LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bose 123

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
zeebra
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2012 10:27

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door zeebra »

Beste Teunbosseman:

Wat je zegt klopt. Ook ik heb een mening die subjectief is. Alle meningen zijn dat immers. Hierbij nogmaals het stukje wat ik op de vorige bladzijde beweert heb, en wat precies de essentie weergeeft:

Ik heb er geen enkel probleem mee dat iemand Bose niets vind. Een ieder zijn eigen smaak, en er zijn zeker betere boxen. Wel heb ik er moeite mee als iemand zegt dat Bose niets is. Dat is een bewering die aantoonbaar niet klopt.
En DAAR erger ik mij aan. En ik ben echt niet de enige met een positieve ervaring met deze boxen.

Voor de goede orde: Ik heb het hier niet over 123 systemen. Ik luister naar muziek en kijk geen video!!
Daar zit een wereld van verschil in.

zeebra
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2012 10:27

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door zeebra »

Beste Kweenie:

Wat ik wel bezwaarlijk vind, is dat in veel winkels de Bose systemen niet goed met andere luidsprekers zijn te vergelijken. Ze staan vaak alleen op zo'n aparte plek, liefst een eindje van de andere boxen vandaan.

Bovenstaande bewering klopt niet helemaal. Bij BCC en de Media Markt staan de boxen van Bose gewoon tussen de anderen, en kan je ze met elkaar vergelijken!! De 123 - systemen(of hoe ze verder mogen heten)
staan wel op een aparte plek.
Dus de 201 de 301 en de accoustimas kan je gewoon met bijvoorbeeld Keff vergelijken.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik wil graag al de reageerders op dit topic hartelijk bedanken en een zeer goed 2013 toewensen.
Wat het topic betreft heeft Bose concurrentie gekregen van Sonos.
Deze rommel heeft (in ieder geval bij Mediamarkt) een prominente plaats gekregen.
Helaas is het vergelijkbaar met de rommel van Bose.
De verkopers blijven helaas liegen en bedriegen...
(Niet allemaal uiteraard)

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Slobberbone »

acjzr1 schreef:Ik wil graag al de reageerders op dit topic hartelijk bedanken en een zeer goed 2013 toewensen.
Wat het topic betreft heeft Bose concurrentie gekregen van Sonos.
Deze rommel heeft (in ieder geval bij Mediamarkt) een prominente plaats gekregen.
Helaas is het vergelijkbaar met de rommel van Bose.
De verkopers blijven helaas liegen en bedriegen...
(Niet allemaal uiteraard)

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

En wat was de reactie Slobberbone?

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Slobberbone »

acjzr1 schreef:En wat was de reactie Slobberbone?

:oops: pc liep vast geen reactie geplaatst enkel jouw quote :?


Aan marketing heeft nooit gelegen bij Bose en o.a ook bij Hastens,Dyson niet die weten de weg naar hun klanten wel te vinden.

Overigens Bose heeft wel veel PA spul wat wel deugt.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Bose lijkt het te leren.
De site begint eerlijker over te komen.
Bij de acoustimass-systemen heeft men het helaas nog steeds over 5 luidsprekers.
De zesde luidspreker (subwoofer) staat nu echter wel duidelijk op de site (ook al wordt deze niet genoemd). Bose lijkt op de goede weg te zijn!
Nog even oefenen (voor Bose) en ik kan dit topic sluiten.
Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor Bose 100% eerlijke informatie gaat geven op hun site en in de winkels. Met 90% of zelfs 80% zou ik al zeer tevreden zijn.
Nog even afwachten dus!

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Slobberbone »

acjzr1 schreef:Bose lijkt het te leren.
De site begint eerlijker over te komen.
Bij de acoustimass-systemen heeft men het helaas nog steeds over 5 luidsprekers.
De zesde luidspreker (subwoofer) staat nu echter wel duidelijk op de site (ook al wordt deze niet genoemd). Bose lijkt op de goede weg te zijn!
Nog even oefenen (voor Bose) en ik kan dit topic sluiten.
Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor Bose 100% eerlijke informatie gaat geven op hun site en in de winkels. Met 90% of zelfs 80% zou ik al zeer tevreden zijn.
Nog even afwachten dus!

Waarom zou Bose dat doen alle info geven andere merken doen dat ook niet bv wel eens gekeken naar hepanorm filters voor een Dyson of andere technische info,nee dat houden ze liever voor hun zelf want vaak is dat matig.

Maar even terug waar het begon volgens mij is het wel mogelijk met een speaker :shock: Plaats een soundbar en je bent klaar :o

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi Slobberbone!

Allereerst bedankt voor jouw reactie.

Ik verwacht van Bose niet dat ze "alle info" geven.
Ik verwacht wel dat ze eerlijk zijn als het gaat om het verschaffen van informatie over hun systemen.
Helaas bleek dat te moeilijk te zijn voor een bedrijf als Bose.
Ik heb het dan alleen maar over het duidelijk vermelden van de subwoofer.
Dus niet over "top secret" informatie.

En wat die "soundbar" betreft...
Als je stokdoof bent is het een prima ding!
Het heeft echter niets met HiFi of zo te maken.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Bose heeft het zwaar sinds Sonos zijn playbar op de markt heeft gebracht, die vertellen geen onzinverhalen en laten iets horen wat tot nu toe door Bose niet werd gebracht. Het marktaandeel Bose is ontzettend gezakt, de consument trapt niet meer in de verhalen van de sluwe verkopers zonder audio ervaring. Met Sonos kan je meer voor minder!

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

audiofreak1 schreef:Bose heeft het zwaar sinds Sonos zijn playbar op de markt heeft gebracht, die vertellen geen onzinverhalen en laten iets horen wat tot nu toe door Bose niet werd gebracht. Het marktaandeel Bose is ontzettend gezakt, de consument trapt niet meer in de verhalen van de sluwe verkopers zonder audio ervaring. Met Sonos kan je meer voor minder!

Toevallig vanmiddag beide beluisterd en alhoewel Bose mijn merk niet is moet ik eerlijk zeggen dat die Bose solo niet echt verkeerd klonk. Beter dan de standaard luidsprekers in de tv en denk toch dat daarvoor bedoeld is. Prijs viel mee, 399,- maar wel weer bar weinig instelmogelijkheden en niks te zien opscherm hoe hard / zacht staat, maar dat was al bekend.

De sonos klonk ook niet verkeerd, maar wel 2 keer zo duur maar zo te zien wel meer instelmogelijkheden.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Teunbosseman schreef:
audiofreak1 schreef:Bose heeft het zwaar sinds Sonos zijn playbar op de markt heeft gebracht, die vertellen geen onzinverhalen en laten iets horen wat tot nu toe door Bose niet werd gebracht. Het marktaandeel Bose is ontzettend gezakt, de consument trapt niet meer in de verhalen van de sluwe verkopers zonder audio ervaring. Met Sonos kan je meer voor minder!

Toevallig vanmiddag beide beluisterd en alhoewel Bose mijn merk niet is moet ik eerlijk zeggen dat die Bose solo niet echt verkeerd klonk. Beter dan de standaard luidsprekers in de tv en denk toch dat daarvoor bedoeld is. Prijs viel mee, 399,- maar wel weer bar weinig instelmogelijkheden en niks te zien opscherm hoe hard / zacht staat, maar dat was al bekend.

De sonos klonk ook niet verkeerd, maar wel 2 keer zo duur maar zo te zien wel meer instelmogelijkheden.

Zou hij ook beter klinken bij mijn tv :roll: vast niet en wat hoop geld daar is toch wel wat beters voor mede Bose vaak erg goedkope units gebruikt.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Teunbosseman schreef:Toevallig vanmiddag beide beluisterd en alhoewel Bose mijn merk niet is moet ik eerlijk zeggen dat die Bose solo niet echt verkeerd klonk. Beter dan de standaard luidsprekers in de tv en denk toch dat daarvoor bedoeld is. Prijs viel mee, 399,- maar wel weer bar weinig instelmogelijkheden en niks te zien opscherm hoe hard / zacht staat, maar dat was al bekend.

De sonos klonk ook niet verkeerd, maar wel 2 keer zo duur maar zo te zien wel meer instelmogelijkheden.
Slobberbone schreef:[Zou hij ook beter klinken bij mijn tv :roll: vast niet en wat hoop geld daar is toch wel wat beters voor mede Bose vaak erg goedkope units gebruikt.

Ken jouw tv niet :roll: en als die goed geluid heeft zal het vast geen tv zijn van paar honderd euri.

Voor 399,- ken ik geen soundbars met hetzelfde geluid. Heb ook andere beluisterd maar vond deze solo niet echt verkeerd klinken en als daar goedkope units voor worden gebruikt, tsja zal mij een wordt wezen.
Ik ben meer een Harman Kardon liefhebber en das ook niet meer wat het is geweest,

Zal me eens verdiepen in die Sonos......699,- kwam ik ze al tegen :mrgreen:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Teunbosseman schreef:
Teunbosseman schreef:Toevallig vanmiddag beide beluisterd en alhoewel Bose mijn merk niet is moet ik eerlijk zeggen dat die Bose solo niet echt verkeerd klonk. Beter dan de standaard luidsprekers in de tv en denk toch dat daarvoor bedoeld is. Prijs viel mee, 399,- maar wel weer bar weinig instelmogelijkheden en niks te zien opscherm hoe hard / zacht staat, maar dat was al bekend.

De sonos klonk ook niet verkeerd, maar wel 2 keer zo duur maar zo te zien wel meer instelmogelijkheden.
Slobberbone schreef:[Zou hij ook beter klinken bij mijn tv :roll: vast niet en wat hoop geld daar is toch wel wat beters voor mede Bose vaak erg goedkope units gebruikt.

Ken jouw tv niet :roll: en als die goed geluid heeft zal het vast geen tv zijn van paar honderd euri.

Voor 399,- ken ik geen soundbars met hetzelfde geluid. Heb ook andere beluisterd maar vond deze solo niet echt verkeerd klinken en als daar goedkope units voor worden gebruikt, tsja zal mij een wordt wezen.
Ik ben meer een Harman Kardon liefhebber en das ook niet meer wat het is geweest,

Zal me eens verdiepen in die Sonos......699,- kwam ik ze al tegen :mrgreen:

Oh, mijn tv koste mij minder dan euro de kilo :lol: 6 speakers met center,en subwoofer 120 Watt :shock: geen soundbar nodig die zit er al in :lol:

Die HK SB 10 is niet gek voor dat geld ga je echt voor wat beters dan denk ik dat Canton DM 8.2 echt een aanrader is en ik denk dat ook die Sonos het niet red.

Hier meer info:

http://www.canton.de/nl/testberichteaktuell/dm.htm

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Slobberbone schreef:Oh, mijn tv koste mij minder dan euro de kilo :lol: 6 speakers met center,en subwoofer 120 Watt :shock: geen soundbar nodig die zit er al in :lol:

Die HK SB 10 is niet gek voor dat geld ga je echt voor wat beters dan denk ik dat Canton DM 8.2 echt een aanrader is en ik denk dat ook die Sonos het niet red.

Hier meer info:

http://www.canton.de/nl/testberichteaktuell/dm.htm

Minder dan euro per kilo ?? Gratis of spullenhulp, kringloop ofzo ?? Die dingen wegen op en nabij 40 kg.
Welke model / type is het dan ?

Wellicht beter als alles er al in zit, scheelt mij weer zoeken.

HK SB10 is alweer enigzins verouderd, er is reeds HK SB30.

Canton DM 8.2 zal ik opzoeken, link van jou gaf alleen een folder weer.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Teunbosseman schreef:
Slobberbone schreef:Oh, mijn tv koste mij minder dan euro de kilo :lol: 6 speakers met center,en subwoofer 120 Watt :shock: geen soundbar nodig die zit er al in :lol:

Die HK SB 10 is niet gek voor dat geld ga je echt voor wat beters dan denk ik dat Canton DM 8.2 echt een aanrader is en ik denk dat ook die Sonos het niet red.

Hier meer info:

http://www.canton.de/nl/testberichteaktuell/dm.htm

Minder dan euro per kilo ?? Gratis of spullenhulp, kringloop ofzo ?? Die dingen wegen op en nabij 40 kg.
Welke model / type is het dan ?

Wellicht beter als alles er al in zit, scheelt mij weer zoeken.

HK SB10 is alweer enigzins verouderd, er is reeds HK SB30.

Canton DM 8.2 zal ik opzoeken, link van jou gaf alleen een folder weer.

80 kilo :shock: 36pw9525 zo uit het hoofd.

Klopt die sb10 is ouder maar voor dat geld erg goed die sb30 stuk duurder.

Ga maar eens luisteren misschien is het wat, vaak heeft Canton wel goed spul voor het geld :)

Fvu
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2013 20:50

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Fvu »

Hallo,
Ik moest gewoon even registreren en reageren op dit fantastische topic. Ik ben zeker geen audiofiel maar houd zeker van een degelijke geluidsinstallatie. Zelf draai ik op een 7.2 Harman Kardon (ts11bq+ts2bq) set met een pioneer versterker. Leuk en degelijk geluid. (bij elkaar gesprokkeld via marktplaats e.d.) Ik weet dat over harman kardon ook genoeg te zeggen is en het niet in de buurt komt van een audiofiele installatie. Dit was ook mijn bedoeling niet. Ik wilde graag een set nette en mooi afgewerkte speakers die niet afdoen tegen de inrichting (zie vriendin :wink: ) van de woon kamer. Maar toch een beetje geluid kan produceren en een klein beetje het thuis bioscoop idee te creëren. En met de pioneer versterker kan ik extended stereo afspelen zodat muziek ook aardig klinkt. Ik ben erg tevreden. Nu las ik de constante weerwoorden en fanastische vergelijkingen van meneer Zeebra. Nu zou ik graag dit zeggen. Meneer Zeebra wees toch blij dat u tevreden bent. Ik snap dat het een steek in het hart is als mensen die voor pure kwaliteit gaan in welke vorm dan ook (melkpakjes of festivalzuilen) vertellen dat u eigenlijk veel te veel betaalt heeft voor de kwaliteit die u heeft gekregen. Of om in uw eigen termen te treden, u heeft voor de prijs van een Ferrari een Fiat gekregen. Of misschien heb ik hier nog een betere vergelijking aangezien u hoogstwaarschijnlijk een auto liefhebber bent, U heeft een mooie Porsche 944 gekocht. Waarna iedereen u vertelt dat deze auto helemaal niet wordt beschouwd als een echte Porsche omdat er een audi blok in ligt. Dus u had beter een audi kunnen kopen voor minder.En de audi bevat betere onderdelen als de slecht geconstrueerde Porsche.(Weet ik niet geheel zeker alleen dat die Porsche's 944 roesten als een gek en audi 80's bij lange na niet zo) Maar dat is niet het geval u bent bezweken voor het porsche logo en de prestaties die het beloofde ( zo ik ook voor Harman laten we zeggen ooit ook een Mercedes). Terug naar de audio kant ervan voor ik door draaf met de auto vergelijkingen. Dat audio gat is iets waar ik grondig naar opzoek ben geweest en dit klopt (grappig eerste 911 van porsche had een ernom turbo gat :wink: ) Maar wees blij dat u het niet hoort en nog elke dag geniet van uw bose setje zo ik ook van mijn Harman setje. Leg u neer bij de kritiek en poets de logo's nog eens flink op. Iets wat zoveel heeft gekost verdient het op zn minst er sprankelend bij te staan al laat een golfje vr6 hem flink in het stof bijten.




O nog vergeten ik zag dat u Jbl zuilen had en dit de voorloper waren van de Bose ? Ik weet niet of dat correct is. Aangezien JBL onderdeel is van de Harman groep net als Infinity en hoe kan het anders Harman Kardon. Maar kan natuurlijk ook zijn dat ik er geheel naast zit. 8)

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi Fvu,
Allereerst mijn complimenten voor dit schitterende commentaar!
Ik roep steeds weer; "luister naar wat je zelf mooi vindt"
De een vindt Yoko goed genoeg,
De ander neemt nog geen genoegen met "X" (Topmerk naar keuze.).
Harman Kardon is inderdaad afgezakt naar de "betere" middenklasse,
Maar dat doet er niet toe!
Als jij het mooi vindt klinken is het goed genoeg!
En... eerlijk gezegd, als is HK niet meer wat het geweest is, het is nog steeds niet slecht!
Als min of meer audiofiel hoef ik het niet in huis te hebben.
Als een ander er blij mee is heb ik daar geen enkel probleem mee!
In tegendeel,
Ik heb liever dat mensen iets kopen wat goed genoeg is, dan dat ze iets kopen wat ze niet nodig hebben omdat ze het verschil niet horen!
Mijn advies aan iedereen blijft dus:
Luister zelf aandachtig en lang!
Neem je eigen muziek mee waarvan je weet hoe het voor jou zou moeten klinken!
Luister eerst naar je eigen gehoor en pas daarna naar de verkoper!!!
Ik weet zeker dat 90% van de mensen die een Bose setje gekocht hebben net zo tevreden geweest zouden zijn over een setje wat hooguit een derde gekost zou hebben.
Maar die setjes laat men in de winkel liever niet horen...

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Slobberbone »

acjzr1 schreef:Hoi Fvu,
Allereerst mijn complimenten voor dit schitterende commentaar!
Ik roep steeds weer; "luister naar wat je zelf mooi vindt"
De een vindt Yoko goed genoeg,
De ander neemt nog geen genoegen met "X" (Topmerk naar keuze.).
Harman Kardon is inderdaad afgezakt naar de "betere" middenklasse,
Maar dat doet er niet toe!
Als jij het mooi vindt klinken is het goed genoeg!
En... eerlijk gezegd, als is HK niet meer wat het geweest is, het is nog steeds niet slecht!
Als min of meer audiofiel hoef ik het niet in huis te hebben.
Als een ander er blij mee is heb ik daar geen enkel probleem mee!
In tegendeel,
Ik heb liever dat mensen iets kopen wat goed genoeg is, dan dat ze iets kopen wat ze niet nodig hebben omdat ze het verschil niet horen!
Mijn advies aan iedereen blijft dus:
Luister zelf aandachtig en lang!
Neem je eigen muziek mee waarvan je weet hoe het voor jou zou moeten klinken!
Luister eerst naar je eigen gehoor en pas daarna naar de verkoper!!!
Ik weet zeker dat 90% van de mensen die een Bose setje gekocht hebben net zo tevreden geweest zouden zijn over een setje wat hooguit een derde gekost zou hebben.
Maar die setjes laat men in de winkel liever niet horen...

Maar daar kom je vaak later achter dat je bij goedkopere setjes je niets aan geluidskwaliteit hoeft in te leveren. Ik heb hier ook een bijeen geraapt setje nog geen 200 euro maar speelt de sterren van de hemel :lol: Soms heb je ineens een goede match en dan klinkt alles super :)

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Inderdaad Slobberbone,
De meeste mensen laten zich overbluffen door de verkopers.
Alsof die er wel verstand van hebben...?
Helaas zijn tegenwoordig de meeste verkopers gericht op het halen van zo veel mogelijk provisie.
En dat lukt je niet als je eerlijk blijft...
Iedere keer dat ik werd gevraagd om mijn advies vertrok de klant met iets anders dan een Bose Set...
Ik heb nooit gezegd dat het slecht was, enkel ; "luister naar wat U zelf mooi vindt klinken".
Dat was dus meestal niet de Bose Set...

Gesloten