Pagina 22 van 38

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 03 dec 2010 19:55
door Von21
Ik heb van de week een telefoon nummer gehad van de Geschillen commissie omdat je geen aanklacht kan indienen wanneer er spraken is van een faillissement dat nummer heb ik gebeld en die vermelde dat er GEEN spraken is van eenfaillissement Is dit wel het geval komt er gelijk een melding bij hun dus kon ik de geschillencommissie inschakelen. Wat ik zo hoorde is een totaal ander verhaal dan de rondgestuurde mail. Vele leveranciers hebben goederen geleverd aan Extreemdiscount maar hier tot op heden geen betalingen van ontvangen!

Weet trouwens niet of ik hier het telefoon nummer kan plaatsen om navraag hierover te doen?

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 03 dec 2010 20:14
door mission1
Heb ook afgelopen maand iets besteld bij extremediscount. Paar dagen erna mail gekregen ivm vertraging product. Daarna mail dat product niet leverbaar was. Na even googlen direct bank gebeld. Had met CC kaart betaald. Bank zei dat ik het beste kon wachten totdat de CC kaart afschrijving zou komen. Vandaag toevallig email van extremediscount dat ze in de problemen zaten per 15 nov. Vandaag 3 dec bleek dat ze desondanks mijn CC kaaart hadden belast op 28 nov. GEWOON ORDINAIRE OPLICHTERS. Direct rabocard gebeld. De zeiden dat ik eerst een mailtje moest sturen naar extreme discount en dan zouden hun kijken of het voor vergoeding in aanmerking zou komen. Het is de wereld op zijn kop.Die CC maatschappijen zijn net zo erg of zelfs nog erger. Gewoon 167,50 de prullebak in. Heeft iemand een adres van extreme discount.
Zal ik eens kijken of er iemand even op kantoor wil kijken. Daar heb ik nog wel 1675,50 voor over.

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 03 dec 2010 20:35
door ecrins
Op 9-11-2010 een Bestelling geplaatst bij ExtremeDiscount.nl,
maar de webshoplevert niet!!!

Allerlei zoethoudertjes mailtjes
- Helaas zit er een lichte vertraging op uw bestelling. Onze oprechte excuses hiervoor!
-We verwachten nu binnen 3 tot 5 werkdagen de producten te kunnen verzenden.
-Op dit moment hebben wij het erg druk met het verwerken van de toegezonden e-mails. Het kan dus zijn dat u pas later een antwoord van ons krijgt, dan u van ons gewend bent.
-Wij proberen in ieder geval de e-mails die vandaag zijn binnen gekomen uiterlijk morgen te beantwoorden.
-Wegens omstandigheden zijn wij t/m vrijdag 3 december (eerder genoemde datum is helaas verlengd) niet in staat om op uw e-mail te reageren.
en tot slot………….
Betalingsonmacht Extremediscount.nl
Vanwege het faillissement van een financierder tevens leverancier van “Extremediscount.nl” kunnen wij per direct niet meer aan onze financiële- alsmede leveringsverplichtingen voldoen. Hierdoor zijn vorderingen onbetaald gebleven en is beëindiging van bedrijfsactiviteiten van “Extremediscount.nl” per 15 november 2010 ’s avonds noodzakelijk gebleken. ect…………………………….
Gezien de omstandigheid dat integrale betaling van de schuldenlast niet mogelijk is, zou het wellicht voor de hand liggen het faillissement aan te vragen. Dit zal echter naar verwachting slechts schadeverhogend werken voor alle bij de onderhavige zaak betrokkenen en bij een faillissement zal naar hoogste waarschijnlijkheid externe financiering en derhalve enige vorm van financiële compensatie niet meer mogelijk zijn. Vriendelijk verzoeken wij u dan ook, in het belang van eenieder, geen rechts- en executiemaatregelen te nemen.

Om een lang verhaal kort te maken. Geen levering…. en opgelicht door ExtremeDiscount.
Gewenste oplossing
Voorstel tot terugbetaling asap.
Bevestiging met leveringsindicatie Ordernr: 20101164887

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 03 dec 2010 20:36
door m_podt
De webwinkel van ED is nu ook uit de lucht. Op de site van ED staat nu hetzelfde als in de brief die we hebben gekregen...

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 03 dec 2010 20:59
door m_podt
janmart schreef:Hallo mission1,
... Meneer is n.l. ook nog dj om in zijn vrije tijd iets bij te verdienen.
Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Hij is geen DJ, dat is iemand anders met dezelfde naam. Als je meer wilt weten, dan zou je contact op kunnen nemen met Maarten. Zie ook een paar pagina's terug, waar ook onderstaande quote staat.
Maarten-Heemskerk schreef:Hallo medegedupeerde, Ik heb gisteren een mail met een redelijk dossier naar Tros Radar gestuurd met het verzoek hieraan een iyem te besteden. Tot op heden heb ik geen reactie van hen ontvangen maar ik zal ook verder gaan shoppen met het dossier bij andere programma's. Misschien doen die er wat mee. Mochten jullie nog meer relevante informatie hebben stuur dit mij dan toe. Ik behandel het vertrouwelijk en gebruik alleen dat wat ik nodig heb om het dossier zwaarder te maken zonder de informant te noemen.

Stuur het naar [email protected] , degene die dit al gedaan hebben kunnen beamen dat ik antwoord geef en dat ik het vertrouwelijk behandel. Mocht je geintresserd zijn wat ik tot nu toe heb opgebouwd kan je dit ook opvragen bij mij.

Vriendelijke groet en verlies niet de moed,

Maarten

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 03 dec 2010 23:47
door mdejong22
Ze zijn ook al volop in het nieuws bij omroep brabant, hoop dat dat hele vervelend bedrijf er aan gaat!!

http://www.omroepbrabant.nl/?news/14680 ... +vuur.aspx

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 04 dec 2010 08:39
door 1961_Erik
Mensen,

Ga alsjeblieft aangifte doen bij je lokale politiebureau.
Trap niet in het 'tijdrekken' dat deze heer van T van Z. te G. doet.
Ga uw eigen bestelling maar na en zie het patroon :

- product tijdelijk niet leverbaar (tijdrekken)
- moet uit ander magazijn komen (tijdrekken)
- hebben intern een fout gemaakt (tijdrekken)
- creditering zou idd binnen 30 dagen , is helaas vertraagd (tijdrekken)

en dan nu :
-insolventie, geef me zes weken en neem geen stappen........

En over zes weken krijgen we ongeveer het volgende bericht voorspel ik nu al :
- De herfinanciering is vrijwel rond, we verwachten nog een maand nodig te hebben waarna we onze verplichtingen jegens u weer zullen kunnen nakomen....

Het is een klassieke werkwijze !

Ik begrijp de aarzeling bij sommigen, maar trap er niet in.
Alleen zoveel mogelijk aangiften gaan helpen om zo'n type aan te laten pakken door justitie.

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 04 dec 2010 11:42
door sakro
albertvanvelzen schreef:Dit is waarom ik eigenlijk alleen maar koop als ik met Paypal of Visa kan betalen.
Heb helaas ook hier besteld, maar gelukkig met Visa betaald. Vorige week mijn geld via Visa teruggevraagd. Maar net op tijd.
Bestel alleen iets bij grote bedrijven (intertoys, bartsmit, hema, media markt e.d.) en bij de kleintjes alleen als je met paypal of visa kan betalen of ophalen en dan kan betalen.
Ik heb hetzelfde gedaan, ook door eerdere slechte ervaringen via betalen met iDeal want daar valt niets te halen.
2 december mijn geld van Visa terug gekregen, 3 december mail van ED dat ze failliet zijn.
Ik raad iedereen aan die regelmatig internet aankopen doet om daarvoor een creditcard aan te schaffen.
Alle gedupeerden wens ik heel veel sterkte en hoop dat er nog iets terug te halen valt.

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 04 dec 2010 15:28
door rEdrAT
Hallo medegedupeerden,

De mail die we op het moment van ED ontvangen zegt niet meer dan dat het bedrijf in de problemen zit, maar zelf als rechtspersoon nog niet failliet is verklaard. De heer Van Zundert (ik krijg het bijna mijn strot niet uit) probeert de zaak te rekken door uitstel van betaling (notabene een schikking!) van zes weken bij ons als gedupeerde te bewerkstelligen. Hem daartoe de ruimte te geven bekrachtigd hij door te dreigen met een kale kip (daadwerkelijk faillisement van ED) als we daadwerkelijk gerechtelijke stappen ondernemen.

Je kunt je afvragen waarom hij dat doet.
Nog meer onwetenden verleiden tot een aankoop met betaling vooruit (lees: nog meer spekken van zijn kas)
of hij heeft zes weken nodig zijn koffer te pakken om met de noorderzon te vertrekken.
Gezien zijn handelswijze is deze mail zeker niet te vertrouwen.

Ik heb contact gehad met mijn rechtsbijstandverzekering , die aanraadt, zolang het bedrijf niet daadwerkelijk failliet is, deze aan te verplichten tot retourneren van de vooruitbetaling binnen 7 dagen middels een aangetekende brief, danwel een andere schrijven waarop een ontvangst bevestiging volgt. Maar het blijft een lastig pakket. De rechtsbijstandverzekering bevestigde overigens dat het bedrijf ED nog niet failliet is verklaard, maar het kan snel gaan natuurlijk.
Of dat iets uithaald is zeer de vraag.

Je kunt overwegen gerechtelijke stappen te ondernemen, echter maakt de hoogte van het bedrag (in mijn geval 68,50) het lastig daartoe over te gaan, daar het resultaat financieel gezien niet opweegt tegen de kosten van een gerechtelijke procedure.
Dat zou enkel in verhouding staan door de krachten te bundelen.

Aangifte blijft natuurlijk altijd een goede optie om de heer Van ... (ik kom niet verder) te doen stoppen met zijn zwendel.

Heeft iemand er een idee van hoe we dit gezamenlijk kunnen aanpakken?
Ik zie velen schrijven dat ze zich machteloos voelen omdat ze alleen staan.

Groeten,

Robert

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 04 dec 2010 21:07
door Riane80
Ook ik heb een aantal maanden geleden een bestelling geplaatst op extremediscount.nl. Nadat ik door middel van vele telefoontje en mailtjes te horen kreeg dat mijn bestelling niet meer geleverd kon worden, heb ik deze geannuleerd. Gisteren kreeg ook ik een mail dat het bedrag van € 300,- voorlopig niet op mijn rekening terug gestort kon woren.

Ik baal hier uiteraard enorm van, heeft iemand een tip voor mij?

Groet,

Rianne van den Brink

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 05 dec 2010 00:16
door wimbrocken
Rianne, het enige advies hier is: lees dit forum eens door vanaf +- pagina 17 en je zult ZEEEEEER VEEEL tips etc.....(do's en don'ts) vinden. suc6

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 05 dec 2010 10:50
door g.v.campenhout
Deze mail ontvangen op 5-12-2010 v.m.;

Ik adviseer u zich te melden bij Uw advocaat om U te voegen in het faillissement.
Daar zal Uw vordering worden gewogen in het gehele faillissementsproces.

Met vriendelijke groet,
Annette Breedveld
Recherche team leijdal
Ringbaan zuid 498 A, 5026 PA te Tilburg
Postbus 8050, 5004 GB Tilburg

Naar mijn mening is er nog helemaal geen sprake van faillisement. Daar zal het wel op uitdraaien vrees ik.
Gezien mijn vordering van € 163,50 is het inschakelen van een advocaat
niet de moeite waard. Hoe nu verder?

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 05 dec 2010 13:29
door Stream
vogels schreef:
Hoe nu verder?
Afwachten, maar de kans op faillissement is 95%, dus houdt er maar rekening mee dat je naar je geld kunt fluiten.
Van zundert heeft nog genoeg andere bedrijfjes, kunnen ze daar toch het geld gaan halen.

Waarschijnlijk heeft hij het toch naar daar doorgesluisd.

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 05 dec 2010 14:08
door Stream
Website is nu volledig uit de lucht !

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 05 dec 2010 19:31
door m_podt
Stream schreef:Website is nu volledig uit de lucht !
Status is hetzelfde als op 3 december...

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 06 dec 2010 10:40
door havel
Ik ben, lijkt het, een van de gelukkigen die (nog net) geleverd hebben gekregen wat besteld, en in het vooruit betaald, werd.
Daaraan vooraf ging wel levering van een niet besteld artikel (Siemens Gigaset AS285 Duo).
Bij telefonische melding gaf ED aan dat direct het juiste artikel alsnog werd verzonden. GLS zou het verkeerde geleverde artikel mee terug nemen.
Enkele dagen later wederom GLS aan de deur nu met het juiste artikel, wisten echter niets van retourpakketje en konden dat zonder papierwerk ook niet zomaar meenemen.
Ik heb e.e.a. per mail aan ED gemeld, zonder reactie, duidelijk waarom.
Mocht iemenad op dit forum die Siemens Gigaset AS285 Duo besteld hebben en niet geleverd gekregen........PB'tje?????

Verder wens ik alle gedupeerden veel sterkte en vooral succes.

Mvg, Harrie

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 06 dec 2010 11:18
door chrisgroeneveld
Omdat de Hr.v.Zundert ook aktief zou zijn bij de web schop,studio100webshop,
heb ik kontakt op genomen met die firma.
Antwoord De heer Tom van Zundert was onze logistieke partner maar de samenwerking hebben we enkele maanden geleden stop gezet.
De reden van mijn navraag was, dat alle artikelen op die site NIET VOORRADIG ZIJN.
Dit stinkt een beetje.

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 06 dec 2010 12:19
door vdeglenn
Ik had begin September ook een product besteld bij deze oplichter. na veel heen en weer te hebben gemailt zonder resultaat ben ik dan ook hier beland. Ik meen hier ergens gelezen te hebben dat je ook bescherming hebt als je mastercard/visa gebruikt.
Wel ik had dan vorige week een brief verzonden naar de kredietkaartbeheerder, en 3 dagen later stond mijn geld terug op de rekening.
Ik post het hier maar, zodoende kan ik de betalers met visa/mastercard misschien toch nog helpen.
Wel even alle gegevens mee doorsturen alsook de mails en andere communicatie dewelke tussen u en de oplichter gebeurde. Ik heb ook deze site doorgegeven zodat ze weten dat deze zaak serieus stinkt.
Als belg kon ik geen klacht indienen bij webwinkel.org, maar heb dit wel gedaan bij ecops.be, hierop heb ik echter nog geen reactie ontvangen.
En nu maar hopen dat ik mr. van zundert ooit eens tegen het lijf loop.
Veel succes allemaal

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 06 dec 2010 14:37
door willemien403
Helaas kan ik me aansluiten bij de lange rij opgelichten door E.D. :roll: Ben weken aan het lijntje gehouden met e-mails en heb ook de brief ontvangen dat er betalingsonmacht is. Ik heb betaald via Ideal, dat geld ben ik dus kwijt.
Ik ga de volgende keer eerst het internet afstruinen voordat ik iets bestel, bij wie dan ook.

Re: Iemand ervaring met ExtremeDiscount.nl

Geplaatst: 06 dec 2010 15:00
door g.v.campenhout
Hierbij de reactie op een vraag door mij gesteld aan Consuwijzer. Ik denk niet dat wij hier iets mee kunnen.



Geachte heer Campenhout,


Hartelijk dank voor uw vraag van 29 november 2010. Onze reactie is later dan gebruikelijk. Onze excuses hiervoor. Onze reactie is later omdat het op dit moment bij ConsuWijzer erg druk is met vragen en klachten. We sturen u nu alsnog het antwoord op uw vraag.

In uw bericht schrijft u dat de door u bestelde producten op extremediscount.nl nog steeds niet geleverd zijn. Het bedrijf blijkt niet bereikbaar te zijn zowel via telefoon als via e-mail. In deze e-mail vertellen we u wat uw rechten zijn als consument. En we vertellen u wat u kunt doen.


Ondernemers die op afstand hun producten verkopen of diensten aanbieden, geven meestal zelf aan wat de levertijd is. Bijvoorbeeld: “levering binnen 24uur”, “levertijd 2 a 3 werkdagen”, “levering binnen 2 maanden”, enz.
De ondernemer moet binnen de aangegeven levertijd het product leveren, of beginnen met de dienst.


Wat als de ondernemer geen levertijd heeft aangegeven?
Heeft de ondernemer geen levertijd aangegeven? En hebt u samen met de ondernemer ook geen levertijd afgesproken? Dan geldt de wettelijke levertijd (bij koop op afstand). Deze levertijd is maximaal dertig dagen.


Wanneer gaat de levertijd in?
De levertijd gaat in als u uw bestelling hebt gedaan. Dus op de dag dat u de overeenkomst sluit.


Het product blijkt na bestelling niet op voorraad te zijn. Wat nu?
Soms blijkt na de bestelling dat het product toch niet op voorraad is. De ondernemer weet dan al dat hij het product niet op tijd kan leveren. Dit moet hij dan zo snel mogelijk aan u laten weten. Laat de ondernemer u weten dat hij het product toch niet op tijd kan leveren? Dan mag u meteen de overeenkomst ontbinden.


De afgesproken of wettelijke maximale levertijd is voorbij. Wat nu?
Levert de ondernemer niet voor de afgesproken levertijd? Of niet binnen de wettelijke maximale levertijd? Dan mag u de overeenkomst ontbinden. Dat betekent dat u de ondernemer laat weten dat u het product toch niet koopt. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. U hoeft de ondernemer niet meer de kans te geven om alsnog het product of de dienst te leveren. Nadat u de overeenkomst hebt ontbonden moet de ondernemer binnen dertig dagen uw geld terugbetalen.


Wilt u toch nog dat het bestelde product wordt geleverd? Dan kunt u de ondernemer vragen om alsnog te leveren. U kunt daarvoor een nieuwe levertijd aangeven.


Wat kunt u doen?
Als u alsnog het bestelde product alsnog wilt ontvangen:
Schrijf de ondernemer een brief. Zet in deze brief de volgende informatie:
dat de ondernemer een laatste kans krijgt om alsnog het product te leveren,
dat de ondernemer het product voor een bepaalde datum moet leveren,
dat u de overeenkomst ontbindt als de ondernemer niet voor de afgesproken datum levert,
dat u na ontbinding uw geld terug eist binnen dertig dagen.
U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd.
Kijk voor voorbeeldbrieven op http://www.consuwijzer.nl.
Hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Dan kan deze u misschien helpen met uw brief.

Als u het bestelde product niet meer wilt ontvangen:
Schrijf de ondernemer een brief met daarin uw klacht. Zet in deze brief de volgende informatie:
dat de ondernemer niet binnen de maximale levertijd of binnen de afgesproken termijn heeft geleverd,
dat u daarom recht hebt op uw geld terug. En dat u uw geld binnen dertig dagen terug wilt ontvangen.
U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd.
Kijk voor voorbeeldbrieven op http://www.consuwijzer.nl.
Hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Dan kan deze u misschien helpen met uw brief.

Komt u er samen niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen:
Leg uw klacht voor aan De Geschillencommissie Thuiswinkel. Dat kan alleen als de ondernemer is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot De Geschillencommissie. Of als de ondernemer rechtstreeks is ingeschreven bij De Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie over De Geschillencommissie op: http://www.degeschillencommissie.nl
Kunt of wilt u niet naar De Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan eerst in.


Vragen?
Hebt u nog vragen? Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100111875.

Op http://www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam

http://www.consuwijzer.nl
Praktisch advies over uw rechten als consument