Pagina 23 van 23
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 20 feb 2017 17:47
door pucky
Zijn er mensen die wel betaald hebben en die er nu gewoon vanaf zijn?
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 20 feb 2017 18:08
door Julie4444
pucky schreef:Zijn er mensen die wel betaald hebben en die er nu gewoon vanaf zijn?
Nee. Dat moet je dus
niet doen.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 03 apr 2017 21:14
door kk87
Op straat ben ik aangesproken voor het ontvangen van een éénmalig verrassingspakketje, maar wel de verzendkosten moest betalen.
Verder zou ik nergens aan vast zitten, dus ook niet aan een proefabonnement. Voorwaarden heb ik niet gezien,
Wederom heb ik pakketjes ontvangen en deze retour gestuurd.
Op advies van de consumentenbond heb ik het rekeningnummer laten blokkeren.
Ik heb ze een brief gestuur en een paar keer gebeld. Zojuist heb ik wederom een brief ontvangen over een betalingsachterstand.
De naam gerechtsdeurwaarder is er in genoemd, waardoor ik extra schrik heb gekregen.
Ik heb het bedrijf gebeld, maar werd boos aangesproken met de mededeling dat ik maar gewoon moet betalen en er dan van af ben. Meneer heeft opgehangen en zijn naam niet genoemd.
Wat moet ik doen om te voorkomen dat ze me nog pakketjes sturen en de rekening weer gaan verhogen?
Het woord gerechtsdeurwaarder maakt het vervelend.
*mijn brief is niet aangetekend, maar aan de telefoon zei een vrouw wel dat ik inderdaad heb gezegd dat ik niet akkoord ga met een abonnement en niet betaal
op klacht.nl heb ik ditzelfde vermeld alleen staan er van de 41 klachten nog 41 open ...
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 04 apr 2017 18:06
door Julie4444
kk87 schreef:Op straat ben ik aangesproken voor het ontvangen van een éénmalig verrassingspakketje, maar wel de verzendkosten moest betalen.
Verder zou ik nergens aan vast zitten, dus ook niet aan een proefabonnement. Voorwaarden heb ik niet gezien,
Wederom heb ik pakketjes ontvangen en deze retour gestuurd.
Op advies van de consumentenbond heb ik het rekeningnummer laten blokkeren.
Ik heb ze een brief gestuur en een paar keer gebeld. Zojuist heb ik wederom een brief ontvangen over een betalingsachterstand.
De naam gerechtsdeurwaarder is er in genoemd, waardoor ik extra schrik heb gekregen.
Ik heb het bedrijf gebeld, maar werd boos aangesproken met de mededeling dat ik maar gewoon moet betalen en er dan van af ben. Meneer heeft opgehangen en zijn naam niet genoemd.
Geen enkele deurwaarder kan een onterechte vordering innen. Blijf bij het standpunt dat er geen sprake is van een abonnement.
kk87 schreef:Wat moet ik doen om te voorkomen dat ze me nog pakketjes sturen en de rekening weer gaan verhogen?
Duidelijk maken dat er geen sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst en aangeven daarom ook niet te gaan betalen. Verder geduldig zijn. Afhankelijk van voorgaande correspondentie kun je ze gaan negeren (mits je uiteraard voldoende verweer hebt gevoerd en zij niet inhoudelijk reageren).
kk87 schreef:Het woord gerechtsdeurwaarder maakt het vervelend.
Snap ik, maar deurwaarders zijn ook gewoon mensen die zich moeten houden aan de wet. Maak je niet al te veel zorgen. Ze incasseren door te intimideren. Ik heb ook geen cent betaald en heb al jaren niets meer van ze gehoord.
kk87 schreef:*mijn brief is niet aangetekend, maar aan de telefoon zei een vrouw wel dat ik inderdaad heb gezegd dat ik niet akkoord ga met een abonnement en niet betaal
Bevestig dit via de mail of stuur alsnog een aangetekende brief. Mail is echter goedkoper.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 05 apr 2017 17:05
door kk87
Mailen is geen slecht idee...
Eigenlijk gewoon hetzelfde mailen als mijn eerste brief na het 2e pakketje?
een brief is bijna even duur als een pakketje dus dat ga ik niet betalen
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 05 apr 2017 18:32
door Julie4444
kk87 schreef:Mailen is geen slecht idee...
Eigenlijk gewoon hetzelfde mailen als mijn eerste brief na het 2e pakketje?
een brief is bijna even duur als een pakketje dus dat ga ik niet betalen
Ik weet de inhoud van jouw eerdere brieven natuurlijk niet, maar ik zou wel refereren naar de eerdere communicatie en nogmaals expliciet herhalen dat je betwist dat er sprake zou zijn van een abonnement (met uitleg waarom) en dat je zonder gerechtelijke uitspraak niet zal betalen.
Als je hier een concept post kan ik wel commentaar geven als je wil.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 07 apr 2017 19:04
door kk87
Ik heb de brief overgetypt en daar mogen ze het mee doen.
Heb er maar meteen bijgezegd dat ik naar de naam van zijn secretaresse heb moeten vragen en dat ik via deze site en de brieven van hem achter zijn naam ben gekomen.
Ben benieuwd of haar naam klopt
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 28 apr 2017 15:54
door kk87
Momenteel word ik ook aangesproken via een sms bericht. Zonder dhr / mevr en naam. Ook de afzender is zonder naam! ... achter een bedreigende zin staat normaal ook niet in een professioneel bericht.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 28 apr 2017 23:01
door Julie4444
kk87 schreef:Momenteel word ik ook aangesproken via een sms bericht. Zonder dhr / mevr en naam. Ook de afzender is zonder naam! ... achter een bedreigende zin staat normaal ook niet in een professioneel bericht.
Gewoon niet op ingaan en bij standpunt blijven. Als je al eerder duidelijk hebt gemaakt dat er geen sprake is van een overeenkomst (met onderbouwing natuurlijk!) en dit kan aantonen hebben ze toch geen poot om op te staan.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 16 mei 2017 17:28
door kk87
Eindelijk een brief van de 'Fiad incasso' .. dit wordt hooguit een melding bij de politie !
Heb al erg veel berichten gelezen over dit bedrijf
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 16 mei 2017 18:46
door Julie4444
kk87 schreef:Eindelijk een brief van de 'Fiad incasso' .. dit wordt hooguit een melding bij de politie !
Heb al erg veel berichten gelezen over dit bedrijf
Dat is V.'s eigen nepincassobureau. Gewoon verweer herhalen, aangeven dat ze maar een gerechtsdeurwaarder met een dagvaarding langs moeten sturen en dat je zonder vonnis niet gaat betalen. Dat je verder met rust gelaten wenst te worden en anders aangifte doet van bedreiging.
Niets betalen, en ze verder negeren. Ze gaan je toch nooit laten dagvaarden want ze weten dondersgoed dat de rechter jou gelijk zal geven.
Als je trouwens die leuke nepbedreigingen met extra BTW berekening en andere loze dreigementen hebt mogen ontvangen (zoals Pucky) is dat, en die andere onwettige dreigementen waar ze mee schermen prima bewijs om te bewaren. Maak je dus geen zorgen, want ze kunnen je helemaal niets maken.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 24 dec 2017 12:30
door Nathazzz
Hier nog een slachtoffer van Splendid. Vorig weekend aangesproken bij Ahoy voor de voorstelling van Disney on Ice.
Inmiddels 1e pakket ontvangen, afschrijving zal in januari plaats vinden.
Heb nu via website opgezegd, daar staat ook dat ze nu abonnementen per maand hebben.
Ik krijg echter geen bevestiging van deze beëindiging waardoor ik dus geen bewijs heb.
Een e-mailadres kan ik op de website niet terug vinden, heeft iemand dat voor mij?
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 10 jan 2018 18:44
door Johasto
Er is nu 2 Keer €9,95van mijn rekening afgeschreven. Ik heb niemand gesproken, niemand toestemming gegeven, wist niet eens van het bestaan van deze “firma”. Heb een mail gestuurd en hoop nu dat ze hiermee stoppen! Maar.... als ik alle voorgaande verhalen lees ben ik daar niet zo veel vertrouwen in.
Wordt vervolgd
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 11 jan 2018 16:07
door Guardian72
Johasto schreef:Er is nu 2 Keer €9,95van mijn rekening afgeschreven. Ik heb niemand gesproken, niemand toestemming gegeven, wist niet eens van het bestaan van deze “firma”. Heb een mail gestuurd en hoop nu dat ze hiermee stoppen! Maar.... als ik alle voorgaande verhalen lees ben ik daar niet zo veel vertrouwen in.
Wordt vervolgd
Onrechtmatige incasso`s kan je laten terugboeken (storneren).
Meld gelijk bij de bank dat iemand zonder machtiging incasso`s doet - en laat ze een 'selectieve blokkade' op die tegenrekening aanbrengen.
Als je bank nog een kantoor heeft, is persoonlijk op kantoor dit makkelijker en sneller geregeld.
Neem wel je bankpas, ID en eventueel inloghulpmiddel (rekenmachine) mee - zodat men ter plekke je kan helpen.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 11 jan 2018 16:11
door Jesa H
Guardian72 schreef:Johasto schreef:Er is nu 2 Keer €9,95van mijn rekening afgeschreven. Ik heb niemand gesproken, niemand toestemming gegeven, wist niet eens van het bestaan van deze “firma”. Heb een mail gestuurd en hoop nu dat ze hiermee stoppen! Maar.... als ik alle voorgaande verhalen lees ben ik daar niet zo veel vertrouwen in.
Wordt vervolgd
Onrechtmatige incasso`s kan je laten terugboeken (storneren).
Meld gelijk bij de bank dat iemand zonder machtiging incasso`s doet - en laat ze een 'selectieve blokkade' op die tegenrekening aanbrengen.
Als je bank nog een kantoor heeft, is persoonlijk op kantoor dit makkelijker en sneller geregeld.
Neem wel je bankpas, ID en eventueel inloghulpmiddel (rekenmachine) mee - zodat men ter plekke je kan helpen.
Je kan gewoon middels internetbankieren direct storneren.
Daarnaast is het verstandig apart melding te doen van onterechte incasso bij de bank en hier een klacht over indienen.
Ik zou in ieder geval niet afwachten en het direct storneren, want terugkrijgen van die gasten zal niet gaan gebeuren.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 11 jan 2018 16:16
door Guardian72
Jesa H schreef:
Je kan gewoon middels internetbankieren direct storneren.
Daarnaast is het verstandig apart melding te doen van onterechte incasso bij de bank en hier een klacht over indienen.
Ik zou in ieder geval niet afwachten en het direct storneren, want terugkrijgen van die gasten zal niet gaan gebeuren.
Klopt - maar als je naar het kantoor gaat voor de blokkade, kan je daar gelijk laten zien hoe/wat.
Want - als de poster meld dat hij/zij gemailed heeft - ipv direct actie op de rekening te ondernemen - vermoed ik nog wat 'beginnersnivo'.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 11 jan 2018 18:47
door Jesa H
Je kan ook gewoon op de knop "blokkeren" drukken bij internetbankieren... In ieder geval bij de ING. Die zit naast de storneerknop onder "incasso's".
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 11 jan 2018 18:51
door Lady1234
Maar als je een melding onterechte incasso doet, kan die incassant ook nog een boete krijgen van de bank.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 14 nov 2018 09:55
door monica.heber-bruinen
13 jaar lid van kinderfun. Mijn dochter is inmiddels een jong volwassene en de boekjes vliegen maandelijks de kliko in. Telefoonnummer op de sticker is niet in gebruik.
Google geeft als adres een nachtclub aan?? Hoe kom ik hier vanaf want kost een kapitaal zo
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 06 dec 2018 10:33
door monica.heber-bruinen
Hoi, ik wil even terug komen op mijn berichtje van 14 november over kinderfun.
Afgelopen maand kregen we weer boekjes toegestuurd. Nu stond er geen kinderfun meer op maar Splendidclub met een nieuwe sticker, nieuw telefoonnummer en nieuw adres en mailadres. 0413-356277
Mijn man heeft in het weekend
www.splendidclub.nl gemaild, en weer opgezegd.
Deze keer kregen we wel gehoor, vanmorgen telefoon gehad. Het abonnement word stopgezet.
Dit bedrijf heeft het andere bedrijf overgenomen en mag nu de rotzooi opknappen. Dus ik wil mijn negatieve berichtje over kinderfun even rechtzetten. Bij Splendidclub bleek opzeggen geen probleem. Heel fijn.
(Alhoewel mn buurkindjes altijd blij zijn met de boekjes hoor hihi)