425,-

Kosten per maand variant 2: --> €90,- + €30,- = €120,-
Wat hou ik over na aftrek van die premie variant 2?
€1.425,- - €120,- = €1.305,-

Zoals te zien is in het voorbeeld betaalt een werknemer in geval van variant 2 €75,- meer aan de zorg. Als het ware kost variant 1 dan €120,- en variant 2 kost €195,- !!! Dat lijkt me toch een wezenlijk verschil.

Zoals te zien is, is variant 2 heel wat minder rooskleurig dan variant 1. In dit geval houdt men zich niet aan de woorden "eerst" , "daarna" en "volledig vergoed" en betekent het voor de werknemer dat hij wel degelijk meebetaalt aan de wettelijke bijdrage.

Terug naar de realiteit, variant 2 houdt in dat iemand waarbij de maximale wettelijke bijdrage moet worden betaald, ongeveer 155 euro per maand kwijt zal zijn alleen voor de basisverzekering, terwijl variant 1 90 euro kost voor de basisverzekering. Als ik dan uitga van iemand met minimumloon, rekening hou met maximale zorgtoeslag en een nominale jaarpremie van rond de 1.100 euro dan kost variant 2 ongeveer 60 euro alleen voor de basisverzekering, terwijl variant 1 rond de 40 euro zal kosten.

Dat lijkt me toch nogal een verschil uit te maken. Derhalve dat ik beweer dat Nederland bij variant 2 de nederlandse bevolking bedonderd wordt, want dan gaan we in 2006 ongeveer evenveel voor alleen de basisverzekering betalen als we nu momenteel betalen voor de verzekering inclusief aanvullende verzekeringen . Het zorgelijke is, dat men hier nog geen uitsluitsel over kan geven, sterker nog, er is nog niet eens over nagedacht door de overheid. En desondanks wil men in 2006 dit stelsel doorvoeren.

vidicam
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jul 2005 11:01

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door vidicam »

Geachte,

De denkfout bij vele zit hem in de huidige bijdrage van de werkgever in de ziektekosten verzekering dit is een bedrag dat u bruto van uw werkgever krijgt boven op uw bruto salaris, maar dit bedrag krijgt u straks niet meer!
Nee, u gaat nu 6,25% betalen over u normale bruto salaris met een maximum van € 1875.
En nu maar hopen dat met de "volledige vergoeding" waar alle mooie voorlichting verhalen vol van staan onder aan de loonstrook netto het zelfde salaris oplevert.
Ik geloof er niets van, ze weten het zelf niet eens.

Er is voor de werkgever een groot voordeel met deze regeling nu betaald de werkgever een bruto bijdrage van € 160,= aan je uit, die vervolgens bij je salaris belast uitgekeerd wordt.
In de nieuwe situatie is de werkgever met €156,= klaar, en dan laten wij een eventuele vergoeding voor kinderen ouder dan 18 jaar nog even buiten beschouwing.

Het is maar te hopen dat deze vergoeding in de CAO is vastgelegd want dan is deze vergoeding niet zo maar op te zeggen en dient verrekend te worden met de zorgheffing.
Lees het volgende maar, dit komt van de site van het ministerie.

'Als in een contract staat dat de werkgever een vergoeding betaalt voor de premie van zijn werknemer, moet hij dat dan ook volgend jaar blijven doen of komt dat contractueel te vervallen omdat de huidige
zorgverzekeringen komen te vervallen?

Antwoord:

Of en in welke vorm ook na de invoering van de zorgverzekering een tegemoetkoming ziektekosten blijft bestaan is afhankelijk van het arbeidsvoorwaardenoverleg tussen werkgevers en werknemers.
In de huidige situatie is in veel gevallen door een CAO een tegemoetkoming in de ziektekostenpremie geregeld die de werknemer van de werkgever ontvangt.
De regering heeft de sociale partners gevraagd te voorkomen dat werkgevers in 2006 zowel de tegemoetkoming aan werknemers moeten betalen op grond van lopende CAO-afspraken, als de vergoeding voor de door
de werknemers te betalen inkomensafhankelijke bijdrage Zvw -op grond van de verplichting uit de zorgverzekeringswet.
Voor het geval de sociale partners er niet in slagen op tijd een dergelijke afspraak te maken, wordt wettelijk geregeld dat de vergoeding door de werkgever (door bestaande CAO-verplichtingen) in mindering mag worden
gebracht op de inkomensafhankelijke bijdrage ingevolge de Zvw.
Overigens is het te allen tijde mogelijk om in aanvulling op de wettelijke verplichting aanvullende CAO-afspraken te maken. "

Nu weet ik ook wel dat dit kabinet privatiserings geil is, maar dat zij het bedrijfsleven zo bevoordelen ten nadeel van de bevolking slaat alles.
Wij hebben al de energie cowboys over ons heen gehad en de zakkenvullende gemeentes met hun belastingen en vaste lasten, dus dit kan er ook nog wel bij.
En ondertussen vraagt iedereen zich af waarom de economie niet aantrekt.

Het is trouwens beschamend hoe de voorlichting van overheid werkt.
Een vraag aan de belastingdienst of het basisbedrag waarop je recht hebt op de zorgtoeslag inclusief of exclusief hypotheekrente aftrek is.

Zij moesten mij het antwoord schuldig blijven.
Hoe bedoelt u met voorlichting?

Er bestaat veel onzekerheid over dit onderwerp. Lees het forum van de consumentenbond er maar op na.
Maar zelfs als het netto salaris hetzelfde blijft worden wij met zijn allen toch nog gepakt met onze nominale premie van €1100,=, want die is uiteindelijk duurder dan mijn eerdere particuliere verzekering en daarboven op komt nog mijn aanvullende verzekering, tel uit je winst.

Ja, roepen de voorlichters in koor, maar er is ook nog een zorgtoeslag waar u een beroep op kunt doen.
Nou vergeet het maar, met dit inkomen en zeker als je vrouw er noodgedwongen bijwerkt kun je het vergeten je krijgt niets.
De no-claimkorting en die iets lagere AWBZ-premie van 1% zetten ook geen zoden aan de dijk.

De lease auto`s en het marmer in de hal van de zorgverzekeraars is al besteld.

Welke volslagen ****** heeft dit bedacht?

Met groet,

Adrie neyenhuys
Laatst gewijzigd door vidicam op 31 jul 2005 20:09, 2 keer totaal gewijzigd.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door b.olsen »

hansop, niet zo vijandig . ik ben inderdaad een noorse. hier geboren maar heb wel een noors paspoort. en ik oordeel niet over de buitenlanders ik vraag alleen hoe het komt dat ze wel een ticket hiernaartoe kunnen betalen en dan hier zeggen dat ze niks hebben. en bitchy, de hypotheek is het euvel niet. alhoewel wij het ook hebben laten uitrekenen . de maandlast werd dan 30 euro lager . maar als je ziet wat je dan moet inleveren oa. van de overwaarde dan verdien je dat niet meer terug in 30 jaar dus dat was ook geen optie. we hebben wel al onze abbonnementen opgezegd , al twee jaar geleden.waar ik mij aan erger is dat de overheid met allerlei nieuwe dingen komt en het ons pas op het laatste moment laat weten . als ze iets sneller zouden zijn dan kunnen mensen die niet zoveel te besteden hebben nog maatregelen nemen die noodzakelijk zijn. zoals je weet ben ik afhankelijk van fysiotherapie. als ik nu al zou weten hoe het straks wordt dan kan ik er nu nog iets aan doen door berekeningen te maken omtrent onze uitgaven . op 1 januari niet meer omdat ik dan verplicht ben een torenhoge premie te betalen. ik heb een hersenbeschadiging dus als het snel moet dan lukt dat niet.daar heb ik een paar maanden voor nodig. en ik ben al bij de gemeente geweest maar die wisten het ook niet. weet iemand van jullie waar je voor zoiets naar toe moet.?

Ellepel
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2005 08:36

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Ellepel »

hallo allemaal,

ik heb het idee dat niet alleen de chronisch zieken en bejaarden buiten de boot gaan vallen, maar wij als jong gezin ook.

wij zijn momenteel beide werkend en ziekenfonds verzekerd, maar volgend jaar gaan we op de grens vallen van 40.000 euro bruto.....
dit kon ons wel eens veel geld gaan kosten. we betalen nu in totaal nog geen 100 euro per maand en volgend jaar dus 2x 100 euro!

Daarbij heeft mijn man een nettoloon afspraak met zijn baas. Daar door loopt hij de nettoloon compensatie dus ook mis.....

Dit gaat ons dus ook veel geld kosten!

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door pluisje »

voor mensen die ziek zijn of zoals olsen een hersenbeschadiging zit fysio gewoon in het standaard pakket....
ook kun je via de behandelende arts terecht op het ziekenhuis...

pluisje

olsen waar door hebt u een hersenbeschadiging op gelopen en wat is de schade

pluisje

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door b.olsen »

door een ongeval. ben met mijn fiets aangereden door een kleine vrachtauto. zijn vader kwam toevallig voorbij rijden en heeft mij en mijn fiets van de straat geplukt en in zijn auto gezet en voor de deur van mijn ouders eruit gezet . ik kon niet eens lopen. dit hebben ze gedaan omdat ze geen politie erbij wilden hebben. dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren. ik had een hersencontusie . dat het zo gegaan is weten we van een getuige. die heeft zich niet gemeld alleen een briefje afgegeven. en het was een collega die mij aangereden had. de schade is een hele lijst met klachten . teveel om op te noemen. en omdat het door het ongeval komt heb ik aan de behandelingen van het zf niet genoeg . maar om te kunnen verhalen op de wederpartij moet ik wel verzekerd zijn.en bij het uvw kom ik niet verder dan de portier.

dory
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2005 00:30

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door dory »

De nieuwe zorgverzekering gaat ongeveer € 1100,00 pp pjaar kosten. Dit geldt ook voor studenten. Als zij alleenstaand zijn en een weekendbaantje hebben (dus minder dan ong € 25.000 pj verdienen) krijgen zijn max € 420,00 zorgtoeslag. Momenteel hebben wij 2 studerende thuiswonende kinderen (18 en 20). Dit wil dus zeggen, dat wij bovenop schoolgeld, boekengeld etc etc nu nóg meer moeten gaan bijdragen voor de zorgverzekering. Zelf kunnen ze dat niet betalen van een studiefinanciering van resp € 57 en € 92 per maand.Ik kan nergens terugvinden dat er een tegemoetkoming voor studenten (of hun ouders) komt.
Ons huishouden met 5 personen betaalt straks dus minimaal € 5500 pj premie zorgverz. en voor 3 kinderen zo'n € 3500 schoolgeld plus nog eens € 1500 boekengeld. Andere extra's rekenen we even nog niet mee. Vindt de regering het dan nog steeds gek dat er zo weinig kinderen geboren worden. Zelfs als je met z'n tweeen werkt is dit bijna niet meer op te brengen. Want je zit zo aan een té "hoog"? inkomen.
Als ik andere ouders om me heen hoor, zit volgens mij de stille armoede bij de groep "2 werkende ouders met studerende kinderen".

vidicam
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jul 2005 11:01

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door vidicam »

Geachte heer Neyenhuys,

Dank voor uw mail over het nieuwe zorgstelsel.

Bij de berekening van de premie en de zorgtoeslag geldt het huishoudinkomen.
Voor de wet vormen u en uw vrouw samen een huishouden. U betaalt dan samen 2200 euro nominale premie. Uw werkgver betaalt de bijdrage over het loon van uw beiden en die bijdrage telt mee bij uw belastbaar inkomen, net zoals de huidige werkgeversbijdrage ziekenfonds en particulier meetellen voor het inkomen.

Thuis-of uitwonende studenten vormen ieder hun eigen huishouden.
En als uw kind een inkomen heeft, dat beneden het minimumloon ligt (ongeveer 16500 bruto per jaar), dan heeft hij/zij recht op de maximale zorgtoeslag. (waarschijnlijk 420 euro per jaar).
De nieuwe zorgverzekering komt ook voor studenten in de plaats van de huidige studentenpakketpolis.
De premie is, ook na de zorgtoeslag wat hoger dan de huidige premie, maar daarbij moet wel rekening houden met:
- bij de huidige polis heb je een eigen risico. Straks heb je een no claim. Dus een student, die slechts gebruik maakt van de huisarts krijgt 255 euro terug, terwijl iemand die meer zorg gebruikt niets terugkrijgt, maar ook niets extra's kwijt is.

Verder wordt de aanvullende beurs een stukje verhoogd om te compenseren, zodat voor studenten met een aanvullende beurs, die particulier verzekerd zijn, het koopkrachteffect ongeveer 0 is.

Een vriendelijke groet,

Pieter Omtzigt

ps: ik stuur u ook mijn nieuwsbrief toe, waar ik nog verder inga op het nieuwe zorgstelsel: laat u mij weten, als u hier geen prijs op stelt?

_______________________________________
Pieter Omtzigt
Lid van de Tweede Kamer voor het CDA
Plein 2
Postbus 20018
2500 EA 's Gravenhage
tel: +31 70 318 2524
[email protected]
www.pieteromtzigt.nl
Laatst gewijzigd door vidicam op 15 aug 2005 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

vidicam
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jul 2005 11:01

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door vidicam »

Geachte forum leden,

:lol:

Hierbij de link van alle leden van de politieke partijen welke in de fractie zitten van de tweede kamer.
Op die pagina ziet u links onderaan staan "contact", dan komt u op een pagina met de links "fracties & ministerie" klik deze aan en u krijgt en lijst van alle fracties u kunt deze direct benaderen, maar ook de afzonderlijke leden via de contact link.
U kunt alle kamerleden een e-mail sturen over dit onderwerp en blijk geven van uw zorg over de zorg.
De meeste liggen op dit moment al twee maanden op het strand, maar over een paar weken is het uit met de pret, dan gaan wij ons weer bezig houden met serieuze zaken, zoals de zorgwet
Schud ze maar is wakker, daar in het parlement.
Hoe meer e-mail des te beter bedenk, dit de enige manier is om aan de bel te trekken.
Maak gebruik van u democratie`s recht!

Met groet,

Adrie neyenhuys

http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g4xjflqu
Laatst gewijzigd door vidicam op 31 jul 2005 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door pluisje »

nou dat heb ik dan ook gedaan eens kijken of er een andwoord komt.

pluisje :wink:

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door b.olsen »

ik heb dat een paar weken geleden al gedaan. als eerste naar het cda. resultaat; nihil. daarna de vvd. resultaat ; nihil. toen de pvda. binnen twee dagen antwoord gekregen. toen naar wilders. resultaat; de volgende dag al een vriendelijke mail gekregen . niet zo,n automatische maar echt een soort brief als reactie op mijn vragen en mijn mening. . ook zij zijn het niet eens met het nieuwe zorgstelsel en zijn van mening dat er een hele hoop mensen flink op achteruit gaan en dat er straks veel onverzekerden zijn . ze proberen nog steeds om hier iets aan te doen. dat stond in de mail die ik van hun ontvangen heb. iets soortgelijks stond ook in de mail van de pvda. :)

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door pluisje »

waarom doen ze dan niets :cry: :cry: :cry: :cry: als het er eenmaal door is kun je niets meer terug draaien :roll:

pluisje

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door b.olsen »

ja, dat weet ik dus niet. maar het is goed dat je het zegt . die vraag zal ik hun ook stellen. het antwoord hou je nog van mij tegoed. ik vind het toch al raar , dat hele gedoe. kijk maar naar de no-claim. ik krijg die al niet meer terug. dat boeit me dan ook niet omdat ik de fysio toch nodig heb . maar kijk eens naar de bejaarde mensen in ons land . die raken het toch ook kwijt. en dat van hun aowtje en pensioentje. :(

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door pluisje »

ik krijg ook niets terug omdat ik med nodig heb voor reuma en deze zijn erg duur.....
ik denk dat we met zijn allen langzaam naar onze ondergang gaan financieel dan..

:cry: :cry: :cry: :cry: regering bedankt jullie 30% er bij en wij verhongeren als we zoveel moeten betalen

pluisje

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Ictinus »

Pluisje, voor de goede orde, deze wetgeving is er al door.

Ook al door de eerste kamer goedgekeurd.

Dus het gaat gewoon gebeuren.

Maar of het zo verstandig is om het op deze manier er doorheen te drammen, dat betwijfel ik.

Maar goed, zoals altijd betalen jij en ik de rekening. En niet de dames & heren in Den Haag.

Ict

vidicam
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jul 2005 11:01

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door vidicam »

Moderne roofridders.

Wanneer komen wij met z`n allen eens een keer in opstand tegen het ongebreideld zakkenvullen van de overheid.

Terwijl de opperridder in Den Haag ene Zalm roept dat wij pas op de plaats moeten maken en vooral geen loonsverhoging moeten vragen, daar wij onze concurrentie positie in gevaar brengen, gaat die zelfde overheid stug door met het graaien en roven van de burgers om hun incompetentie (HSL&Bouwfraude) en vette salarissen en dito pensioenregelingen te financieren.

Terwijl onze nationale schatkistbewaarder Wellink neerkijkend vanuit zijn riant kantoor en salaris, oproept tot het uitgeven van meer geld om de kwakkelende economie een stimulans te geven, weten wij donders goed waar wij ons geld aan uitgeven.

Aan diezelfde overheid wie de eerste belastingschijven met 2% verhoogd heeft en ons overgeleverd heeft aan de vrije markt van de stroomcowboy`s, die zogenaamd moeten concurreren met energie.
Een product waar helemaal niet mee valt te concurreren.
Kunt u zeggen, ach doet u morgen maar 3 kilowattjes minder?.

Het hele land willen volzetten met overmaatse slagroomkloppers en ons doen willen laten geloven dat het goed is voor het milieu, terwijl de eerste de beste mavo puistenkop met een beetje verstand van natuurkunde en mechanica je voor kan rekenen dat een oude volkswagen motor uit 1950 meer energie oplevert dan 1 zo`n molen.
De Denen zijn er ook in gestonken met als resultaat, de vogelstand is gedecimeerd, de zonsondergang kunnen zij door de molens niet meer zien en ze betalen drie keer zo veel voor hun energie als wij.

Het enige gevolg is een heel leger aan leasebakmanagers die hun zakken aan het vullen zijn en dure kantoorpanden neerzetten, ons geld uitgeven aan voetbalclubs en tv reclame waar blije mensen dartelend rondhuppelen met stroom van de Nuon.

Aan de vrije markt van de gezondheidszorg welke gedomineerd wordt door adviesgevende managers en ziekenhuisdirecteuren met absurde salarissen.
De vrije markt van de zorgverzekeraars wie meer voor hun eigen winst en bonussen zorgen, dan voor de zorg.
Waar de helft van de kostbare tijd verloren gaat aan vergaderen en E-mail terreur
Terwijl het werkende personeel onderbetaald wordt en de mensen in een verpleeghuis in hun eigen vuil liggen.

Wij moesten ons schamen.

Gemeentes die zich vergrijpen aan de O.Z.B. en niet door hebben dat behaalde resultaten in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst.

Een overheid wie jaren geleden een AOW rekenfonds heeft opgericht om de vergrijzing te betalen met de afspraak jaarlijks hierin geld te storten
Er hoort nu 23 Miljard eurootjes in te zitten.
Voor u het niet weet, dit is 50 000.000 000 oude guldentjes.

Bij navraag aan onze opper ridder blijkt dit fonds leeg te zijn, uitgegeven aan een frauduleus spoorlijntje en strikevliegtuigjes en dan maar roepen: de vergrijzing kunnen wij niet betalen en de AOW moet herzien worden.

Je zult je hele leven hard gewerkt hebben en dit antwoord krijgen.

Begrijpt u het nog, nou ik niet.

Ik pik het niet langer.

De melkkoe
Laatst gewijzigd door vidicam op 14 aug 2005 11:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Ictinus »

Beste melkkoe,

ook ik zou het niet langer willen pikken, dit kortzichtige gedrag van de heren goeverneurs.

Maar hoe zie je dat dan?? Want tot op heden wordt alles erdoor gefietst.... en is het voor de burger slikken of stikken.

Ict

Gesloten