LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] up2date

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
lisje1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 14:13

Re: up2date

Ongelezen bericht door lisje1977 »

Ik ben 10 feb. op gesprek geweest bij up 2 date en heb kenbaar gemaakt dat ik wel intresse had maar graag eerst de voorwaarden en het contract thuis wilde doornemen, blijkbaar vond deze consulente dat een rare vraag die nog nooit eerder gesteld was en ook niet gebruikelijk.
Ik kreeg dan ook te verstaan dat ik er eerst maar eens goed over na moest denken en als ik bereid was om me in te schrijven contact op moest nemen.
Gelukkig heb ik me niet in een hoek laten drijven maar ben nu wel heel erg benieuwd wat er in dat contract staat.
zou iemand zo vriendelijk willen zijn om het contract en de voorwaarden naar mij toe te sturen.
met vriendelijke groet,
lissa

Toolboy

Re: up2date

Ongelezen bericht door Toolboy »

MMM een idee om over na te denken D1RK :wink:
Zou zeker mogelijk zijn.
Helaas zijn er te weinig met een envelopje.

Ik ga stiekum een oproepje afwachten.

Wie durft?

Groet T

Murielleh
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2009 11:11

Re: up2date

Ongelezen bericht door Murielleh »

Ik ben op zoek naar mensen die ook een anonieme uitnodiging hebben ontvangen voor het Cupido Valetijns Party te Rijswijk op 14 februari 2009.
Zelf heb ik zo'n uitnodiging gehad, van een stille aanbidder met een persoonlijke boodschap. In eerste instantie wilde ik niet gaan, voelde natigheid maar kon niet geloven, dat men zo'n lage actie zou uithalen puur voor het gewin.
Dus ik ben toch gegaan en van een koude kermis thuis gekomen. En volgens mij meerderen met mij. Het feest is mede georganiseerd door Up2Date.
Als er meer mensen zijn met deze ervaring, dan zou ik graag in contact komen. Wellicht kunnen we samen kijken of we stappen kunnen ondernemen. Dit soort acties moet gestopt worden. Spelen met de emoties van mensen kan gewoon niet. Ik hoor graag.

riamaes
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 12:52

Re: up2date

Ongelezen bericht door riamaes »

Het kan natuurlijk zo zijn dat je als werknemer prettig gewerkt hebt bij de dames van up2date en dat je niks verkeerds hebt gedaan maar jammer genoeg was ik niet op de hoogte dat ze een paar jaar geleden ook al negatief in het nieuws zijn geweest want ik voel me wel beetgenomen door Up2date!
Ik schreef me in als belangstellende van het tv programma, liefdesmakelaar. Ik werd gebeld dat ik uitgenodigd werd voor een interview. Ik dacht dat dit voor het tv programma was maar daar vergiste ik me in, nee het programma was allang voorzien van kandidaten maar ze konden echt wel wat voor mij betekenen. De afspraak was kosteloos en vrijblijvend dus er was niets mis met een gesprek.
Het was een erg lang gerekt gesprek met allemaal tussenpozen etc etc waar ik wel kregelig van werd en ze wilde maar niet vertellen wat de kosten waren. Er werd uiteindelijk gezegd dat de kosten €1600 voor een jaar waren (want langer wilde ik echt niet aangesloten zijn). Dat bedrag kan ik echt niet missen dus ik wilde ervan afzien. Toen kwamen ze met een aanbod met fikse korting 1000 euro. Dat vond ik nog erg hoog maar ze bleven doorhameren, je bent zo’n leuke vlotte dame en we vinden echt wel snel een leuke man voor je etc etc en uiteindelijk heb ik het toch gedaan. Ik had er geen goed gevoel bij en had ook eigenlijk gelijk spijt. Wat een bedrag, daar had ik per maand wel andere leuke dingen van kunnen doen.
Als het nu ook nog wat op zou brengen dan zou dat tot daar aan toe zijn, en dan zou ik het ook nog niet zo erg vinden om 100 euro per maand te moeten dokken.,Dokken ja want zo voelt het echt.
Ik heb een date gehad na 2 maanden die absoluut niet matchte, veel te oud was naar mijn gevoel en na mijn uitdrukkelijk verzoek om een niet roker, ook nog 3 cigaren op die avond zat te paffen.
Ik heb er over geklaagd en een evaluatie ingevuld maar na 1 maand hoorde ik nog niks. Toen gebeld of dat wel ontvangen was. De dame aan de telefoon zei “ oh ik heb toevallig (ja hoor, wie gelooft wordt zalig) uw kaart voor me liggen, en oja het was zeker een foutje van dat roken, dat kan gebeuren”… ! Nou ik vond van niet maar goed, er werd gezeg dat ze wel snel wat voor me zouden hebben.

Daarnaast kan ik me nog voorstellen dat sommige mensen misschien moeilijk te matchen zijn.. ik ben een jeugdig uitziende dame van 57 met een topbaan en een eigen huis, onafhankelijk en vele positieve karaktertrekken en elementen en dat zou toch niet zo moelijk moeten zijn maar toch schijnt Up2Date daar veel moeite mee te hebben.

Intussen is het ruim 3 maanden geleden, die ene en laatste date en ik belde een paar weken terug nog een keer om te informeren en waarom ik maar niks hoorde. O mevrouw we zijn er mee bezig hoor, werd er gezegd. Ja hoe dan vroeg ik. Meer kan ik u niet zeggen, alleen dat we er mee bezig zijn.
Nou noem dat maar service dan, dan kun jij er wel lekker gewerkt hebben maar klagen helpt niet, bellen helpt niet dan is het toch idioot dat zo’n bureau je 100 euro per maand aftroggelt en eigenlijk was dit dus 150 euro als ik meteen akkoord was gegaan, en daar dus absoluut niks voor aflevert????

Ben benieuwd wat anderen daarvan denken. Ik denk dat ik maar naar de consumentenservice stap waar ik lid van ben, om de betalingen te stoppen. Want …ik voel me echt heel erg bij de neus genomen!!!!

R. M. te Leusden

pardotje
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jun 2009 22:18

Re: up2date

Ongelezen bericht door pardotje »

Vandaag ben ik op gesprek geweest bij de relatie makelaar in gevestigd aan de keizersgracht te eindhoven.
Direct na aankomst wedt ik te woord gestaan in een kantoortje,
Zonder enige verdere uitleg over het bedrijf waar ik te gast was werd mij een vragenformulier voorgescholtelt.
Nog voordat ik het formulier kon invullen, kwam ze er achter dat dit het verkeerde formulier was.

Het was een beetje rommelig volgens de consulente omdat ze pas waren overgenomen.
Dit had echter wel als voordeel dat ze matches konden zoeken uit 2 verschillende databases.
Al snel werd mij verteld dat het bedrijf voorheen up2date was, en nu is overgenomen door de relatiemakelaar.
Ik vertelde dat ik de indruk had dat ik te gast was bij het bedrijf dat bekend is van TV.
Er werd mij verteld dat dit niet zo was, op TV is het namelijk de liefdesmakelaar.
Ik was nu echter te gast bij de Relatie makelaar.
(met vestigingen in Den haag, Amsterdam, eindhoven, Arnhem, groningen)

(hmm, beetje ongelukkig gekozen bedrijfsnamen als het inderdaad concurrenten zijn in dezelfde branche)

Hun werkwijze was aldus de relatie makelaar compleet anders.
De relatie makelaar maakt zelf geen matches, maar bied je toegang tot hun website.
Op deze website staan alleen Kandidaten die aan je match profiel voldoen.
En elke kandidaat heeft (net zoals jou) de intake zorgvuldig doorlopen.
Er zijn dus geen "fake" profiel zoals op bijvoorbeeld de andere dating sites.

De intake duurde ongeveer 1,5 uur.
Als eerst kreeg ik een persoonlijkheidstest, vervolgens een "inschrijf/matchkaart" en daarna weer een formulier.
Waarop je nogmaals je persoons gegevens mocht invullen en wat voor partner je precies zoekt.

Over het algemeen genomen vond ik dit een vreemde manier van werken.
Op de verschillende formulieren werd vaak om dezelfde informatie gevraagd.

Er werd mij verteld dat het niet benodigd was, om mijn inkomen op het 1e formulier in te vullen als ik daar bezwaar tegen had.
Ik heb dit dan ook niet gedaan, Op het 3e formulier werd er ineens wel aangedrongen om mijn inkomen op te geven.
Dit was vlak voordat men terug kwam met het prijskaartje. toeval??

Pas de laatste 5 minuten werd mij verteld dat het ± € 600 zou gaan kosten voor 6 maanden lidmaatschap.
12 maanden lidmaatschap (+1maand extra) kost € 800,-

Er werd wel heel erg aangedrongen om direct tot aankoop over te gaan.


Op internet is vrij weinig informatie te vinden over de relatiemakelaar.
Zelfs op hun eigen website is (vrijwel) niets te vinden.
Zijn dit toch gewoon de dames van up2date??

pieter1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:23
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: up2date

Ongelezen bericht door pieter1969 »

Is RelatieMakelaar het digitale zusje van Up2Date?

Je kunt er weinig over terugvinden maar het valt wel op dat beide bedrijven zich in precies dezelfde plaatsen hebben gevestigd. Ik krijg ook de indruk dat het vragenformulier van de RelatieMakelaar hetzelfde is als dat van Up2Date. Zelfs de werkwijze lijkt er op!

Ik kan verklappen dat een selectie van de inschrijvingen van Up2Date een uitnodiging heeft ontvangen om 3 maanden gratis gebruik te mogen maken van de RelatieMakelaar. De profielen worden dan gecombineerd, of zoiets. Achteraf willen ze een evaluatie. Er wordt nergens gesproken over een aansluitend abonnement. Uitkijken geblazen!

Dus waar Up2Date zelf actief bemiddeld moet je bij de RelatieMakelaar zelf actief zoeken in de aangeboden profielen.
Laatst gewijzigd door pieter1969 op 08 jun 2010 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: up2date

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

waarom moeten mensen naar een relatieburo? wat is er mis met spontaan iemand ontmoeten?

Als ik het zo lees dan wordt het heel normaal gevonden om iemand te ontmoeten via datingsites en relatiemakelaars. Het zal wel iets van deze tijd zijn. Ik ben denk ik te ouderwets :lol:

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: up2date

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Up2date + Relatiemakelaar zijn hetzelfde, wel andere KvK nummers, maar is weer hetzelfde verhaal maar nu moet je, voor veel geld, zelf maar in hun database gaan zoeken.

Deewtje
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2009 03:33

Re: up2date

Ongelezen bericht door Deewtje »

Of lisje1977 even contact met mij wil opnemen

brampoes
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:13

Re: up2date

Ongelezen bericht door brampoes »

Na maanden van radiostilte heb ik nu een dagvaarding ontvangen over de zgn. annuleringskosten Ik had netjes binnen 8 dagen geannuleerd en hierover informatie ingewonnen via consuwijzer Die vertelde dat er volgens de colportagewet geen annuleringskosten berekend mochten worden en zeker niet in geval van dwaling up2date maakt zich schuldig aan dwaling je wordt eerst 2 uur lang gehersenspoeld en dan moet je binnen 5 minuten beslissen tijd om de kleine lettertjes door te lezen krijg je niet maar nu na een hele poos ik was dit bedrijf al vergeten een dagvaarding zonder aankondiging vooraf wie weet hier raad mee ik ga dit niet betalen ik ga me dus verweren en beroepen op dwaling

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: up2date

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

brampoes schreef:Na maanden van radiostilte heb ik nu een dagvaarding ontvangen over de zgn. annuleringskosten Ik had netjes binnen 8 dagen geannuleerd en hierover informatie ingewonnen via consuwijzer Die vertelde dat er volgens de colportagewet geen annuleringskosten berekend mochten worden en zeker niet in geval van dwaling up2date maakt zich schuldig aan dwaling je wordt eerst 2 uur lang gehersenspoeld en dan moet je binnen 5 minuten beslissen tijd om de kleine lettertjes door te lezen krijg je niet maar nu na een hele poos ik was dit bedrijf al vergeten een dagvaarding zonder aankondiging vooraf wie weet hier raad mee ik ga dit niet betalen ik ga me dus verweren en beroepen op dwaling
Ik zou toch eerst een beroep bij de rechter doen op ontbinding binnen de wettelijke termijn, en voor het geval dat niet zou kunnen pas een beroep doen op dwaling of wat dan ook. Dit heet in vaktermen een primair verweer en een subisidiair verweer.

Je maakt dan van je verweer een soort tweetrapsraket; haal je het doel (niet betalen) niet met de eerste trap (ontbinding) dan hopelijk wel met de tweede (dwaling).

brampoes
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:13

Re: up2date

Ongelezen bericht door brampoes »

Ik ga dit echt niet betalen het is typisch een geval van dwaling je krijgt niet eens de tijd om het contract goed door te lezen en dan een x aantal maanden een dagvaarding krijgen ik dacht al dat up2date niet meer bestond was al blij bedankt ad verkaad

cuban
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2009 10:47

Re: up2date

Ongelezen bericht door cuban »

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij de overeenkomst en de voorwaarden te willen mailen?

Ik ben na het lezen van jullie verhalen toch wel heel benieuwd naar hun overeenkomsten en voorwaarden.

Alvast bedankt!

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: up2date

Ongelezen bericht door plumber »

cuban schreef:Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij de overeenkomst en de voorwaarden te willen mailen?

Ik ben na het lezen van jullie verhalen toch wel heel benieuwd naar hun overeenkomsten en voorwaarden.

Alvast bedankt!
http://weblog.relatieklik.nl/index.php/ ... iebureaus/


http://www.up2dateprojecten.nl/AV%20Up2 ... jecten.pdf

Up2Date niet langer lid van AVR

Tussen Up2Date en de AVR is in 2005 discussie ontstaan over de wijze van afhandeling van de klachten die cliënten bij de Geschillencommissie van de AVR neerleggen. Up2Date heeft naar aanleiding daarvan besloten om haar lidmaatschap van de AVR te beëndigen met ingang van 15 december 2005. Up2Date beschikt daardoor niet langer over het Keurmerk van de AVR. Cliënten die zich tot 15 december 2005 bij Up2Date hebben ingeschreven, kunnen nog bij de Geschillencommissie van de AVR terecht

nou dat is wel genoeg dacht ik zo

brampoes
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:13

Re: up2date

Ongelezen bericht door brampoes »

Dus nu kan Up2date doorgaan met hun wurgcontracten Dit moet gestopt worden nog liever gisteren als vandaag

Deewtje
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2009 03:33

Re: up2date

Ongelezen bericht door Deewtje »

Ik heb wel een kopie van een recent contract van de relatiemakelaar.

cuban
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2009 10:47

Re: up2date

Ongelezen bericht door cuban »

Hoi Deewtje, zou jij mij een copie van dat contract kunnen mailen? [email protected]. Alvast bedankt!

Deewtje
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2009 03:33

Re: up2date

Ongelezen bericht door Deewtje »

Geen probleem, moet even gaan uitzoeken hoe die allinone van mij werkt :D begin volgende week heb je het misschien eerder.

Groetjes Deewtje

brampoes
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:13

Re: up2date

Ongelezen bericht door brampoes »

Up2date heeft mijn verweer tegen hun dagvaarding ontvangen nu mogen zij op 25 november reageren ze kunnen er op rekenen dat ze weer een stevig weerwoord van mij kunnen verwachten en ik ga never nooit niet betalen Ze moeten ophouden met hun wurgcontracten en zich niet meer schuldig maken aan de wet op de oneerlijke handelspraktijken en stoppen met hun leugens

brampoes
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:13

Re: up2date

Ongelezen bericht door brampoes »

Up2date mocht voor 25 november reageren op mijn verweer inzake het betalen van de annuleringskosten Wat scherst mijn verbazing ze hebben uitstel aangevraagd en gekregen Wel vreemd dat een eiser uitstel aanvraagt Ze voelen zich misschien niet sterk genoeg om op mijn verweer te antwoorden of ze hebben meer tijd nodig om nieuwe leugens te bedenken Ik vind dit heel vreemd

Gesloten