LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
pkloet
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2006 12:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door pkloet »

ondanks alle negatieve ervaringen gemeld in het forum met de vakantiekaart, hebben ze mijn aanmelding toch correct geannuleerd zonder enige kosten.
Dus, alhoewel ik de manier waarop ze mensen benaderen via de telefoon volstrekt afwijs vind ik dat ze het toch correct afhandelen.

:)

noot
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2006 23:37

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door noot »

ook wij vinden de personen achter de vakantiekaart een stelletje oplichters.
Ze geven je 7 werkdagen de tijd om er kosteloos van af te zien, maar ze sturen wel 10 dagen na het telefoontje de kaart pas op. Dus hoe kan je nu opzeggen als er al 10 dagen zijn verstreken als je er maar 7 krijgt. Dus OPLICHTERIJ.
Ook staat er op de aanmeldings brief geen kostenvermelding bij hun 0900 nummer. Als je vervolgens belt word je een paar keer door verbonden en vervolgens wordt er van hun kant de verbinding verbroken. Dus weer OPLICHTERIJ.

Stef20
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2006 22:44

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Stef20 »

Wat een negatieve berichten allemaal hier over de vakantiekaart. De meeste mensen zeggen nooit een enquete ingevuld te hebben en als zij dit wel doen staat er in de kleine lettertjes altijd bij dat uw gegevens aan derden worden verstrekt. :idea:
Ik heb zelf de vakantiekaart nu 4 maanden en hij bevalt mij prima! Ik heb deze ook "gekregen" naar aanleiding van een enquete, dus eenmalig verzendkosten a 2.95 en daarna 60 euri voor 4 vakantiewaardebonnen die 5 jaar geldig zijn en deze waardebonnen heb ik daarna aan vrienden gegeven en die kregen netjes 15 euro korting en een vakantiekaart voor geheel levenslang gratis thuisgestuurd.

Daarnaast is er bij een automatisch incasso geen enkel risico want je kunt ten alle tijde via een eenvoudig telefoontje of briefje naar de storneren en volledig blokkeren binnen 30 dagen. :D

:!: De 7 werkdagen zijn wettelijk verplichte annuleringsdagen die krijg je bij alle telefonische aanbiedingen! :!: En de vakantiekaart ligt al binnen 4 werkdagen thuis, tenminste bij mij was dit wel het geval en dat was ook afgesproken.

Alvorens mij akkoord heb ik de vakantiekaart telefonist eerst gevraagd of het bedrijf wel aangemeld is bij de KvK en wat het dossiernummer hiervan is en het aansluitingsnummer van de ANVR. Dat allemaal direct nagetrokken te hebben heb ik de telefonist mij terug laten bellen en een accoord gegeven! En daar ben ik nog steeds uitermate tevreden over.

Stef

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

tsss... de afwinpelmolen (weer een nieuw woord?) werkt goed hoor ;) negatief bericht.. positief bericht...negatief bericht.. positief bericht... begint een beetje zeilig te worden vakantiekaart...en ook telkens met hetzelfde politiek correcte antwoord ;)

PetraOud
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2006 22:31

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door PetraOud »

Beste Dutch com frits en Mr1,

Wanneer stoppen jullie nu eens met dat gechat. Jullie lijken wel twee kleine kinderen.

De een is voor, de ander tegen. Prima. Dat is inmiddels wel bij iedereen bekend na het plaatsen van jullie tientallen berichten.

Stop aub, en geef andere mensen ook de kans om te reageren.

Anders kan het forum beter gesloten worden. Erg jammer op deze manier.

Groetjes, Petra

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

waarom? ik zorg er niet voor dat andere niet kunnen reageren hoor... dat kan ik niet eens. en als ik wil chatten ga ik wel naar Yahoo, ICQ of MSN ofzo...
en het aansluitingsnummer van de ANVR. Dat allemaal direct nagetrokken te hebben heb ik de telefonist mij terug laten bellen en een accoord gegeven!
sinds waneer is vakantiekaart LID van ANVR? vakantiekaart is GEEN lid van ANVR! de AANGESLOTEN REISBUREAUS zijn lid van ANVR! bij klachten moet je ook NIET bij vakantiekaart zijn!
www.vakantiekaart.nl schreef:ANVR/SGR Zekerheidsgarantie

De reisorganisaties waar Vakantiekaart mee samenwerkt zijn aangesloten bij het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen en de Stichting Garantiefonds Reisgelden. U bent dus maximaal verzekerd van deskundigheid en loopt geen financiele risico’s.
wel blijven opletten als je een afwimpel post plaatst natuurlijk ;) zoek vakantiekaart maar eens op op ANVR.nl of SGR.nl... STAAT ER NIET BIJ!

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

Dutch com, nogmaals zoals ik al eerder heb gepost en voor mij reden om kaarthouder te worden; hun reisbureaus zijn anvr,zij zelf niet en hoeven dat ook niet te zijn!

Daarnaast heb ik zoveel plezier van de kaart, ze zomerzon gidsen zijn ui, ik ga volgende week boeken voor een weekje gran canaria...barbacan denk ik. en misschien zelfs al voorboeken voor 2007...dus ook tevreden klanten bij vakantiekaart ook al willen 4 mensen een andere mening door de keel van de consument duwen...

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

welnee...maar tis allemaal een opeenstapeling van leugens... kijk maar naar de vorige qoute waarbij een medewerker (of het nou de poster is of een afwimpelaar van vakantiekaart) duidelijk te kennen geeft dat zijn ANVR aangesloten zijn wat ze dus niet zijn. en je boekt de reis bij vakantiekaart dus horen ze dat WEL te zijn zij zijn het aanspreekpunt als er iets mis gaat. zij zorgen ook voor de korting dus zij zijn de aanvrager van de reis.

Stef20
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2006 22:44

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Stef20 »

Als je belt naar de anvr en vraagt naar aaneengesloten ondernemingen dan krijg je netjes te horen dat vakantiekaart daarmee samenhangt! trek het anvr nr maar is na vriend

Stef20
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2006 22:44

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Stef20 »

@ Mr1

De mensen die hier hun ontevredenheid uiten vind ik eigenlijk nog irritanter dan de telemarketiers!

Men hier duwt echt iets door je strot dat doen die callcenter medewerkers nog niet eens :wink:

Waldo83
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2006 18:23

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Waldo83 »

Ik ben vandaag ook benarderd door een callcenter voor de vakantiekaart.
Mij werd duidelijk verteld dat, ik of een vriend, aan een enquete heb deelgenomen en dat ik dus een vakantiekaart heb gewonnen, gewonnen ja, er werd mij duidelijk gezegd dat ik gewonnen had. En niet geselecteerd.
Ik werd er een beetje door overdonderd, maar ga dit toch wel opzeggen.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

welk anvr nr dan?
Geachte mevrouw Staal,

Vakantiekaart is geen lid van ANVR maar werkt samen met enkele reisbureau's die wij als ANVR niet kennen. Deze reisbureau's werken samen met ANVR aangesloten touroperators.
Wel adviseren wij de consument altijd te controleren of de touroperator inderdaad bij het ANVR is aangesloten.

Met vriendelijke groet,
ANVR
ik heb het voor SGR ook maar meteen opgezocht...
Geachte mevrouw Staal,

Zoals u zelf aangeeft meldt is Vakantiekaart niet een bedrijf dat SGR-deelnemer is


Met vriendelijke groet,
XXX XXX
SGR

directiesecretaresse

------------------------

Stichting Garantiefonds Reisgelden
of liegen die medewerkers ook de ogen uit hun kop?
De mensen die hier hun ontevredenheid uiten vind ik eigenlijk nog irritanter dan de telemarketiers!

Men hier duwt echt iets door je strot dat doen die callcenter medewerkers nog niet eens
tjah je kan ook blind blijven voor oplichting natuurlijk... maar goed dat is je eigen keuze ;)

queentje
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 aug 2006 21:06

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door queentje »

welnee...maar tis allemaal een opeenstapeling van leugens... kijk maar naar de vorige qoute waarbij een medewerker (of het nou de poster is of een afwimpelaar van vakantiekaart) duidelijk te kennen geeft dat zijn ANVR aangesloten zijn wat ze dus niet zijn. en je boekt de reis bij vakantiekaart dus horen ze dat WEL te zijn zij zijn het aanspreekpunt als er iets mis gaat. zij zorgen ook voor de korting dus zij zijn de aanvrager van de reis.


*Je boekt een reis naar keuze die je ziet bij een aangesloten reisorganisatie en dat is via de de site van de Vakantie kaart. Dus dan is alles via de reisorganisatie en niet door de Vakantie kaart die geeft alleen de korting.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ja..nee nou niet ineens over wat anders beginnen :) ik boek een reis bij vakantiekaart... en niet bij de buurman.. en dat vakantiekaart dan zelf de reis bij de buurman gaat aanvragen.. jah hey... als mijn bakker zijn brood bij de buurman haalt ga ik ook terug naar me eigen bakker (als er iets mis is dan) en niet naar zijn buurman ;)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

In principe zou vakantiekaart zelf het aanspreekpunt moeten zijn, wanneer er klachten over de geboekte reis zijn. Dat zij zich als partij tussen reiziger en reisburo dringen, maakt hen automatisch verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van de geboekte reis.

Vergelijk het met het kopen van een computer, of een auto.

Jij koopt die auto bij de dealer, niet bij de fabrikant van de auto. Je moet bij een klacht dan ook bij de dealer zijn, en niet bij de fabrikant. Dit geldt voor die computer, dit dient ook voor de geboekte reis zo te zijn.

Zie het zo: de touroperator is de fabrikant, het reisburo is de groothandel, vakantiekaart is de winkel waar je de reis koopt. In tegenstelling tot wat vakantiekaart beweert, behoren zij weldegelijk aanspreekpunt bij klachten te zijn. En niet alleen maar een deel van de premie te vangen die zij van de touroperators krijgen.

In die zin hoort men ook te zijn aangesloten (als vakantiekaart, in de rol van bemiddelaar tussen reizenverkoper en de klant), bij zowel SGR als ANVR.

Zijn ze dat niet: geen zaken met ze doen (ze zijn het beide dus niet).

PetraOud
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2006 22:31

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door PetraOud »

Heren,

Vakantiekaart werkt samen met reisburo’s die bij anvr en sgr zijn aangesloten. Als kaarthouder van Vakantiekaart boek je bij die reisburo’s. Je gaat dus de overeenkomst (boeking) aan met het anvr sgr reisburo en niet met Vakantiekaart.

Je krijgt de korting dus ook van het anvr sgr reisburo.

Heel simpel. Als je bij vakantiekaart.nl inlogt dan zie je ook bij welk reisburo je boekt. Ik heb mijn boekingen gedaan bij Vakantiekaart partner “World of Tui reisburo Heiloo”.

Je boekt dus bij een anvr sgr reisburo. Zelfde voorwaarden maar dan met 5% extra korting! Het reisburo kan die korting geven omdat Vakantiekaart de klanten werft. Het reisburo hoeft dan zelf niet op internet te adverteren.

Aangezien je dus boekt bij een anvr sgr reisburo, en dus niet bij Vakantiekaart zelf, behoeft Vakantiekaart zelf dus niet aangesloten te zijn bij het anvr sgr.

Groetjes, Petra

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

En dat blijft maar doorgaan en doorgaan. :roll: :roll:

We hoeven geen korting en al helemaal geen KAART!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het zal altijd een welles nietes spelletje blijven of het nu wel of niet betrouwbaar is.

Net als met de carrier select bedrijven bij de telefoon: er komt een partij extra aan te pas, en toch zou het goedkoper worden.

Ik ben en blijf van mening: degene waarvan jij het produkt afneemt, moet ook verantwoordelijk zijn voor als er iets mis is.

Ik gaf het al met andere produkten aan: ik koop melk bij de Aldi, en dan moet ik toch echt bij de Aldi zijn, wanneer ik thuis erachter kom dat die zuur is. En niet bij de boer die de koe heeft gemolken.

Dat vakantiekaart dit soort bepalingen in haar voorwaarden opneemt, wil nog niet zeggen dat dit ook zo hoort.

Ik heb al eens aangegeven dat ik te weinig aan mijn vakantie uitgeef om die kaart eruit te halen. De korting die ik rechtstreeks krijg bij het reisburo dat ik zelf uitkies, is hoger dan ik via vakantiekaart kan krijgen, maar dan wel zonder die omweg. Ik krijg rechtstreeks antwoord op mijn vragen van de reisbureaumedewerker, en weet direct of de reis beschikbaar is.

Vakantiekaart is gewoon een organisatie die een flink graantje uit de ruif wil meepikken, zonder daar het benodigde werk voor te doen. En die mentaliteit moet ik niet.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

idd... je moet zelf het werk doen om vervolgens en vakantiekaart te spekken waarna je een *hoest* fikse *proest* korting krijgt van marliefst 5%!... geweldig ;) maar vaak kun je die korting allang krijgen :) :roll:

sorry hoor maar vakantiekaart die klanten werft? laat me niet lachen.. iedereen die een reis gaat boeken heeft toch eens een reisbureau nodig? daar heeft vakantiekaart helemaal niets mee van doen.. en tegenwoordig heb je ook internet waarmee je snel kan zien of iets dan wel niet interesant is voor je waar je wel vrij in de keuze van bureau bent en niet vast zit aan 9-10 reisbureaus waar je blijkbaar nog duurder uit bent dan normaal. de test bewijst het....

queentje
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 aug 2006 21:06

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door queentje »

Ach ja... je heb ook mensen die mee doen met van die bel spelletjes...

Is dat geen oplichterij en krijg de mensen die wel bellen en geld winnen dan ook echt hun geld op hun rekening gestort.

Gesloten