LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkt geopend op zondag

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Vind u het prettig dat supermarkten op zondag geopend zijn ?

Ja
41
68%
Nee
19
32%

Totaal aantal stemmen: 60

Chocomelk

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

EINDHOVEN - Wie vanaf zondag 12 januari iedere zon- en feestdag wil winkelen in de Eindhovense binnenstad, kan zijn hart ophalen. Het college van B en W heeft dinsdag besloten dat de winkels alle zondagen open mogen zijn. Dat meldt het ED.

Ook winkelgebieden De Bergen en Hurksestraat mogen iedere zondag geopend zijn. Over de rest van Eindhoven wordt de komende maanden een besluit genomen.

Merendeel voorstander
Het college vroeg begin december alle ondernemers in Eindhoven per brief of en hoe vaak ze op zondag open zouden willen zijn. Het overgrote deel was voorstander van 52 koopzondagen, schrijft het ED.
In verschillende andere Brabantse plaatsen mochten winkels al iedere zondag open.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

http://www.koopzondagen.net/ Kijk hier of er iets van je gading in jouw buurt is.

Chocomelk

tenormin schreef:http://www.koopzondagen.net/ Kijk hier of er iets van je gading in jouw buurt is.
Als je wilt winkelen op zondag is er altijd wel ergens een stad die op zondag's hun winkels open hebben maar dat is meestal 1x per maand dat die open zijn.
Eindhoven gaat nu dus voor alle dagen per week open, standaard dus geopend op zondag.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Chocomelk schreef:
tenormin schreef:http://www.koopzondagen.net/ Kijk hier of er iets van je gading in jouw buurt is.
Als je wilt winkelen op zondag is er altijd wel ergens een stad die op zondag's hun winkels open hebben maar dat is meestal 1x per maand dat die open zijn.
Eindhoven gaat nu dus voor alle dagen per week open, standaard dus geopend op zondag.
Ja, ff verkeerd gelezen, dacht m.i.v. 12 januari altijd open, sorry.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rozemarijntje schreef:In eerste instantie dacht ik ook appie open tweede kerstdag,zijn ze knetter,
Bovendien wonen er in Nederland behoorlijk wat mensen voor wie Kerst helemaal niets betekent. En niet alleen vanwege een ander geloof. Verder is het ook nog eens praktisch. Wij plannen nooit iets voor 2e kerstdag en het wil wel eens voorkomen dat er zomaar onverwachte visite is. Om die nu weg te sturen omdat we te weinig in huis is is ook weer zo lullig.... Dan is het handig dat je wat in huis kunt halen.

Chocomelk

Ik vind het gewoon gemakkelijk dat de supermarkten open zijn op zondag,
waren ze niet open ook goed hoor.

Maar zoals je kan lezen zijn de winkeliers in Eindhoven er zelf voorstander voor om
de winkels alle zondagen van het jaar te openen en dat gaat dan over de andere winkels,
dus het centrum van Eindhoven.
Zal toch wel wat opbrengen dan.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Chocomelk schreef:EINDHOVEN - Wie vanaf zondag 12 januari iedere zon- en feestdag wil winkelen in de Eindhovense binnenstad, kan zijn hart ophalen. Het college van B en W heeft dinsdag besloten dat de winkels alle zondagen open mogen zijn. Dat meldt het ED.

Ook winkelgebieden De Bergen en Hurksestraat mogen iedere zondag geopend zijn. Over de rest van Eindhoven wordt de komende maanden een besluit genomen.

Merendeel voorstander
Het college vroeg begin december alle ondernemers in Eindhoven per brief of en hoe vaak ze op zondag open zouden willen zijn. Het overgrote deel was voorstander van 52 koopzondagen, schrijft het ED.
In verschillende andere Brabantse plaatsen mochten winkels al iedere zondag open.

Dit artikel gaat ALLEEN specifiek over Winkels in de binnenstad van Eindhoven, en alleen over de binnenstad.

Hier gaat het niet om supermarkten, welke op zondag open zijn.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

GJvdZ schreef:
rozemarijntje schreef:In eerste instantie dacht ik ook appie open tweede kerstdag,zijn ze knetter,
Bovendien wonen er in Nederland behoorlijk wat mensen voor wie Kerst helemaal niets betekent. En niet alleen vanwege een ander geloof. Verder is het ook nog eens praktisch. Wij plannen nooit iets voor 2e kerstdag en het wil wel eens voorkomen dat er zomaar onverwachte visite is. Om die nu weg te sturen omdat we te weinig in huis is is ook weer zo lullig.... Dan is het handig dat je wat in huis kunt halen.
Ja idd dat lees je oom stukje eronder,stel je bent uitgenodigd en ,,,mensen zijn ziek en je hebt niks in huis..nou top..

Dat schreef ik ook..
Wat er nou off topic was al sla je me dood. Maar zal wel???
Slakken en zout verkopen ze ook op zondag dat scheelt..

Ik zal niet snel gaan maar voor wie wel dat wil doen op zondag prima,geloof of niet,daar denk ik niet eens aan eerlijk gezegd...
Veel landen vieren geen tweede kerstdag dus normaal supers open..dus ja waarom hier niet.

Chocomelk

eleven schreef: Dit artikel gaat ALLEEN specifiek over Winkels in de binnenstad van Eindhoven, en alleen over de binnenstad.

Supermarkt is ook een winkel.
:mrgreen:

eleven

Chocomelk schreef:
eleven schreef: Dit artikel gaat ALLEEN specifiek over Winkels in de binnenstad van Eindhoven, en alleen over de binnenstad.

Inderdaad is een supermarkt ook een winkel.

Blijkbaar weet je welke winkels in de Hurksestraat en De Bergen zijn.

Dan weet je ook, dat daar geen supermarkten zijn. :mrgreen:

Wat in de toekomst komt, is niet relevant.

Chocomelk

eleven schreef:
Chocomelk schreef:

Ah daar zijn geen supermarkten in de Hurkestraat en De Bergen ? :lol:
Overigens zijn er genoeg winkels in die wijken en nogmaals een supermarkt is ook
een winkel.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik denk dat als je weet dat op zon- en feestdagen de supermarkten geopend zijn, je makkelijker wordt in dan ook à la minuut iets kopen. Je hoeft minder te vooruit te denken en rekening te houden met.
Als ik onverwacht thuis moet eten op bijv. tweede kerstdag omdat een afspraak niet doorgaat, hoef ik niet van honger om te komen. Ligt altijd wel wat in de koel/vries/kast.
Ook voor onverwachte visite is er altijd wel wat, bovendien als die alleen (onverwacht) voor culinaire hoogstandjes komen, mogen ze wel wegblijven. :mrgreen:

eleven

Chocomelk schreef:
eleven schreef:
Chocomelk schreef:

Ah daar zijn geen supermarkten in de Hurkestraat en De Bergen ? :lol:
Overigens zijn er genoeg winkels in die wijken en nogmaals een supermarkt is ook
een winkel.
Je blijft het proberen, maar ook nu ben je weer fout.
Waarom, omdat de toestemming alleen voor deze twee straten (winkelgebied) geldt.

Dat in de wijken van Eindhoven supermarkten zijn, heeft niemand ontkent. :mrgreen:

Dat supermarkten ook winkels zijn, heeft ook niemand ontkent. :mrgreen:

Dus zoek maar opnieuw naar een oplossing. :lol:

eleven

Jolijn schreef:Ik denk dat als je weet dat op zon- en feestdagen de supermarkten geopend zijn, je makkelijker wordt in dan ook à la minuut iets kopen. Je hoeft minder te vooruit te denken en rekening te houden met.
Als ik onverwacht thuis moet eten op bijv. tweede kerstdag omdat een afspraak niet doorgaat, hoef ik niet van honger om te komen. Ligt altijd wel wat in de koel/vries/kast.
Ook voor onverwachte visite is er altijd wel wat, bovendien als die alleen (onverwacht) voor culinaire hoogstandjes komen, mogen ze wel wegblijven. :mrgreen:

Ik vraag mij steeds, wat hebben mensen vroeger gedaan,toen op zondag geen winkels open waren en onverwachts bezoek kwam. :shock:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:Het openen van winkels op zondag brengt voor mij geen overlast, want er zijn genoeg openingsuren door de week. Zal voor velen geen overlast zijn, alleen gemak en een uitkomst.

Ik heb alleen de inbreng gehad, dat er winkelmedewerkers gedwongen worden, om op zondag te werken, anders een nieuwe baan zoeken. Gedwongen ontslag is niet bewezen, er zullen mensen zijn welke al dan niet extra willen werken en sommige niet.

Dat een winkel die zondags geopend is meerkosten heeft en dit op de klanten verhaald, mag duidelijk zijn. ?????????? prijzen zijn niet gestegen door zondagopenstellingen, eerder gedaald door de prijsoorlogen

Boodschappen welke op zondag worden gehaald, hoeven op een gewone werkdag niet meer gedaan worden, dus voor de ondernemer geen extra winst, het wordt gewoon verdeeld op 7 dagen.Gedeeltelijk waar, ondernemer heeft wel meer "aanloop" er is meer roering in winkelgebieden welke wel open zijn tov winkelgebebieden welke niet open zijn.

Conclusie:

Artikelen worden voor iedere klant duurder, of door de week of zondags gekocht.

Verkeerde conclusie.

Als een winkel op zondag open gaat worden de extra gemaakte kosten ( personeel, gas, water, licht etc etc etc ) ruimschoots gecompenseerd door de aankopen van de klanten. Aangezien men kan aannemen dat op andere dagen het rustiger zal zijn zal op deze dagen minder kosten zijn........rekensommetje wat iedere ondernemer doet voordat deze op zondag open gaat.

Conclusie:
Vraag = behoefte = klanten = omzet.

Chocomelk

eleven

Teunbosseman schreef:
Verkeerde conclusie.

Als een winkel op zondag open gaat worden de extra gemaakte kosten ( personeel, gas, water, licht etc etc etc ) ruimschoots gecompenseerd door de aankopen van de klanten. Aangezien men kan aannemen dat op andere dagen het rustiger zal zijn zal op deze dagen minder kosten zijn........rekensommetje wat iedere ondernemer doet voordat deze op zondag open gaat.

Conclusie:

Als het op de andere dagen rustiger is, waarom kosten deze dagen dan minder?
Wordt dan minder personeel, stroom,gas,water verbruikt?

Rekensommetje van de ondernemer is dit:

Een kwart van de winkeliers geeft aan alleen op zondag open te zijn omdat de concurrent dat ook is. Voor het merendeel (72%) is dit niet het geval.

Twee hoofdkantoren van winkels hebben meer dan 100 personeelsleden aangenomen vanwege de wekelijkse koopzondag. In 30% van de gevallen is er sprake van een gelijk aantal personeelsleden, maar wel een toename van uren en nog eens 35% geeft aan dat het aantal mensen gelijk is gebleven.

Factoren die de winst beïnvloeden zijn de kredietcrisis (24%), internetwinkelen en veranderende bestedingen (beiden ongeveer 15%). Daarnaast wordt verwezen naar de invloed van het weer en de verschuiving van de bestedingen van koopavond en zaterdag naar de koopzondag.

Teunbosseman
Contacteer:

eleven schreef:
Teunbosseman schreef:
Verkeerde conclusie.

Conclusie:

Als het op de andere dagen rustiger is, waarom kosten deze dagen dan minder?
Wordt dan minder personeel, stroom,gas,water verbruikt?Ja....lijkt me logisch. Sleutelwoord is - planning - en bepaalde werkzaamheden zullen verschuiven van drukke momenten naar rustige momenten is wederom - planning -

Rekensommetje van de ondernemer is dit: Welke ondernemer ? Of is algemeen ?

Een kwart van de winkeliers geeft aan alleen op zondag open te zijn omdat de concurrent dat ook is. Voor het merendeel (72%) is dit niet het geval

Twee hoofdkantoren van winkels hebben meer dan 100 personeelsleden aangenomen vanwege de wekelijkse koopzondag. In 30% van de gevallen is er sprake van een gelijk aantal personeelsleden, maar wel een toename van uren en nog eens 35% geeft aan dat het aantal mensen gelijk is gebleven.

Factoren die de winst beïnvloeden zijn de kredietcrisis (24%), internetwinkelen en veranderende bestedingen (beiden ongeveer 15%). Daarnaast wordt verwezen naar de invloed van het weer en de verschuiving van de bestedingen van koopavond en zaterdag naar de koopzondag.

Bron ? Maar is ook logisch,niet open gaan betekent omzetverlies.

Nogmaals.....er is behoefte dus vraag en geschat rendement = omzet dus supermarkt gaat open.
Behoefte is vraag is winkel open.....rest wat er wordt bijgehaald doet niet terzake.

eleven

Nogmaals.....er is behoefte dus vraag en geschat rendement = omzet dus supermarkt gaat open.
Ja, met een geschat rendement kan ik ook werken.
De uitkomst is belangrijk.
Behoefte zoals je het wil zien.
Natuurlijk is het voor de mensen makkelijk om op zondag de vergeten spullen te halen, of dan daarmee de een winst gehaald wordt, baart mij toch zorgen.
Dat het druk in een supermarkt is, wil ook nog niet zeggen, dat er veel boodschappen gedaan worden.
Laten wij nog eens over een half jaar praten, wat dan het rendement geweest is.

Teunbosseman
Contacteer:

eleven schreef:
Ja, met een geschat rendement kan ik ook werken.
De uitkomst is belangrijk.
Behoefte zoals je het wil zien.
Natuurlijk is het voor de mensen makkelijk om op zondag de vergeten spullen te halen, of dan daarmee de een winst gehaald wordt, baart mij toch zorgen.
Dat het druk in een supermarkt is, wil ook nog niet zeggen, dat er veel boodschappen gedaan worden.
Laten wij nog eens over een half jaar praten, wat dan het rendement geweest is.

En wat denk jij nu wat 99% van de ( startende) ondernemers doet dan ?? Inschatten of iets haalbaars is of niet. De uitkomst weet je altijd pas achteraf......als de inschatting verkeerd blijkt te zijn geweest is het einde oefening.

Nooit opgelet met economie lessen ? Dit is wel heeeeeeel erg de beginselen ervan.

Neen, de behoefte is er, dat is reeds bewezen, kijk maar eens op de zondagen in de supermarkten en dan niet alleen diegene in de buurt van een CS.

Waar haal jij toch steeds vandaan dat men alleen de "vergeten" boodschappen op zondag haalt, o.a. ik in ieder geval niet.
Nee als het druk is lopen de klanten voor de gezelligheid naar de presentatie van de bananendisplay te kijken....... :roll: sjonge wat een argumenten zeg.

Het half jaar is reeds allang voorbij. Het is in veel plaatsen gemeengoed geworden en rendement bewezen. Dat jij dat niet ziet is jouw makke.

Gesloten