Pagina 23 van 140
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 25 jul 2008 21:25
door TdeHond
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 26 jul 2008 08:51
door Johan250
TdeHond
Bedankt voor de tip. Ik zal het gaan proberen en hopelijk lukt dat . U hoort nog wel hoe het afgelopen is.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 26 jul 2008 14:16
door Judith14
Bij deze even een reactie op dit forum, ik ben erg blij met de reacties hier. Donderdag werd mn moeder gebeld en je raad het al, we dachten dat het om kpn ging en dat het goedkoper ging worden dus erin getuind, vandaag kregen we brief van pretium telecom en wisten we dat het loos was. Nu aan de hand van deze site binnen de afzegtermijn van 7 werkdagen met voorbeeldbrief die ik heel handig vond:
1. een fax gestuurd naar 2 nummers met annulering. van fax bevestiging gekregen via faxapparaat (faxnummer brief pretium stemde niet overeen met faxnummer site dus naar bieden gestuurd)
2.aangetekende brief verstuurd naar 2 adressen (adres op site van pretium telecom stemde niet overeen met adres op site dus naar bieden gestuurd). In die brief meteen ook verzocht om de kpn aanmelding weer te herstellen plus de automatische incasso (mochten ze die toch inzetten) te stoppen. Ik heb er ook maar meteen bijgezet dat ik bij het niet accoord gaan met deze verzoeken de voicelog eis.
Ik neem aan dat ik nu gewoon af kan wachten en de telefoon niet meer op hoef te nemen voor pretium telecom. Klopt dit denken jullie zo?
Ik heb mezelf en mn ouders overigens ook meteen aangemeld bij infofilter, handig. Ik ben echt boos en dat wordt ik niet snel, hoop niet dat ik hier maanden gezeur mee krijg
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 26 jul 2008 14:29
door TdeHond
Ook nog even KPN een kopie van de annuleringsbrief aan Pretium sturen zodat zij de portering ongedaan kunnen maken.
Houdt goed afschriften in de gaten of er niet alsnog afgeboekt gaat worden door Pretium.
Heeft u binnen 14 dagen geen schriftelijk bevestiging annulering contract binnen van Pretium verzoek daar dan alsnog om. Eis dat u een schriftelijke bevestiging annulering contract krijgt. Stuur hier z.n. nog even een fax over mocht u hier nog niet om gevraagd hebben.
Wordt er onterecht afgeboekt, meteen storneren, met geldig identiteitsbewijs naar bank en een selectieve blokkade door bank op de prutjes laten zetten.
Naar mijn idee heeft u alles tijdig gedaan en hoort Pretium dit netjes te annuleren. Zo niet dan rest u een gang naar de Geschillencommissie wat u wint gezien de rechtsgeldige bewijsstukken ( de
aangetekende brieven) die u gestuurd heeft.
Wilt u ons laten weten of Pretium in staat is e.e.a netjes af te handelen? Is dit niet het geval dien dan een klacht in bij Consuwijzer.nl
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 26 jul 2008 14:32
door Judith14
Bedankt t. de hond, ik zal kpn de copie sturen al zeiden ze dat ze het verder aangezien ze momenteel nog in rechtzaak verwikkeld zijn met pretium telecom niet kunnen voorkomen.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 26 jul 2008 14:39
door TdeHond
Ze kunnen de colportage door Pretium niet voorkomen.
Ze kunnen wel zo nodig de overzetting naar Pretium ( portering) terugdraaien omdat ze een kopie van uw tijdige annulering ontvangen!
Dat scheelt u weer werk als u daar eventueel later achterheen zou moeten. Het is altijd goed de prutjes ( braak braak) een stap voor te zijn!
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 26 jul 2008 16:54
door Johan250
Tdehond
Het geschil is ingediend. Nu maar hopen dat alles eindelijk gaat stoppen.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 26 jul 2008 20:01
door Judith14
Ik vraag me eigenlijk af of er mensen zijn die ook tijdig binnen de wettelijke termijn van 7 werkdagen hun telefonische overeenkomst hebben geannuleerd via aangetekende brief en ook copie naar kpn, en die daarna van pretium telecom af waren verder zonder dat het kpn contract stopte?
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 27 jul 2008 10:26
door Judith14
en dan nog maar even een vraagje
. Dat boekje wat je bij welkomstpakket kreeg moet je daar iets mee doen? Ik heb dus nu de aangetekende brief en zo verstuurd binnen de wettelijke termijn, eigenlijk logisch daar verder niets mee te doen denk ik.
Bedankt trouwens t. de hond voor alle tips!
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 27 jul 2008 11:31
door rob14
Ik kreeg begin vorige week een telefoontje van een ietwat onduidelijk sprekende mijnheer (buitenlands accent) die tot twee keer toe bevestigde dat hij van KPN was en of ik mijn telefoonabonnement wilde oversluiten. Goedkoper en dergelijke voordelen meer. Moest akkoord inspreken op bandje. Beetje overvallen deed ik dat. Later al gevoel dat er iets niet goed zat. Brief afgewacht. Direct mondeling gereageerd en afgezegd zonder verdere details te lezen. Het was geen KPN. Gevraagd om schriftelijke bevestiging van mondelinge opzegging. Die ligt hier nu gelukkig voor mij op de tafel.
Zelf had Pretium geen emailadres om mijn ongenoegen en afzegging kenbaar te maken. Dus had ik wel KPN gemaild dat zij, mocht Prentium aan mijn overeenkomst met hen willen sleutelen, ik dat niet toestond.
Ik ga in principe geen aangetekende brieven, op mijn kosten, versturen voor zaken die misschien geen oplichting zijn, maar wel een beetje onaangenaam gevoel veroorzaken.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 27 jul 2008 14:18
door famwdewit
Judith 14
niet het boekje open maken ongeopend terug sturen anders komen er nog meer onkosten van..:(lees het forum maar eens terug bij mensen die dat gedaan hadden...succes verder...
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 27 jul 2008 14:44
door TdeHond
Graag gedaan. Ik geloof dat het boekje ook opgezegd moet worden, want ze smeren dacht ik ook ongevraagd een abonnement op een blad aan meen ik een keer gelezen te hebben. Kijk dus even of het een boekje met info over de prutjes is of dat het een abonnement op een K ( oeps) blad is!
U heeft nu al rechtsgeldig bewijs van tijdig annuleren contract. Mocht de prutjes niet naar behoren handelen, dan heeft u de winnende troeven in handen. Hopelijk is dat verder niet nodig.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 28 jul 2008 13:29
door TdeHond
Het volgende las ik op een ander topic over de prutjes. Ze llijken het nu wel erg bont te maken
retep90
Geplaatst op 28 Jul 2008 11:17 door retep90
volgens mij is pretium inderdaad een scam. ik word nu voortdurend gebeld met de vaststelling dat mijn abonnement is overgeboekt naar pretium. Aangezien ik mij nergens bewust van ben en dit dus ook meedeel, wordt de het gesprek verbroken. Dit stinkt van alle kanten. WEES GEWAARSCHUWD !!!
Naar boven
TdeHond
Geplaatst op 28 Jul 2008 12:27 door TdeHond Bewerk/Verwijder dit bericht Verwijder dit bericht
Quote:
. ik word nu voortdurend gebeld met de vaststelling dat mijn abonnement is overgeboekt naar pretium.
Controleer of u nog via KPN belt!
Hier vindt u uitleg over telemarketing:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... emarketing
--------------
Hier kunt u een klacht indienen over telemarketing:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256
----------------------------
Uw voorbeeld klinkt als pure manipulatie!
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 28 jul 2008 13:34
door TdeHond
Ik ga in principe geen aangetekende brieven, op mijn kosten, versturen voor zaken die misschien geen oplichting zijn, maar wel een beetje onaangenaam gevoel veroorzaken.
U heeft gelukkig meteen in hetzelfde gesprek de prutjes afgekapt. Dan is het niet nodig om een aangetekende brief te schrijven.
Had u het echter niet meteen doorgehad dan had u wel een aangetekende brief moeten schrijven omdat u dan rechtsgeldig bewijs van annuleren gehad! Soms moet een mens zijn principes overboord zetten als men niet gemanipuleerd wenst te worden door bedrijven die het wat minder nauw met de ethiek lijken te nemen.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 29 jul 2008 16:05
door Johan250
Van de geschillencommissie heb ik vandaag bericht ontvangen. Ik moet wel het nodige terugsturen, maar dat lukt wel. Echter, men vraagt om het antwoord van de wederpartij op mijn schriftelijke klacht. Tot op heden heb ik dat nooit ontvangen. Moet ik dat punt negeren, of moet er een klein berichtje bij dat ik dat nooit ontvangen heb?
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 29 jul 2008 16:20
door TdeHond
Zeker NIET negeren, juist meedelen dat de prutjes niet schriftelijk of anders gereageerd hebben op uw klacht! Hierdoor bent u er niet in geslaagd om in onderling overleg met de prutjes uw klacht op te lossen.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 29 jul 2008 19:59
door Johan250
Bedankt voor het advies. ik zal het ter harte nemen.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 30 jul 2008 21:34
door cillatje
Ben even nieuwsgierig welk nummer mensen bellen om het bij pretium te annuleren?? Allemaal het 0900 nr?
Of is het 023 nr van pretium hier ook al bekend waar je wel direct word geholpen?
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 31 jul 2008 07:14
door TdeHond
Annuleren kan alleen succesvol schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging gedaan worden. Anders komt u er later achter dat uw telefoontje niet terug te vinden is. Niet aangetekende brieven raken "zoek". Waarschijnlijk in de papierversnipperaar. Van belang is dat u rechtsgeldig bewijs van annuleren heeft en dat heeft u met verzende- en evt. ontvangstbewijs + kopie van de brief die u verstuurd heeft.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1080
Hier vindt u een voorbeeldbrief + daaronder het adres van Pretium.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 31 jul 2008 09:00
door MamMaria
En, het spijt me dat ik het zeggen moet,
maar TdeHond heeft 100% gelijk !!!!! : ( !!
Zelfs van stukken
met handtekening retour durven ze te beweren dat ze niets ontvangen hebben!!!!!
En ik kan het weten want dat hebben mijn moeder en ik proefondervindelijk ondervonden!
Wat dat betreft kun je zeggen dat ik een ervaringsdeskundige ben (geworden);
MAAR DAT WAS IK LIEVER NIET GEWEEST ! ! ! ! !
Ik had liever gehad dat mijn moeder gewoon lekker bij haar "eigen" energie maatschappij gebleven was; dan hoefden wij als kinderen en/of helpenden ons niet iedere keer weer zo kwaad te maken!!!!!
En, nu op dit forum
76 pagina's zijn we nog steeds geen spat verder
WANT OOK BIJ TROS RADAR HEB IK HIER NOG NIETS WEER OVER GELEZEN!!!!!!!
Een zeer
en
dochter !!!!!!!