LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] grijskenteken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
piet grijskenteken

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door piet grijskenteken »

Kijk een overgangs regeling niet via de "leden volksvertegenwoordigers" dan maar via de rechter.
Deze heeft in nederland gelukkig het laatste antwoordt.
Als de particulier het had kunnen weten dan ook alle ondernemers die handelden in grijskentekenauto's.
Mag aannemen dat goed ondernemerschap zeker eerder op de hoogte waren geweest van deze laffe aanval door een minkunkel van de Wijn.
Vandaar ook het schade bedrag van rond de 120 miljoen en dan is het nog geen 1 juli!!!!!

Maar ach de "gele"rijders komen zeker aan bod met de afschaffing van de BPM, ruil dan een auto in die 45,2 % duurders was en dat een nieuwe goedkoper is zonder de 45,2 %.

Wees dan maar blij met een grijs kenteken, waarvan de verhoging per 1 juli via de rechter zal worden aangevochten.
Wie weet een spaarpot voor de komende jaren samen met de SBG van mij mogen ze.
En laat ze op financiën maar zweten in de komende jaren en zich afvragen of het beoogde geld wat men voor ogen had wel zal binnenkomen.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Als de particulier het had kunnen weten dan ook alle ondernemers die handelden in grijskentekenauto's.
Slimme opmerking waar ik me in kan vinden. Autohandelaren hadden immers hun eigen belang, nl zolang mogelijk auto's verkopen. Nu sluit ook die groep zich aan in het rijtje 'slachtoffers'.

R. Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door R. Dekker »

Laat de rechter/hoge raad dat maar bepalen.
Het is toch een schande dat de (rechtse)politiek daarop aanstuurt. Dat is toch je reinste blijk van onvermogen tot behoorlijk bestuur!

R. Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door R. Dekker »

Mocht je verliezen kan de SBG zichzelf ook opheffen. Weg hobby en bijverdienste!
Je kan het niet laten hé......!
Steeds maar weer dat steekje op je favoriete 'betrekkingsniveau'

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

:o Gaap :o

R. Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door R. Dekker »

Gaap
.......Loop nou niet weg, :cry: het begint net leuk te worden.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Het is inderdaad altijd nog beter dan gezeur van nieuwe plattelandsbewoners!

R. Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door R. Dekker »

Het is inderdaad altijd nog beter dan gezeur van nieuwe plattelandsbewoners!
Ook weer zo'n treffend bewijs van het onvermogen van het huidige politieke 'niveau' om zich te verplaatsen in de belevingswereld van anderen. Voor mij is dat de ware betekenis van de waarden en normen van het CDA. Zelden heb ik zo'n amateuristische politiek meegemaakt. Die club heeft niet eens in de gaten dat ze zichzelf volkomen belachelijk maakt.

Ik kwets toch niet hoop ik..??

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Je schijnt het leuk te vinden om met jezelf in discussie te gaan. Zowel hier als op de SBG site. Volgens mij zegt dat genoeg over het niveau hetgeen ik nog enigzins naar boven heb proberen te brengen. En ja, ik laat je dan ook maar alleen zodat ik je niet verder in de weg zit en je in verlegenheid hoef te brengen.
Succes verder met je monoloog!

R. Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door R. Dekker »

Je schijnt het leuk te vinden om met jezelf in discussie te gaan.
Tja, ik moet toch wat......jammer dat je weggaat en nog bedankt voor het opkrikken van m'n 'niveau'.

R. Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door R. Dekker »

'POLITICI VERTALEN ELK PROBLEEM NAAR EEN NIEUWE BELASTING'.....!!! kan een mens het nog duidelijker formuleren?


Lezers woedend over plan kilometerheffing
door Roy Klopper
AMSTERDAM - De Nederlandse automobilisten zijn fel gekant tegen de dreigende kilometerheffing die ze beschouwen als een "straf omdat we naar ons werk gaan".

Het grote aantal, veelal woedende, tegenstanders van het door de commissie-Nouwen bezegelde akkoord over een geleidelijke invoering van kilometerheffing bij verkeersknelpunten, voelt zich met de rug tegen de muur gezet. Ze zien door hun werktijden geen enkele mogelijkheid om op een ander tijdstip te reizen dan in de straks met een heffing belaste spits. "We gaan niet 's ochtends om half zeven de weg op voor familiebezoek", zo verwoordt A. Klein de mening van talrijken.

Dit blijkt uit de stroom van reacties die De Telegraaf gisteren ontving na een oproep aan lezers om via internet hun mening te geven over de kilometerheffing. Veel weggebruikers voelen zich in de steek gelaten door hun belangenvertegenwoordigers die deelnamen aan de besprekingen van de commissie-Nouwen. Velen overwegen bijvoorbeeld hun lidmaatschap van de ANWB op te zeggen. "Als dank voor hun achterkamertjespolitiek", aldus mr. H. van Lookeren.

Tientallen lezers pleiten voor een referendum. "Alleen dan wordt duidelijk wat de bevolking echt wil", aldus R. Onderwater uit Sassenheim. "Ze zeggen nu dat er voldoende maatschappelijk draagvlak is, maar ik ken niemand die voor is", zo verbaast S. van der Heijden uit Maastricht zich. Het openbaar vervoer biedt volgens de meesten absoluut geen alternatief: de reistijden zijn te lang en veel plekken zijn nagenoeg onbereikbaar per trein, metro of bus.

Van de vanaf 2009 in te voeren heffing wordt geen enkel heil verwacht. " Moet ik dan om elf uur naar mijn baas en om drie uur weer terug? Ze zien me aankomen", aldus F. Beerens uit Weesp. Omdat de forensen ook bij een eventuele kilometerheffing noodgedwongen allemaal tegelijk in de auto stappen, beschouwen velen het als een "ordinaire lastenverzwaring" voor de werkende burger.

"Heb je geen werk, dan is er geen probleem. Wil je geen uitkering en heb je het ervoor over om met je auto naar je baan te reizen, dan mag je betalen. Politici vertalen elk probleem naar een nieuwe belasting", aldus E. Luxen.

Het argument dat de autokosten straks veel eerlijker worden verdeeld wordt regelrecht naar de prullenmand verwezen. "Dat was ook het verhaal bij het kwartje van Kok. Daarmee is een kilometervreter nu al duurder uit dan iemand die amper in de wagen zit. Dus het zo geroemde belasten van het gebruik is allang ingevoerd." Anderen wijzen op de benzineprijs als middel om iets aan de files te doen. "Als je de brandstof duurder maakt, zijn al die dure poortjes en andere apparatuur onnodig."

Korrel zout

Ook de belofte dat de heffing verdwijnt wanneer de files bij de aangewezen knelpunten achterwege blijven, wordt massaal met een flinke korrel zout genomen. "Als onze regenten ergens goed in zijn is het wel het instellen van tijdelijke belastingen die nooit meer verdwijnen, zoals het kwartje van Kok. Of in het uitstellen van beloofde afschaffing ervan, zoals bij de onroerendezaakbelasting. Het zou me niets verbazen als een onverwachte financiële tegenvaller straks weer wordt gecompenseerd met toch nog even een jaartje heffingen extra", zo vreest J. Roland uit Groningen.

Net zo pessimistisch zijn de automobilisten over de beloofde verlaging van de wegenbelasting en de bpm voor nieuwe auto's. "Ik heb nog nergens gelezen hoeveel die verlaging dan gaat bedragen", zegt D. Muntjewerff uit Amsterdam. Anderen voorspellen een complete chaos op de secundaire wegen. "Omdat het straks lucratief wordt om de knelpunten te mijden", voorziet J. Jorgensen.

Alom wordt gevreesd voor een massale uittocht van bedrijven en prijsstijgingen. "Deze nieuwe lastenverzwaring maakt het voor ondernemers oninteressant hier nog te investeren. En als ze al blijven worden de hogere vervoerskosten weer doorberekend aan de consument, die uiteindelijk dus dubbel de dupe is", zo meldt L. Steegeman.

Naast de honderden afkeurende reacties die binnenstroomden, was er ook een vijftal positieve. X. Koolman wijst erop dat het Londense voorbeeld, waar fors moet worden betaald om de stad in te komen, uitwijst dat kilometerheffing mensen ertoe aanzet meer na te denken over de vraag of ze de auto pakken. " Nadeel is wel dat de rijkeren kunnen rijden wanneer ze willen, terwijl de armeren worden verdrongen. Sociaal is het natuurlijk niet."

In de Tweede Kamer werd door VVD en CDA onder voorbehoud positief gereageerd op het advies van Nouwen. De Kamer wacht nog wel op het definitieve stuk dat verwacht wordt op 23 mei. Om die reden wilden andere partijen nog niet reageren.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Kortzichtig geklets allemaal

R. Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door R. Dekker »

Kortzichtig geklets allemaal
Toch wel knap hoor zo'n korte bondige en vooral INHOUDELIJKE reactie van NIVEAU. CHAPEAU Gast..!!!

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Kan een hoop blabla eromheen gaan hangen maar kortzichtig geklets gewoon.
Alles lekker bij het oude houden want al die nieuwigheid brengt toch niks goeds. De regering houdt zich toch nooit aan zijn afspraken want als er gaten te dichten zijn etc. etc.
Zo komen we natuurlijk nooit een stap verder en blijven we lekker betalen.
Maar het gros van de Nederlandser kickt daarop blijkens de reacties op en het initiatief alleen al tot het gelijk trekken van de particuliere kentekens. :twisted:

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Is ook nooit goed Rob!
Alleen dokken naar gebruik van de wagen en niet om hem voor de deur te hebben staan.
Dat zou met kilometerheffing te bereiken moeten zijn.
En als ze nou een beetje opschieten - en niet zo veel en pessimistisch kletsen - dan haal ik het nog net met mijn huidige grijskentekenwagen 8)

R. Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door R. Dekker »

Rob Dekker
Geplaatst op: 12 Mei 2005 23:12 Onderwerp:

OK ik geef het eindelijk toe,ik heb met mijn 'clubje' mijn rekening aardig gespekt en zal proberen de meesten het geld terug te storten....maar ik ga nu eerst op vakantie,want het is toch een verloren zaak.Wél lucratief
Als je je voor mij wilt uitgeven moet je wel je leestekens goed plaatsen. Anders hebben mensen die wél naar school zijn geweest het natuurlijk meteen door. :wink: Wat ik me trouwens afvraag, rijd je zelf ook een grijs gekentekende auto?

R. Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door R. Dekker »

Gast
Gast

Geplaatst op 12 Mei 2005 23:45 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Is ook nooit goed Rob!
Alleen dokken naar gebruik van de wagen en niet om hem voor de deur te hebben staan.
Dat zou met kilometerheffing te bereiken moeten zijn.
En als ze nou een beetje opschieten - en niet zo veel en pessimistisch kletsen - dan haal ik het nog net met mijn huidige grijskentekenwagen
Je weet vast wel beter. Weet je nog het kwartje van Kok en het begin van de Onroerende Zaak Belasting? Die waren ook TIJDELIJK...!

Welke nieuwe beprijzing er ook komt een ding weet ik zeker, HET ZAL IEDEREEN ALLEEN MAAR MEER BELASTING KOSTEN! Autorijden wordt nog duurder. Let maar op.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe zeggen ze dat ook alweer!?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :P

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Dat geldt voor commerciële bankinstellingen. Die zijn tenminste bij wet verplicht om je VOORAF te informeren. De overheid zelf, die de bankinstellingen nota bene hiertoe verplicht, kan zelf na believe - zonder officiële waarschuwing vooraf - de wet wijzigen ook al heeft dat voor burgers onverantwoorde fiscale consequenties.

Burgers hebben recht op een consistente en betrouwbare overheid. Rechten voortkomend uit de Wet dienen gerespecteerd te worden. Een respectloze overheid is een onbehoorlijke overheid. De huidige overheid betoont zich vanwege incompetentie tot behoorlijk bestuur een uitermate onbehoorlijke overheid. WEG ERMEE...!!!

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

www.belastingdienst.nl

De nieuwe tarieven voor bestelbussen staan op de site. Grijsrijders hebben ondertussen ook een schrijven gehad van de belastingdienst.
Of je nu voor of tegen grijs bent, het blijft gewoon een hoop geld!

Gesloten