Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Nijogeth

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een Wiskunde Student schreef:
17 feb 2024 17:57
Voor deze oplichting aan te pakken is aangifte prima, bij .De score gaat richting 10 aangiftes en er zijn helaas nog posters die dit bedrijf verdedigen, en vinden dat de website in de lucht moet blijven.
Laatste klager heeft eind November bestelt en dit had voorkomen kunnen worden als bedrijf eerder was opgedoekt
Als het bedrijf was opgedoekt, dan had niemand zijn geld terug gekregen. Het is duidelijk dat het bedrijf wat problemen heeft, moeilijk communiceert, maar wel zijn best doet om de ontstane problemen op te lossen. Dat kan niemand ontkennen.

Van oplichting is ook duidelijk geen sprake. Dat lijkt me wel vast te staan, daar kun je niet over discussiëren. Daarbij zijn er van die 10 aangiftes al zeker de helft weer ingetrokken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

17 feb 2024 17:57
Inmidels heeft moneyman in dit topic zeker 5 keer de plank misgeslagen omdat hij gewoon niet goed leest wat er staat. Hij roept dingen die er niet staan maar die hij graag wil dat er zouden staan
Je plaat blijft hangen. Zodra je eens een keer met een daadwerkelijke onderbouwing komt, praten we verder. Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

AnnevZ1987

Ongelezen bericht door AnnevZ1987 »

Ondertussen hebben we met Woneninterieur gesproken en hebben zij ons geld teruggestort.

Voor ons is het hiermee dus klaar.

Moneyman

Mooi nieuws.

Het zou woneninterieur én de wachtenden helpen als ze wat inzicht geven in de "voorraad" achterstallige betalingen. Loopt men in of loopt het op? Ik hoop althans dat men zélf dat inzicht wel heeft...

Een Wiskunde Student

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Nijogeth schreef:
17 feb 2024 18:50
Van oplichting is ook duidelijk geen sprake. Dat lijkt me wel vast te staan, daar kun je niet over discussiëren. Daarbij zijn er van die 10 aangiftes al zeker de helft weer ingetrokken.
Waar lees je ergens dat zeker de helft van de aangiftes al is ingetrokken?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Kun je dat ergens openbaar opzoeken?
Hoeveel aangiften en hoeveel er ingetrokken zijn?.
Of weet alleen Woneninterieur en de politie dat?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of die aangiftes zijn ingetrokken of niet, doet er toch weinig toe. Elke dag komen er nieuwe posters op Truspilot, die geen spullen hebben gekregen en ook hun geld niet terug.

Moneyman

19 feb 2024 16:11
Nijogeth schreef:
Van de mensen die aangifte hebben gedaan zijn er inmiddels meerdere betaald. Dan is het intrekken van de aangifte de enige logische keuze.

Hef

Ongelezen bericht door Hef »

Hier nog een gedupeerde! Tafel besteld en na een wel hele lange levertijd begonnen wij toch argwaan te krijgen. Continu zijn we aan het lijntje gehouden en het ging zelfs zover dat het geld al netjes gestort was op onze rekening. Niets van waar natuurlijk. Na herhaaldelijk mailcontact zonder gewenst resultaat, toch maar besloten aangifte te doen. Volgende stap in hier een advocaat op zetten. Ook BOOS benaderen. Zijn hier toevallig nog mensen die in hetzelfde schuitje zitten met Woneneninterieur?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die aangiften doen eigenlijk niet ter zake zolang niemand er de kosten van een rechtszaak voor over heeft. En gebruiken om faillissement aan te vragen is je claim definitief aan de belastingdienst en de banken verliezen.

Moneyman

Thijs124 schreef:
20 feb 2024 10:28
Die aangiften doen eigenlijk niet ter zake zolang niemand er de kosten van een rechtszaak voor over heeft.
De enige die daar primair over kan besluiten, is de OvJ/ het OM. Gedupeerden kunnen zelf geen strafzaak starten en het kost hen (dus) ook niets.
Thijs124 schreef:
20 feb 2024 10:28
En gebruiken om faillissement aan te vragen is je claim definitief aan de belastingdienst en de banken verliezen.
De strafzaken/ aangiftes kunnen evenmin in een faillissementsaanvraag gebruikt worden. Daarvoor zijn meerdere civiele schulden nodig.

Juist hierom heeft een aangifte in een civiele zaak geen direct nut.

ElineZwinenberg

Ongelezen bericht door ElineZwinenberg »

Hallo,

Hier wederom ook een probleem met de terugbetaling van een aanbetaling van een tafel. Mijn bestelling geplaatst op 8 april, half jaar later ontbonden. Ook weer hetzelfde probleem: toezeggingen tot terugbetalingen, maar het uitblijven van een betaling. Daarom heb ik op gegeven moment een advocaat ingeschakeld, maar zelfs deze mensen lukt het niet te zorgen voor een betaling. Ik heb Woneninterieur al gewaarschuwd dat ik door zal gaan tot dat ik mijn geld ga ontvangen. Maar helaas is dat tot en met heden niet gelukt. Wellicht dat we een gezamenlijke procedure moeten opstarten tegen dit bedrijf, want hun manier van doen lijkt nergens naar. Wie wilt zich ook aansluiten bij een gezamenlijke procedure?

Groet Eline

Een Wiskunde Student

Moneyman schreef:
19 feb 2024 16:32
19 feb 2024 16:11
Nijogeth schreef:
Van de mensen die aangifte hebben gedaan zijn er inmiddels meerdere betaald. Dan is het intrekken van de aangifte de enige logische keuze.
Waar lees je dan dat de helft van de aangiftes is ingetrokken ?
Hoeveel mensen die aangifte hebben gedaan zijn nu betaald ?
Zou het niet kunnen dat er meer aangiftes zijn waarvan de indieners niet hier zijn geweest?

Kortom weer een posting zonder inhoudelijke betekenis

Nijogeth

Van de mensen die hier hebben gemeld dat ze aangifte hebben gedaan, heeft de helft gemeld deze in te hebben getrokken nadat men betaald heeft gekregen. Dat kun je zelf teruglezen.

Jorien85

Ongelezen bericht door Jorien85 »

Maar als dit geen oplichting is, wat is het dan?
Als je als bedrijf financiële problemen hebt ga ik je toch de website offline halen, schoon schip maken en dan wellicht een herstart?
Dit lijkt het vullen van gaten. Nieuwe klanten betalen voor de openstaande terug betalingen. Zij krijgen vervolgens ook geen product en vragen dus ook geld terug. Weer een nieuwe openstaande terugbetaling etc. Zo gaat het door.
Hoe heet deze manier van bedrijfsvoering dan volgens jullie geleerde mensen hier?
Ik ben blij dat we ons geld terug hebben. Dan willen ze nog een dankjewel en een goede review ook, grapjas.

Nijogeth

Het stoppen van de bron van inkomsten is de slimste manier om snel failliet te gaan.

Men heeft ergens een financiële tegenvaller gehad (ik denk een leverancier die is omgevallen waar men al flink vooruit had betaald en waarvan de producten niet geleverd worden), waardoor men nu een inhaalslag moet maken. Als iedere nieuwe verkoop 20% meer opbrengst heeft dan kosten, dan hebben ze dus 6 verkopen nodig om 1 klant terug te betalen. Daar gaat gewoon tijd in zitten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Exact, en dan laat je een 'grote' klant even wat langer wachten, want met zijn geld kun je drie of vier 'kleinere' klanten sneller helpen.

Een Wiskunde Student

Nijogeth schreef:
21 feb 2024 12:59
Van de mensen die hier hebben gemeld dat ze aangifte hebben gedaan, heeft de helft gemeld deze in te hebben getrokken nadat men betaald heeft gekregen. Dat kun je zelf teruglezen.
wie dan precies ? en hoe kom je uit op de helft ?

gewoon een beetje gokken doe je

Een Wiskunde Student

Jorien85 schreef:
21 feb 2024 19:27
Maar als dit geen oplichting is, wat is het dan?
Als je als bedrijf financiële problemen hebt ga ik je toch de website offline halen, schoon schip maken en dan wellicht een herstart?
Dit lijkt het vullen van gaten. Nieuwe klanten betalen voor de openstaande terug betalingen. Zij krijgen vervolgens ook geen product en vragen dus ook geld terug. Weer een nieuwe openstaande terugbetaling etc. Zo gaat het door.
Hoe heet deze manier van bedrijfsvoering dan volgens jullie geleerde mensen hier?
Ik ben blij dat we ons geld terug hebben. Dan willen ze nog een dankjewel en een goede review ook, grapjas.
Precies de nieuwe slachtoffers ontstaan nu en zien we over 3 tot 4 maanden hier terug om te klagen.

Als je geen geld hebt om bij de leveranciers de spullen in te kopen moet je ze ook niet verkopen en de website offline halen.

Nijogeth

S.Adrichem schreef:
02 feb 2024 19:52
Over en uit, dit hoofdstuk heel snel afsluiten met Woneninterieur!

Vorige week vrijdag aangifte gedaan, mijn geduld was op na 8 maanden wachten en valse beloftes. Maandag is telefonisch en per mail bevestigd dat wij vandaag uiterlijk 14:00 het geld teruggestort op de rekening zouden hebben. Direct om 14:00 vandaag gecheckt, en zoals verwacht stond het geld niet op de rekening.

Direct gemaild dat ik met SPOED gebeld wilde worden. Dit belletje heeft plaatsgevonden en ik wilde niet eerder het telefooncontact verbreken totdat ik het geld op de rekening had staan. Dit is tijdens het telefoongesprek overgemaakt. EINDELIJK!!!!

Buiten het feit dat wij na 8 maanden nu 'eindelijk' het geld terug hebben, ben ik erg kwaad en geïrriteerd over hoe er hier met ons om wordt gegaan. Direct vanavond een mail gekregen vanuit Woneninterieur dat de aangifte nog niet was ingetrokken en of we dit persé vanavond nog wilde doen.

Eer aan jezelf houden en dus de aangifte ingetrokken. Maar never nooit meer dat wij hier nog bestellen.

Note aan alle andere gedupeerde, doe aangifte zolang je nog niet je geld hebt!
Dit is dus een voorbeeld van een aangifte die is ingetrokken. Ik heb er wel meer gezien. Maar ik ga niet alle berichten doorspitten omdat je daar zelf geen zin in hebt.

Plaats reactie