Inschrijfnummer 20004964c wil toch echt zeggen dat HM al vanaf het jaar 2000 ingeschreven staat, meiske.Wat mij meteen opviel is dat deze inschrijving pas van kracht is sinds 27 februari 2004. Waarschijnlijk is dat de reden dat zij nog steeds niet vermeld staan op de site van het Klachteninstituut Verzekeringen.
Hieruit kan echter wel geconcludeerd worden dat alle (overigens heel stellige) reacties van HM medewerkers op dit forum van voor 27 februari 2004 - waarin gesteld werd dat zij voldoen aan een inschrijving bij
het Klachteninstituut Verzekeringen - keiharde leugens zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hamburg-mannheimer
Re: hamburg-mannheimer
-
Zjef,
Je kletst uit je nek.
Ik heb hier het bewijs voor me liggen dat de inschrijving pas geldig is vanaf 27 februari 2004.
Je kletst uit je nek.
Ik heb hier het bewijs voor me liggen dat de inschrijving pas geldig is vanaf 27 februari 2004.
Ach Sjefke toch!
Dit bericht ontving ik van het Klachteninstituut:
Wanneer heb ik beweerd dat HM Consulting niet is aangesloten bij de KvK? De maatschappij is niet aangesloten, de tussenpersoon wel.
Wanneer heb ik beweerd dat HM geen SER aansluiting heeft?
En dat HM Consulting geen lid is van de NVA of NBVA is logisch. Zij accepteren tenslotte geen gebonden tussenpersonen, aangezien dit de klant niet ten goede komt. De recente berichtien over Meeùs heb je waarschijnlijk wel gevolgd.
Ik geloof graag dat je goed weet hoe HM in elkaar steekt. Kennelijk schaam je je er diep voor, anders had je er wel iets over verteld.
Ik zie net dat HM (de maatschappij) zich niet bij het Verbond heeft aangesloten.
Dat ik je om de GIDI vroeg is niet omdat het de laatste strohalm is, maar één van de vele argumenten waarom HM Consulting niet deugt. Waarschijnlijk heeft HM Consulting helemaal geen GIDI, anders zou je er niet zo omheen draaien.
Iedereen beschikt over de vereiste diploma's? Nou vertel dan maar eens welke jij hebt. En er niet omheen draaien he!
Als HM dus al vanaf 2000 aangesloten zou zijn is het toch wel merkwaardig dat ze niet op de site vermeld staan. Nog merkwaardiger is het dan dat de overeenkomst pas op 16 februari 2004 door het klachteninstituut is ondertekend.Geachte heer,
Aangesloten tussenpersonen kunt u vinden op www.klachteninstituut.nl onder het kopje "wie is aangesloten". Als de tussenpersoon/maatschappij hier niet voorkomt is zij niet aangesloten bij ons instituut.
Hopend hiermee van dienst te zijn.
N. Martina
management assistente
Wanneer heb ik beweerd dat HM Consulting niet is aangesloten bij de KvK? De maatschappij is niet aangesloten, de tussenpersoon wel.
Wanneer heb ik beweerd dat HM geen SER aansluiting heeft?
En dat HM Consulting geen lid is van de NVA of NBVA is logisch. Zij accepteren tenslotte geen gebonden tussenpersonen, aangezien dit de klant niet ten goede komt. De recente berichtien over Meeùs heb je waarschijnlijk wel gevolgd.
Ik geloof graag dat je goed weet hoe HM in elkaar steekt. Kennelijk schaam je je er diep voor, anders had je er wel iets over verteld.
Ik zie net dat HM (de maatschappij) zich niet bij het Verbond heeft aangesloten.
Dat ik je om de GIDI vroeg is niet omdat het de laatste strohalm is, maar één van de vele argumenten waarom HM Consulting niet deugt. Waarschijnlijk heeft HM Consulting helemaal geen GIDI, anders zou je er niet zo omheen draaien.
Iedereen beschikt over de vereiste diploma's? Nou vertel dan maar eens welke jij hebt. En er niet omheen draaien he!
Nou dat ga ik dus even onderzoeken !!!Zjef,
Je kletst uit je nek.
Even het klachteninstituut bellen : 070-3338999 volgens de site, bereikbaar tussen 13:30 en 17:00 hr.
Vraag ik info over inschrijfnummer 20004964.
Krijg ik te horen dat dat nummer toebehoort aan Hamburg-Mannheimer
sinds 2002 !!!!!!!!!!!
Dus wie is er hier sprookjes aan het vertellen !!!!
Als je onderzoek doet , doe het dan goed !!!
Dus mensen mocht je in twijfel gebracht worden door deze lasterpraatjes, neem dan kontakt op met het klachten instituut voor een onafhankelijk advies !!!
Op de vraag of het een bonafide bedrijf is krijg ik een bevestigend antwoord .
eh Sjef, volgens mij vertelde je net nog dat HM sinds 2000 is ingeschreven!
Nou, aan het nivo van jullie onderzoeken te zien , heb ik iets meer diploma's als Simon en Meiske samen.Iedereen beschikt over de vereiste diploma's? Nou vertel dan maar eens welke jij hebt. En er niet omheen draaien he!
Ik begin me ook af te vragen wat jullie je klanten allemaal op de mouw spelden.
Volgens jou vanaf 16 Februari 2004 !!!eh Sjef, volgens mij vertelde je net nog dat HM sinds 2000 is ingeschreven!
Ik bedoel hier te zeggen dat het klachteninstituut op 16 februari 2004 de overeenkomst heeft getekend.Als HM dus al vanaf 2000 aangesloten zou zijn is het toch wel merkwaardig dat ze niet op de site vermeld staan. Nog merkwaardiger is het dan dat de overeenkomst pas op 16 februari 2004 door het klachteninstituut is ondertekend.
Je draait er weer lekker omheen he! Of je heb je soms geen (relevant) diploma?
-
Dit is echt te belachelijk voor woorden.
Gezien de bovenstaande berichten kan Zjeflegrande (Sjef van Riel van Hamburg-Mannheimer Consulting) kiezen
A: ofwel hij liegt
B: ofwel Hamburg-Mannheimer heeft valsheid in geschrifte gepleegd
Inmiddels lijkt een combinatie van deze 2 erg waarschijnlijk...
Gezien de bovenstaande berichten kan Zjeflegrande (Sjef van Riel van Hamburg-Mannheimer Consulting) kiezen
A: ofwel hij liegt
B: ofwel Hamburg-Mannheimer heeft valsheid in geschrifte gepleegd
Inmiddels lijkt een combinatie van deze 2 erg waarschijnlijk...
Pagina 8 ,20 van dit forum !!Wanneer heb ik beweerd dat HM Consulting niet is aangesloten bij de KvK? De maatschappij is niet aangesloten, de tussenpersoon wel.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.hamburg-mannheimer.nl bij de tussenpersonen in nederland, en kijk dan bij de NVA, NVBA, KvK en klachteninstituut... en inderdaad, ze zijn niet aangesloten.
http://www.kvk.nl/handelsregister/zoeke ... register=1HM is inderdaad bij de KvK ingeschreven, maar wel als tussenpersoon en niet als maatschappij. Of heeft ook de KvK toevallig vergeten HM op de site te zetten?
Ik geef toe, ik ging van het inschrijfnummer uit dat we sinds 2000 waren ingeschreven, excuses daarvoor. Maar een mens heeft het nl ook wel een fout. Ik geef toe hier fout in te hebben gezeten.
Nou, dan even de feiten op een rijtje.
KVK : HM is inderdaad ingeschreven.
SER : HM is ingeschreven.
PVK : HM staat vermeld.
Klachteninstituut: HM staat als maatschappij ingeschreven sinds 2002 en alle agenten staan persoonlijk ingeschreven.
Het klachteninstituut bevestigd dat HM een bonafide bedrijf is.
Uit het feit dat we sinds 2002 staan ingeschreven, kan de conclusie getrokken worden dat alle HM 'ers gelijk hebben gehad en dat Simon en echt meisje dus niet de waarheid hebben gesproken.
HM onderschrijft de GIDI, Na telefonisch contact te hebben gehad met
033 254 20 17 Stichting implementatie GIDI, bevestigen zij dit, dat HM
bekend is bij hun, en dat zij hieraan voldoen, maar dat ik voor advies bij het Klachteninstituut moet zijn.
Voor iemand die onafhankelijk onderzoek wil gaan doen, en voor zichzelf duidelijkheid wil hebben, raad ik aan om het Klachteninstituut en GIDI persoonlijk telefonisch te benaderen.
Dan krijgt men een echt onafhankelijk advies.
Ik dacht dat dit een anonieme site was ????Gezien de bovenstaande berichten kan Zjeflegrande (Sjef van Riel van Hamburg-Mannheimer Consulting) kiezen
Dus blijbaar zijn niet alleen HMI 'ers onbeschofte mensen !!!!
Lees dat dan maar eens terug. HM CONSULTING (!!!) is ingeschreven bij de KvK, de MAATSCHAPPIJ (!!!) HM niet. Of heeft ook de KvK HM (de MAATSCHAPPIJ) vergeten op de site te zetten?Quote:
Pagina 8 ,20 van dit forum !!
Quote:
Kijk bijvoorbeeld eens op www.hamburg-mannheimer.nl bij de tussenpersonen in nederland, en kijk dan bij de NVA, NVBA, KvK en klachteninstituut... en inderdaad, ze zijn niet aangesloten.
Quote:
HM is inderdaad bij de KvK ingeschreven, maar wel als tussenpersoon en niet als maatschappij. Of heeft ook de KvK toevallig vergeten HM op de site te zetten?
Ja die kende ik al. HM Consulting is ingeschreven en ik heb nooit iets anders beweerd. WEL dat de tussenpersonen die op de Officiele site van HM staan niet zijn ingeschreven. Na een wat dieper onderzoek bleek, dat veel tussenpersonen onder een geheel andere naam bekend zijn (zie hiervoor een eerder bericht van mij).
Uit het feit dat we sinds 2002 staan ingeschreven, kan de conclusie getrokken worden dat alle HM 'ers gelijk hebben gehad en dat Simon en echt meisje dus niet de waarheid hebben gesproken.
Tjsa. Mijn contacten met het klachteninstituut leverden mij iets HEEL anders op. Namelijk dat als een tussenpersoon niet op de site staat vermeld, de betreffende tussenpersoon niet is aangesloten. De naam HM heb ik er duidelijk bij vermeld. Maar de desbetreffende management-assistente zal het wel fout hebben gehad, nietwaar? Het is dan ook één groot complot tegen HM.
Weer een onderdeel van het Complot! Jaja. Ook GIDI is vergeten HM (de maatschappij) op de site te zetten.HM onderschrijft de GIDI, Na telefonisch contact te hebben gehad met
033 254 20 17 Stichting implementatie GIDI, bevestigen zij dit, dat HM
bekend is bij hun, en dat zij hieraan voldoen, maar dat ik voor advies bij het Klachteninstituut moet zijn.
en als HM Consulting wel GIDI zou hebben, zou je me allang de advieswijzer hebben gemaild, in plaats van er weer ouderwets omheen te draaien.
De feiten:
HM Consulting is, gezien de verstrekte info, sinds eind februari 2004 ingeschreven bij het klachteninstituut.
Een aantal van de tussenpersonen die niet onder de naam HM Consulting actief zijn, zijn niet aangesloten.
De maatschappij HM is niet aangesloten.
HM Consulting is ingeschreven bij de KvK. De maatschappij niet.
HM Consulting kan vooralsnog geen GIDI-wijzer overhandigen. de maatschappij HM onderschrijft GIDI, gezien de info op de relevantie Website, niet.
De maatschappij HM is als buitenlandse verzekeraar toegelaten op de Nederlandse markt, door de PvK.
De maatschappij HM is niet aangesloten bij het Verbond.
HM Consulting en alle andere tussenpersonen (van de website van HM) zijn niet aangesloten bij de NVA en NBVA.
HM verkoopt producten onder de naam Hamburg-Mannheimer N.V., en dan zowel Leven- als schadeverzekeringen onder dezelfde naam. Dit is volgens de Nederlandse wet niet toegestaan.
Zo, dat was lekker, ff ertussenuit! Ik ga dadelijk eens lezen wat hier allemaal is gebeurd terwijl ik weg was. Maar allereerst moet ik wat goedmaken:
Gast BMW-Mini:
Ik ben jou een antwoord schuldig.
Wat het verschil is tussen een kleine zelfstandige en een HM-er, dat is wat jij wil weten.
HM werkt volgens Multi Level Marketing en dat betekent dat, zodra je een stap omhoog hebt gedaan in de organisatie, je wordt betaald voor werkzaamheden die degene onder jou (die jij hebt gewerfd dus) heeft verricht.
Dus zonder dat er prestaties tegenover staan krijgt zo iemand geld. IEMAND moet daarvoor extra (=teveel dus) betalen.
Een polis is een heel ondoorzichtig ding, natuurlijk. Bij een auto kun je heel simpel werken met productiekosten, transportkosten, invoerrechten en winstmarge. Simon en Echte Meisje kennen deze materie van haver tot gort, veel beter dan ik.
Iemand die aan Multi Level Marketing doet is eigenlijk geen vlees en geen vis. Geen eigen baas (met alle voor- en nadelen van dien) en ook geen werknemer (met alle na- maar vooral vóórdelen van dien) Het is niet voor niets dat je niet bij HM onder contract kunt komen wanneer je daarnaast geen reguliere baan hebt! Zij parasiteren dus op de ‘andere’ werkgever waar het aankomt op sociale voorzieningen.
Dan zijn er allerlei onduidelijkheden ten aanzien van de hoofdelijke aansprakelijkheid van de HM-adviseurs. Ik krijg daar de vinger niet helemaal onder. Ook dáár kunnen Simon en Echte Meisje jou meer over vertellen. Voorlopig lijkt het er mij het meest op dat de maatschappij hier in Nederland buiten schot blijft indien er schade wordt geleden, dat de risico’s dus voor de individuele HM-adviseur zijn. Zoals een niet betalende klant of schade die een consument ondervindt door toedoen of nalatigheid van die adviseur of van de maatschappij.
Advocaten die internationaal recht hebben gestudeerd zijn schreeuwend duur, dus een (ex)HM-er of een consument zal niet gemakkelijk procederen tegen een bedrijf wat in het buitenland is gevestigd.
Rechtsbijstandsverzekeringen laten het op dat gebied ook afweten.
Voor mij reden genoeg om fel tegen MLM te zijn en zeker wanneer het om belangen van een grootte als een verzekeringspakket gaat. Dat is wel even iets anders dan een lippenstift, een plastic doosje of een ijsje.
Juist een verzekeringsmaatschappij moet op alle fronten betrouwbaar zijn. En iedere ketting, beste gast, is net zo sterk als zijn zwakste schakel. En zwakke schakels hebben we hier al genoeg gezien.
Ik hoop dat het je duidelijk is geworden.
Gast BMW-Mini:
Ik ben jou een antwoord schuldig.
Wat het verschil is tussen een kleine zelfstandige en een HM-er, dat is wat jij wil weten.
HM werkt volgens Multi Level Marketing en dat betekent dat, zodra je een stap omhoog hebt gedaan in de organisatie, je wordt betaald voor werkzaamheden die degene onder jou (die jij hebt gewerfd dus) heeft verricht.
Dus zonder dat er prestaties tegenover staan krijgt zo iemand geld. IEMAND moet daarvoor extra (=teveel dus) betalen.
Een polis is een heel ondoorzichtig ding, natuurlijk. Bij een auto kun je heel simpel werken met productiekosten, transportkosten, invoerrechten en winstmarge. Simon en Echte Meisje kennen deze materie van haver tot gort, veel beter dan ik.
Iemand die aan Multi Level Marketing doet is eigenlijk geen vlees en geen vis. Geen eigen baas (met alle voor- en nadelen van dien) en ook geen werknemer (met alle na- maar vooral vóórdelen van dien) Het is niet voor niets dat je niet bij HM onder contract kunt komen wanneer je daarnaast geen reguliere baan hebt! Zij parasiteren dus op de ‘andere’ werkgever waar het aankomt op sociale voorzieningen.
Dan zijn er allerlei onduidelijkheden ten aanzien van de hoofdelijke aansprakelijkheid van de HM-adviseurs. Ik krijg daar de vinger niet helemaal onder. Ook dáár kunnen Simon en Echte Meisje jou meer over vertellen. Voorlopig lijkt het er mij het meest op dat de maatschappij hier in Nederland buiten schot blijft indien er schade wordt geleden, dat de risico’s dus voor de individuele HM-adviseur zijn. Zoals een niet betalende klant of schade die een consument ondervindt door toedoen of nalatigheid van die adviseur of van de maatschappij.
Advocaten die internationaal recht hebben gestudeerd zijn schreeuwend duur, dus een (ex)HM-er of een consument zal niet gemakkelijk procederen tegen een bedrijf wat in het buitenland is gevestigd.
Rechtsbijstandsverzekeringen laten het op dat gebied ook afweten.
Voor mij reden genoeg om fel tegen MLM te zijn en zeker wanneer het om belangen van een grootte als een verzekeringspakket gaat. Dat is wel even iets anders dan een lippenstift, een plastic doosje of een ijsje.
Juist een verzekeringsmaatschappij moet op alle fronten betrouwbaar zijn. En iedere ketting, beste gast, is net zo sterk als zijn zwakste schakel. En zwakke schakels hebben we hier al genoeg gezien.
Ik hoop dat het je duidelijk is geworden.
Geplaatst op 23 Mar 2004 13:41 door Simon
--------------------------------------------------------------------------------
Ach Sjefke toch!
Quote:
Geachte heer,
Aangesloten tussenpersonen kunt u vinden op www.klachteninstituut.nl onder het kopje "wie is aangesloten". Als de tussenpersoon/maatschappij hier niet voorkomt is zij niet aangesloten bij ons instituut.
Hopend hiermee van dienst te zijn.
N. Martina
management assistente
Hoe ga jij dit verklaren ?????Nog merkwaardiger is het dan dat de overeenkomst pas op 16 februari 2004 door het klachteninstituut is ondertekend.
Op 16-02 is er een schriftelijke bevestiging afgegeven door het klachteninstituut dat wij inderdaad aangesloten zijn en op 23-03 kom jij
aanzetten met een verhaaltje dat wij zeker niet aangesloten zijn ???????
Dus of je zit weer wat te verzinnen , of je hebt met een assistent-manager van de EDAH contact gehad.
Ik begin nu ook te begrijpen waarom de verzekeringsbranche een slechte naam heeft.
Om even een halt toe te roepen aan dit welles-nietes spelletje waar niemand mee gebaat is, het lijkt erop dat wie het hardste roept het meest gelijk wil hebben.
Dus we moeten het even concretiseren wie er nu de waarheid spreekt.
En de realistische mensen zullen echt niet afgaan op hetgeen Zjeflegrande of een Simon hier allemaal roepen, die gaan het zelf wel uitzoeken.
Dus even de feiten :
1 HM en zijn tussenpersonen zijn ingeschreven bij de KVK.
2 HM en zijn tussenpersonen zijn ingeschreven bij de SER
3 HM is ingeschreven bij het klachteninstituut sedert 2002.
en de tussenpersonen zijn persoonlijk hierbij ingeschreven.
4 HM staat vermeld op de PVK
5 HM onderschrijft de GIDI.
Zjeflegrande zegt dat dit klopt
Simon en echt meisje zeggen dat dit niet klopt
Alle feiten zijn te controleren op de volgende wijze.
1 Open de site
http://www.kvk.nl/handelsregister/zoeke ... register=1
en geef de naam Hamburg Mannheimer in.
Open de site http://www.hamburg-mannheimer.be en zoek hier de
Nederlandse agenten ( dit zijn er overigens maar een enkele van de
velen die er inmiddels zijn) .en noteer de namen
Open de site
http://www.kvk.nl/handelsregister/zoeke ... register=1
en voer de namen of een gedeelte hiervan in.
2 Open de site
http://www.ser.nl/wabb/default.asp?desc=wabb
en voer de naam Hamburg in.
Open de site http://www.hamburg-mannheimer.be en zoek hier de
Nederlandse agenten wederom, en klik op hun link.
Noteer de SER nummers en controleer deze op
http://www.ser.nl/wabb/default.asp?desc=wabb
3 Vraag Simon of Meiske de schriftelijke bevestiging van het
Klachteninstituut, ondertekend op 16-02-2004
Of neem telefonisch contact op met het Klachteninstituut op nummer
070-3338999 bereikbaar van 13:30 - 17:00
Vraag naar het inschrijfnummer 20004964 en hoelang deze
ingeschreven staat. Vraag ook even of dit een bonafide bedrijf is.
Controleer de inschrijfnummers op de site
http://www.klachteninstituut.nl/05.asp
Agentschap 1 20008135
2 20023525
3 20003379
4 20004951
5 20007316
6 20005679
7 20007148
8 20004723
9 20007805
10 20004329
11 20009737
12 20007418
Dit is een vlugge greep uit de tussenpersonen die bij HM aangesloten zijn.
4 Controleer de op de site www.pvk.nl en kijk onder item "Buitenlandse
verzekeraars"
5 Neem contact op met de GIDI telefoon nummer 033 254 20 17
Stichting implementatie GIDI en vraag of ze de maatschappij HM
kennen, en of deze de GIDI onderschrijven.
Dus ik verzoek onze klanten die door lasterpraatjes in de war worden gebracht, om dit zeker te controleren om een juist beeld van de feiten te krijgen, en zeker niet afgaan op mijn beweringen of die van Simon en echt Meisje.
1] als ik ooit zou overwegen om mijn verzekeringen bij een MLM-bedrijf onder te brengen, zou ik zeker jouw raad opvolgen, zjeflegrande
2] Dat de verzekeringsbranche een slechte naam heeft als zodanig was mij nog nooit eerder ter ore gekomen, dat MLM bedrijven een slechte naam hebben wel.
3] Waarom moet ik steeds op BUITENLANDSE sites gaan zoeken. Als het allemaal in orde is, waarom opereert HM dan niet gewoon vanuit NEDERLAND?
2] Dat de verzekeringsbranche een slechte naam heeft als zodanig was mij nog nooit eerder ter ore gekomen, dat MLM bedrijven een slechte naam hebben wel.
3] Waarom moet ik steeds op BUITENLANDSE sites gaan zoeken. Als het allemaal in orde is, waarom opereert HM dan niet gewoon vanuit NEDERLAND?
Nou , zoek dan maar op www.hamburg-mannheimer.nl ,dan heb je allemaal Nederlandse sites !!
jij weet heel goed dat, zodra ik op 'nederlands' druk, die site ogenblikkelijk overspringt naar:
http://www.hamburg-mannheimer.be/hm/hmw ... L?OpenForm
als ik op 'français' druk ook, overigens!
http://www.hamburg-mannheimer.be/hm/hmw ... L?OpenForm
als ik op 'français' druk ook, overigens!
En alles wat je dan aanklikt is helemaal op Belgie georienteerd! De ministerienamen, 'geen frank teveel betalen' etc. etc.!!!!
Dan bekijken we het eens van een andere kant: de consument. Waarom zu die geinteresseert zijn als er een kennis op belt met de boodschap, ik heb wat interessants voor je, daar wil ik je mening over weten want ik dacht gelijk aan jou. Dan komt er iemand langs vertelt het verhaal zoals het is (wat verder prima is) en ga je wel of niet met een servicepakket naar huis. Waarom zou iemand niet zelf actie ondernemen als hij denkt iets voor later te moeten regelen of bepaalde risicos in te dekken?
Ja, zo gaat het bij mij tenminste wel! Ik heb een direct writer, en daar heb ik alles! (Sorry Simon, sorry Echte Meisje) Ik ben DIK tevreden, laatst bleek ik zelfs verzekerd tegen inductieschade! (dat doen niet veel boedelverzekeringen) En hun helpdesk komt soms met (ongevraagde) adviezen, waar ik mijn voordeel vet mee kan doen!
Ik kan alles on-line regelen. En vlot van uitbetalen bij schade.
Toen ik nog niet getrouwd was met mijn huidige man had ik ook mijn ziektekosten bij hen, en ook de ziektekosten werden per omgaande terugbetaald!
Maar wat jij vertelt is mij al twee keer overkomen, van die oude kennissen die ineens weer opduiken. De ene wou me meehebben naar een pyramidespel en de derde heb ik na veel aandringen door de telefoon al weten ontfutselen dat het om 'goedkoop telefoneren' ging, en dat ik ook de kans kreeg om 'leuk bij te verdienen'.
Nou dan volg ik nog liever de raad op van Karelbanaan!
Ik kan alles on-line regelen. En vlot van uitbetalen bij schade.
Toen ik nog niet getrouwd was met mijn huidige man had ik ook mijn ziektekosten bij hen, en ook de ziektekosten werden per omgaande terugbetaald!
Maar wat jij vertelt is mij al twee keer overkomen, van die oude kennissen die ineens weer opduiken. De ene wou me meehebben naar een pyramidespel en de derde heb ik na veel aandringen door de telefoon al weten ontfutselen dat het om 'goedkoop telefoneren' ging, en dat ik ook de kans kreeg om 'leuk bij te verdienen'.
Nou dan volg ik nog liever de raad op van Karelbanaan!