LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Dat doe jij nu ook want hier kan ik echt helemaal geen chocolade meer van maken. Kun je iets duidelijker uitleggen wat je nou eigenlijk bedoelt?!
MLM bedrijven richten zich bij uitstek op producten ( en ja, ook hetmarketing plan), die zich niet gauw verzadigen.
Wellnes wordt de trend van deze eeuw ( ik bedoel dus wellnes in het algemeen, zie b.v. boek "the wellness revolution"van Paul Zane Pilzer),
En ook de mensheid in het algemeen gaat zich meer bezig houden met het zich goed (wel) voelen. Je ziet het in de winkels, steeds meer voedings supplementen, ze willen gezond oud worden, lucht- en waterfilters vond je 30 jaar geleden niet gauw.

Het richt zicht op het grotere publiek, die wat te besteden hebben.
Mensen die wat willen uitgeven voor hun gezondheid en welzijn.

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Goed plan, Student !!!!!
Politieke partij !!!!!!
En dan kiezers winnen via MLM: Yes yes yes .

Een kleuter kan begrijpen dat je maar heeeeeeel weinig kans hebt om dat te bereiken wat MLM je voorspiegelt.
Die zielepoten zijn dus nog dommer dan een kleuter.

Die arme stakkerds zullen dan ook altijd arm blijven: Anders waren ze nu ook niet arm !!!!
Gewoon hopeloze gevallen dus, die een uitkering krijgen van mijn zuur verdiende centen. Net als jij je studiebeurs.
Ga eerst eens wat presteren voor je je mondje roert. en ga dan een systeem zitten veroordelen.
Wellicht is er nog plek bij de PVDA voor je, neem je meteen Madeleine mee. Kun je je naar hartelust uitleven voor de zwakkeren in de samenleving (wel tegen een riant salaris natuurlijk !!!)
Snappez-vous Student26 ?????

Floris.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

MLM bedrijven richten zich bij uitstek op producten ( en ja, ook hetmarketing plan), die zich niet gauw verzadigen.
Wat een kul. Schoonmaakmiddelen, telefoonabonnementen, enzovoorts zijn allemaal producten die de groeifase ontgroeid zijn of dat op korte termijn doen.
Wellnes wordt de trend van deze eeuw
Madeleine, mag ik dat bakje even van je lenen??? :?
( ik bedoel dus wellnes in het algemeen, zie b.v. boek "the wellness revolution"van Paul Zane Pilzer), En ook de mensheid in het algemeen gaat zich meer bezig houden met het zich goed (wel) voelen. Je ziet het in de winkels, steeds meer voedings supplementen, ze willen gezond oud worden, lucht- en waterfilters vond je 30 jaar geleden niet gauw. Het richt zicht op het grotere publiek, die wat te besteden hebben. Mensen die wat willen uitgeven voor hun gezondheid en welzijn.
Dat er nog mensen zijn die in zulke marketing-babbel trappen verbaast me oprecht.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Dat er nog mensen zijn die in zulke marketing-babbel trappen verbaast me oprecht.
Wie ben jij om te zeggen dat je de wijsheid in pacht hebt,
misschien hebben jij en Madekeine dezelfde studie genoten.

Prima als je je eigen mening hebt, laat anderen die van hun zonder te kleineren!!! :(

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Een kleuter kan begrijpen dat je maar heeeeeeel weinig kans hebt om dat te bereiken wat MLM je voorspiegelt. Die zielepoten zijn dus nog dommer dan een kleuter.
Dus? Die "domheid" kun je ze aanrekenen? Daar hebben ze invloed op? Dat is hun eigen schuld? Zij moeten maar in hun onkunde berusten? En niemand die voor ze op moet komen? Echt sociaal ingesteld ben je niet he?
Gewoon hopeloze gevallen dus, die een uitkering krijgen van mijn zuur verdiende centen. Net als jij je studiebeurs.
Ik ontvang al jaren geen studiebeurs meer. Ik ben overigens afgestudeerd. Afgestudeerden verdienen trouwens gemiddeld meer dan niet-afgestudeerden, en dragen daardoor dus gemiddeld meer belasting af, waarmee ze in aanzienlijke mate bijdragen aan het sociale stelsel dat die uitkeringen en studiebeurzen garandeert.
Ga eerst eens wat presteren voor je je mondje roert. en ga dan een systeem zitten veroordelen.
En nog snel een oordeel over anderen vellen ook. Ken je me? Heb je enig idee welke werkervaring ik heb? Ik werk inmiddels al een aantal jaar hoor, zoals bijna iedere student doet.
Wellicht is er nog plek bij de PVDA voor je, neem je meteen Madeleine mee. Kun je je naar hartelust uitleven voor de zwakkeren in de samenleving (wel tegen een riant salaris natuurlijk !!!) Snappez-vous Student26 ?????
Ik dacht dat ik behoorlijk rechts was, als VVD-stemmer. Maar zelfs extreem rechts is voor jou nog niet rechts genoeg. Misschien moet je maar gewoon een eigen land beginnen, met 1 inwoner: jezelf. Kun je lekker de hele dag van jezelf genieten en hoef je je geen zorgen over anderen te maken.

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Dat er nog mensen zijn die in zulke marketing-babbel trappen verbaast me oprecht.
Wahaaaaaaaaaaaaa, nu zeg je het zelf beste Stuud !!!
Domme sukkels zijn het dus !!! hahahahahaha

En daar verkwisten jij en Madeleine je tijd aan !!!

Floris.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Wie ben jij om te zeggen dat je de wijsheid in pacht hebt,
misschien hebben jij en Madekeine dezelfde studie genoten.
Dat lijkt me sterk aangezien Madeleine wat ouder is dan ik. Ik beweer niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar ik herken wel marketing-babbel als ik het zie.
Prima als je je eigen mening hebt, laat anderen die van hun zonder te kleineren!!!
Ik kleineer dan ook niemand hier (behalve Floris misschien, maar geef toe, die verdient het). Ik vind het best als jij een eigen mening hebt, maar je bracht geen mening. Je stelt dat goed-voel producten de markt van de toekomst zijn. Dat is geen mening.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Ik vind het best als jij een eigen mening hebt, maar je bracht geen mening. Je stelt dat goed-voel producten de markt van de toekomst zijn. Dat is geen mening.
klopt, is feit :lol: :lol:

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Ik kleineer dan ook niemand hier (behalve Floris misschien, maar geef toe, die verdient het).
En JIJ bepaalt of ik dat verdien ???? pfffffff, arrogant baasje hoor.
Maar Floris kan wel een trap van een ezel verdragen hoor.
:lol: :lol: :lol:

Floris.[/quote]

Vacman

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Vacman »

De Filterqueen organisatie is een directe verkooporganisatie en geen MLM.
Als je geen verstand van iets hebt onthoudt je dan van commentaar want dit soort dom gebral wat kant noch wal raakt en volledig uit de lucht gegrepen is zegt meer over de inteligentie van onze Bodejos en anderen dan over genoemde verkooporganisatie.

Ik weet uit persoonlijke ervaring dat Filterqueen geen MLM is want ik heb er zelf gewerkt, ja en het beviel mij goed en ik heb geen spijt.

Ik vindt dat mensen die hier ongezouten een mening vormen over producten en organisaties zonder dat ze ook maar enige kennis van zaken hebben echt te dom voor woorden.

Je zet jezelf gewoon voor schut, domoren.

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Bravoooooooooooo Vacman !!!!
Is mij uit het hart gegrepen.

Floris.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Ik kleineer dan ook niemand hier (behalve Floris misschien, maar geef toe, die verdient het).
ik begin het te begrijpen, veel herrie, weinig wol. :lol:

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Daarom reageer ik over het algemeen niet op noordeling; hij raaskalt.

Pffff, en jij had het net over respect MicheLM? Zoiets van "de pot verwijt de ketel dat......" Ik denk dat je niet reageert op mijn bijdragen aan dit forum omdat je mijn theorieën (en die van andere tegenstanders van MLM) niet kunt weerleggen :wink: . Ben je nu boos omdat ik de spijker op z'n kop het geslagen?
Een MLM bedrijf bestaat niet zolang als de markt beperkt is
Natuurlijk bestaat een MLM bedrijf wel ook al is de markt beperkt. "The world is not enough" geldt alleen voor James Bond. Een ieder met een beetje kennis van economie weet dat er voor een bepaald produkt maar een bepaald marktaandeel te halen is. Voor de mensen aan de onderkant van de downline betekent dit dat zij het slachtoffer zijn.


MLM bedrijven richten zich bij uitstek op producten ( en ja, ook hetmarketing plan), die zich niet gauw verzadigen.
Het richt zicht op het grotere publiek, die wat te besteden hebben. Mensen die wat willen uitgeven voor hun gezondheid en welzijn.
Er is inderdaad een markt voor gezondheids en welzijnsprodukten. De doorsnee Nederlander met een 8 tot 5 baan zal die produkten doorgaans in de winkel kopen. Mensen die een dergelijk MLM produkt kopen:

- huismannen of huisvrouwen met geen baan of een deeltijd baan.
- werklozen
- studenten
- slimme mensen die meteen nadat het MLM produkt op de markt komt
instappen zodat zij (vrij) hoog in de downline zitten.

Ik denk dat de meeste mensen met een 8 tot 5 baan zich niet bezig houden met MLM omdat zij daar geen behoefte en geen tijd voor hebben.

Gisteren sprak ik met een vriend wiens medestudent was begonnen met het distributeren van ACN produkten. Behalve het inleggeld (EUR 600,00) moest hij ook naar Barcelona voor een soort conferentie (EUR 150,00) Hij heeft echter tot op heden nog geen enkele nieuwe MLM'er kunnen werven. Als je weet dat een student maximaal ongeveer EUR 650,00 kan krijgen aan studiefinanciering, begrijp je best dat dit grote investering voor hem is. Hij is inmiddels zo wanhopig dat hij dezelfde mensen iedere dag belt of ze toch maar niet zijn produkt willen kopen. In dat opzicht kan ik met Madeleine best wel voorstellen als zij zich boos maakt over het feit dat mensen met een laag inkomen het slachtoffer worden van de niet waar te maken mooie beloftes van MLM.

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Voor de mensen aan de onderkant van de downline betekent dit dat zij het slachtoffer zijn.
Dat geldt voor IEDERE ondernemer die iets begint waar geen markt voor is !!! Heeft dus niets met MLM te maken !
Gisteren sprak ik met een vriend wiens medestudent was begonnen met het distributeren van ACN produkten. Behalve het inleggeld (EUR 600,00) moest hij ook naar Barcelona voor een soort conferentie (EUR 150,00) Hij heeft echter tot op heden nog geen enkele nieuwe MLM'er kunnen werven. Als je weet dat een student maximaal ongeveer EUR 650,00 kan krijgen aan studiefinanciering, begrijp je best dat dit grote investering voor hem is. Hij is inmiddels zo wanhopig dat hij dezelfde mensen iedere dag belt of ze toch maar niet zijn produkt willen kopen. In dat opzicht kan ik met Madeleine best wel voorstellen als zij zich boos maakt over het feit dat mensen met een laag inkomen het slachtoffer worden van de niet waar te maken mooie beloftes van MLM.
Dat doet de sufferd toch zelf (met US$ tekens in de ogen)?? En wel helemaal vrijwillig ???
Niemand die hem ertoe dwingt.
Dus ook niet janken nu.
Bovendien: MLM Belooft helemaal NIETS !! Je begrijpt het echt niet.

MLM schept slechts een (hele kleine) MOGELIJKHEID om iets meer te verdienen dan de gemiddelde Jan, Jans en de Kinderen-familie.
Beloven doet het systeem echter helemaal NIETS !!!
Het is maar wat je zelf geloven wilt.

Mijn beste vriend is schatrijk geworden door MLM, maar dat is dan ook de enige die ik ken die er goed mee verdient heeft.
Als je de capaciteit hebt om schatrijk te worden via MLM, heb je dat ook in het reguliere bedrijfsleven.
MLM is namelijk PEOPLE-BUSINESS !!! Niks meer, niks minder.
Het heeft met produkten geen ene moer te maken: Dat is slechts bijzaak ! (aldus mijn beste vriend).

Floris

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Kristina »

Dat lijkt me sterk aangezien Madeleine wat ouder is dan ik.
Had niks met leeftijd te maken, studentje. Maar met dezelfde studie. Jij en madeleine schijnen het nodig te vinden mensen te beledigen. Maar wel alletwee fel reageren als een voorstander hetzelfde "durft" te doen.

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Dat geldt voor IEDERE ondernemer die iets begint waar geen markt voor is !!! Heeft dus niets met MLM te maken !
Als er geen markt voor een MLM produkt is verdient niemand er wat aan. Jouw redenatie klopt dus niet. Waar het om gaat is dat dat de markt voor een MLM produkt beperkt is waardoor mensen aan de onderkant van de downline het slachtoffer zijn.
Dat doet de sufferd toch zelf (met US$ tekens in de ogen)?? En wel helemaal vrijwillig ???
Niemand die hem ertoe dwingt.
Dus ook niet janken nu.
Bovendien: MLM Belooft helemaal NIETS !! Je begrijpt het echt niet.
Ik denk dat jij het niet begrijpt. MLM bedrijven beloven over het algemeen gouden bergen.
Mijn beste vriend is schatrijk geworden door MLM, maar dat is dan ook de enige die ik ken die er goed mee verdient heeft.
Als je de capaciteit hebt om schatrijk te worden via MLM, heb je dat ook in het reguliere bedrijfsleven.
MLM is namelijk PEOPLE-BUSINESS !!! Niks meer, niks minder.
Het heeft met produkten geen ene moer te maken: Dat is slechts bijzaak ! (aldus mijn beste vriend).
Het klopt dat alleen MLM'ers in de bovenste levels van de upline er rijk van worden. Jouw bewering dat de produkten slecht bijzaak zijn heb ik al eens een keer eerder beweerd op dit forum. Eerst lezen en dan pas oordelen graag.
Laatst gewijzigd door Noordeling63 op 26 okt 2004 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Quote:
Ik kleineer dan ook niemand hier (behalve Floris misschien, maar geef toe, die verdient het).


ik begin het te begrijpen, veel herrie, weinig wol.
net als noordeling trouwens

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

In dat opzicht kan ik met Madeleine best wel voorstellen als zij zich boos maakt over het feit dat mensen met een laag inkomen het slachtoffer worden van de niet waar te maken mooie beloftes van MLM.
Het is wel frappant dat het steeds de mensen met een laag inkomen zijn die "slachtoffer" worden ! Is laag inkomen misschien evenredig met het IQ ????

Anderszijds: Mensen met een hoog inkomen mogen dus WEL "slachtoffer " worden ???? Daar hebben jullie geen medelij mee ???
Bah, wat een selectieve verontwaardiging !!! ( NU heb ik dat bakje van Madeleine even nodig: braaaaaaaaaak).
Indien MLM werkelijk oplichting zou zijn dan zou het niet uit mogen maken of je nu een hoog of een laag inkomen hebt.

Nogmaals: Mensen met een laag inkomen zullen altijd een laag inkomen blijven houden, met of zonder MLM ! Behalve degenen die nog maar net onderaan de ladder staan natuurlijk.

Floris

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Ik kleineer dan ook niemand hier (behalve Floris misschien, maar geef toe, die verdient het).


ik begin het te begrijpen, veel herrie, weinig wol.
net als noordeling trouwens
Beste MicheLM: Ik heb op dit forum niemand beledigd, alleen maar jullie theorieën weerlegd. Ik heb zelfs het respect gehad om jouw naam op de juist manier weer te geven (mijn inlognaam is dus Noordeling63 en niet noordeling). Maar ja, als al jullie theorieën als weerlegd zijn, is met modder gooien nog de enige optie, of niet?

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Als er geen markt voor een MLM produkt is verdient niemand er wat aan. Jouw redenatie klopt dus niet. Waar het om gaat is dat dat de markt voor een MLM produkt beperkt is waardoor mensen aan de onderkant van de downline het slachtoffer zijn.
Dit geldt voor IEDER produkt en heeft met MLM niets te maken.
Als de woninigmarkt verzadigd is en niemand daardoor mijn (dure) huisjes huurt kan ik wel op een houtje gaan zitten bijten !
MLM bedrijven beloven over het algemeen gouden bergen.
Pertinent ONWAAR !! Dat beloven die bedrijven niet, maar de agenten die nieuwe agenten moeten ronselen !!! Een hemelsbreed verschil.
MLM bedrijven beloven echt helemaal niets: Zie de inschrijfformulieren van ACN, Amway, Eurexcel etc. etc. Op al deze formulieren staan keurig netjes WAARSCHUWINGEN !!!! Men WIL het echter gewoon niet lezen.

In de loop der jaren heb ik mij, door mijn beste maatje, uitvoerig laten voorlichten over MLM (of ik nu wilde of niet :) ). Ook ben ik diverse keren meegeweest naar die meetings: Gratis theater en poppenkast, hahahaha.
Ik blijf dan ook zeggen dat het voor het merendeel sufferds zijn die erin trappen: Je ziet de US$ tekens in de ogen, pffffffffff.
Meer dan 90% zal nooit datgene bereiken wat ze DENKEN te bereiken !

Floris

Gesloten