Oh ja???. Dit stond 2 weken geleden in de krant.Het is altijd beter om groente en fruit te eten.
'Veel vervuilde mandarijnen in supermarkten'
In veel supermarkten worden mandarijnen verkocht met zorgwekkend hoge concentraties bestrijdingsmiddelen. Dat blijkt uit onderzoek.
<NOBR></NOBR> Gevaar
Milieudefensie, Natuur en Milieu en consumentenclub Goede Waar & Co deden begin november een onderzoek naar het fruit bij acht supermarktketens. De gifstoffen bleken niet alleen op de schil te zitten, maar ook in de vrucht zelf.
"Met name voor jonge en ongeboren kinderen is gevaar voor de gezondheid op lange termijn niet uit te sluiten."
Norm
Op alle monsters zijn bestrijdingsmiddelen aangetroffen, gemiddeld bijna zes verschillende gifstoffen per monster. Bij een kwart van de onderzochte filialen zou een kind dat twee mandarijnen eet al boven de Acceptabele Dagelijkse Inname (ADI) norm van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) uitkomen.
Eisen
Alle mandarijnen kwamen uit Spanje. De milieuorganisaties vragen supers om strengere eisen aan de leveranciers te stellen. Ook moet de overheid de normen verscherpen, stellen ze.
Verschillen
Toch waren er grote verschillen tussen de supermarktketens. C1000 en Edah scoorden het slechtst terwijl, Albert Heijn de 'schoonste' mandarijnen in de schappen had liggen. Ook Lidl en Super de Boer deden het met een tweede en derde plaats relatief goed. Vorig jaar kwamen de mandarijnen van Lidl nog als slechtste uit de bus.
Hoezo niet?Je mag dit nooit vervangen door een supplement
Wat is de inhoud van die "pil"????? En daar gaat het omgr.& fr kunnen ook niet vervangen worden door een pil.
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
@Slim
En ik weet heel zeker dat dat niet zo is. Ik heb het namelijk op de 'gewone gezonde manier' geprobeerd. Nou, jij weer.Het had alleen ook zonder Herbalife gwerkt, dat weet ik heel zeker.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Jij komt aan onbetrouwbaar info vent/vrouwtje. Of van je buurmannetje gehoord of uit je duim gezogen.Hou nou eens op met voor mij invullen wat ik zeg, denk en hoe ik aan mijn informatie kom.
Je hoeft me helemaal niks duidelijk te maken. Daar vraag ik toch niet om.Ik probeer je duidelijk te maken dat je zonder Herbalife ook was afgeslankt
Je begint steeds irritanter te worden. Wat ik met mijn geld doe én hoe ik het uitgeef gaat jou eigenlijk helemaal niks aan.en dat je je veel geld had kunnen besparen, en dat je niet bij een semi-criminele organisatie betrokken was geraakt.
hhhmmmmmm en nou is herbalife weer crimineel?????? Joh, get a life ventje/vrouwtje
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)