LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Ongelezen bericht door Gast »

iedere hond heeft en snuit en staart.
Dus iedere hond is gewoon een hond en lijkt ook op een hond.
Vaak zijn bij bastaards de verhoudingen ook behoorlijk buiten proporties, alleen wordt het dan als leuk en grappig gezien.
Maar dat zijn dus precies de dingen die jij bij een rashond afkeurd.

bastaardlover

Ongelezen bericht door bastaardlover »

Nee hoor, dat zijn jouw woorden.......
En er zijn echt wel rashonden zonder snuit en staart, fatsig enz. enz.
al zo vaak besproken!
En wie zegt dat ik dat bij bastaardjes wel lollig vind?
Dat zijn jouw woorden.
Wel is het zo, dat een rashond dus bewust zo gefokt is. dus bewust een misvormd lijf. Gemaakt.
Bij een bastaard is het de natuur de zijn werk deed. Een foutje......
Al vaak over gehad hier.
Ik begrijp het niet zo goed.
Waarschijnlijk doet de naam bastaardlover nogal andere dingen denken, maar ik ben gewoon gek op bastaardjes. Veel. Niet alle. Veel wel. toch niets verkeerd mee. Voor mij hoef jij dat dan ook niet te zijn hoor!
Maar om nu nog mijn naam te veranderen, dan weet je dadelijk niet meer wat van wie komt. Was ook impulsief.
Het is dus niet zo dat ik anti-rashond ben.
Wel tegen dus de hondjes waarvan jij zegt dat ze niet bestaan......... :wink:

Gast

En er zijn echt wel rashonden zonder snuit en staart
Die zijn er niet.
Iedere hond heeft een snuit en een staart, anders zijn het geen honden en zeggen ze ook waf.
En het kenmerk van een hond is dus echt dat hij waf zegt.

Gast

En vind je dan dat een pekingees een snuit heeft?
Of zo'n knorrepot, en zeggen die waf?
Hallo, aarde hier!

Gast

ja, officieel hebben ze een snuit.
Zo heet dat nu eenmaal.
En ja, ze zeggen ook nog steeds waf.
Dat mensen vooroordelen hebben kunnen die honden ook niks aan doen.

Bliksem

Ongelezen bericht door Bliksem »

Wat ik belangrijk vind aan een hond is dat deze sociaal genoeg is om in onze drukke maatschappij te kunnen leven.
En gelukkig kun je van alle honden, ras of bastaard, een sociale hond maken.

Ik zelf heb 2 zogenaamde rashonden en 1 bastaard, een sib. husky, een jack russel en een kruising husky.
Mijn husky's heb ik van pup af aan, de jack russel kreeg ik toen ze 5jr was.
Ze moest bij het vorige baasje weg omdat ze agressief was, ze wilden haar laten inslapen. Dat vond ik erg ver gaan en heb haar overgenomen.
Ze was ook slecht opgevoed, ze heeft 5 jaar lang haar zin gehad, waardoor ze erg asociaal was geworden tov mens en dier.
Nu na 4 maanden mag ik met trots zeggen dat ze weer een sociale huishond is.

Het is een rashondje, maar helaas met hele slechte knieen. Ze heeft last van patella luxatie, flubberende knieschijven zeg maar. In de volksmond noemen ze dit het jack russel hupje....het hoort dus bij het ras....Afschuwelijk!!
Ik heb niets tegen rashonden, maar als alle fokkers en rashondenliefhebbers heel eerlijk zijn: het fokken van een ras is kweken van gebreken. Ze noemen dit verbeteren...

Bij sommige rassen zijn er zelfs geen hd vrije honden te vinden in nederland. Tja en als fokker heb je dan geen keus, je wil toch graag je ras in stand houden...nou dan nemen we die met een ietsje slechtere beoordeling; dan is de kans toch groot dat we redelijk gezonde honden voortbrengen. Maar ja, is dat de juiste weg om te bewandelen, het ging toch om het verbeteren van het ras?

En zo zijn er bij veel rassen nog meer dingen die ik erg krom vind.
Zoals ook bij de kort-snuitigen: bulldoggen, mopshonden, boxers enz. Hoe korter de neus, hoe mooier! Dit is toch een schande!! die beesten krijgen niet eens fatsoenlijk lucht als ze een stukje moeten snellopen.
Daarom worden ze op hondenshows in een bolderkar naar de ring gereden, en van uit de ring weer in de kar terug. Is dat een hondswaardig bestaan? Gelukkig komen er fokkers op terug en proberen ze weer een langere snuit te kweken. En ik hoorde ook dat ze bij de jack russel ook gaan selecteren, de honden met patella luxatie worden van de fok uitgesloten.
En dan de hondjes met bolle ogen, ze zijn soms zo bol, dat ze hun ogen niet helemaal kunnen sluiten waardoor ze oogproblemen krijgen. Nou mooi hoor, fok nog kleiner zodat hersens en oogjes eruit puilen, gebitten niet meer volledig in de bekjes passen en botjes zo kort en krom zijn dat de spieren niet meer fatsoenlijk werken.
Wist je dat 80% van de engelse bulldoggen hun jongen via een keizersnede ter wereld brengen? Deze hondjes hebben een onnatuurlijk groot hoofd en een smal bekken, natuurlijke geboorte is dus meestal onmogelijk. Daarom mag je voor een pup natuurlijk ook 2000euro neerleggen. Dat kosten ze nou eenmaal al voor ze geboren zijn. Gelukkig is het tegenwoordig in scandinavie zo, dat rashonden die standaard niet op natuurlijke wijze geboren kunnen worden verboden zijn.
Maar ook de bastaarden zijn niet zonder gebreken. Het ligt er maar helemaal aan hoe de voorouders waren.
En zelfs bij de voorouders van onze huishonden, de wolven, zijn er gebreken. Er zijn skeletten gevonden die ook sporen van hd vertoonden. En dit is daar dus ook een vorm van inteelt. Want zo'n roedel is heel hecht en meestal komt er geen vers bloed van een buitenstaander bij.
Al met al, aan rashonden valt nog veel te verbeteren!

En dan, ras of geen ras, als ze maar aardig en sociaal zijn!

druk

Ongelezen bericht door druk »

Ik begrijp niet dat iemand zich zelf zo druk kan maken over een rashond of bastaardhond
Jonge jonge
Als je goed bent voor je hond en hij komt niet van een broodfokker af ,is er toch niets aan de hand
En als iemand €1000 wil betalen is dat zijn recht en geld

Gast

En gij begrijpt dus nie waarom ut gaat.

Gast

Jij wel, gast?
Dat betwijfel ik toch...

Gast

da zal ik oe us uitlegge.
tis allemaal hondenleed, die zielige heundjes, die gewoon vur den heb zo mismaakt zijn.
en nou gij........

Gast

Joeheeeeeee....een reservebelg op dit forum :lol:
Mensen uit bergeyk zijn toch reservebelgen?

welke

Ongelezen bericht door welke »

oja en welke hundjes zijn dan mismakt,En woorom zijn die mismakt
De zedde gij er nie bij
Maar laat ons maar verstaan baar maken
Gast welke hondjes

Gast

De miste mismakte huundjes zen die huundjes die nou zo erg in trek zen. Ge wit wel, da bulldog soort. As ge tegewoordig nie mer mee zo'n huundje over straot kuiert hurder gewon nie mer bij.

durgefokt tot en met.
d'r zen amerikaanse soorten, engelse, kruisingen doarvan...nou ist nog wachten op bergaaikse bulldogs. :lol:

welke

Ongelezen bericht door welke »

Of de bossche boys

Gast

Geachte welke,
welke honden mismaakt zijn.......dat je jezelf nog af moet vragen!
Trek 1500 euri uit je zak, koop een bulldogje in welke vorm dan ook (och wat snoezig hij is gewoon mooi van de lelijkigheid) en ga lekker wandelen met je gehandicapt beest.
Moet ie poepen? Pas op! Kans dat ie z'n darmpjes mee naar buiten schijt.
Stok weg gooien? Niet te ver! Beestje rent zich een hartaanval.
Levenspatroon komt veel overeen met een omaatje die steunend en zuchtend voor jou een snoepje uit het dressoir pakt.
Oja, wil je duur hondje eten?
koop wel brok wat ie met z'n mismaakte bek kan pakken.
en loop niet te veel in de wind. Niet leuk voor z'n boloogjes.
:shock: nog vragen?

Gast

druk begrijpt het niet :roll:
maar dat blijf je altijd houden....

druk

Ongelezen bericht door druk »

ook al goed :lol:
volgens mij begrijpen jullie het zelf niet
je maakt ophef voor iemand die bepaalde honden mooi vind
nou wat is er nu aan de hand eigenlijk
moeten ze dan een hond nemen tegen hun zin
die vervolgens in het dieren asiel beland ,waar toch al ongewenste honden zitten
en wat ze er voor betalen heeft niemand iets mee te maken
dus bekijk het even

Gast

Beste druk,

Wat er mis is met een hondje, waarover wij het hebben? :shock:
En juist daarom zitten die asiels zo vol druk!
Omdat mensen een duur hondje willen kopen, (dat ze veelste veel betalen is inderdaad mijn zorg niet.)
Houdt wel de handel in stand. Zie je....... :oops:
En zo geen bezoek aan het asiel. :cry:
Het gaat niet om mooi. :wink:
Het gaat om gefokte, bewust gefokte gehandicapte dieren.
DAAR gaat het om.

Eeh, en nou gij

Gast

ooit zo'n hundje eens goed aangekeken? acherm, zo'n joekel kruipt in mekaar van schaamte, zo'n beestje loopt niet over van het zelfvertrouwen. Alle andere mensen kijken zo'n ding meewarrig aan en vragen aan het baasje...Issie verkouden? Het maakt zo'n herrie.
Nee meneer, "het" mankeert echt niks aan z'n oogjes, tis geen ziekte maar zo gefokt! Dat hoort erbij. Ja meneer, we zijn er echt wel blij mee en hebben "het" niet gevonden. integendeel, we hebben er zelfs veel geld aan uitgegeven.
Waarom dit hondje? mwaoh, Zo'n hondje als Pim had heeft iedereen al, die dalmatiers kennen we al, een jack russel is te simpel, met een border moeten we veel wandelen. Gelukkig hebben we nu een bulldog. Die neemt met 2² meter tuin genoegen :roll: :roll:

Gesloten