LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meer mensen willen gulden terug

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

Tja wat dan de oorzaak verder mag zijn,ik ervaar het als stukken slechter op alle fronten.
En als er verder niets gebeurd,en alles in hetzelfde tempo blijft stijgen,gaan veel mensen over het randje van de afgrond.

Ik weet in ieder geval dat ik alle bronnen heb aangewend om mijn plaatje nog te kunnen recht breien,daar zit geen rek meer in.
Groeten Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

Trusten!
En fijne dagen(mocht ik jullie niet meer horen)
Mattie

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Jan1 »

bruto-modaal salaris in 1991 was:
Sindsdien is er echt wel wat veranderd in het uitgaven patroon, de leefstijl is veel ruimer, denk aan het GSM e tje, de PC en niet te vergeten de internet kosten, veel van de deelnemers aan deze discussie hadden dit niet in 1991. Als je gaat zoeken, dan vind je echt nog wel meer uitgaven die er in het verleden niet waren. Dus van dezelfde uitgaven is beslist GEEN sprake.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

jan1
Ik begin de discussie niet opnieuw.
We verschillen toch van mening.
Ik reken deze uitgaven niet van het inkomen waar wij het over hadden(dat lukt van geen kant)
Als je alles gelezen had,wist je dat ik een andere bron heb daarvoor(uit nood geboren)
Ik heb het wel degelijk over dezelfde uitgaven.
Groeten Mattie
Fijne Kerstdagen en een voorspoedig nieuwjaar toegewenst!

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door angel1978 »

@mattie,

Je hoeft de discussie ook niet opnieuw te beginnen, maar laat anderen dan ook gewoon hun mening geven :wink:
Met van mening verschillen is op zich weinig mis.. Zo lang iedereen elkaar maar in hun waarde laat

@jan1,

Je raakt hier inderdaad een punt dat door velen niet gezien wordt. Zowel de uitgaven zijn in de loop der tijd verandert en toegenomen ( mobiele telefoon, internet, digitale tv, etc.. etc.. ), maar die zijn er ongemerkt ingeslopen.

Daarnaast is de levensstandaard enorm toegenomen en deze wordt in de cijfers ( CBS ) WEL meegenomen, maar door mensen in hun perceptie NIET gezien.
Een voorbeeld daarvan is bijv. internet en telefoon... waar men 10 jaar geleden doodleuk 20 gulden per maand betaalde voor alleen telefoon, wordt nu 15 euro per maand neergelegd voor telefonie waar ook nog internet bij zit..
Dit 'lijkt' een toename van kosten, maar doordat de afgenomen diensten ook zijn toegenomen, moeten deze ook worden meegenomen. De levensstandaard is dus toegenomen ( hoewel dit niet zo wordt ervaren ) en dus valt de toename in kosten lager uit dan men in de portemonnee ervaart.

Zelfde geldt voor een computer die wordt aangeschafd. Schaf 10 jaar geleden een pc aan van 1500 gulden.. Nu wordt deze vervangen en d'r komt een nieuwe van 900 euro.. Dan LIJKT de pc duurder te zijn geworden.. Probleem is alleen dat je niet dezelfde pc koopt als 10 jaar geleden, maar een veel betere ( sneller, groter, beter ).. Koop precies dezelfde pc als 10 jaar geleden en die kost je maar 50 euro... Een AFNAME van kosten dus.. Behoorlijk ook..
Maar ook wordt niet zo ervaren, omdat het niet zichtbaar is in de portemonnee..

Levensstandaard telt wel zwaar mee, maar totaal niet in de perceptie van de consument..

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

Angel1978.
O ik weerhoud niemand hoor.
Ik dacht alleen dat dit aan mij gericht was,en daar heb ik antwoord op gegeven.
Gaan jullie gerust jullie gang hoor,daar heb ik niets mee te maken.
Jij ook Prettige Kerst en een Voorspedig Nieuwjaar gewenst.
Groeten Mattie

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door angel1978 »

Gaan jullie gerust jullie gang hoor,daar heb ik niets mee te maken.
Nou ja.. kritische kanttekeningen van jouw kant zijn altijd welkom 8)
Jij ook Prettige Kerst en een Voorspedig Nieuwjaar gewenst.
Jij ook fijne dagen en de beste wensen voor 2009 !

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door G7 »

Nou, zoveel zal er niet aan het uitgeven veranderd zijn. Oke, je hebt nu beter communicatiemiddelen dan toen, maar velen die toen een abonnement op een telefoonprovider hadden, doen deze tegenwoordig ook weg, omdat men nu vaak toch al mobiel belt. Dus die kosten heb je dan ook niet, al zal het mobiel bellen ook niet veel goedkoper zijn.

Vroeger, hadden we nog kids thuis wat ook enorm veel geld heeft gekost. Geeft niet, want daar kies je meestal voor. Maar dat deden we toch maar mooi van 1 loontje. Toegegeven, je kreeg dan kinderbijslag en later studiefinanciering, maar dat was bij lange na niet genoeg.

Daarom ging moeders er toch op een gegeven moment ook maar bij werken, ander kwam je helemaal niet uit!

Wat ik hierbij nog wel wil aantekenen, dat toen de kids nog thuis woonden, we lang niet zoveel kwijt waren aan b.v. energie. Nu zijn ze al een tijdje de deur uit en de prijzen rijzen de pan uit. Nu met z'n beidjes betalen we al 3 x zoveel als een paar jaar terug. Waar moet dat van betaald worden dan? Van die verhoging van amper € 50 bruto per jaar?

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Iedere tijd van je leven zal kosten met zich meebrengen op de een of andere manier en die gaan ook met de tijd mee, maar wie dat zal betalen?

Dit is werkelijk een eindeloze discussie en ook ik hou het er net als een paar anderen hier op dit topic toch op, die cijfertjes zeggen me niks, helemaal niks. Je moet het zelf ervaren en dat doen de meesten van ons ook hier.

Als ik bij mezelf nog even mag nagaan. Vroerger rookten mijn partner en ik er aardig op los en nu al een hele lange tijd niet meer, maar waar is dat geld dan? In rook opgegaan zeker?

Vroegah, ja vroegah.... was alles beter. Nouja!!!! :wink:

Jullie ook fijne feestdagen. :wink:

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

G7-hharteman-Claudia+ jullie gezinnen.
Allemaal prettige kerstdagen en een voorspoedig 2009 toegewenst!
Groeten Mattie
Laatst gewijzigd door mattie op 23 dec 2008 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door hharteman »

AfbeeldingOok van mij, een prettige kerstAfbeelding;
En een zorgenloos 2009 :roll:

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

hharteman.
Die is erg leuk(bedankt)
En ik deel uw zorgen.
Groeten Mattie

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Jan1 »

mattie


Geplaatst op 23 Dec 2008 18:59 door mattie

Allemaal prettige kerstdagen en een voorspoedig 1999 toegewenst!
Mag het ook 2009 zijn? Of is het met opzet, om aan te tonen dat je in het verleden bent blijven steken.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door G7 »

Mag het ook 2009 zijn? Of is het met opzet, om aan te tonen dat je in het verleden bent blijven steken.
Je kunt het niet laten he Jan 1? Ik zou zeggen, verbeter de wereld en begin bij je zelf. :roll:

Jij ook hele fijne feestdagen gewenst en let op de knip he!!!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

NOU hoe had ik dat nu??
Zal de ouderdom wel zijn,beetje in de war :?
Moet natuurlijk 2009 zijn, :wink:
Sorry Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

hharteman,G7,Claudia.
Angel1978
Ik weet nu waar je de bonnetjes vandaan had.

Ik kwam dit bij toeval tegen,was fijn geweest als je de rest er ook bij geplaatst had.
Het verklaart voor mij alles!
www.sdnl.nl/hp-prijzen.htm
Reken daar de stijgingen van 2003 tot nu bij!
Groeten Mattie

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door G7 »

@Matti.

Ik zie deze posting net pas. Moet zeggen.... dat verklaart toch wel een hoop he?

Alleen maar met 2 kassabonnetjes komen, maar de rest er niet bij vertellen. :?

Verder iedereen hier ook nog de beste wensen voor 2009. :wink:

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door angel1978 »

Had erom gevraagd en je had dit gewoon gekregen hoor :wink:
Vreemd genoeg neemt iedereen maar gewoon willekeurig van alles aan ( bijvoorbeeld waar de bonnetjes vandaan komen ) zonder gewoon de vragen te stellen..

Daarnaast zijn nu de bonnetjes ineens WEL geloofwaardig ? Of nog steeds niet, want dat bevreemd mij nu wel heel erg...

De bonnetjes zijn nog steeds dezelfde bonnetjes die ik heb geplaatst en waarvan ik ook gezegd heb dat ze op internet te vinden zijn... Had even naar de bron gevraagd en je had die er gewoon bij gekregen..

Maar daarmee blijft de BEREKENING die hieronder ligt nog steeds hetzelfde :wink: Of zijn die nu ineens anders geworden met die schreeuwende kop er boven 8)
Reken daar de stijgingen van 2003 tot nu bij!
Die heb ik er dus bijgerekend.. In mijn berekening ga ik uit van het ene bonnetje en van de prijzen zoals ze nu ( in 2008 ) golden.. Dus helaas gaat die opmerking niet op van je :wink:

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

Hoi Angel.
Ik meen mj toch te herrineren dat wij het uitvoerig over de herkomst van de bonnetjes gesproken hebben?
Toen heb je ook niets verteld over de herkomst,behalve dat we zelf de moeite moesten nemen om te zoeken.
Maar goed,dat geeft nu verder niets.
Ik wil er alleen mee zeggen dat dit artikel exact aansluit bij mijn ervaringen.
Ik heb ook steeds gezegd,het zijn niet alleen de boodschappen,het is met alles!
46% stijging in 2003,mijn inkomen is niet met 46% gestegen,en dan wil ik het nog niet hebben over de stijging van 2003 tot 2008.
Nu kunnen alle Overheids buros komen met stijgingen van 1-2-3% en dat het allemaal zo meevalt?
Ik heb tegenwoordig in de Overheid net zoveel vertrouwen als ik heb in Banken!NOT Dat hebben ze onderhand wel bewezen,hoe betrouwbaar ze zijn!
Ik vertrouw tegenwoordig op mijn eigen gezonde verstand,en wat ik met eigen ogen zie!(had ik dat maar eerder gedaan,en geen vertrouwen gehad in zogenaamde deskundigen)
En dan is mijn werkelijkheid heel anders dan die van de Overheid of van een CBS.
Ik weet dat jij daar anders over denkt(je goed recht)Maar mij breng je ook niet van mijn standpunt af.
Ik sluit mijn ogen echt niet voor de werkelijkheid!
Maar ik respecteer ook jouw mening als van jou,maar het is niet de mijne!
Groeten Mattie

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door ron1 »

Gulden hoeft niet terug, wel graag per direct verdubbeling van netto inkomen p.m.ivm geleden schade sinds 2001.Alvast bedankt.

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Gulden hoeft niet terug, wel graag per direct verdubbeling van netto inkomen p.m.ivm geleden schade sinds 2001.Alvast bedankt.
Heeft geen nut omdat de prijzen van praktisch alle dingen afhangt van hoeveel geld men heeft. Dus de prijzen gaan dan evenredeig ook omhoog.

Gesloten