Pagina 3 van 5

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 18:01
door Gast
Hans Anders praat je tenminste niet met alle geweld al die dure extra's aan. Zodra een opticien dat bij mij probeert, is het voor mij duidelijk, dat die er alleen maar zit om me zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen, en haak ik af.

Overigens; ze willen net als bij andere budget-opticiens best wel iets verkopen, hoor. Maar als je laat blijken die extra's niet te willen: even goede vrienden.

Bij specsavers kijken ze je dan met een lang gezicht aan.

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 18:02
door spyker65
Standaard word een bril opgeleverd met enkelvoudige glazen, en aangezien vele mensen bijv. cilinderglazen o.i.d. nodig hebben vallen deze personen niet onder deze aanbieding.
Je bent dan genoodzaakt duurdere glazen te kopen!

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 18:12
door L9mcade
hans anders springt heel slecht om met de garansie heb ieder jaar bril nodig nu is hij stuk en wat zeg hans anders bekijk het maar is niet ons probleem gewoon belachelijk daar sta je dan dat noemt men surves :evil:

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 18:13
door Gast
Dat is zo, OF je gaat naar een opticien, die in zijn totaliteit goedkoper zal zijn dan Hans Anders. Veelal komen de prijzen van een complete bril van Hans Anders en ketens als Pearle bij dit soort glazen bijzonder dicht bij elkaar in de buurt.

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 18:15
door Gast
hans anders springt heel slecht om met de garansie heb ieder jaar bril nodig nu is hij stuk en wat zeg hans anders bekijk het maar is niet ons probleem gewoon belachelijk daar sta je dan dat noemt men surves
Niet alleen een nieuwe bril ieder jaar, maar ook een cursus Nederlands, zo te lezen.

Het is niet waar wat je zegt: binnen een jaar zal een reparatie ook bij Hans Anders kosteloos zijn. Heb ik vaak genoeg gehad.

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 18:55
door mootjuhhh
hoe kom je erbij dat lenzen goedkoper zijn dan een bril? heb al jaren lenzen maar je moet toch iedere keer nieuwe kopen? dus die kosten per keer 35.00 euro. dus 70 euro per jaar. 2 jaar verder en je bril heb je er al mee verdient. dus niks goedkoop.!!!!!!!

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 19:40
door Dineke
Brief van de firma hans anders.
zonnebril op sterkte voor mij speciaal omdat ik btp plan heb voor 35 euro.Dit geldt niet voor mij omdat ik een 3faseglas heb.
Maar dat kunnen ze toch zien in het btp plan dat ik die glazen heb.
De winkel zei ook dat ik 110.00 euro kwijt was.Mailtje verstuurd naar het hoofd kantoor,deze gaf toe dat de brief niet zo goed was opgesteld.Ze had als nog een goede actie voor mij. 70.00 en geen 110.00.
Ik heb er al geen zin meer in,je gaat dus al voor niets naar de winkel en denkt een koopje.Ben je alsnog 70.00euro kwijt.
Helaas een grove fout en ben hier pisnijdig over :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 20:00
door Gast
Hallo ik wil ook even reageren. Hans anders is wel de goedkoopste denk ik want dat scheelt wel een paar honderd euro in glazen. Ik kan geen lenzen omdat ik prisma heb. Nu hebben ze daar niet echt kaas van gegeten bij HH want het was 5 keer fout gegaan. 2x bij het slijpen en 3 maal bij het inzetten. Ik heb toen mijn geld terug gevraagd en gekregen. Ik ga voor specialiteit en ervaring. Wij hebben ook veel service bij een duurdere opticieën gekregen. Ik kon niet aan een nieuwe sterkte wennen en toen zijn er gratis nieuwe glazen ingegaan. Mijn man kreeg een ongelukje met de bril en was doormidden en ook hij kreeg een gratis montuur.
Groetjes A.M.

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 20:02
door sjaantje
Gewoon wachten met de aanschaf van een nieuwe bril totdat de maandactie: "Een complete bril voor €45,-" verschijnt. En die komt met regelmaat terug.

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 20:17
door sally6
EVEN VOOR ALLE DUIDELIJKHEID......ALS MEN PRIJZEN GAAT VERGELIJKEN ,MOET IK WEL VERMELDEN DAT HANS ANDERS/PEARL EN HET HUIS ,EEN EN DE ZELFDE WINKELS ZIJN ...ALLEEN ONDER EEN ANDERE NAAM.

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 20:51
door ansgina
De glazen vallen spontaan uit de bril en met het monteur is niks mis mee zegt Hans Anders.
2 keer per jaar ben ik € 52.50 kwijt.
Of ik moet een ander montuur nemen en dan kost mij dat €145. :(

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 20:58
door brillemeisje
Als het alleen om een leesbril gaat met een doorsnee sterkte zijn de brilletjes van de Hema een goed alternatief, voor €8 ben je klaar. Wat Hans Anders en al die andere goedkope zaken betreft, prima voor een doorsnee bril. Ben je echter aangewezen op iets meer dan doorsnee glazen dan is mijn ervaring dat een 'normale" opticiën hoewel duurder, meer kwaliteit en service levert. Een montuur kan iedereen wel verkopen maar goed advies m.b.t. wensen en mogelijkheden in het glaswerk is heel wat anders. Met slechte ogen val je ook altijd buiten de boot voor een 2de bril op sterkte ("vraag naar de voorwaarden").
Wat me stoort is bij Specsavers is, dat er meteen betaald moet voor een bril terwijl de wet over een aanbetaling van 50% spreekt, maarja het staat natuurlijk iedereen vrij iets te kopen waat men wil.
Wat me echt ergert dat de zorgverzekeraars zo'n lage vergoeding geven voor iets waar je niet zonder kunt, alsof een bril luxe is.

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 21:23
door Gast
Sally6: op de eerste plaats is het hier niet de bedoeleing alleen in hoofdletters te typen, het komt onbeschoft over, en ten tweede zijn Hans Anders/Het Huys/Pearle absoluut niet van dezelfde organisatie.

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 21:26
door Gast
Mijn man kreeg een ongelukje met de bril en was doormidden en ook hij kreeg een gratis montuur.
Als uw man doormidden was, waarom kreeg hij dan een gratis montuur? Daar heeft hij dan toch niets meer aan?

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 22:21
door dootje
nou weet je hoe dat komt je wordt gewoon bedonderd want als je een brilletje gaat kopen en je hebt heel weinig sterkte nodig dan kunnen ze de glazen en de bril leveren voor die 35 euro, maar zodra je meer dan een half afwijking hebt moeten de glazen beter geslepen en worden ze dikker dus laat je ze maar anders slijpen want anders heb je van die jampot randen aan de zijkant zitten. dus je kunt beter naar een andere brillen winkel gaan waar je gelijk weet wat je aan bril en glazen etc kwijt bent dan naar de klanten bedonderaar hans anders.

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 31 mei 2005 22:46
door nou zeg
nou, ik weet niet waar jullie het allemaal over hebben. Laat je eerst eens voorlichten.
Was na een jaar aan mijn tweede bril toe, en had de eerste keer een overeenkomst afgesloten. Okee, het montuur is 35 euro, en dan de glazen nog. Totaal voor mij 120 euro.
Voor 3.75 in de maand krijg je automatisch na een jaar een uitnodiging om een nieuwe bril uit te komen zoeken. (totaal betaald: 90 euro)
Hadden ze een aktie. Zonnebril voor 35 euro.
Kreeg ik ondertussen een aanbieding van een korting, dus ik kon ook een ophalen voor 35 euro. Zag in de winkel die aanbieding, en dacht ik word bedonderd. Niet dus. Die zonnebril is conform mijn overeenkomst ontspiegeld en krasvrij. En die aanbieding niet. Kortom, ik ben heel tevreden met Hans A.

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 01 jun 2005 09:36
door ien
Hoezo dure bril
Ik heb gisteren een bril gekocht bij Hans Anders met variocale glazen,
krasvast,ontspiegeld en extra dunne glazen voor 135 euro.
Alle andere brillen zaken waren minstens een of twee keer zo duur.

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 01 jun 2005 10:37
door reken ik nou verkeerd?
Voor 3.75 in de maand krijg je automatisch na een jaar een uitnodiging om een nieuwe bril uit te komen zoeken. (totaal betaald: 90 euro)
Bij mij is 12 keer 3.75 nog altijd 45 euro.

Die kun je in de knip houden door zelf na een jaar contact op te nemen met Hans Anders. Kwestie van even noteren op het laatste blad van je jaarkalender, zodat je het daarna op de nieuwe kalender op de juiste datum neer kunt schrijven.

Volgens mij vertel je hier niet alle voorwaarden, het klopt absoluut niet wat je hier schrijft.

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 01 jun 2005 13:51
door Doberman
In de brillenbusiness wordt veel verdiend, ook bij Hans Anders.
Voor een dubbeltje komt u nooit op de eerste rij terecht, ook niet bij Hans Anders. Voor de prijs van een Lada zult u nooit een Mercedes kunnen rijden. Alle waar naar zijn geld. Dat snapt iedereen. Vroeger dronk ik Douwe Egberts koffie, ben toen ovegestapt op Markus koffie van de Aldi, ik vond die ook prima!! Maar sinds 2 maanden drink ik toch weer Douwe's koffie. Heeft toch dat beetje meer vind ik en dat is me dat extra geld wel waard. Dus als u tevreden bent met Hans Anders dan scheelt u dat heel wat knaken. Wilt u wat meer/beters gaat u naar een andere opticien. Om een voorbeeld te geven; heb jarenlang een wat duurdere bril gehad(Marco Polo) Zat eigenlijk altijd lekker, moest natuurlijk wel eens bijgesteld worden. Heb nu 1 jaar geleden de glazen over laten zetten in een HA montuurtje; SO dat ding kan echt nergens tegen! Zit altijd scheef, nooit lekker. Heb er, in vergelijking met het MP montuur alleen maar last van. Maar je hoort mij niet klagen want voor 39,00 hoef je ook niet meer te verwachten. Mijn opa heeft ook een HA bril en die heeft er veel plezier van, omdat hij erg voorzichtig met zijn bril kan omgaan en geen kleine kinderen meer heeft.
Ik wil ook een Top-opticien met een werelberoemd Merkmontuur en da Allerbeste glazen met de Modernste bewerkingen voor een Dumpprijs, alleen heb ik die nog niet gevonden.

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Geplaatst: 01 jun 2005 14:13
door pijkie
inderdaad Hans is goedkoop, maar...............

het kost niks, dan heb je ook niks

na 1 jaar kon ik mijn bril van hans in de container gooien.
De bril van pearl draag ik al 3 jaar en is nu helaas hopeloos ouderwets.
toch veel plezier aangehad voor die 300 eruo!!!!!!!!!!!!