LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

MadWilliam schreef:

Voor poesie was mijn oplossing niet prettig maar zijn/haar baasje kon poesie wassen en het leed was weer voorbij.
Voor ik iets dergelijks doe informeer ik wel (in dit geval bij de dierenarts) of iets dergelijks kwalijk voor poes zou zijn.

Antwoord was nee niet kwalijk, wel irritant.

Als het is om je eigen hond te beschermen vind ik het weer anders liggen, je eigen dier gaat voor.

MadWilliam

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door MadWilliam »

ciske schreef:
Chocomelk schreef: maar om zover te gaan als u MadWilliam nee dat zou ik nooit doen.
.
ik vind het ronduit walgelijk wat MadWilliam hier neerzet, ook ik wil geen katten in mijn tuin, ook mijn hond jaagt ze wel weg , maar dit.....is dierenmishandeling!!
ik sta open voor elk ander en in uw ogen beter idee.

Wanneer een kat onder een auto vet of olie in z´n vacht krijgt is dat ook dierenmishandeling?
Alle auto´s maar weg doen dan omdat de katten anders ´mishandeld´ worden?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

MadWilliam schreef:
ik sta open voor elk ander en in uw ogen beter idee.

Wanneer een kat onder een auto vet of olie in z´n vacht krijgt is dat ook dierenmishandeling?
Alle auto´s maar weg doen dan omdat de katten anders ´mishandeld´ worden?
nee hoor , ik zeg net ter bescherming van je eigen hond , dan zou ik het ook doen. Mijn mening is nog altijd, als mijn hond een haal van een kat krijgt in mijn eigen tuin, dan zal de eigenaar van die kat moeten betalen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door snepke »

Hey dat zal al wel op gelost zijn.
Jullie reageren op een topic van 2005.

MadWilliam

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door MadWilliam »

ciske schreef:
MadWilliam schreef:

Voor poesie was mijn oplossing niet prettig maar zijn/haar baasje kon poesie wassen en het leed was weer voorbij.
Voor ik iets dergelijks doe informeer ik wel (in dit geval bij de dierenarts) of iets dergelijks kwalijk voor poes zou zijn.

Antwoord was nee niet kwalijk, wel irritant.

Als het is om je eigen hond te beschermen vind ik het weer anders liggen, je eigen dier gaat voor.
Dank u.

Ik hou heel veel van mijn hondje, hij is kleiner als een kat en volledig machteloos tegenover die mini-tijgers.
Wanneer ik een andere effectieve manier zou weten hou ik me echt aanbevolen maar ik was de wanhoop nabij.

Weleens een dierenartsrekening gehad nadat de hond een confrontatie met een kat heeft gehad? En heeft u de talloze krassen op mijn armen weleens gezien omdat ik poeslief terug op z'n eigen erf heb gezet?

En betalen? Een wonder als u dat voor elkaar krijgt!

Wie een beter idee heeft?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Hey dat zal al wel op gelost zijn.
Jullie reageren op een topic van 2005.
:lol: :lol: kattenoverlast is nooit opgelost

MadWilliam

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door MadWilliam »

snepke schreef:Hey dat zal al wel op gelost zijn.
Jullie reageren op een topic van 2005.
Helaas niet, die ellende gaat gewoon door. Is tijdloos...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

MadWilliam schreef:
Dank u.

Ik hou heel veel van mijn hondje, hij is kleiner als een kat en volledig machteloos tegenover die mini-tijgers.
Wanneer ik een andere effectieve manier zou weten hou ik me echt aanbevolen maar ik was de wanhoop nabij.

Weleens een dierenartsrekening gehad nadat de hond een confrontatie met een kat heeft gehad? En heeft u de talloze krassen op mijn armen weleens gezien omdat ik poeslief terug op z'n eigen erf heb gezet?

En betalen? Een wonder als u dat voor elkaar krijgt!

Wie een beter idee heeft?
Ja nu begrijp ik je reactie ook beter, mijn hond is een stuk groter en ook bij die wil ik geen verwondingen door een kat.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

MadWilliam schreef:
snepke schreef:Hey dat zal al wel op gelost zijn.
Jullie reageren op een topic van 2005.
Helaas niet, die ellende gaat gewoon door. Is tijdloos...

Ind tijdloos hahahaha en was trouwens van 2003.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door lostlovey »

Het zijn geen "rotkatten", het zijn roteigenaren, maar dat terzijde.

Heb zelf katten die niet buiten komen en heb ook last van de buurtkatten. Nu zijn dat gelukkig geen hele kuddes maar toch irritant. Ik vrees echter dat het een onbegonnen zaak is, hier iets tegen te doen. Mijn buren halen ook hun schouders op als ik iets over hun kat zeg, het arme dier mag niet eens het huis in, heeft bij godsgratie een kattenluik in de schuurdeur.

Aangezien ik mijn tuin wil gaan afschermen zodat mijn katten wel naar buiten kunnen maar niet van mijn terrein af, zal ik twee vliegen in een klap slaan; mijn katten er niet uit, betekent ook dat er geen kat meer in kan.

Verder irriteert het me mateloos als ik op asielsites kijk en er bij de kittens staat dat ze naar buiten kunnen. Daar moet eens iets aan worden gedaan. Als een kat van kleinsaf niet buiten komt, is er niets aan de hand en kunnen ze prima binnen leven. Kent een kat eenmaal het buitenleven, is het heel lastig (zoniet onmogelijk in sommige gevallen) ze dat weer af te nemen. Asiels willen en moeten natuurlijk zoveel mogelijk katten en kittens plaatsen maar als ze nu meteen aangeven dat kittens NIET naar buiten mogen, dat men de tuin katveilig moet maken (dus afrasteren) of anders binnen moet houden zou dat al een begin.

Daarnaast denk ik dat iedere loslopende kat gevangen zou moeten worden door de Dierenbescherming. Is de kat gechipt dan krijgt de eigenaar een fikse boete (ik denk aan 150 euro eerste keer, en iedere volgende keer 100 euro meer, na de derde keer inbeslagname van het dier). Wordt de kat niet opgehaald, dan gaat het dier het adoptieproces in. Dieren die niet gechipt zijn, na 2 weken het adoptieproces in.

Ook ben ik voor vroegcastratie, er moet iets radicaals worden gedaan om het kattenoverschot aan te pakken.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door tennis »

Aangezien ik mijn tuin wil gaan afschermen zodat mijn katten wel naar buiten kunnen maar niet van mijn terrein af, zal ik twee vliegen in een klap slaan; mijn katten er niet uit, betekent ook dat er geen kat meer in kan.
Dus je hebt het nog niet gedaan?
Want het was wel interessant hoe je dat wil doen.
Misschien kan jij hier jouw idee beschrijven.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door lostlovey »

Nope, heb nog geen tijd gehad maar hier zie je wat voorbeelden:

http://www.nettenlijn.com/nlkat.html

Dit is niet goedkoop maar netten kun je bij tuincentra veel goedkoper krijgen en hebben hetzelfde effect. Je kunt ook met kleinmazig gaas werken om de overhang op een bestaande schutting te maken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

lostlovey schreef:

Daarnaast denk ik dat iedere loslopende kat gevangen zou moeten worden door de Dierenbescherming. Is de kat gechipt dan krijgt de eigenaar een fikse boete (ik denk aan 150 euro eerste keer, en iedere volgende keer 100 euro meer, na de derde keer inbeslagname van het dier). Wordt de kat niet opgehaald, dan gaat het dier het adoptieproces in. Dieren die niet gechipt zijn, na 2 weken het adoptieproces in.

Ook ben ik voor vroegcastratie, er moet iets radicaals worden gedaan om het kattenoverschot aan te pakken.

helemaal mee eens, je hebt trouwens gelijk , het zijn rotbaasjes, de dieren kunnen er niks aan doen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door snepke »

lostlovey schreef:Nope, heb nog geen tijd gehad maar hier zie je wat voorbeelden:

http://www.nettenlijn.com/nlkat.html

Dit is niet goedkoop maar netten kun je bij tuincentra veel goedkoper krijgen en hebben hetzelfde effect. Je kunt ook met kleinmazig gaas werken om de overhang op een bestaande schutting te maken.
Ik heb ook een kat,die blijft gewoon in mijn tuin.
Als je een schutting hebt en je doet bovenaan ijzer/aluminium platen ertegen,gaan ze ook niet over de schutting.(kunnen ze niet omhoog klimmen)

MadWilliam

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door MadWilliam »

[quote="lostlovey"]Het zijn geen "rotkatten", het zijn roteigenaren, maar dat terzijde.
Daarnaast denk ik dat iedere loslopende kat gevangen zou moeten worden door de Dierenbescherming. Is de kat gechipt dan krijgt de eigenaar een fikse boete (ik denk aan 150 euro eerste keer, en iedere volgende keer 100 euro meer, na de derde keer inbeslagname van het dier). Wordt de kat niet opgehaald, dan gaat het dier het adoptieproces in. Dieren die niet gechipt zijn, na 2 weken het adoptieproces in.





Dat heeft u leuk bedacht alleen....van de uitvoering zal niets terecht komen.
Dierenbescherming of dierenambulance bellen....kun je net zo goed proberen met een bos bloemen te gaan praten. Beetje kromme opmerking maar ik heb van alles geprobeerd en heb de meest maffe vragen moeten beantwoorden.

Kijk ik heb nu met een soort list de buren zover gekregen dat ze hun poesies in huis houden of aan een lijn naar buiten doen. Was niet zo leuk maar vond ik het minst gewelddadig.
Een dier slaan, schoppen, vergiftigen of erger nog vind ik ronduit schandalig en ik zou best een half uurtje met een dergelijke dader alleen willen zijn, ben benieuwd of zijn/haar moeder die persoon daarna nog herkent maar dat terzijde.

Of de burger een goed idee heeft is niet relevant, de overheid doet er toch niets mee. Wij, diegenen die de overlast ervaren echter wel. En niet elke kattenbezitter is zo toegankelijk als u. (kunnen wij geen buren worden?)

Ik geef meteen toe, alleen een mens kan zoiets verzinnen. Een dier niet.
Maar wie een idee heeft om een eigenaar van een huisdier zover te krijgen dat die zelf beseft dat zijn/haar dier geen overlast moet veroorzaken, zou ik willen vragen staat u alstublieft op en schenk ons de oplossing.
Laatst gewijzigd door MadWilliam op 11 mei 2011 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

MadWilliam

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door MadWilliam »

snepke schreef:
lostlovey schreef:Nope, heb nog geen tijd gehad maar hier zie je wat voorbeelden:

http://www.nettenlijn.com/nlkat.html

Dit is niet goedkoop maar netten kun je bij tuincentra veel goedkoper krijgen en hebben hetzelfde effect. Je kunt ook met kleinmazig gaas werken om de overhang op een bestaande schutting te maken.
Ik heb ook een kat,die blijft gewoon in mijn tuin.
Als je een schutting hebt en je doet bovenaan ijzer/aluminium platen ertegen,gaan ze ook niet over de schutting.(kunnen ze niet omhoog klimmen)

helemaal te gek! Maar....mijn buren vieren liever feest dan dat ze geld voor een schutting over hebben.

MadWilliam

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door MadWilliam »

ciske schreef:
MadWilliam schreef:
Dank u.

Ik hou heel veel van mijn hondje, hij is kleiner als een kat en volledig machteloos tegenover die mini-tijgers.
Wanneer ik een andere effectieve manier zou weten hou ik me echt aanbevolen maar ik was de wanhoop nabij.

Weleens een dierenartsrekening gehad nadat de hond een confrontatie met een kat heeft gehad? En heeft u de talloze krassen op mijn armen weleens gezien omdat ik poeslief terug op z'n eigen erf heb gezet?

En betalen? Een wonder als u dat voor elkaar krijgt!

Wie een beter idee heeft?
Ja nu begrijp ik je reactie ook beter, mijn hond is een stuk groter en ook bij die wil ik geen verwondingen door een kat.

Heb eens een hond van vrienden te logeren gehad die geen enkele moeite met katten zou hebben...was correct en volgens de eigenaar zou ik niet veel kat terug vinden als die op mijn erf zou komen. De hond had de gewoonte zijn prooi te begraven....(was een Amerikaanse Stafford Terriër met tandjes waar je u tegen zegt en een bek als een bankschroef)

Meneer liep in de tuin, mijn hondje in huis, en inderdaad niets of niemand was veilig. Ik was hem wel de baas maar met een kat op het erf reageerde die hond furieus en slechts met veel moeite te corrigeren terwijl ik met mijn 2 meter en 130 kg geen kleine jongen ben.(ook nog kickboxer) Was voor het katje blij dat ie op tijd de schutting over was.

Gaat mij te ver om zo'n vals kreng te hebben tegen kattenoverlast. Scheelt wel als buren niet voor rede vatbaar zijn, men durfde geen vinger over of tussen de schutting door te steken laat staan op mijn erf te komen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

MadWilliam schreef:





Gaat mij te ver om zo'n vals kreng te hebben tegen kattenoverlast. Scheelt wel als buren niet voor rede vatbaar zijn, men durfde geen vinger over of tussen de schutting door te steken laat staan op mijn erf te komen.

Dat gaat mij ook te ver, eerlijk gezegd hou ik ook niet van dat soort honden, nu een kat, wat ik ook overbodig vind, straks een kind.

Ik weet dat er eens een discussie geweest is over kattenbelasting, maar toen kwam pas de aap uit de mouw:-) er zouden heel wat katten baasloos worden , dus ik vraag me wel eens af hoeveel die mensen eigenlijk van hun dieren houden.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door bianca82 »

ben ik blij dat mijn katten netjes gevacineerd zijn gecastreerd en binnen zitten..

ooit als de achtertuin opgeknapt is ga ik het catproof maken (dus katten die niet kunnen ontsnappen)

overigens zijn er meerdere manieren om een tuin catproof te maken

http://www.weetjesoverkatten.nl/indetuin.htm (ff naar beneden scrollen)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

bianca82 schreef:ben ik blij dat mijn katten netjes gevacineerd zijn gecastreerd en binnen zitten..

Ik denk dat heel wat mensen hierom blij zijn :lol:

wou dat meer mensen er zo over dachten.

Gesloten