Uwhuisveilig schrijft een hoop, maar roept bij mij alleen maar veel vragen op.
"NCP erkende hardware". Welke hardware? "Gerenommeerd" zegt mij niet zo veel. Welk merk en type, dan kan ik zelf wel achterhalen of het "gerenommeerd" is.
Alleen de losse hardware? Of is het opgeleverde systeem bij elke individuele klant erkend/gecertificeerd? Losse hardware, voorzien van welke erkenning dan ook, zegt niets over de werking van het gehele systeem. Een kok kan wel zeggen: "Ik werk met uitsluitend goedgekeurde ingredienten". Dat mag je toch hopen ja, maar wat zegt dat over het eindresultaat?
"Onze gekwalificeerde mensen in de meldkamer reageren direct en adequaat wanneer uw alarmsysteem aangeeft dat er een calamiteit plaatsvindt." Om welke kwalificaties gaat het? Ik heb liever dat er gewoon duidelijk staat wat ze dan precies doen. Of dat adequaat is, kan ik dan zelf bepalen.
"Een alarmsysteem met doorschakeling naar een meldkamer heeft vele voordelen ten opzichte van een alarmsysteem met een “virtuele” meldkamer". Wat zijn de verschillen dan? Dan kan ik zelf bepalen of dat voordelen zijn. Uwhuisveilig verwijst naar de politie: "
Informatie inwinnen is belangrijk, ook de politie heeft informatieve sites om u te informeren over de inbraakcijfers in Nederland en geven tips voor het voorkomen van een inbraak bij u thuis. kijk hiervoor op: http://www.politie.nl/misdaad-in-kaart". Informatie inwinnen is inderdaad belangrijk, dan kom je er namelijk achter de politie inderdaad tips geeft voor het voorkomen van inbraak. Dan gaat het om goed hang- en sluitwerk, verlichting etc. Een aansluiting op een alarmcentrale wordt niet genoemd. Is niet nodig voor het verkrijgen van het Politiekeurmerk Veilig wonen. Zeer opmerkelijk dat UHV zelf verwijst naar iets waar zo'n beetje alles wordt aanbevolen, behalve een aansluiting op een alarmcentrale. Vooruit, UHV strooit met termen als gecertificeerd, gekwalificeerd, erkenning etc. Ik doe er ook een:
http://www.politiekeurmerk.nl/keurmerk/ ... nieuwbouw/ (Deze is strenger dan bestaande bouw).