LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kletscorner - november 2013

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zo nou hier in zonnetje( nig wel) kan je zo naar buiten,niet dat ik het doe...ben ik volgende wk weer verkouden,,uh ff niet :lol:

Maar gewoon lekker..

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door plumber »

Vertrouwen
Samen de wereld mooier maken
in een positievere flow geraken
op zoek naar iets leuks en positiefs
een kleine mooie daad, iets liefs
mijn geloof, mijn intense beleving
in een mooiere leefomgeving

Ik ben mezelf gaan zien
wat kan ik doen misschien
langzaamaan ben ik gaan bouwen
ben op mezelf gaan vertrouwen
genietend van de liefde om me heen
geloof ik in mijn droom die verscheen

Daar sta ik dan
ik weet dat ik het kan
het besluit heb ik genomen
doen wat ik kan dromen
mijn angsten raak ik kwijt
vertrouwen is wat mij leidt

Met kracht en geloof echt kiezen
anders een droom en tijd te verliezen
moet ik dan aarzelen en dagen praten
mijn zekerheden ga ik nu achterlaten
mensen zullen me voor gek verklaren
en van anderen zal ik liefde ervaren

Dromen realiseren vraagt lef
dat is wat ik me van binnen besef
loslaten is wat echt moet
ik voel zelf het komt zeker goed
want ik geloof dat als ik dan toch echt val
dat er altijd iemand zal zijn die mij opvangen zal.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

04
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door plumber »

Afbeelding

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol:
plumber schreef:Afbeelding

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:Zo nou hier in zonnetje( nig wel) kan je zo naar buiten,niet dat ik het doe...ben ik volgende wk weer verkouden,,uh ff niet :lol:

Maar gewoon lekker..
Een zon heb ik hier nog niet gezien vandaag.
Ja en met dit weer ben je zo verkouden want het voelt dan lekker aan maar
toch is het te koud om zonder jas of met open jas te lopen.

Nu even mijn grote vriend uit de kast halen, de stofzuiger en die gaan gebruiken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Stofzuigen wat is dat :shock: al wk niet gedaan,swiffermijn grote vriend,meneer R doet goed zuigen za en zo,ach laminaat dus...
Kan ...

Nou ik geniiet nog vsn zon,zal vanmiddag wel weer weg zijn....

Ja,ach verkouden wordt je toch wel of niet,maar uh ik neem het risico maar niet :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

03
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nee de stofzuiger is echt niet mijn vijand, is mijn grote vriend.
Om de dag gebruik ik die zeer zeker en soms wel iedere dag. :oops:
Swifferen kan hier helaas niet, plavuizen en voegen liggen dieper als de tegel al praat
je maar over millimeters maar dan blijft vuil in voegen liggen als je hier doet swifferen.
Dus gewoon ff stofzuigen.

Hihi een robotstofzuiger, hoelang doet die er over Tenormin ?
Heb ze weleens gezien hoor.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:Stofzuigen wat is dat :shock: al wk niet gedaan,swiffermijn grote vriend,meneer R doet goed zuigen za en zo,ach laminaat dus...
Kan ...

Nou ik geniiet nog vsn zon,zal vanmiddag wel weer weg zijn....

Ja,ach verkouden wordt je toch wel of niet,maar uh ik neem het risico maar niet :lol:

Geniet inderdaad maar van het zonnetje,lekkerrrr ! :lol:
Doet een mens goed de zon.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

Hihi een robotstofzuiger, hoelang doet die er over Tenormin ?
Heb ze weleens gezien hoor.
Ruim een half uur, tot de accu leeg is en als dan niet alles gedaan is leg ik hem weer aan het infuus en laat hem/haar ? de volgende dag de rest even doen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Oh dus soms red die het niet in 1x om alles de zuigen en
dan moet die eerst ff aan de stroom, lijkt me ook niet handig.
Maar ja ik ben dan een mens die het NU schoon wil hebben en
niet morgen...kan niet wachten. :oops:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

@Chocomelk, gelukkig maar dat we niet allemaal gelijk zijn. Wat jij in één keer wil doen, tja, dat moest bij mij vroeger ook, maar wat niet (meer) gaat, dat gaat niet meer en daar is ook best mee te leven hoor. Het liefst zou ik b.v. iedere dag wel ramen willen zemen (een tik, ik weet het) en dat heb ik gedaan, ook dat gaat niet meer. Is heel gemakkelijk mee te leven, hoor, gewoon oogjes dicht en je ziet 't niet :lol: (de rommel).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Rommel :lol: zal vast wel meevallen,je brnt toch alleen??
Nou.....ik heb robotzuiger op afroep mrneerR :lol:

Normaal deed ik het wel elke dag,vloerkleed,maar doe ik nu met kruimeldief...
Ligt niks,maar idee he,ook een tik...

Ach weet je...ik ken huizen,nou ik stap niet eens binnen,jasses,vorige week aaide ik hond,man stinken,nee geen gewone hondenlucht,op halve m afstand rook je het al..
Ik zeg toen ik thuis kwam ze vroegen ff of ik bakkie kwam doen,hrb bedankt voor de eer...
Pietjes zit ik niet op te wachten..jasses,krijg weer jeuk...


Elke dg ramen zemen :shock: zo ben je vab lotje...getikt( lief bedoeld hihih )
Heb bloedhekel ramen zemen,en mag het niet zeggen,maar de slechte armeb heb toch 1 voordeel die worden binnen en buiten gedaan :lol:

Ga boodschappen doen,meneer de directeur komt me zo halen,ik kan niks alleen aanwijzingen geven,is genoeg :lol:

Zonnetjr nog steeds dacht ff,,,,,regen maar nee :D

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef:@Chocomelk, gelukkig maar dat we niet allemaal gelijk zijn. Wat jij in één keer wil doen, tja, dat moest bij mij vroeger ook, maar wat niet (meer) gaat, dat gaat niet meer en daar is ook best mee te leven hoor. Het liefst zou ik b.v. iedere dag wel ramen willen zemen (een tik, ik weet het) en dat heb ik gedaan, ook dat gaat niet meer. Is heel gemakkelijk mee te leven, hoor, gewoon oogjes dicht en je ziet 't niet :lol: (de rommel).
Dat merk ik ook wel aan mezelf hoor Tenormin, denk hoe ouder je word hoe makkelijker
je word in die dingen en dat is ook niet verkeerd hoor !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door ciske »

Iedereen doet het op zijn/haar manier, zolang het geen zootje is :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Is maar goed ook Ciske dat ieder het op zijn/haar manier doet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:Iedereen doet het op zijn/haar manier, zolang het geen zootje is :lol:
Da's nou net het punt, ciske: in mijn ogen is het al gauw een zootje, alleen: kan 't niet meer (letterlijk) bij"benen".

Maar geeft allemaal niks, ben blij dat ik niet in zo'n programma van Geer en Goor zit, dat zou ik pas echt erg vinden. Niet 't programma zelf natuurlijk, maar de tehuizen. Maar daar hoef ik me geen zorgen over te maken: gisteravond in Meldpunt van MAX gezien dat er veel tehuizen gesloten worden en "wij" dus worden overgelaten aan de familie en buren, de nieuwe weg die de regering wil. Ben je mooi in de aap gelogeerd: zat een vrouw van dik in de negentig met 4 kinderen. 3 Zag ze nooit meer en met eentje was kort geleden het contact weer een beetje hersteld. In zo'n situatie zit ik ook, maar dan voor de helft en de hemel gedankt zit ik niet in een verzorgingshuis. En dan nog, de ene die ik nu wel weer zie: ik wil toch echt niet afhankelijk van hem zijn. Maar de regering laat je weinig keus meer: dus 't word kiezen uit? Niks. Zelfdoding of wat? Geen idee. Word nu zoiets als pompen of verzuipen. Want dat is wat de regering wil. Zelfs al zouden kinderen het wel willen (en dan zijn dat meestal nog dochters en die moet je dan ook nog hebben): het merendeel van de ouderen wil best en graag bezoek van hun kinderen maar liever geen verzorging. Dan liever een 'vertrouwde vreemde' die iedere dag thuiskomt om je te helpen met wassen en aankleden. Maar ja, als je dat allemaal niet meer kan (niet meer boodschapjes doen en koken e.d.) geloof me, dan hoeft 't voor mij echt niet meer. Ziek of niet. Dan vind ik dat je zelf het recht moet hebben over je eigen leven of dood. Misschien ietwat progressief maar zo zie ik het. En een ander legt die grens verder en heeft geen problemen met afhankelijk zijn van een ander. Ik wel en dan zou je, in mijn ogen dan, ook zelf mogen beslissen wat je wilt. (Zijn zeker meer ouderen die er zo over denken - probleem vergrijzing lost zich dan ook sneller op - ). Sorry voor deze ontboezemingen.
En ik ben niet somber of levensmoe, hoor. Alleen maar hoe ik 'mijn toekomst' graag zie.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
ciske schreef:Iedereen doet het op zijn/haar manier, zolang het geen zootje is :lol:
Da's nou net het punt, ciske: in mijn ogen is het al gauw een zootje, alleen: kan 't niet meer (letterlijk) bij"benen".

Maar geeft allemaal niks, ben blij dat ik niet in zo'n programma van Geer en Goor zit, dat zou ik pas echt erg vinden. Niet 't programma zelf natuurlijk, maar de tehuizen. Maar daar hoef ik me geen zorgen over te maken: gisteravond in Meldpunt van MAX gezien dat er veel tehuizen gesloten worden en "wij" dus worden overgelaten aan de familie en buren, de nieuwe weg die de regering wil. Ben je mooi in de aap gelogeerd: zat een vrouw van dik in de negentig met 4 kinderen. 3 Zag ze nooit meer en met eentje was kort geleden het contact weer een beetje hersteld. In zo'n situatie zit ik ook, maar dan voor de helft en de hemel gedankt zit ik niet in een verzorgingshuis. En dan nog, de ene die ik nu wel weer zie: ik wil toch echt niet afhankelijk van hem zijn. Maar de regering laat je weinig keus meer: dus 't word kiezen uit? Niks. Zelfdoding of wat? Geen idee. Word nu zoiets als pompen of verzuipen. Want dat is wat de regering wil. Zelfs al zouden kinderen het wel willen (en dan zijn dat meestal nog dochters en die moet je dan ook nog hebben): het merendeel van de ouderen wil best en graag bezoek van hun kinderen maar liever geen verzorging. Dan liever een 'vertrouwde vreemde' die iedere dag thuiskomt om je te helpen met wassen en aankleden. Maar ja, als je dat allemaal niet meer kan (niet meer boodschapjes doen en koken e.d.) geloof me, dan hoeft 't voor mij echt niet meer. Ziek of niet. Dan vind ik dat je zelf het recht moet hebben over je eigen leven of dood. Misschien ietwat progressief maar zo zie ik het. En een ander legt die grens verder en heeft geen problemen met afhankelijk zijn van een ander. Ik wel en dan zou je, in mijn ogen dan, ook zelf mogen beslissen wat je wilt. (Zijn zeker meer ouderen die er zo over denken - probleem vergrijzing lost zich dan ook sneller op - ). Sorry voor deze ontboezemingen.
En ik ben niet somber of levensmoe, hoor. Alleen maar hoe ik 'mijn toekomst' graag zie.
Ik weet dat mijn moeder er ook in grote lijnen zo over denkt, die mogen we de eerste dag dat ze in een rolstoel moet zitten, met de rem er op, op het spoor parkeren. (haar woorden)

Maar leuker nieuws, we hebben weer wat gewonnen, en ditmaal geen rookworst, maar een fles wijn van 85 euro. :shock: Daarvoor moesten we op een wijnproeverij dan wel minimaal 24 flessen bestellen, maar toch.. :D


Gesloten