| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****
-
Gast
Re: ***BROKKENMAFFIA****
nou fokker uit belgie
zet je maar schrap, hoe goed uwe honden het ook doen
dat zullen ze hier nooooooooit accepteren en er meteen met 1 of ander verhaal overheen stampen.
je word met de grond gelijk gemaakt.
brokkenfokkers zijn hier ten dode opgeschreven
en anders komen ze wel met het verhaal dat je je honden aan het
vergiftigen bent.
wacht maar af
zet je maar schrap, hoe goed uwe honden het ook doen
dat zullen ze hier nooooooooit accepteren en er meteen met 1 of ander verhaal overheen stampen.
je word met de grond gelijk gemaakt.
en anders komen ze wel met het verhaal dat je je honden aan het
vergiftigen bent.
wacht maar af
-
Gast
NEE hoor zijn HONDEN
NEE hoor zijn HONDEN
beste fokker uit belgie,
behalf dat je honden zo mooi zijn, doen ze ook iets in de werksgeer? sport of iets dergelijk?
behalf dat je honden zo mooi zijn, doen ze ook iets in de werksgeer? sport of iets dergelijk?
-
Gast
afgelopen zaterdag diverse kampioen schappen zien halen, van enkele kon je de ribben op afstand tellen.
Momenteel een HOT item op de shows de" GLANSSPRAY" wat zijn ze toch slim he die brokkenboeren.
Belgen als keurmeesters.... geef je ook eerst een hand en een zoen of doe je meteen je bovenste knoopjes los.als je een man bent help het niet, dan heb je minstens de beste uit het nest moeten gegeven.
Momenteel een HOT item op de shows de" GLANSSPRAY" wat zijn ze toch slim he die brokkenboeren.
Belgen als keurmeesters.... geef je ook eerst een hand en een zoen of doe je meteen je bovenste knoopjes los.als je een man bent help het niet, dan heb je minstens de beste uit het nest moeten gegeven.
-
naomi hendriks
mooi van buiten ,%^&^& van binnen
doe ons een lol...zet even de samenstelling van je geroemde pedigree pal brokken hier neer op dit forum.
meerdan 50 % koolhydraten en dat voor een carnivoor!
je bent het toch wel met me eens dat een hond een carnivoor is niet?
granen + granen + granen een beetje vleesmeel, beendermeel BHA, BHT
als jouw honden daarop kunnen overleven... hoe denk je dat ze er dan uit gaan zien op een menu waarvoor hun spijsvertering bestemd is?
Nou?
NOG MOOIER...en wat belangrijker is misschien .. stukken gezonder!
brokken is geen volwaardige voeding voor een hond... en als fokker zijn de je hond met BENDE voeren..want dat is pedigree pal
afval + gif + graan...
dan ben je een Of zuunig, Of onwetend, Of koppig Of eigenwijs..
een combinatie van bovenstaande kan ook.
Ik zou me werkelijk doodschamen als ik jullie was
belgen kunnen per definitie niet tegen kritiek dus
steek dat maar lekker in je aanbevolen door slechtefokkerszakje...
heb jij trouwens ook zo'n typisch belgische hondenfokkerij met meer dan 30 populaire rassen ?????
daar worden wij in nederland nou zo voor gewaarschuwd.. of verkoop jij je pedigree hondjes op de vogeltjesmarkt...want dat is inderdaad een makkelijk publiek die niet al te veel eisen stelt..
doe ons een lol...zet even de samenstelling van je geroemde pedigree pal brokken hier neer op dit forum.
meerdan 50 % koolhydraten en dat voor een carnivoor!
je bent het toch wel met me eens dat een hond een carnivoor is niet?
granen + granen + granen een beetje vleesmeel, beendermeel BHA, BHT
als jouw honden daarop kunnen overleven... hoe denk je dat ze er dan uit gaan zien op een menu waarvoor hun spijsvertering bestemd is?
Nou?
NOG MOOIER...en wat belangrijker is misschien .. stukken gezonder!
brokken is geen volwaardige voeding voor een hond... en als fokker zijn de je hond met BENDE voeren..want dat is pedigree pal
afval + gif + graan...
dan ben je een Of zuunig, Of onwetend, Of koppig Of eigenwijs..
een combinatie van bovenstaande kan ook.
Ik zou me werkelijk doodschamen als ik jullie was
belgen kunnen per definitie niet tegen kritiek dus
steek dat maar lekker in je aanbevolen door slechtefokkerszakje...
heb jij trouwens ook zo'n typisch belgische hondenfokkerij met meer dan 30 populaire rassen ?????
daar worden wij in nederland nou zo voor gewaarschuwd.. of verkoop jij je pedigree hondjes op de vogeltjesmarkt...want dat is inderdaad een makkelijk publiek die niet al te veel eisen stelt..
-
petre86
ik werk zelf bij een vleeswarenfabriek,
alle afval, of het nu vleesresten zijn die op de grond zijn gevallen, vleeswaren die over datum zijn en terug naar de fabriek gekomen zijn of te warm bewaard / afgekeurd vlees is, alles word hergebruikt.
voor vleesafval heb je verschillende categoriën:
cat. 1 cat. 2 en cat. 3 afval.
cat. 2 afval zijn botten en botresten, deze worden altijd vernietigd,
cat. 3 afval is vlees wat over datum (teruggekomen naar de fabriek) is, dit word afgevoerd naat een ander vleesverwerkend bedrijf waar het in hondevoer gebruikt wordt.
cat. 2 afval is vlees dat op de grond gevallen is etc, dit afval word ook afgevoerd naar een verwerkend bedrijf, waarna het in o.a. hondevoer gebruikt wordt, cat. 1 en 3 zijn gescheiden omdat in cat 3 afval nog plastic in voorkomt wat eerst verweiderd dient te worden.
cat. 2 afval komt relatief weinig voor waar ik werk, en ik weet eerlijk gezegd niet wat hier mee gebeurd, alleen dat het met blauwe inkt onbruikbaar gemaakt moet worden. dit zijn namelijk botresten en gezwellen etc.
zelf vind ik dat vlees dat bedoeld is voor menselijke consumtie dat op de grond gevallen is wel voor dieren gebruikt kan worden. vlees dat overdatum is niet. de rvv (rijksdienst /overheid die alles in de gaten houd) is altijd erg strikt met controles, en schrijft de aparte verzameling van verschillende soorten afval ook voor. alles wat gebeurd is dus goedgekeurt door de overheid. maar waar het uiteindelijk op neerkomt is winst maken, afval kost je niets, je verkoopt het namelijk, en hondevoerproducenten willen het graag hebben (nu met echt vlees! etc.)
maarja hoe verander je daar iets aan????
alle afval, of het nu vleesresten zijn die op de grond zijn gevallen, vleeswaren die over datum zijn en terug naar de fabriek gekomen zijn of te warm bewaard / afgekeurd vlees is, alles word hergebruikt.
voor vleesafval heb je verschillende categoriën:
cat. 1 cat. 2 en cat. 3 afval.
cat. 2 afval zijn botten en botresten, deze worden altijd vernietigd,
cat. 3 afval is vlees wat over datum (teruggekomen naar de fabriek) is, dit word afgevoerd naat een ander vleesverwerkend bedrijf waar het in hondevoer gebruikt wordt.
cat. 2 afval is vlees dat op de grond gevallen is etc, dit afval word ook afgevoerd naar een verwerkend bedrijf, waarna het in o.a. hondevoer gebruikt wordt, cat. 1 en 3 zijn gescheiden omdat in cat 3 afval nog plastic in voorkomt wat eerst verweiderd dient te worden.
cat. 2 afval komt relatief weinig voor waar ik werk, en ik weet eerlijk gezegd niet wat hier mee gebeurd, alleen dat het met blauwe inkt onbruikbaar gemaakt moet worden. dit zijn namelijk botresten en gezwellen etc.
zelf vind ik dat vlees dat bedoeld is voor menselijke consumtie dat op de grond gevallen is wel voor dieren gebruikt kan worden. vlees dat overdatum is niet. de rvv (rijksdienst /overheid die alles in de gaten houd) is altijd erg strikt met controles, en schrijft de aparte verzameling van verschillende soorten afval ook voor. alles wat gebeurd is dus goedgekeurt door de overheid. maar waar het uiteindelijk op neerkomt is winst maken, afval kost je niets, je verkoopt het namelijk, en hondevoerproducenten willen het graag hebben (nu met echt vlees! etc.)
maarja hoe verander je daar iets aan????
-
Gast
Heel veel sterkte en ga gewoon door met u dieren te voeden.Want dit zijn nu de barffers
-
Gast
Als je niet barft ben je een moordenaar.Trek u zich er niets van aan.Iemand diehet goed met u meent
Groetjes charles
-
naomi hendriks
Je verandert daar ook niets aan...
hetzelfde verhaal hoorde ik van iemand die vrachtwagenchauffeur is en kadavervet naar de diervoedingsindustrie brengt
Het koopgedrag van alle hondenbezitters zou daar eventueel verandering in kunnen brengen, maar voordat je zover bent...
er is nog een lange weg te gaan.
een stuk vlees dat op de grond is gevallen kan nog prima dienen als hondenvoer, absoluut.
echter de eindproducten van een destructie bedrijf, vleesmeel, beendermeel bloedmeel en verenmeel zou mijns inziens niet naar de diervoedingsmiddelen industrie mogen gaan.
jij geeft nu zelf ook aan dat afval uit de vleeswarensector.. verwerkt wordt tot hondenvoeding, het zelfde geldt voor de landbouwsector, bietenpulp, sojahullen, plantaardige bijprodukten, afval graan is ook allemaal afval
kortom een beetje afval hier + een beetje afval daar = hondenbrok
en toch blijven mensen stug volhouden dat het heeeeeeel gezond is en dat hun hond het er eeeerg goed op doet.
als een hond het "goed"doet op afval van voeding .. hoe doet je hond het dan op echte voeding ????
ik spreek uit ervaring en het antwoord is...
VEEEEEL BETER!!
hetzelfde verhaal hoorde ik van iemand die vrachtwagenchauffeur is en kadavervet naar de diervoedingsindustrie brengt
Het koopgedrag van alle hondenbezitters zou daar eventueel verandering in kunnen brengen, maar voordat je zover bent...
er is nog een lange weg te gaan.
een stuk vlees dat op de grond is gevallen kan nog prima dienen als hondenvoer, absoluut.
echter de eindproducten van een destructie bedrijf, vleesmeel, beendermeel bloedmeel en verenmeel zou mijns inziens niet naar de diervoedingsmiddelen industrie mogen gaan.
jij geeft nu zelf ook aan dat afval uit de vleeswarensector.. verwerkt wordt tot hondenvoeding, het zelfde geldt voor de landbouwsector, bietenpulp, sojahullen, plantaardige bijprodukten, afval graan is ook allemaal afval
kortom een beetje afval hier + een beetje afval daar = hondenbrok
en toch blijven mensen stug volhouden dat het heeeeeeel gezond is en dat hun hond het er eeeerg goed op doet.
als een hond het "goed"doet op afval van voeding .. hoe doet je hond het dan op echte voeding ????
ik spreek uit ervaring en het antwoord is...
VEEEEEL BETER!!
-
naomi hendriks
meende je het maar zo goed met je hond.. charles!
-
naomi hendriks
en even voor alle duidelijkheid.
een barfer is iemand die zelf maaltijden klaarmaakt voor zijn hond, met andere woorden een "zelf samensteller"
ik stel zelf ook wel eens een maaltijd samen voor mijn honden maar ik pas meer in het hokje " compleet vers vleesvoerders "
en dat is helemaal niet eng of zo...
dat houdt alleen in dat ik geen zak doodgekookte brokjes uit het schap van de dierenwinkel in mijn karretje mieter....
maar daarintegen een flinke greep doe uit het diepvriesassortiment.
een barfer is iemand die zelf maaltijden klaarmaakt voor zijn hond, met andere woorden een "zelf samensteller"
ik stel zelf ook wel eens een maaltijd samen voor mijn honden maar ik pas meer in het hokje " compleet vers vleesvoerders "
en dat is helemaal niet eng of zo...
dat houdt alleen in dat ik geen zak doodgekookte brokjes uit het schap van de dierenwinkel in mijn karretje mieter....
maar daarintegen een flinke greep doe uit het diepvriesassortiment.
-
petre86
dan vind ik vlees nog het minst erge afval (uitgezonderd beenmeel etc.)
in vlees zit tenminste nog iets natuurlijke voeding voor de hond!
in vlees zit tenminste nog iets natuurlijke voeding voor de hond!
-
naomi hendriks
als dat vlees niet eerst 20 minuten lang op 120 graden verhit wordt maar rauw in een rauwe vervleesvoeding verwerkt wordt is daar helemaal niets mis mee!
( ik heb het dus nu over een stuk vlees wat van de lopende band is gevallen en over orgaanvlees waar wij onze neus voor ophalen, :longen, milt, pens, slokdarmen, hart ,niertjes ,lever etc ect want dat kan ook nog prima fungeren als hondenvoer) mensen van de slow-food beweging vinden dat zelfs nog geschikt voor menselijke consumptie.. maar dat is weer een ander verhaal
( ik heb het dus nu over een stuk vlees wat van de lopende band is gevallen en over orgaanvlees waar wij onze neus voor ophalen, :longen, milt, pens, slokdarmen, hart ,niertjes ,lever etc ect want dat kan ook nog prima fungeren als hondenvoer) mensen van de slow-food beweging vinden dat zelfs nog geschikt voor menselijke consumptie.. maar dat is weer een ander verhaal
-
Gast
denken jullie nou dat onze honden zo mooi blijven door er verder niets mee te doen??
waarom worden alle honden over 1 kant gehaald?
er zijn namelijk ook rassen die Geen spray of borsteltje of rollertjes nodig hebben.
en wij fokken maar 1 ras, maar ja mag natuurlijk altijd proberen om ons meteen het stempel van broodfokker te geven hoor.
ik had al deze reacties wel verwacht.
en het laat me verder ook koud
wisten jullie eigenlijk dat je in Belgie een werkproef moet doen wil je
Kampioen worden?? nee zeker
waarom worden alle honden over 1 kant gehaald?
er zijn namelijk ook rassen die Geen spray of borsteltje of rollertjes nodig hebben.
en wij fokken maar 1 ras, maar ja mag natuurlijk altijd proberen om ons meteen het stempel van broodfokker te geven hoor.
ik had al deze reacties wel verwacht.
en het laat me verder ook koud
wisten jullie eigenlijk dat je in Belgie een werkproef moet doen wil je
Kampioen worden?? nee zeker
-
Gast
is er eigenlijk een barfer of vers voederaar die ook zoveel
titels binnen heeft gesleept?
of beginnen jullie nu meteen dat dat slechte mensen zijn die showen??
titels binnen heeft gesleept?
of beginnen jullie nu meteen dat dat slechte mensen zijn die showen??
-
Gast
ik heb in Namen een hond belgisch kampioen zien worden die had tepels van 5 cm onder haar buik hangen Dus ze had zeker een werkproef gedaan:nl veel puppies fokken! daarnaast beet ze nog links en rechts om zich heen.wat een vertoning.en meet een keer de loper op en af vlogen de vlokken haar in het rond.Het was een complete aanfluiting.