LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
MadWilliam

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door MadWilliam »

ciske schreef:
MadWilliam schreef:






Dat gaat mij ook te ver, eerlijk gezegd hou ik ook niet van dat soort honden, nu een kat, wat ik ook overbodig vind, straks een kind.

Ben er ook niet gek op, was eens maar nooit meer. Mijn kleine boef is een Shi-Tzu/Chi Huahua waar iedereen gek op is en hij is gek op iedereen, met name kinderen. En ik woon in een kinderrijke buurt dus zo'n monster wil ik hier niet nog eens. Voor het wandelen was een muilkorf nodig maar zelfs met dat ding had de hond het schuim regelmatig op z'n bek staan en moest ik aan de ketting hangen.

Hoorde later dat de eigenaar de hond speciaal afgericht had op katten omdat hij niet gediend was van kattenbezoek en dat zijn vriendin een allergie had.
Tijdens de logeerpartij bij mij is er gelukkig niets voorgevallen wat betreft het kapotbijten van een kat.
Die hond had zelfs geen moeite met straatklinkers in z'n bek!

Ja indruk maken met zo'n beest kan men wel. En dreigen want niemand is gecharmeerd om kennis te maken met zijn bekkie. Misschien wel makkelijk zo'n grote hond maar dat gaat mij dus ook te ver. Bovendien (vr)eet zo'n hond enorm en niet alleen katten.
Dus....ook geen oplossing.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Feit blijft dat katten eigenaars eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen en de dieren bij hun houden. Ook omdat andere mensen vaak mooie planten in de tuin hebben en mensen met honden gewoon ook moeten genieten van het feit dat de tuin voor hun hond is.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door trudy81 »

Feit blijft dat katten eigenaars eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen en de dieren bij hun houden
Hai,

op zich ben ik het hier wel mee eens, ik heb zelf een kat, waar ik helemaal verliefd op ben, maar mijn kat komt de tuin niet uit. De buren hebben dus geen last van hem en vinden hem geloof ik wel schattig (zolang hij dus in zijn eigen tuin blijft).
Probleem is alleen dat in NL katten recht hebben op vrije uitloop, dus een katten eigenaar dwingen de kat in de tuin te houden wordt heel moeilijk.

groetjes

Trudy

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

trudy81 schreef:

Probleem is alleen dat in NL katten recht hebben op vrije uitloop, dus een katten eigenaar dwingen de kat in de tuin te houden wordt heel moeilijk.

Van dat recht maken de eigenaars giga misbruik , ik vind het top hoe jij met je kat omgaat, maar mensen die de kattenoverlast veroorzaken mogen ze van mij aanpakken . ( al zal dat niet gebeuren)

meestal moet er weer een kattenhater rondlopen voordat ze ineens beseffe dat ze zelf iets moeten doen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door snepke »

Van mijn kat heeft niemand last,komt de tuin niet uit.
Kan ze ook niet,ze is kreupel en doodsbang van mensen.
Heb haar 2 jaar terug in het asiel gehaald.
Heeft een half jaar geduurd voor ze van de zolder afkwam en zich door ons liet aaien.
Ze blijft heel dicht bij mij,als ik weg ben,zit ze weer op zolder.
Komt er iemand op visite ,laat ze zich niet zien.
Van deze kat heeft niemand last van.

Maar ik heb last van de haan van de mensen die 2 huizen verderop wonen.(ik niet alleen)
Ze hebben in hun achtertuintje een kippenren.Leuke sierkippetjes,sinds 14 dagen hebben ze een haan erbij.
Goeiedag zeg wat maakt zo'n klein beest een pokke herrie.
s'Morgens om half 5 begint dat beest, nou ze mogen er van mij een soepkip van maken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef: s'Morgens om half 5 begint dat beest, nou ze mogen er van mij een soepkip van maken.
:lol: :lol:
kan het me voorstellen , dat is echt vroeg:-)

volgens mij , maar weet het niet helemaal zeker, mag je niet eens een haan in een woonwijk hebben.

top hoe je die kat toch weer een leuk leventje biedt snepke.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik woon in een dorp en hier stikt het van de buitenkatten. Heb nog nooit iemand erover horen klagen.
Zelf heb ik heel zelden vreemde katten in de tuin, wellicht omdat ik er zelf 2 heb.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door snepke »

Dat algemeen bekend,als je zelf kat(ten) hebt ,komen er geen vreemde katten bij je in de tuin.
Jouw katten bakenen hun terrein af,dat ruiken vreemde katten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

:D in Scherpenzeel is er een actie gehouden om kattenbelasting in te voeren, werd tijd :lol:

nou de rest van het land nog.

jaraav
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2011 12:54

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door jaraav »

Waarom niet gewoon een huisdierenkeuring?
b.v als u in een huizenblok woont 1 huisdier per woning.
of de woning geschikt is voor huisdieren b.v een hond houden alleen als je vrijstaand woont dan heeft dat dier ook gelijk zijn nodige ruimte.
Een buurt uitlaatplaats voor katten en 1 voor honden (afgezet uiteraard) met een betaal systeem kan de hondebelasting afgeschaft worden.(katten kunnen heel goed aan een lijntje)
En of u zelf wel een dier aankunt(is ook een groot probleem).
Gewoon stengere eisen aan het houden van huisdieren dat zou heel wat ergenissen oplossen.
Enz, enz, enz,enz

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door seconds-out »

snepke schreef:Dat algemeen bekend,als je zelf kat(ten) hebt ,komen er geen vreemde katten bij je in de tuin.
Jouw katten bakenen hun terrein af,dat ruiken vreemde katten.
Vaak wel..alhoewel ik de kat van de buren regelmatig s nachts hoort krijsen...het arme beest wordt op eigen terrein belaagd door een grote dominante kater...

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door sephora30 »

Er komen wel eens vreemde katten in mn tuin hoor, loopt er zelfs wel eens 1 naar binnen, ik vind het alleen geen probleem, heb er geen last van :D

Ik vraag me ook af wat kattenbelasting zou veranderen. Denk je dat mensen ineens hun katten binnen gaan houden omdat ze belasting moeten betalen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vraag me ook af wat kattenbelasting zou veranderen. Denk je dat mensen ineens hun katten binnen gaan houden omdat ze belasting moeten betalen
nee als er kattenbelasting komt, ( wat ik dus echt hoop) dan zijn ze bij de dierenbescherming al bang dat er veel katten worden gedumpt , dat ik wel eens denk, hoeveel houdt iemand eigenlijk van zijn/haar dier als je die daarvoor zou dumpen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door snepke »

ciske schreef:
Ik vraag me ook af wat kattenbelasting zou veranderen. Denk je dat mensen ineens hun katten binnen gaan houden omdat ze belasting moeten betalen
nee als er kattenbelasting komt, ( wat ik dus echt hoop) dan zijn ze bij de dierenbescherming al bang dat er veel katten worden gedumpt , dat ik wel eens denk, hoeveel houdt iemand eigenlijk van zijn/haar dier als je die daarvoor zou dumpen.
Maar het is wel zo,als die belasting er komt(ik ga er mijn kat echt niet voor dumpen,ik betaal wel)dat mensen niet zomaar een schattig jong poesje nemen(dat als het volwassen is,op straat wordt geschopt,het is niet schattig meer)

Dan denken ze wel na,voordat ze een kat nemen.
De kat heeft er ook niet om gevraagd om buiten geschopt te worden

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Het schijnt dat roofdiermest (van leeuwen/tijgers etc.) vreemde katten ook op afstand houd.
Krijg je een beetje een Calimero idee 'zij zijn groot en ik is klein - dus ik blijf er een eind vandaan'

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:


Dan denken ze wel na,voordat ze een kat nemen.
De kat heeft er ook niet om gevraagd om buiten geschopt te worden
precies snepke , dan denken ze hopelijk eens na voordat ze aan een dier beginnen.
Het schijnt dat roofdiermest (van leeuwen/tijgers etc.) vreemde katten ook op afstand houd.
Krijg je een beetje een Calimero idee 'zij zijn groot en ik is klein - dus ik blijf er een eind vandaan'
alsnog ga ik geen toestanden aankopen vanwege overlast van een andermans dier, hoef niet zo nodig een "calimero gevoel" te hebben :mrgreen:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ciske schreef:
Ik vraag me ook af wat kattenbelasting zou veranderen. Denk je dat mensen ineens hun katten binnen gaan houden omdat ze belasting moeten betalen
nee als er kattenbelasting komt, ( wat ik dus echt hoop) dan zijn ze bij de dierenbescherming al bang dat er veel katten worden gedumpt , dat ik wel eens denk, hoeveel houdt iemand eigenlijk van zijn/haar dier als je die daarvoor zou dumpen.
Klopt, veel mensen zullen massaal de dieren permanent naar buiten gooien.
Dat zijn dezelfde 'katteneigenaars' die nu om 07.00 uur naar hun werk gaan en de kat naar buiten doen en om 21.30 uur thuiskomen en hem weer voor de nacht naar binnenhalen.
En dat laatste alleen met geluk, veel zetten hem na het eten weer buiten.
Ik heb een kat, ben gek op katten, maar mijn kat komt niet buiten.
Mijn tuintje zit soms vol met katten, en sinds er vorig weekeinde een kat 2 vogels van miojn voederplank afvrat, ben ik, zéér tegen mijn gevoel in, met water gaan gooien.
Ik kijk graag naar vogeltjes, mijn kat kijkt graag naar vogeltjes, dan moeten niet andere katten die vogeltjes gaan opvreten.
Diezelfde katten die in mijn tuin poepen, liepen in de winter graatje mager rond met gevoelstemperaturen van -17.
Doodzielig!
Mensen snappen geloof ik niet wat de term HUISdier inhoudt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een huisdier is een dier dat in of om het huis woont en leeft en door de mens wordt gevoed en verzorgd. Vroeger werden huisdieren voornamelijk gehouden om hun nut, bijvoorbeeld als waakhond, of een kat tegen de muizen. Tegenwoordig worden dieren vaak uitsluitend als gezelschapsdier gehouden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef: Tegenwoordig worden dieren vaak uitsluitend als gezelschapsdier gehouden.

waarom hebben de meesten dan niet eens de kat in huis? bij mij in de wijk is echt iemand die nooit de katten binnen heeft , ondanks regen, sneeuw of warmte , die dieren moeten maar onder een auto schuilen , dan heb ik zoiets is dat dierenliefde?? bij mij is dat toch wel iets anders.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door seconds-out »

VioletPrue schreef: Diezelfde katten die in mijn tuin poepen, liepen in de winter graatje mager rond met gevoelstemperaturen van -17.
Doodzielig!
Mensen snappen geloof ik niet wat de term HUISdier inhoudt.
In mijn buurt loopt ook een kat rond, niemand weet van wie die is.
Gelukkig eten de buren rijst en houden ze van duiven> de restjes rijst worden na afloop op het dak van de schuur gegooid, dat weet de kat inmiddels ook en dat is ook zijn redding volgens mij, want het beest ziet er nogal verwaarloosd uit.

Gesloten