LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] En dan nu hoe het echt zit

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Gast »

70 klanten vinden is voor veel mensen, denk ik, al best lastig.
zoals je kunt lezen ben ik een ACN er en klanten bij acn kunnen andere opgeven om ook klant te worden. Echter is de eerste klant door mij ingeschreven wordt ik automatisch gezien als ook de vertegenwoordiger van de opgegeven klant( ik hoef hem niet te kennen maar wordt er wel voor betaald) en zo is het niet altijd moeilijk om 70 klanten te krijgen.

bruintje de beer

Ongelezen bericht door bruintje de beer »

wat ik net beschreven heb is alleen mijn verdienste over mijn klanten, maar ook ik heb nog een down line ook, Als voorbeeld haal ik wel aan dat dat niet gemakkelijk is maar dat ze met eigen klanten ook al een winst kunnen bereiken,alles wat je verder doet en lukt is mooi meegenomen,maar ik zal ze altijd erop wijzen om via hun iegen klanten hun kosten eruit te halen.

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Herbalife.Dit heeft natuurlijk niets met netwerken te maken.Goedkopen website met een bla bla verhaal en maar hopen.Netwerken doe je met je mond.
Ach, dan maken we toch precies zo'n lijstje van jouw club:
http://www.telefonerenzonderzorgen.nl/
http://www.siliconmeadow.nl/~wise/wise/ ... php?id=106
http://www.easytelephony.nl/
http://www.hannelore.be/detail.php?id=22454
http://www.euphonie.nl/
http://www.mysmartjob.com/klant.php?id=018078025 deze is leuk; het betreft blijkbaar een 'loser' je wordt doorgelinkt
http://www.jobzone.nl/joffer/detail.asp ... chapter=13
http://users.skynet.be/2deverdienste/index.html
http://www.euphony-service.be/default2.asp
http://users.pandora.be/tmhorses/euphony/index.html

Ik kan me vergissen, maar ik zie toch ook hier overal dezelfde bla-bla: eigen bedrijf, zelfstandig, eigen inkomen bepalen, ongekend marketingsysteem met grote winstmogelijkheden...
Ik heb zelf een keer contact gezocht met een beginnende ditributeur.Die arme man was helemaal geprogrammeerd.Vaag vaag vaag! Hij probeerde mij echt naar een bedrijfs presentatie te lokken.Hij wist niet eens wat ik wilde, maar ik kreeg de meest vreemde bedragen voor mn kiezen.
Weet je zeker dat dat niet gewoon hier op het forum was? "Je weet er niets van, wanneer ben je het laatst op een informatieavond geweest?", "Gisteren nog 4000 euro aan mijn jaarinkomen toegevoegd", "... heeft een maandinkomen van 26.244 per maand", villa's, mercedessen, jachten. Af en toe een dagje werken in plaats van af en toe een dagje vrij...
Als ik mijn organisatie op papier zet, lijkt het in de verste verte niet op een piramide.Het is meer 5x8x3x7x1x6x2.
Ja hoor! Dat is een bouwwerk met minder rechte grenslijnen dan de architecten van Tut-Anch-Amon in gedachten hadden, maar who cares als je 10.000 verkopers hebt rondlopen? Dat jij geslaagd bent begrijp ik dan wel, maar verdienen andere mlm-ers dan ook nog wel wat? Of bedoelde je misschien toch iets anders?

Nee, het doet me denken aan de beoefenaars van alternatieve geneeskunde. Als er weer een groepje door de mand valt is het ook altijd van 'Ja, er komen soms ook bij ons oplichters voor zoals overal, maar wij, de oprechte en integere beoefenaars, zijn er juist blij om dat die worden ontmaskerd!
Mlm zal uiteindelijk wel begrepen worden
Ja, dat hoop ik ook... Door jullie!

Econometrist

kosten 945,00 (ex btw maar die mag je aftrekken)
Aftrekken van wat? Als je een onderneming voert mag je inderdaad ontvangen BTW en betaalde BTW met elkaar verrekenen bij de afdracht op je BTW-nummer aan de fiscus. Maar waar ontvang jij ooit BTW? Het enige wat je doet, is inschrijfformuliertjes scoren en premie incasseren. Betaling (inclusief BTW) van de klanten aan de leverancier gaat geheel buiten jou om. Voor jou dus helaas geen mogelijkheid je BTW terug te vorderen. Ik begrijp dat nu zo ongeveer je eerste aangifte naar de belastingdienst onderweg is? Ik ben bang dat je daar nog wel een paar woorden met je inspecteur over zal hebben.
nee maar meer dan de bank mij biedt in vijf jaar
Waarom vergelijk je eigenlijk je inkomsten met een bankrente? Je investeert toch in een bedrijf en je werkt er toch ook voor? Dan moet je je verdiensten vergelijken met een inkomen. Al wel eens je uurloon durven te berekenen? En.. kwam dat uit boven dat van een vakkenvuller?

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Dit blijkt wel een favoriet lijstje te zijn:

* Geen voorraden

Tsja, moeilijk he, bij de verkoop van telefoontikken :) Die heeft KPN ook niet op voorraad liggen natuurlijk...

* Geen omzetverplichting

Is mij onduidelijk. Volgens info die ik heb over Euphony moet je wel minimaal x klanten hebben om voor commissies en bonussen in aanmerking te komen???

* Geen geografische beperking

Lees: Zelfs je buurman kan je concurrent zijn ;) En je mag in het buitenland beginnen maar daar lopen natuurlijk ook verkopers rond he.

* Geen personeel

Hmmm, lullig dan dat je de mensen in je "onderneming" wel moet begeleiden en trainen en motiveren en moet antwoorden als ze vragen hebben...

* Geen facturatie

Duh :) Dat zou ik als onderneming ook niet overlaten aan verkopers die de ballen verstand van boekhouden hebben :)

* Geen ervaring vereist

Dat is nooit vereist als je als zelfstandige begint en het risico volledig bij jou ligt toch? :)
deze is leuk; het betreft blijkbaar een 'loser' je wordt doorgelinkt
Die snap ik ff niet, hoezo is het dan een "loser"?

En hoe komen ze toch allemaal aan die info van "in 200x zoveel miljoen aan verkopers uitgekeerd"? De info is er blijkbaar wel, maar niemand weet het echt precies en per land...

Econometrist

Iemand die een nog betere berekening kan geven? Econometrist misschien? Dit soort berekeningen zijn niet mijn sterkste punt dus zie ik zaken over het hoofd of maak ik andere fouten??
Ja, ik durf ook niet zo maar meer met berekeningen te komen, met al die foute aannames die we steeds weer doen, hè. Ik beperk me maar tot de evaluatie van de berekeningen van de deskundigen die er alles van weten, en dan reken ik wel na welke generatie mlm-ers er blut naar huis gaat bij een toch 100% klandizie in heel nederland, of bij hoeveel nederlandse consultants met een modaal inkomen de grens van 100.000.000 klanten bereikt moet worden. Net als dat ik bij elke toekomstig uit te vinden perpetuum mobile wel zal kunnen aangeven waar het mis gaat.
Dat het systeem, onafhankelijk van de gebruikte cijfers, uiteindelijk ergens vastloopt was geloof ik al voldoende uitgekristalliseerd. Maar ook dat in de praktijk een behoorlijk aantal mensen er toch geld aan weet te verdienen door de vroege intrede en de gave voldoende onnozelen te vinden. Iets waar wel degelijk een bepaalde capaciteit voor nodig is die niet valt aan te leren, en die noodzakelijk is om de successtories te genereren die als basis dienen voor de instroom van weer nieuwe generaties geldschieters.
Voorlopig vermaak ik me hier maar met de analyse van de hier aanwezige mlm-ers, en de inschatting of die tot deze groep behoren, of tot de groep die het graag zou willen, en al heeft kunnen ruiken aan het succes, maar al wanhopig de wal dichterbij ziet komen die het schip keert.
Die snap ik ff niet, hoezo is het dan een "loser"?
Dat was een site van iemand die er blijkbaar al weer mee gestopt is en die nu uitkomt bij twee belgische slimmerikken () die weer hun eigen manier hebben gevonden om aan de mlm-ers te verdienen.
En zoals we allemaal natuurlijk al weten, is iemand die ermee stopt een.... loser

betweter

Ongelezen bericht door betweter »

Ok, mijn reactie.
Student26 gaat uit van een percentage van 12.6. Dit percentage basseert hij op basis van omzet versus uitbetaalde commissies.
Dit op zich is al een foute aanname omdat je uit moet gaan van het commissie plan. De percentage zoals student26 het gebruikt is gebasseerd op een groeiende onederneming.;
Terecht maakt student hier een opmerking over het feit dat niet iedereen een vol jaar heeft verbeld, maar hij vergeet dat iemand die nu een telefoontje pleegt, nu omzet genereerd, maar dat de commissie pas over ca. 3 tot 4 maanden worden betaald (ivm het feit dat de rekening pas aan het einde van de maand wordt verstuurd, dan nog betaald moet worden en daarna pas de commissie worden uitbetaald) Dit drukt de commissies dus ipv ze hoger te laten lijken.
Ik heb ook enkel de hogere commissies (7% en de extra 0,25% op 8,9 en 10) vermeld, maar NIET in mijn berekeningen gebruikt.
Om dus een redelijk goede analyse te maken zou je eerder uit moeten gaan van een statische situatie: Er komen geen klanten of consultanten bij en ook vallen ze niet af.
In dat geval hebben we 22.000 klanten verdeeld over een 2500 consultanten. Deze genereren een belcommissie van 22.000 x 40 x 12 x 11% = 1.161.600 Euro oftewel gemiddeld 464.64 Euro per stuk.
Daarnaast komt nog de hernieuwingspremie van 2500 x 110 Euro = 275.000 Euro oftwel gemiddeld 110 Euro per consultant.
Oftewel, zonder iets meer te doen is de gemiddelde commisse per consultant zo'n 570 Euro voor een investering van 250 Euro. Niet slecht zou ik zeggen.
Je ziet het: Met aannames kun je alle kanten op. Het is een feit dat als ik naar een klant ga, ik vaak 1 of meerder vaste lijns aansluitingen schrijf en een paar mobieltjes. Of dat in de toekomst ook zo blijft?! Dat weet ik niet en dat weet niemand, maar feit is wel, dat ik er NU een hele leuke boterham mee verdien en IEDEREEN hier op zijn minst een heel leuk extra inkomen mee kan verwerven op een tijdstip dat hem of haar uitkomt.
Kijk eens naar een gescheiden moeder: Vaak kan die geen regulier werk vinden vanwege de kinderen. Met MLM kan ze WEL een extra inkomen verdienen.
Of iemand met een serieus pensioengat en onvoldoende inkomen. Via de reguliere kanalen kan die persoon daar niets aan doen. Via MLM wel en zonder dat daarbij een netwerk noodzakelijk is.
Oorspronkelijk ging deze discussie over of MLM wel of niet werkt.
Het antwoord is simpel: MLM werkt voor sommigen wel en voor sommigen niet. Daarnaast werken sommige MLM concepten beter dan anderen.
In het geval van Euphony is alles wat je hoeft te doen om je investering terug te verdienen een 20 tal klanten aan te melden. Kun je dat niet, dan moet je er niet aan beginnen, maar ook als je er wel aan begonnen bent, is de schade te overzien. Als je bij Euphony beweert dat je failliet kunt gaan door het concept, dan vertel je klinklare onzin. Het is dan niet het concept dat jouw faillisement veroorzaakt, maar jij zelf. En als je mij kunt aantonen dat iemand bij Euphony jou grote investeringen laat doen die je op kosten jagen, dan hoor ik dat graag. Want zo iemand moet aangepakt worden.

Econometrist

In dat geval hebben we 22.000 klanten verdeeld over een 2500 consultanten. Deze genereren een belcommissie van 22.000 x 40 x 12 x 11% = 1.161.600 Euro oftewel gemiddeld 464.64 Euro per stuk.
Daarnaast komt nog de hernieuwingspremie van 2500 x 110 Euro = 275.000 Euro oftwel gemiddeld 110 Euro per consultant.
Oftewel, zonder iets meer te doen is de gemiddelde commisse per consultant zo'n 570 Euro voor een investering van 250 Euro. Niet slecht zou ik zeggen.
Per jaar. Heftuuuug. Als 2 bioscoopjes per maand de lifestyle is die deze 2500 mensen altijd al hadden willen leven dan is mlm inderdaad precies iets voor hun. Na 13 maanden dan ten minste, want dat is de tijd om uberhaupt quitte te spelen voor al deze mensen omdat in het eerste jaar 350, en in het tweede 250 aan eigen bijdrage moet worden betaald. En die 600 eurootjes moeten natuurlijk eerst worden terugverdiend, a 26,67 per maand, voordat het wilde leven kan beginnen. 'Niet slecht' zou jij zeggen, 'het equivalent van een woensdagavond vakkenvullen' zou ikzelf zeggen. Maar ja, wie ben ik?
Oja, en die 1/3 van de consultants (1000) die afgevallen waren en hun 350.000 euro kwijt zijn vergeten we ook maar even. Maar vooruit dan maar, die hadden er ook niet aan moeten beginnen omdat het toch niks voor hun was.
Goed, 26,67 euro per maand dus. Tja, daar zullen ze dan blijkbaar tevreden mee zijn, hè. En uiteindelijk bepaal je je inkomen zelf, dus moet je gewoon verder op zoek naar nieuwe klanten. Persoonlijk zou ik ook wel zeker twee keer zoveel willen verdienen. Alleen het volgende probleem is nu dat de markt in een gebeid zo groot als Utrecht al uitgeput was, dus al die 2500 consultants gaan uitzwermen naar het gebied daar weer omheen. Dat wordt dus al lastig, hè, klanten zoeken op meer dan 20 kilometer van je huis. Hoe gaat die gescheiden bijstandsmoeder dat doen? OV? Daar gaat je maandinkomen. Bellen? Dat is nog duur, want die potentiële klanten hebben immers nog geen euphony. Auto? Dan ga je betalen om te mogen werken. Wacht, ik weet het: een website!!! Welke 2500 url's mogen we aan het rijtje toevoegen?

betweter

Ik zet 7500 Euro op de bank. Aan het einde van het jaar krijg ik 25 Euro per maand aan rente (tegen 4%). Daar doe ik niks voor. Heftig!!
Doe ik wel wat (ik bekijk mijn rente elke dag!!) dan ontvang ik.....niks extra??? :(
Ik schrijf een paar klantjes in (met 2500 man 22000) en ik ontvang (naast de diverse bonussen als aanmeldpremies en quickstarts en heel wat andere zaken) gemiddeld 25 Euro per maand. Wat kost me dat?
Ik schrijf meer dan een paar klantjes in?! Ik vang wat aan aanmeldpremies (kijk naar de toekomst; In Belgie ontvang je op een standaard gezin met pa, ma en 2 kids al gauw zo'n 200 Euro, da's toch echt verschrikkelijk weinig voor een uur werk) en daarnaast stijgt mijn passief inkomen navenant.
Tja, sommige mensen slagen hier inderdaad niet in en die zijn hun centen kwijt. Maar ja, sommige mensen studeren econometrie en kunnen daar geen baan in vinden. Alleen kost dat hun geen geld maar de maatschappij.

Econometrist

Ik zet 7500 Euro op de bank. Aan het einde van het jaar krijg ik 25 Euro per maand aan rente (tegen 4%). Daar doe ik niks voor. Heftig!!
Ook al een vergelijk met rentenieren, waarom doen jullie dat toch steeds? Probeer eens een vergelijk in uurloon met een vorm van arbeid, een krantenwijk zou al heel mooi zijn....
pa, ma en 2 kids al gauw zo'n 200 Euro, da's toch echt verschrikkelijk weinig voor een uur werk) en daarnaast stijgt mijn passief inkomen navenant.
En we zijn weer terug bij de droomscenario's. Als alle 500.000 aansluitingen zulke 'gemiddelde gezinnetjes' zijn, en die 200 euro is 12,5% van de omzet van dat gezinnetje, dan verkoopt Euphony België voor 800 miljoen Euro aan beltikken. Gezellige babbelaars daar... 1600 euro per jaar zou zo'n gezinnetje moeten verbellen. Weet je veel van zulke klanten te vinden? Zullen we het weer gewoon op het bekende realistische gemiddelde van 40 euro per maand houden om de discussie een beetje zuiver te houden?
Maar ja, sommige mensen studeren econometrie en kunnen daar geen baan in vinden. Alleen kost dat hun geen geld maar de maatschappij.
Kunnen of willen... Anyway, voorlopig betaal ik meer belasting dan de 2500 consultants uit de voorgaande discussie bij elkaar. Die betalen namelijk over hun mlm-inkomsten 0,0. Ik geloof dat ik netto-netto de staat wel geld opgeleverd heb, ondanks mijn studie.

betweter

Hoe zo iemand ooit heeft kunnen afstuderen.....wie heeft het over beltikken.
Ik snap echt niet waarom mensen die niet weten waar ze het over hebben het nodig vinden deel te nemen aan een discussie.
Ik ben benieuwd wat dat 'project' is waar onze projectmanager mee bezig is. WC's schoonmaken kun je ook een project noemen.

bruintje de beer

Ongelezen bericht door bruintje de beer »

student 26,
ik gaf al eerder aan dat jou berekening ook zijn kant tekeningen had.
hierbij jij gelijk het zijn er 5466 1/3 zal daarvan van strarten in het voorbeeld.
maar is het rieel om 1/3 over alle niveau te berekenen ? je geeft aan dat strarters nog geen tijd hebben gehad om klant te werven laat staat vertegenwoordigers. niveau 1,2 en 3 zullen al langer bezig zijn en hebben dat dus al wel kunnen behalen 1822 vertegenwoordigers kunnen verdeeld zijn als dit voorbeeld: niv1 5 niv 2 15 niv 3 45 niv4 135 niv 5 195 niv6 466 niv7 1006.
je zult dan een hele andere berekening gaan krijgen .
Tevens ga je uit van 12,6 procent en ik weet niet waar je die vandaan haalt,
bij jou voorbeeld met persentage's zie je al dat er 14 procent over iedere euro wordt uitbetaald zonder bonussen .
je geeft aan dat het klanten aantal van 21870 niet klopt en dat dat 24300 had moeten zijn .Ok. prima maar je ziet dus dat ik weer aan de lage kant ga zitten om het niet rooskleuriger te maken dan dat het is.

BTW.
ook als je geen inkomsten heb waarover btw moet worden betaald mag je de btw die je als bedrijf hebt betaald opvoeren en krijg je die terug.en ik weet dit daar ik het ook daadwerkelijk terug hebt gekregen. STERKER ik ken mensen die fulltime ermee aan de slag zijn gegaan en startersaftrek krijgen.(heeft wel niets met btw te maken maar toch vindt ik dit wel de moeite waard om even te melden)

Ps om kiet te spelen in 5 jaar (zonder trainingen en koffie en weet ik veel wat nog meer zul je een bedrag moeten verdienen van 15,75 per maand(nee daar hoeft geen belasting over worden betaald want dat doe je over je winst.)
dit houd in dat jou eigen klanten voor 393,75 euro per maand moeten verbellen als ik uit ga van 20 euro per klant speel je al kiet met 20 klanten dus waar zit het risiko??

Joop(Ko)

Ongelezen bericht door Joop(Ko) »

Badweter zegt:
Ik snap echt niet waarom mensen die niet weten waar ze het over hebben het nodig vinden deel te nemen aan een discussie
.

Dan begrijp ik niet waarom jij nog steeds aan de discussie mee doet :lol:

Econometrist

Hoe zo iemand ooit heeft kunnen afstuderen.....wie heeft het over beltikken.
En verder heb je geen fouten kunnen ontdekken? Dit is volgens jou waar het hele probleem ingedikt op neer komt? Hier ben je echt doorgedrongen tot de kern van de discussie? De cijfers zeggen jou verder helemaal niks en daar heb je in ieder geval geen opmerkingen meer over?
Dan zijn we eindelijk toe aan een slotconclusie: Dat hele Euphony is één grote mlm-scam waar structureel alles 100 keer mooier wordt voorgesteld dan het is met godsonmogelijke doelstellingen, maar... het woord 'beltikken' wordt ten minste niet gebruikt!!

betweter

Wouw, wat een fantastisch goed gefundeerde slotconclusie! :lol:

Econometrist

Zijn we het uiteindelijk toch nog eens geworden. Mooi.

betweter

Gut, die conclusie had ik nog niet getrokken, maar als econometrist net als mij tot de conclusie is gekomen dat hij volslagen gestoord is, dan heeft hij voor de verandering een correcte conclusie getrokken.
Ach, op elke regel is een uitzondering, dus dit zal er wel zo een zijn. :lol:

Econometrist

Gut, die conclusie had ik nog niet getrokken, maar als econometrist net als mij tot de conclusie is gekomen dat hij volslagen gestoord is, dan heeft hij voor de verandering een correcte conclusie getrokken.
Had jij opmerkingen over mijn verstandelijke vermogens gemaakt dan waarmee ik het eens had kunnen zijn of niet? Of denk je misschien dat het ging over wat je wél zei? Verder constateer ik dat je inhoudelijk verweer achterwege blijft. Daar blijven we het dus blijkbaar ook ook over eens. De waardering van elkaars geestelijke vermogens laat ik maar liever buiten deze discussie. Buiten dit hele forum eigenlijk...

student26

Ongelezen bericht door student26 »

@ econometrist:
Ja, ik durf ook niet zo maar meer met berekeningen te komen, met al die foute aannames die we steeds weer doen, hè.
Dat is je keuze, ook het vervolg van je betoog. Ik ben van mening dat cijfers wel degelijk zaken laten zien.
Dat was een site van iemand die er blijkbaar al weer mee gestopt is en die nu uitkomt bij twee belgische slimmerikken () die weer hun eigen manier hebben gevonden om aan de mlm-ers te verdienen.
Ow, tsja zou kunnen maar zo had ik het niet opgevat. Ik kan in ieder geval nergens duidelijk de conclusie uit trekken dat ze gestopt zijn, maar dat zal dan wellicht aan mij liggen :)

@ betweter:
Student26 gaat uit van een percentage van 12.6. Dit percentage basseert hij op basis van omzet versus uitbetaalde commissies.
Hier gaat het al scheef. Ik ga uit van de verdeling 7 - 1 - 1 - 1/4 - 1/4 - 1/4 - 1/4 - 4. Als je dan alle uitgekeerde omzetbonussen optelt en deelt door de omzet, dan volgt daaruit dat 12,6% over de omzet is uitbetaald. Ik ga daar dus niet vanuit, het volgt uit de berekening.
Dit op zich is al een foute aanname omdat je uit moet gaan van het commissie plan. De percentage zoals student26 het gebruikt is gebasseerd op een groeiende onederneming.
Zoals hierboven uitgelegd ga ik uit van het commissieplan, tenminste voor zover ik daar een correcte versie van bezit.
Terecht maakt student hier een opmerking over het feit dat niet iedereen een vol jaar heeft verbeld, maar hij vergeet dat iemand die nu een telefoontje pleegt, nu omzet genereerd, maar dat de commissie pas over ca. 3 tot 4 maanden worden betaald (ivm het feit dat de rekening pas aan het einde van de maand wordt verstuurd, dan nog betaald moet worden en daarna pas de commissie worden uitbetaald) Dit drukt de commissies dus ipv ze hoger te laten lijken.
Die volg ik niet helemaal. Quote Euphony: "De call commissies en CDB’s worden telkens de 15de van iedere maand gerund. Deze bedragen worden op de rekening van Consultants gestort op het einde van iedere maand."

Zoals ik het lees maakt de klant dus omzet gedurende de maand. In de daaropvolgende maand wordt de berekening gemaakt en eind van die maand staat het op jouw bankrekening. Dus het duurt dan 1 maand voor het uitbetaald is, toch?

En met je laatste opmerking bedoel je dus dat de door mij berekende commissies te hoog zijn? Lijkt me in jouw nadeel :)
Ik heb ook enkel de hogere commissies (7% en de extra 0,25% op 8,9 en 10) vermeld, maar NIET in mijn berekeningen gebruikt.
Je hebt volgens mij helemaal geen berekening gemaakt :)
Om dus een redelijk goede analyse te maken zou je eerder uit moeten gaan van een statische situatie: Er komen geen klanten of consultanten bij en ook vallen ze niet af.
Nee dat is niet waar. Als je een goede analyse wilt maken dan MOET je uitgaan van dynamiek, anders maak je een nutteloze berekening die slechts geldig is voor 1 bepaald punt in de tijd. Ik maakte een berekening voor iemand die in 1 jaar een bepaald type netwerk opbouwt.

Als je het dan echt goed wilt doen, dan moet je een precieze commissieverdeling gebruiken (dus inclusief trappen op bijvoorbeeld het eerste niveau), een verdelingscurve per verkoper die aangeeft hoe groot de kans is dat hij doorgaat en/of succesvol wordt, enzovoorts. Dat wordt wel een heel ingewikkelde berekening...
Wat al niet helemaal eerlijk is, omdat iemand op niveau 1 een groter netwerk onder zich heeft hangen en dus meer commissie ontvangt! Zoals je zelf ook al een paar keer aandroeg overigens. Als je dat doet zie je pas echt de scheefheid in het systeem.

We berekenen ook eigenlijk geen goed gemiddelde, eigenlijk moet het een gewogen gemiddelde zijn en dan is het in mijn voorbeeld (zonder termijnaanpassingen en zo, eerste versie dus) niet 1211 maar 885 euro.
Ook dat volg ik niet helemaal. De hernieuwingspremie is toch 250 euro?
Dus er wordt 2500 x 250 euro betaald in JAAR 2 (waar ik sowieso al niet van uitging, mijn voorbeeld stopte na 1 jaar). Daarvan wordt voor zover ik weet 125 euro MAXIMAAL uitgekeerd. In ons voorbeeld gaat dit natuurlijk al niet op, want de mensen op niveau 7 ontvangen helemaal geen bonus (zij hebben geen downline!), op niveau 6 wordt slechts over 1 niveau uitbetaald, dus 50 euro, enzovoorts. Het totaal uitbetaalde bedrag komt dus lager uit! (en waar gaat het restant trouwens heen???)
Niets meer te doen? Geen begeleiding? Geen vragen beantwoorden? Geen cursussen meer volgen? En we hebben in de gemaakte berekening niet eens rekening met de kosten gehouden...
maar feit is wel, dat ik er NU een hele leuke boterham mee verdien en IEDEREEN hier op zijn minst een heel leuk extra inkomen mee kan verwerven
Dit gaat in een MLM al niet op. Wat als de markt verzadigd is?
Kijk eens naar een gescheiden moeder: Vaak kan die geen regulier werk vinden vanwege de kinderen. Met MLM kan ze WEL een extra inkomen verdienen.
Ze kan ook gewoon thuiswerk doen natuurlijk. Kinderen gaan ook naar school, in die uren kun je ook buitenshuis wat doen.
Of iemand met een serieus pensioengat en onvoldoende inkomen. Via de reguliere kanalen kan die persoon daar niets aan doen. Via MLM wel en zonder dat daarbij een netwerk noodzakelijk is.
Dan moet hij dus naast zijn baan ook nog flink wat klanten gaan werven, want op niveau 1 heb je zoals al eens berekend flink wat klanten nodig voor een leuk extraatje. Waar haalt hij die tijd vandaan? 12 uur of meer per dag werken?
MLM werkt voor sommigen wel en voor sommigen niet. Daarnaast werken sommige MLM concepten beter dan anderen.
MLM werkt alleen als je kunt verkopen. Als je dat talent hebt kun je ook verkoper worden in een ander bedrijf natuurlijk. Aangezien er niet zo heel veel mensen zijn die echt kunnen verkopen zal het gewoon voor velen niet zijn weggelegd. Daarnaast zit je nog met een systeem dat inherent op "failure" is gebouwd, verzadiging dus. Dus het werkt, als je er vroeg bij bent, en je kunt verkopen, voor een enkeling. Nou niet echt het geweldige bewezen effectieve programma waarmee geadverteerd wordt...
Als je bij Euphony beweert dat je failliet kunt gaan door het concept, dan vertel je klinklare onzin. Het is dan niet het concept dat jouw faillisement veroorzaakt, maar jij zelf.
Dit ligt aan je definitie van failliet. Voor jou betekent het dat je schulden zo groot zijn dat je ze niet meer kunt betalen ("zakelijk" faillissement). Gezien de aard van MLM zou ik die definitie niet hanteren.

Ik ben het ook eens met het bericht van Econometrist. Het duurt lang voordat je quitte hebt gedraaid, en dan nog is het niet meer dan een extraatje waarmee je een keer extra uit eten kan. En waar blijft het geld van de verkopers die niet slagen en dus stoppen? En hoe zit het met de marktverzadiging in je directe omgeving?

Ook ik begrijp overigens niet waarom steeds de vergelijking met rente op een bankrekening vandaan komt. Voor rente hoef je niets te doen, voor klantenwerving wel. Het is dus niet meer dan normaal dat je daar meer aan overhoudt.

Overigens zit ik nog met smart te wachten op de cijfers waar ik om vroeg, het rijtje dan nog maar eens:

- Groeicijfers op maandbasis over de afgelopen 2 jaar Benelux/Nederland
- Omzetontwikkeling Benelux/Nederland
- Uitgekeerde bonussen Benelux/Nederland
- Verloop aantal verkopers Benelux/Nederland
- Verloop commissiepercentages (alle niveau's graag, en per type aansluiting en klant)
- Regioverdeling verkopers Benelux/Nederland
- Verloop aantal klanten afgelopen 2 jaar Benelux/Nederland
- Verdeling uitgekeerde bonussen over totaal verkopers
- Alle bonussen die je kunt krijgen
- Minimumeisen voordat je uberhaupt bonussen krijgt uitgekeerd

@ bruintje beer:
maar is het rieel om 1/3 over alle niveau te berekenen ? je geeft aan dat strarters nog geen tijd hebben gehad om klant te werven laat staat vertegenwoordigers.
Dat klopt inderdaad. In dat geval worden de inkomsten natuurlijk alleen nog maar minder omdat de echte groei komt op het moment dat de onderste (brede!) lagen er allemaal weer 3 vinden. Maar goed, in het voorbeeld ben ik uitgegaan van jouw uitgangspunten dus de kritiek is eigenlijk op jezelf gericht ;-)
Tevens ga je uit van 12,6 procent en ik weet niet waar je die vandaan haalt, bij jou voorbeeld met persentage's zie je al dat er 14 procent over iedere euro wordt uitbetaald zonder bonussen .
Nee dat is niet waar. Dat heb ik hierboven ook al uitgelegd. Ik ga uit van een totale commissie van 14%, maar als je het uitrekent kom je uit op een betaling van 12,6%. Waarom? Heel simpel: omdat die 14% alleen maar uitbetaald wordt als de mensen op niveau 7 ook allemaal 7 niveau's onder zich hebben! Maar ons netwerk stopte bij niveau 7, en dus wordt er minder uitgekeerd.
je geeft aan dat het klanten aantal van 21870 niet klopt en dat dat 24300 had moeten zijn .Ok. prima maar je ziet dus dat ik weer aan de lage kant ga zitten om het niet rooskleuriger te maken dan dat het is.
Dat bleek niet uit je eerste bericht. Daar deed je het voorkomen als zou je met dat aantal mensen op 21870 klanten uitkomen. Is geen persoonlijke kritiek hoor, maar omdat ik toch de berekening opnieuw ging maken heb ik het even gemeld.

Ik weet zo gauw even niet hoe de BTW-wetten in elkaar zitten (en heb geen zin om ze op te zoeken) dus daar ga ik verder niet op in. Dit was ook geen discussiepunt wat ik aanvoerde dus daar mag econometrist zich in vastbijten :)
dit houd in dat jou eigen klanten voor 393,75 euro per maand moeten verbellen
459,18 euro omzet.

Na 5 jaar zijn je minimale kosten 1350 euro (350 + 4x250). Per jaar moet je dus 270 euro verdienen = 22,50 per maand. Stel dat je 30% belasting betaalt, dan moet je dus 32,14 euro per maand commissie hebben. Als je 7% commissie krijgt, moet je dus 459,18 euro omzet hebben.

Dan hebben we overigens nog geen rekening gehouden met andere kosten!!! En tsja, risico? Met zulke bedragen is het geen groot risico, maar hoe groot is de kans dat jij die 20 klanten kan vinden en dat ze allemaal 5 jaar lang klant blijven? Risico is er altijd.

TOEGEVOEGD: Bij zo'n laag klantenaantal krijg je trouwens geen 7% maar 2% voor zover ik weet. Dan moet je dus een omzet hebben van
1607 euro per maand. Bij 40 euro per klant per maand heb je dan dus al 40 klanten nodig.

betweter

Hier gaat het al scheef. Ik ga uit van de verdeling 7 - 1 - 1 - 1/4 - 1/4 - 1/4 - 1/4 - 4. Als je dan alle uitgekeerde omzetbonussen optelt en deelt door de omzet, dan volgt daaruit dat 12,6% over de omzet is uitbetaald. Ik ga daar dus niet vanuit, het volgt uit de berekening.
Dit snap IK dus niet helemaal. Als je die percentages optelt kom je uit op 13%. Hoe jij op 12,6% uitkomt is me niet duidelijk. IK ga uit van 11%

Die volg ik niet helemaal. Quote Euphony: "De call commissies en CDB’s worden telkens de 15de van iedere maand gerund. Deze bedragen worden op de rekening van Consultants gestort op het einde van iedere maand."

Zoals ik het lees maakt de klant dus omzet gedurende de maand. In de daaropvolgende maand wordt de berekening gemaakt en eind van die maand staat het op jouw bankrekening. Dus het duurt dan 1 maand voor het uitbetaald is, toch?
Nee, een klant die ik aanmeld gaat pas ongeveer 2 weken later bellen. Aan het einde van die maand ontvangt hij de factuur waar hij wederom enige tijd voor heeft om te betalen. Pas in de maand nadat de factuur is betaald ontvangt de consultant zijn/haar commissie. Gemiddeld duurt dit 3 tot 4 maanden
Nee dat is niet waar. Als je een goede analyse wilt maken dan MOET je uitgaan van dynamiek, anders maak je een nutteloze berekening die slechts geldig is voor 1 bepaald punt in de tijd. Ik maakte een berekening voor iemand die in 1 jaar een bepaald type netwerk opbouwt.

Als je het dan echt goed wilt doen, dan moet je een precieze commissieverdeling gebruiken (dus inclusief trappen op bijvoorbeeld het eerste niveau), een verdelingscurve per verkoper die aangeeft hoe groot de kans is dat hij doorgaat en/of succesvol wordt, enzovoorts. Dat wordt wel een heel ingewikkelde berekening...
Jouw laatste deel klopt als een bus en dat geld ook voor het eerste deel. Daarom is het onmogelijk een goede berekening te maken vanuit een dynamische situatie: Er zijn dan dusdanig veel variabelen dat je elk resultaat kunt bereiken dat je wilt. Een statische situatie is niet perfect, maar wel duidelijker en beter.
We berekenen ook eigenlijk geen goed gemiddelde, eigenlijk moet het een gewogen gemiddelde zijn en dan is het in mijn voorbeeld (zonder termijnaanpassingen en zo, eerste versie dus) niet 1211 maar 885 euro.

Waarbij je vervolgens de foute aanname maakt dat alles onder een persoon hangt. Dat is misschien in eerste instantie wel zo, maar zodra een MLM bedrijf loopt, werkt het in de praktijk niet meer zo.
Ook dat volg ik niet helemaal. De hernieuwingspremie is toch 250 euro?
Dus er wordt 2500 x 250 euro betaald in JAAR 2 (waar ik sowieso al niet van uitging, mijn voorbeeld stopte na 1 jaar). Daarvan wordt voor zover ik weet 125 euro MAXIMAAL uitgekeerd. In ons voorbeeld gaat dit natuurlijk al niet op, want de mensen op niveau 7 ontvangen helemaal geen bonus (zij hebben geen downline!), op niveau 6 wordt slechts over 1 niveau uitbetaald, dus 50 euro, enzovoorts. Het totaal uitbetaalde bedrag komt dus lager uit! (en waar gaat het restant trouwens heen???)
Mijn fout: Ik had het wel wat duidelijker kunnen zetten. Ik ging uit van het tweede jaar waarin alles gestabiliseerd was. Dan wordt er door de consultanten 250 Euro betaald, waarvan ik stelde dat er 110 Euro in het team word uitbetaald.
Het restant word in dit geval niet uitbetaald, maar normaal wel, want dat krijgt de consultant zelf als hij/zij 10 klanten binnen 40 dagen aanmeld. De balans is voor administratie etc. net als bij een 'normaal' franchisebedrijf.
Niets meer te doen? Geen begeleiding? Geen vragen beantwoorden? Geen cursussen meer volgen? En we hebben in de gemaakte berekening niet eens rekening met de kosten gehouden...
Nogmaals, dit is omdat we nu van een statische situatie uitgaan. Doen we wel wat, dan loopt het inkomen weer op. Hoe je bij die kosten komt, weet ik niet, want die hoef je in principe niet te maken.
Dit gaat in een MLM al niet op. Wat als de markt verzadigd is?
Stel dat iedereen logistiek planner word. Of IT'er. Kijk eens op het CWI, dan zie je pas hoe de droombaan van de 80'er jaren nu voor velen een complete nachtmerrie is geworden.
Ze kan ook gewoon thuiswerk doen natuurlijk. Kinderen gaan ook naar school, in die uren kun je ook buitenshuis wat doen.
Stickertjes plakken op tubes tandpasta bedoel je, voor 20 Euro per pallet?! Ik dacht dat je serieuze reacties gaf!

Quote:

Dan moet hij dus naast zijn baan ook nog flink wat klanten gaan werven, want op niveau 1 heb je zoals al eens berekend flink wat klanten nodig voor een leuk extraatje. Waar haalt hij die tijd vandaan? 12 uur of meer per dag werken?
Ik heb meerdere mensen in mijn team die in deze situatie zitten. Door hun werkverleden hebben ze echter goede contacten onder zakelijke klanten. Hoeveel tijd steek jij erin als je een etentje aanbeveelt?! Niet veel. Zo gaat dat bij ons ook. Besluit je contact vervolgens dat je wel eens mag laten zien wat je hem besparen kunt, dan gaat daar inderdaad wel wat tijd inzitten. Maar zoveel is dat ook weer niet. Als jij in deze business veel tijd in het werven van klanten steekt, doe je iets niet goed. Maar aangezien je het geen vak vind, hoef ik je dat dus niet te leren.
MLM werkt alleen als je kunt verkopen. Als je dat talent hebt kun je ook verkoper worden in een ander bedrijf natuurlijk. Aangezien er niet zo heel veel mensen zijn die echt kunnen verkopen zal het gewoon voor velen niet zijn weggelegd. Daarnaast zit je nog met een systeem dat inherent op "failure" is gebouwd, verzadiging dus. Dus het werkt, als je er vroeg bij bent, en je kunt verkopen, voor een enkeling. Nou niet echt het geweldige bewezen effectieve programma waarmee geadverteerd wordt...
Onzin. Heb jij iemand wel eens gewezen op een witte pomp?! Als je dat kunt, kun je dit ook. Of als jij tegen iemand zegt dat ze beter bij Tele2 kunnen bellen. Enige verschil is dat je bij ons een formuliertje invult en opstuurt.
En wat betreft die verzadiging: Toen computers op de markt kwamen, dacht ook iedereen dat dat niet iets was voor het doorsneegezin. Vervolgens dacht iedereen dat er ook daar een punt van verzadiging komt. Waarom mensen die eigenlijk alleen emailen elke twee jaar een nieuwe PC kopen is me een raadsel, maar het is wel een gegeven.
Zo werkt het op telefonie gebied ook.
En ook al komt er een punt van verzadiging: Zou jij tien jaar geleden een winkelier afgeraden hebben mobieltjes te verkopen omdat er een punt van verzadiging zou komen. En kom me dan niet aan met dat dat geen investering vergt, want de licenties om mobiele contracten te verkopen zijn niet mis.
Dit ligt aan je definitie van failliet. Voor jou betekent het dat je schulden zo groot zijn dat je ze niet meer kunt betalen ("zakelijk" faillissement). Gezien de aard van MLM zou ik die definitie niet hanteren.
Euphony draait al na drie jaar winst in Nederland. Dat kun je van de meeste telecomaanbieders niet zeggen: Die moeten hun centjes via emmissies binnen halen. En tja, ik weet dat je dat met veel mooie woorden goed gepraat hebt, maar kijk dan eens naar dit verhaal:
Ik koop een tv voor 1000 piek. Dat ding werkt alleen als je er een afstandbediening bij hebt. Helaas gaat de afstandbediening na een jaar stuk. Gevolg: mijn toestel is maximaal nog 100 Euro waard, want ik kan er alleen nog videos mee bekijken. En het bedrijf vind dat ook jammer maar helaas, ze maken de AB niet meer. Om je toch te helpen, zijn ze bereid je een nieuwe tv van 200 Euro te geven in ruil voor de oude.
Met mijn boerenverstand ben ik op dat moment toch echt voor 800 Euro belazerd, maar gelukkig heb jij met je studie kunnen concluderen dat je 100 Euro beter af bent.
Ik ben het ook eens met het bericht van Econometrist. Het duurt lang voordat je quitte hebt gedraaid, en dan nog is het niet meer dan een extraatje waarmee je een keer extra uit eten kan. En waar blijft het geld van de verkopers die niet slagen en dus stoppen? En hoe zit het met de marktverzadiging in je directe omgeving?
20 klantjes en je draait al op winst (300 Euro aanmeld plus belcommissie). Als je denkt dat dat lang duurt moet je er niet aan beginnen. Tja, en die verzadiging, dat vertel ik je niet nog een keer.
Ook ik begrijp overigens niet waarom steeds de vergelijking met rente op een bankrekening vandaan komt. Voor rente hoef je niets te doen, voor klantenwerving wel. Het is dus niet meer dan normaal dat je daar meer aan overhoudt.
Wat heb je er voor gedaan om 7500 Euro bij elkaar te krijgen?! En wat moet je er voor doen om 10 klanten te vinden?! Als je die 10 klanten eenmaal hebt hoef je er niks meer voor te doen. Ik kan je verzekeren dat het voor verreweg de meesten makkelijker is om 10 klanten te vinden dan om 7500 Euro te sparen.

[/quote]Overigens zit ik nog met smart te wachten op de cijfers waar ik om vroeg, het rijtje dan nog maar eens:

- Groeicijfers op maandbasis over de afgelopen 2 jaar Benelux/Nederland
- Omzetontwikkeling Benelux/Nederland
- Uitgekeerde bonussen Benelux/Nederland
- Verloop aantal verkopers Benelux/Nederland
- Verloop commissiepercentages (alle niveau's graag, en per type aansluiting en klant)
- Regioverdeling verkopers Benelux/Nederland
- Verloop aantal klanten afgelopen 2 jaar Benelux/Nederland
- Verdeling uitgekeerde bonussen over totaal verkopers
- Alle bonussen die je kunt krijgen
- Minimumeisen voordat je uberhaupt bonussen krijgt uitgekeerd [/quote]
Je blijft maar lekker met smart wachten. Ik heb je al tich keer uitgelegd dat jij daar conclusies uit probeert te trekken die niet te trekken zijn.
Ach, ik zal ff lief zijn. Omzet eerste 5 jaar 300 miljoen, vorig jaar 152 miljoen.

Bruintje Beer heeft het overigens over een ander bedrijf als Euphony, dus het heeft geen zin het compensatieplan van Euphony over haar verhaal de gooien.[/quote]

Gesloten