LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Labro
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2008 23:12

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Labro »

Op 2 mei ben ik ook gebeld door deze Maatschappij. Op gelijke wijze als velen op deze site ben ik in de verkooptruc van de NEM getrapt. Ook tegen mij werd gezegd dat het om een infopakket ging. De verkoper bleef op een zeer agrssieve manier doorzeuren Daarom zei ik maar gauw op alle vragen ja om er van af te zijn. Erg dom natuurlijk dat had ik nooit mogen doen!!
Vanwege mijn vakantie waren de 7 dagen afkoelingsperiode natuurlijk al lang verstreken en zat ik aan een contract van 3 jaar vast.
Het vastrecht van 6,99 Euro bij de NEM is dermate hoog, dat je wel erg veel energie moet gebruiken om geodkoper uit de zijn bij de NEM.
Gelukkig wil Eneco (wel een nette maatschappij) de opzegvergoeding betalen zodat ik in augustus van deze ellendelingen af ben.
Een harde leerschool voor mij en hopelijk een waarschuwing voor bezoekers van deze overigens goede site die de gelegenheid geeft deze ellende van je af te schrijven.

mvandenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2008 12:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mvandenberg »

Pantoffel
Een zeer slimme opmerking: Je kan het door de telefoon inderdaad niet zien of iemand dement is, maar aangezien jullie wel de leeftijd hebben gevraagd, weten jullie dat je met een 80 jarige te maken hebben, en over het algemeen zijn dit mensen waarvan je kan aannemen dat hun geestelijke gesteldheid niet meer optimaal is.
En volgens de regels van consuwijzer mag men oudere personen telefonisch niet zo maar een contract door de strot duwen.
Ik heb haar 2 jaar geleden bij infofilter aangemeld, Maar dat bedrijf van jullie staat daar niet bij aangemeld!!

evang
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2008 11:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door evang »

Ook ik ben net gebeld door een callcentre om op de NEM over te stappen. Ik heb dat geweigerd met de volgende argumentatie.

a. je akkoordbevinding wordt op band opgenomen. Je bent contractueel gebonden;
b. je moet binnen 1 1/2 week op het infopakket reageren wil je er bij nader inzien alsnog vanaf, Je moet maar hopen dat dan je afmelding tijdig en correct wordt verwerkt;
c. bij niet reageren zit je er voor 3 jr. (!) aan NEM vast;
d. je eventuele afmelding is volgens de weinig klantvriendelijke "opt-out aanmeldmethode" m.a.w. de klant moet actief zijn om eraf te komen. De "opt-in methode" wordt door de NEM niet gebruikt omdat de klant dan actief moet zijn om zich aan te melden. Reactie van het call-centre: de respons hierop is veel lager omdat de kans bestaat dat de klant niet reageert en de aanmeld-info in de prullenbak laat verdwijnen.
e. de "opt-out methode" is in deze vakantietijd voor de NEM wel lekker handig want de klant is met vakantie en heeft niet de kans om zich binnen 1 1/2 af te melden.

Mijn advies is daarom om bij telefonische benadering afwijzend te reageren op verzoeken om energie te betrekken van de NEM . Men kan zich n,l, altijd nog op de site van NEM aanmelden als men zich na een rustige bezinning op de beschikbare informatie tot een afgewogen oordeel is gekomen. Door zo te handelen kan men rustig op vakantie gaan.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Geplaatst op 04 Jul 2008 20:00 door beau1978
even een reactie van iemand die toevallig bij de NEM werkt.Ten eerste weten mensen niet eens wat ze aan negatieve dingen schrijven over de NEM omdat ze er geen verstand van hebben.Ten eerste worden wij erg streng gecontroleerd door de DTE(directie toezicht energie),en waarom:om te controleren of de NEM geen leugens verkoopt,en dit is zeker niet het geval.
Tja.. en wat als, zoals je halverwege deze 44 pagina`s klachten kan lezen, de DTe al een aantal malen de NEM op de vingers heeft getikt wegens ongeoorloofde wervingspraktijken?

En waarom zouden AL deze mensen het fout hebben, en alleen 'beau' alles beter weten?

En waarom staan er dan reacties tussen van de NEM met excuses, en de belofte dat de betrokken medewerker een waarschuwing (of ontslag) krijgt?

Alleen al hierom, beste beau, heb je ongelijk.

Maar goed, droom lekker verder - ik ben de TS en aanvullers dankbaar voor de waarschuwingen - en als de NEM mij als klant wil ... zullen ze moeten schrijven! Telefonische verkoop doe ik niet aan mee!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@Mamaria:
Klopt.

Als men dit vraagt, zeg ik ook : Klopt, dat ben ik.
En zodra men verder vraagt, antwoord ik meestal met "klinkt interessant" of "vertel eens wat meer".

Verder is het "sorry, maar ik ben recentelijk verhuisd, en het geld is op" of "ik heb geen idee, maar mijn bewindvoerder gaat hierover" (Werkt perfect!)

Het grootste voordeel van dit soort sites zit erin dat bedrijven die opzettelijk de fout ingaan - publiekelijk bekend worden.

Een fout maken is niet erg - maar hoe je de fout herstelt bepaalt wat voor kwaliteit je als bedrijf hebt.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kiz »

Wees dan ook voorzichtig als ze vragen of je 'die en die' bent
De dame van de NEM die me vanmiddag belde had "geen naam in het scherm staan". Tja, ik heb 'r niet verder geholpen en gezegd dat ik geen interesse heb.

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door penaja »

Hallo Allemaal

hm...al heel vlug had ik de klachten over de nem gevonden :?
Wij zijn ruim een jaar geleden overgestapt naar de nem nadat we een bezoekje hadden gehad van een vertegenwoordiger hiervan...
begin mei hebben we dan ook ons eerste jaar afrekening gehad en joepie we konden een leuk bedragje terug krijgen maar moest wel even nog een rekeningnummer door gaan geven , zo gezegd , zo gedaan...

wachten, wachten en nog eens wachten....en nee nog niks , bellen .....ja we zijn ermee bezig...... goed dan wachten we nog even....
ruim 1,5 maand verder weer gebeld, bleek dat ze gewoon de nieuwe maanden er al af hebben getrokken , niet 1 maar gewoon 2 !!!!!!

Wij heel duidelijk gemaakt dat we hier niet mee akkoord zouden gaan en dat zij het zelf maar even recht moesten gaan zetten , tis toch knap a-sociaal dacht ik zo....
Goed , het zou worden geregeld......3 weken later, we krijgen een brief "uit uw eindnota is gebleken dat u minder heeft verbruikt dan door u is betaald aan voorschotbedragen . Het verschil is verwerkt en zal binnenkort op uw rekening worden gestort"

Dus wij hé hé er komt nu eindelijk schot in de zaak.....niet dus... na menig telefoontje krijgen we nog steeds te horen dat het in behandeling is , maar ze kunnen geen tijdsbestek zeggen over wanneer het afgehandelt wordt !!

Dan vraag ik mij af : Wat is de tijdslimiet die energiebedrijven moeten naleven als het gaat om uitbetalen ??

We worden behoorlijk aan het lijntje gehouden en kan er wel om janken, moeten van 50 euro in de week rondkomen 2 volw. en 2 kids dus dan is dit een leuk extraatje voor de vakantie die niet meer door kan gaan omdat zij niet over de brug komen !!

Goedkoop zijn ze echt niet ,we betalen zelfs meer dan bij ons vorige, we zijn ons nu aan het orienteren naar wie we beter kunnen overstappen....
Wie weet het antwoord op mijn vraag of heeft misschien tips ?

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jsp »

@ Penaja

Op een bepaald moment weet je het wel en valt er niet meer zoveel toe te voegen over de werkzwijze van sommige energieleveranciers. Het ene verhaal is nog schrijnender dan het andere, en de Dte (die namens de overheid toezicht moet houden op misstanden in de energiesector) doet het allemaal af als incidenten, of legt de schuld bij consumenten die niet goed genoeg luisteren aan de telefoon. Dan word je wel eens moedeloos.

In jouw geval kan ik je de geschillencommissie (SGC)nog aanbevelen om je geld terug te krijgen. Echter daarvoor moet je wel eerst NEM aangeschreven hebben, en € 25,00 bemiddelingskosten betalen die je terug krijgt vna de NEM als je het geschil wint. Bovendiend duurt de gemiddelde afhandeltijd momenteel 5,1 maand dus ik weet niet of dit een oplossing voor jou is. Maar vaak is dreigen met de SGC al genoeg om dit soort akkefietjes een duwtje in de goede richting te geven...

JZ1000
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2008 22:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door JZ1000 »

Mijn moeder van 67 is donderdagavond gebeld door de NEM, ze heeft kenbaar gemaakt dat ze geen interesse had in het aanbod, omdat we tevreden zijn over de NUON.
Nu hebben we vanmorgen tocht de informatiemap in de bus ontvangen met daarin de beruchte “bevestiging aanmelding”. Dus ik zal morgen eerst een email versturen en maandag de aangetekende brief en een kopie per post versturen.

Even de thuissituatie schetsen:
Ik woon nog thuis bij mijn natuurlijke moeder en mijn stiefvader, ikzelf heb de achternaam van mijn natuurlijke vader gehouden.
Mijn moeder is na de scheiding getrouwd met mijn stiefvader, mijn stiefvader heeft een andere achternaam als ik. Op zijn achternaam staat het contract met de NUON, Omdat ik de telefoon betaal staat de telefoon op mijn achternaam. De NEM heeft de informatiemap en aanmelding op mijn achternaam gezet, kunnen ze dan wel de switch doen omdat ik geen contract heb met de NUON, of wordt dit op adresniveau geregeld?

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jsp »

Nu hebben we vanmorgen tocht de informatiemap in de bus ontvangen met daarin de beruchte “bevestiging aanmelding”. Dus ik zal morgen eerst een email versturen en maandag de aangetekende brief en een kopie per post versturen.
Dit zou toch afdoende moeten zijn om er van af te komen. Zo niet, dan weet ik het ook niet meer :cry: De overheid en de zelfbenoemde consumentenorganisaties laten je ook gewoon in de steek. Misschien moeten we senioren verbieden om de telefoon op te nemen :cry:

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door penaja »

JSP dank je wel voor je reactie, heb besloten ze een klachtenmail te sturen en ga idd de geschillencommisie gebruiken.... kan ik gelijk de enorme boosheid die ik heb erin kwijt ! ik kan me altijd beter verwoorden in schrift als in gesproken woorden , dus ben benieuwd ;)

willem77
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2008 19:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door willem77 »

Hallo lotgenoten (m.u.v. de pantoffelheld),

Onlangs ook die lui aan de lijn gehad. Uitdrukkelijk gezegd dat ik me niet wilde aanmelden, maar dat ik slechts informatie wilde.
Nu krijg ik toch een zogenaamd welkomstpakket en een bevestiging aanmelding.
Via een contactforumulier op hun site (hoofdje klacht, want een hoofdje afmelden bestaat niet) heb ik ze laten weten dat ze me moeten afmelden omdat ik eigenlijk geen trek heb om aangetekende post te gaan betalen.
1e
Heeft iemand de ervaring of deze route succesvol is? (Of heeft NLEnergie aandelen van TNT en zullen ze alleen maar aangetekende post als opzegging erkennen?)

2e
Loopt er via de consumentenbond of Radar ook al een actie tegen die lui?

mvandenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2008 12:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mvandenberg »

Hoi willim 77
Ik heb ook per mail een klacht ingediend en ze zouden het abonnement stopzetten.
Heb toch ook maar aangetekend opgezegd, om zeker te zijn dat mijn moeder ondanks hun toezegging, bij deze oplichters geabbonneerd blijft.
Ook heb ik ze in het aangetekd schrijven gevraagd om een kopie van de bandopname.
Ben benieuwd of ze die sturen.
En het wordt tijd dat Radar daar nu toch iets meer mee gaat doen.
Groet

willem77
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2008 19:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door willem77 »

Na mijn vraag van gisteren of je per email kunt opzeggen, kan ik vandaag melden dat NLEnergie mij keurig heeft bevestigd deze te hebben verwerkt. Opzeggen via email kan dus.

Quote uit hun email:"Door middel van deze e-mail bevestigen wij u dat wij uw verzoek tot annulering van de overeenkomst van energielevering met de Nederlandse Energie Maatschappij hebben ontvangen.

Vanzelfsprekend betreuren wij het dat wij u niet tot onze snelgroeiende klantenkring mogen rekenen, maar wij respecteren uw wens en hebben aldus een en ander administratief verwerkt.

Mocht u in de toekomst alsnog besluiten uw energie via de Nederlandse Energie Maatschappij
te willen ontvangen dan zijn wij natuurlijk graag bereid uw overstap te regelen.

Vragen
Heeft u nog vragen? Onze afdeling customer care staat graag tot uw beschikking. Deze is te
bereiken tijdens kantooruren, op telefoonnummer: 0900 – 7307307 (lokaal tarief).

Dusty82
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Dusty82 »

Ook ik ben vandaag door een dergelijk callcenter gebeld om over te stappen van NUON naar de NEM. Want de NUON zou van naam gaan veranderen. Het is werkelijk ongehoord hoe men het e.e.a. probeert aan te smeren:

Binnen letterlijk 10 seconden had mevrouw haar woordje gehouden en of ik even wilden over stappen (voor 3 jaar!). Toen ik meteen nee zei, hing men aan de andere kant van de lijn op. Ik kan me voorstellen dat iemand die minder adrem is, hier erg veel moeite mee heeft.

Onbeschoft noem ik dat! Ik was mijn verhaal nog aan het afmaken notabene. Blijkbaar hebben ze instructie om bij een nee, meteen op te hangen en anderen lastig te vallen. Overigens heb ik niet eens een energierekening bij NUON en heb in het geheel geen eigen energieleverancier(omdat ik op kamers woon).

Het e.e.a. heb ik niet op me laten zitten (de extra telefoonkosten neem ik dan maar voor lief) en heb meteen de NUON gebeld. Mijn melding paste in het rijtje van heel veel meldingen. Voor hen zijn dit soort verhalen ook behoorlijk schadelijk voor de goede naam. Er werd me verteld dat men, de NEM, nu een nieuw verhaal had (dat NUON van naam zou veranderen), dat gewoon grote onzin en een leugen is. Ik kan me haast niet voorstellen dat dergelijke verkooppraktijken (gebruiken van de goede naam van de concurrent op oneigenlijke wijze) mogen.
Daarnaast heb ik de NEM gebeld. Ik vond dat geen prettig gesprek te noemen. Er werd geen notie genomen van mijn klacht en ze wilden er ook niets mee doen. Op de vraag of mijn telefoongegevens konden verdwijnen uit hun databases verwezen ze me door naar infofilter. Daar sta ik al geregistreerd! Het kwam er op neer dat het mijn probleem was.

Mevrouw wilde afkappen, maar ik heb haar erop gewezen dat ze wettelijk verplicht is aan mijn verzoek te voldoen. Ze zou het meenemen en de klacht noteren. (Die was dat ik nergens terecht kon als ik wilde dat mijn contactgegevens verdwenen). De andere klacht dat ik onbehoorlijk ben benaderd, daar is ze nooit op ingegaan....

Ik vraag me af, wie zorgt ervoor dat deze bijzonder storende en onbeschofte methodes stoppen. Volgens mij is de oplossing vrij simpel, gewoon de stekker eruit, totdat alles wel op een normale manier kan. Wellicht dat andere energiemaatschappijen een proces kunnen starten om schadevergoeding voor de reputatieschade? Het komt me over alsof het product zelf (de energielevering) niet voldoende goed genoeg is om te kunnen verkopen. En dat zeg ik als iemand, die niet eens ervaring met energieleveranciers heeft (behalve deze negatieve benadering door de Nederlandse Energie Maatschappij dan) Blijkbaar zijn ze in de veronderstelling dat het dan maar op een andere manier moet.

Mensen die hier wel ja op zeggen, hebben denk ik een lange en moeizame weg te gaan. Dit bedrijf is niet wat je mag verwachten van een energieleverancier. Zeg gewoon nee tegen de callcentermedewerkers, wellicht dat er onbeschoft meteen wordt opgehangen, maar je zit er ook niet aan vast. Ze hebben dan niet eens de tijd om je gegevens te noteren.

Dusty82
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Dusty82 »

Dat is een goede tip om ze zo lang mogelijk aan de lijn te houden! Alhoewel ik eigenlijk hoop dat ze nooit meer bellen!

Debbyke
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2008 16:13

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Debbyke »

ik ben een tijdje geleden ook door de nederlandse energie maatschappij benaderd.
ze vroegen van alles en ik zei dat ik dit moest overleggen met mijn vriend. toen ze met een bandopname starte heb ik duidelijk NEE geantwoord op de vraag of ik hoofdbewoner was en alles betaalde. toen mijn vriend contact opnam met N.E.M. kreeg hij een bandopname opgestuurd , waar ik op iedere vraag ja zei, iedere keer de zelfde toonhoogte en de zelfde lengte van ja.
Ik en mijn vriend zijn er zeker van dat het bandje gemanipuleerd is , omdat ik op vragen ja , akkoord en NEE heb geantwoord.
de mederkster die ik net aan de telefoon had was onbeleefd en agressief. ze melde mij dat het mijn woord tegen dat van hun was.
wij willen absoluut niet bij hun klant zijn en hebben dit ook via brief en telefoon laten weten.

hoe kan je bewijzen dat een bandje is gemanipuleerd en hoe kom je van die oplichters af ???

Dusty82
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Dusty82 »

Na mijn vorige reactie heb ik nog mijn klacht (manier van benaderen door de NEM; e.d.) neergelegd bij de Energiekamer; de toezichthouder van de overheid voor de energiemaatschappijen.

via de volgende link kun je contactgegevens vinden (gewoon een standaard telefoonnummer ):

http://www.dte.nl/nederlands/energiekam ... /index.asp

Zij waren blij met mijn melding en vertelden me dat dit nog niet zo heel veel gebeurd. Met meer klachten en meldingen kunnen zij wellicht wat veranderen. Dus mocht je benadeeld zijn? Zeker bij hen ook een klacht neerleggen. Verder geven ze ook handige tips e.d. Zeker de moeite om even te bellen!

Verder is het ook een idee om bij je huidige energieleverancier een klacht over dergelijke praktijken neer te leggen. De NEM hanteert namelijk verkoopmethoden, waarbij ze onwaarheden vertellen over andere energiemaatschappijen. Daar zijn deze natuurlijk niet blij mee. Ook deze partijen hebben er voordeel bij, wanneer de Nederlandse Energie Maatschappij de zaken beter op orde krijgt.

Verder hoop ik dat media-aandacht (radar wellicht) ook wat gaat helpen. Zolang maar zoveel mogelijk mensen klachten spuien....

dutran
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2008 22:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door dutran »

ik werd paar dagen geleden gebeld en ze zei iets van essent is overgestapt naar NEM en had ze dus gegevens nodig (bandopnames) en ik heb dit gewoon toegestemd.

Heb ik nog kans om binnen 7 dagen te schrijven en te annuleren of is dit maatschappij wel goed met energie?

Vind het een vieze streek van NEM....

iemand een voorbeeld van een schriftelijke annulerings brief?

Debbyke
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2008 16:13

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Debbyke »

dutran gewoon je brief aangetekend verzenden kost 7 € maar op het forum van de consumentenbond staan verhalen van mensen die hun brief optijd gepost hadden en niet aangetekend verstuurd hadden . ze hebben die persoon laten weten dat de brief te laat was aangekomen en die man kon dus betalen.

in je brief moet je gewoon schrijven dat je geen klant wenst te worden en dus je wil afmelden.

ik begin het wel een beetje zat te worden want als ik het allemaal al goed heb gelezen zijn ze al van 2005 bezig.
ze manipuleren idd bandopnames want de mijne is voor 100% gemanipuleerd. ik zeg op iedere vraag op de zelfde toonhoogte en lengte ja... dat kan dus niet . op de opname is ongelooflijk veel ruis te horen en ze spreken zooooo snel dat je niet eens weet met wie je spreekt. mijn bandopname is in het begin ook helemaal vervormd.


als we met genoeg zijn kunnen we wat ondernemen. bel in ieder geval je eigen energie maatschappij en zeg dat je NIET wil overstappen en dat ze je hebben genaaid. wij hebben green choice ook op de hoogte gesteld van deze praktijken en dat wij bij hun willen blijven en ze zullen een tegen aanvraag indienen als ze er 1 van N.E.M. ontvangen.

N.E.M. is ook gretig met de rekening nr te vragen NOOIT geven.
volgens mijn vriend zijn zwager hebben ze geen poot om op te staan als ze geen handtekening hebben.
ik hoop dat er niet meer mensen in trappen want dit is pure oplichterij!!!
iemand waar we vanavond op bezoek waren was ook benaderd dus ze zoeken heel wat mensen op en meestak gebruiken ze essent en nuon hun naam , want wij stonden volgens hun bij nuon aangemeld , maar we hebben green choice. dus klopt geen ene moer van wat ze zeggen.

als er genoeg mensen zijn kunnen we onze krachten bundelen en de bandopnames ZEKER NIET verwijderen .

Gesloten