LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum
Re: UWV verschuift betalingsdatum
Piet, misschien moet je dan eens beter nadenken voordat je al die ondoordachte, losse, niet samenhangende regels schrijft. Dat scheelt je wellicht wat typewerk.
-
Dus als er bij iemand van jullie gezegd word, je krijgt je salaris pakweg 10 dagen later zeuren jullie ook niet, hou toch op om hypocriet te zijn.
Ga aub niet de hypocriet uithangen we vinden het allemaal vervelend als we ons salaris/uitkering later krijgen.
Bij een normale werknemer varieert het salaris elke maand.. tijdsspanne is een paar dagen.. Krijg je de ene maand het geld op de 20e en de volgende maand ineens op de 27e.. Nee, daar zeurt idd. niemand over !!
Ja en als je dan te horen krijgt dat je niet uiterlijk de 27ste van de maand je geld krijgt maar even 10 dagen later dan word het even wat anders....
Ga aub niet de hypocriet uithangen we vinden het allemaal vervelend als we ons salaris/uitkering later krijgen.
Nog 10 dagen later ?koeloejoek schreef:Dus als er bij iemand van jullie gezegd word, je krijgt je salaris pakweg 10 dagen later zeuren jullie ook niet, hou toch op om hypocriet te zijn.
Bij een normale werknemer varieert het salaris elke maand.. tijdsspanne is een paar dagen.. Krijg je de ene maand het geld op de 20e en de volgende maand ineens op de 27e.. Nee, daar zeurt idd. niemand over !!Ja en als je dan te horen krijgt dat je niet uiterlijk de 27ste van de maand je geld krijgt maar even 10 dagen later dan word het even wat anders....
Wordt het nu opeens 20 dagen later ??? Of mag het bij salaris wel opeens verschuiven. Het verschuift soms al van de 20e naar de 27e ( zonder mogelijkheid tot vakantiegeld en/of andere compensatie.. )
-
mag ik wat vragen! wie van jullie hier hebben er daadwerkelijk een wao uitkering of wia? want ik krijg het vermoeden dat de menseb die het allemaal niet zo erg vinden gewoon een betaalde baan hebben. ik weet alleen dat rozemarijntje ook een wao uitkering heeft maar ook een man met een betaalde baan.
"Ga aub niet de hypocriet uithangen we vinden het allemaal vervelend als we ons salaris/uitkering later krijgen."
Da's inderdaad vervelend, maar als ik voor een baas zou werken zou ik er niet zeker niet van omkomen, erdoor in de schulden raken of erger. Daarom zeg ik "je kan het ook opblazen".
Ik ben overigens zelfstandig.
Da's inderdaad vervelend, maar als ik voor een baas zou werken zou ik er niet zeker niet van omkomen, erdoor in de schulden raken of erger. Daarom zeg ik "je kan het ook opblazen".
Ik ben overigens zelfstandig.
-
dus jtc jij hebt niets van doen met een uitkering van het uwv, dit geld waarschijnlijk ook voor angel en tiptoo .vraag me dan toch af hoe je kunt weten dat het allemaal opgeblazen is en zeker niet zo erg ! jullie zijn helderziend of hebben de gave om te kunnen zien dat iemand die straks minimaal 10 dagen later betaald krijgt,zich niet zo moet aanstellen want dat kunnen ze best rondbreien . mmmmmmm knap!!!!!!!!!
Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
manondoris: Jij trekt een conclusie die je niet kan trekken: dat ik nu zelfstandig ben, wil niet zeggen dat ik in het verleden niets te maken heb gehad met de WW / het UWV. Mijn mening is juist gebaseerd op wat ik heb wel heb meegemaakt. Dat ik kies voor een andere benadering of er een heel andere denkwijze erop na hou, wil niet zeggen dat ik niks weet.
Laatst gewijzigd door JtC op 27 apr 2011 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
meeleven heet zoiets !!!!!!tiptoo schreef:misschien dat wij logisch kunnen denken, iets wat we bij jou nogal missen!!
lezen heet zoiets!
JtC schreef:manondoris: Jij trekt een conclusie die je niet kan trekken: dat ik nu zelfstandig ben, wil niet zeggen dat ik in het verleden niets te maken heb gehad met de WW / het UWV. Mijn mening is juist gebaseerd op wat ik heb wel heb meegemaakt. Dat ik kies voor een andere benadering of er een heel andere denkwijze erop na hou, wil niet zeggen dat ik niks weet.
het heeft totaal geen zin deze mensen iets duidelijk te maken, JtC, ze zitten in die slachtoffer rol , zie dat maar normaal te krijgen.
Laatst gewijzigd door tiptoo op 27 apr 2011 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, je conclusies zijn ( zoals al vaker dit topic ) volledig voor jezelf.manondoris schreef:dus jtc jij hebt niets van doen met een uitkering van het uwv, dit geld waarschijnlijk ook voor angel en tiptoo .vraag me dan toch af hoe je kunt weten dat het allemaal opgeblazen is en zeker niet zo erg ! jullie zijn helderziend of hebben de gave om te kunnen zien dat iemand die straks minimaal 10 dagen later betaald krijgt,zich niet zo moet aanstellen want dat kunnen ze best rondbreien . mmmmmmm knap!!!!!!!!!
Blijkbaar ben jij wel helderziend daar je details over anderen weet in te vullen die je helemaal niet kunt invullen.
Waar ik tegen ageer is het principe van volledig verkeerd rekenen, het vergelijken van 10 dagen uitkering t.o.v. een jaar lang salaris en de vergelijking met het bedrijfsleven waar verschuiving in betaaldata heel normaal zijn...
Maar jij leest er blijkbaar gewoon in wat je het beste uitkomt.
-
o ja hebben ze bij jou in het verleden ook de uitbetaal datum verschoven naar minimaal 10 dagen later? dat je het mischien niet makkelijk hebt gehad in een situatie dat je van een uitkering moest leven dat begrijp ik ,maar daar gaat het nu niet over.JtC schreef:manondoris: Jij trekt een conclusie die je niet kan trekken: dat ik nu zelfstandig ben, wil niet zeggen dat ik in het verleden niets te maken heb gehad met de WW / het UWV. Mijn mening is juist gebaseerd op wat ik heb wel heb meegemaakt. Dat ik kies voor een andere benadering of er een heel andere denkwijze erop na hou, wil niet zeggen dat ik niks weet.
-
@ angel mijn man krijgt al jaren om de 4 wk zijn loon ,stipt.
En die man van jou krijgt waarschijnlijk dus 4-weken loon en geen maandloon...manondoris schreef:@ angel mijn man krijgt al jaren om de 4 wk zijn loon ,stipt.
Inleven ?
@ manondoris: Meeleven, daarmee wordt vaak bedoeld "medelijden". Nou sorry, maar toen ik te maken had met het UWV voelde ik me niet zielig en hoefde ik ook geen medeleven, want naast mij nog honderdduizend anderen. Ik wilde er juist vanaf en wel zo snel mogelijk. Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel afhankelijk zijn van een ander. Ik trek liever mijn eigen plan.
Maar om bij het topic te blijven: we praten hier nog steeds over een verschuiving van uitbetaaldata en nog steeds niet over een vermindering toch?
Het is bij mij nooit voorgekomen dat er verschuiving van uitbetaling had plaatsgevonden. Als dat wel was gebeurd, ja jammer dan. Dan is het zorg dat je jezelf daar tegen indekt. Zoiets heet "een potje voor onverwachte uitgaven", sparen, appeltje voor de dorst, of simpelweg gewoon wat geld achter de hand houden. Ik verzin dit niet hoor. Met bijv. een kapotte wasmachine moet iemand met een uitkering net zo min kunnen omgaan als iemand die gewoon werkt. Als je niets overhoudt per maand, dan moet je nog minder uitgeven, zuiniger worden. En niet zeggen dat het niet kan, het kan wel maar velen willen het niet. Ja, dan moet je ook niet zeuren.
Maar om bij het topic te blijven: we praten hier nog steeds over een verschuiving van uitbetaaldata en nog steeds niet over een vermindering toch?
Het is bij mij nooit voorgekomen dat er verschuiving van uitbetaling had plaatsgevonden. Als dat wel was gebeurd, ja jammer dan. Dan is het zorg dat je jezelf daar tegen indekt. Zoiets heet "een potje voor onverwachte uitgaven", sparen, appeltje voor de dorst, of simpelweg gewoon wat geld achter de hand houden. Ik verzin dit niet hoor. Met bijv. een kapotte wasmachine moet iemand met een uitkering net zo min kunnen omgaan als iemand die gewoon werkt. Als je niets overhoudt per maand, dan moet je nog minder uitgeven, zuiniger worden. En niet zeggen dat het niet kan, het kan wel maar velen willen het niet. Ja, dan moet je ook niet zeuren.
-
@ jtc ik vind ook dat je daar gelijk in hebt ! zeker! en ik denk ook dat de meeste onder ons dat ook wel kunnen.maar als je in de wao terecht komt of tegenwoordig de wia dan kun je echt niet meer werken .je komt na 2 jaar ziektenwet en van de ene arts na de andere terecht in wao/wia je hebt dan al heel veel extra kosten moeten maken en je krijgt dan nog 75%van je laatst verdiende loon. voor de een nog heel veel maar voor de ander te weinig.sommigen een heel gezin met kindjes ,sommigen alleen ,sommigen met een partner die nog wel een inkomen heeft. dus voor de een is het moeilijk om nu 10 dagen te overbruggen ,voor de ander maakt het niet zoveel uit.
Exact, met wat je zegt ben ik het absoluut eens. En het is niet altijd makkelijk nee, soms zelfs heel moeilijk. Maar onmogelijk, nee dat kan er bij mij simpelweg gewoon niet in. Er zullen best wel mensen zijn die ondanks de uitkering bij wijze van spreken al met 1 been op straat staan en waarbij de verschuiving echt de druppel is. Maar dat zullen zeker niet die mensen zijn die hier op het forum posten, want als dat wel zo zou zijn, dan zouden ze toch echt eens hun prioriteiten wat betreft uitgaven moeten heroverwegen en bijv. hun internetabonnement op moeten zeggen om toch geld over te houden wat een verschuiving als dat bij het UWV kan overbruggen. (Tenzij alle posters die hier een ontzettend probleem van maken allemaal gratis internet hebben..)
JtC schreef:. Maar onmogelijk, nee dat kan er bij mij simpelweg gewoon niet in.
Dat gaat er bij mij dus ook niet in, je maakt toch niet alles op (, buiten de mensen dan in de schuldsanering)
-
om alles op te maken hoef je niet in de schuldsanering te zitten hoor!!!tiptoo schreef:JtC schreef:. Maar onmogelijk, nee dat kan er bij mij simpelweg gewoon niet in.
Dat gaat er bij mij dus ook niet in, je maakt toch niet alles op (, buiten de mensen dan in de schuldsanering)
dan moet er toch lering uitgetrokken worden om met geld om te leren gaan!manondoris schreef: om alles op te maken hoef je niet in de schuldsanering te zitten hoor!!!