Pagina 24 van 33
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 16 mei 2014 23:13
door thecure
Uw Huis Veilig schreef:
Bij het concept Uw Huis Veilig is dit ongeveer hetzelfde.
Men kan uiteraard een alarmsysteem “ los” aanschaffen voor ruim 1000 euro en jaarlijks daarbij nog eens de kosten voor een meldkamer betalen, of men neemt een abonnement bij UwHuisVeilig en krijgt het gecertificeerde alarmsysteem gratis.
3e mogelijkheid, men koopt een systeem dat zelf doormeld naar een mobiel, zonder extra kosten.
Veel centrales kunnen tegenwoordig bestuurd worden met een app, en de alphavision ML kan zelfs emailen. veel mensen hebben tegenwoordig email op hun mobiel, dus klaar ben je zonder maandelijkse kosten.
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 17 mei 2014 08:54
door puma73
Ik heb het bericht van UHV wederom gemeld, die lui maken weer reclame voor die toko. Moet eens een keertje afgelopen zijn. Ze proberen mensen met onjuiste voorstelling van zaken in inspelen op persoonlijke omstandigheden mensen een duur abonnement aan te smeren onder het mom van een gratis alarm systeem.
Mensen trap niet in de mooie verkooppraatjes van die z.g. specialisten. Je krijgt het systeem misschien gratis maar je betaald je blauw voor schijnveiligheid via die alarmcentrale.
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 18 mei 2014 02:14
door BBQMan
Uwhuisveilig schrijft een hoop, maar roept bij mij alleen maar veel vragen op.
"NCP erkende hardware". Welke hardware? "Gerenommeerd" zegt mij niet zo veel. Welk merk en type, dan kan ik zelf wel achterhalen of het "gerenommeerd" is.
Alleen de losse hardware? Of is het opgeleverde systeem bij elke individuele klant erkend/gecertificeerd? Losse hardware, voorzien van welke erkenning dan ook, zegt niets over de werking van het gehele systeem. Een kok kan wel zeggen: "Ik werk met uitsluitend goedgekeurde ingredienten". Dat mag je toch hopen ja, maar wat zegt dat over het eindresultaat?
"Onze gekwalificeerde mensen in de meldkamer reageren direct en adequaat wanneer uw alarmsysteem aangeeft dat er een calamiteit plaatsvindt." Om welke kwalificaties gaat het? Ik heb liever dat er gewoon duidelijk staat wat ze dan precies doen. Of dat adequaat is, kan ik dan zelf bepalen.
"Een alarmsysteem met doorschakeling naar een meldkamer heeft vele voordelen ten opzichte van een alarmsysteem met een “virtuele” meldkamer". Wat zijn de verschillen dan? Dan kan ik zelf bepalen of dat voordelen zijn. Uwhuisveilig verwijst naar de politie: "
Informatie inwinnen is belangrijk, ook de politie heeft informatieve sites om u te informeren over de inbraakcijfers in Nederland en geven tips voor het voorkomen van een inbraak bij u thuis. kijk hiervoor op: http://www.politie.nl/misdaad-in-kaart". Informatie inwinnen is inderdaad belangrijk, dan kom je er namelijk achter de politie inderdaad tips geeft voor het voorkomen van inbraak. Dan gaat het om goed hang- en sluitwerk, verlichting etc. Een aansluiting op een alarmcentrale wordt niet genoemd. Is niet nodig voor het verkrijgen van het Politiekeurmerk Veilig wonen. Zeer opmerkelijk dat UHV zelf verwijst naar iets waar zo'n beetje alles wordt aanbevolen, behalve een aansluiting op een alarmcentrale. Vooruit, UHV strooit met termen als gecertificeerd, gekwalificeerd, erkenning etc. Ik doe er ook een:
http://www.politiekeurmerk.nl/keurmerk/ ... nieuwbouw/ (Deze is strenger dan bestaande bouw).
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 18 mei 2014 10:25
door thecure
Een meldkamer doet niet anders dan sleutelhouders bellen, pas bij een geverifieerd alarm mogen ze direct de politie bellen. verificatie kan b.v. plaatsvinden doordat meerdere zones in alarm komen.
Als je een simpele huisinstallatie hebt met maar een beperkt aantal zones, dan gebeurt dat niet altijd bij een inbraak.
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 22 mei 2014 21:38
door BBQMan
Als dat het enige is dat ze doen, dan is dat abonnement van E30,00/maand volstrekt zinloos. Als de sleutelhouder de boel moet gaan verifieren, dan kan hij beter zelf de hulpdiensten bellen, als dat nodig is. Het zou raar zijn om de meldkamer terug te bellen, je verhaal te doen en dat zij vervolgens de hulpdiensten bellen met jouw verhaal. Je betaalt E30,00 per maand. Maar zelfs gratis heeft zo'n abonnement dus niets, maar dan ook helemaal niets te bieden (vergeleken met een systeem dat zelf de sleutelhouders belt). Je zou zelfs kunnen stellen dat hij een extra, foutgevoelige stap toevoegt. Namelijk de bereikbaarheid en het functioneren van de meldkamer. Voor E30,00/maand maken ze dus je probleem groter.
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 23 mei 2014 09:51
door P@try
Gisteren ook een meneer van uwhuisveilig aan de deur gehad.
Op het eerste gezicht een aardige jongen met een ingestudeerd verhaal en vooraf ingestuurde vragen om op je gevoel in te spelen. Snap ik best, is tenslotte een verkoper.
Het hele verhaal begon elke zin met "HE" en in zijn handen wrijven als een volleert autoverkoper. "He luister, bla bla bla". "He goed dus bla bla bla".
Toen kwam het moment dat deze jongen de 2 paketten ging uitleggen.
Pakket A met glasgerinkel detector, bewegings melders, centrale, bedieningspaneel, afstandbediening, 1 ?!? rookmelder en sirene.
Pakket B zonder afstandsbediening, deurmagneten ipv bewegingsmelder.
Bij pakket B is het ook zo dat bij een inbraakmelding naar je wordt gebeld, neemt er niemand op dan bellen ze een tweede persoon. In ons geval zou dat iemand zijn een dorp verder op. (waarom niet de buren???? Deze mensen zijn de 80 al enige tijd gepasseerd en na 5 uur smiddags is alles op slot en word nergens meer op gereageerd)
Dit betekent dan dat na een inbraak iemand een dorp verder op wordt gebeld, die moet komen kijken, bevestigen dat er ingebroken is en dat aan de centrale doorgeven en dan komt er pas politie. Of er moeteen dubbele verificatie zijn bijv glasgerinkel en deurmagneet en dan komt de beveiliger direct en die belt dan de politie.
Ook apart is dat je maar 1 rookmelder krijgt. Dus de hele woonkamer staat al in de brand voordat de melder die in de gang geplaats is afgaat. Of er is brand op zolder, voordat dan de rook beneden is, is je huis al afgebrand. Heeel veilig.
De centrale wordt uitgerust met een sim kaart. Wat dan betekent dat rond oud en nieuw, wanneer veel inbraken zijn volgens deze jongen, je geluk hebt als een melding kan worden verzonden naar de meldkamer. Toen ik daar naar vroeg kwam er niet veel meer dan een schaapachtig lachje. Meeste 'echte' beveiliging systemen moeten een vaste lijn hebben. is zelfs verplicht soms ivm verzekering.
Toen de jongen dacht dat we helemaal om waren van zijn verhaal vroeg hij wat dit ons waard was (de hardware) dus ik gaf als antwoord max. 500 euro. Is simpele hardware wat in China gemaakt wordt dus kan niet veel kosten. Nee volgens hem 1750 euro !!!! Maar dat krijg je gratis, omdat zij dit zien als reclame.
Dan reist bij mij de vraag waar dan zijn salaris van betaald wordt als alles gratis is....
Zijn volgende vraag was wat zou je hiervoor over hebben per maand dat er 24/7 iemand klaarstaat in de meldkamer. Dus ik dacht dit is gewoon een vraag om je te laten beseffen dat het veel geld kost maar dat je dit gratis krijgt.
Maar dat bleek niet het geval. Ik gaf als antwoord 5 tot max 10 euro. Gezien de service niet meer is dan ons bellen of de 2e person/sleutelhouder van ons huis. Politie en brandweer worden al via belasting betaald dus is het alleen die paar mensen in de meldkamer. Verdeeld over duizenden beveilingssystemen over heel Nederland kan dat per huishouden/bedrijf nooit veel zijn.
Klap ! meneer doet zijn map dicht stop dit in zijn tas en zegt geirriteerd dat het dan geen zin heeft om verder te praten. WTF !!! Je bent een verkoper knul. Nu hoor je mij vriendelijk ervan te overtuigen dat het blijkbaar wel veel geld kost en waarom enz enz. En als ik dan nog nee zeg gewoon vriendelijk een kaartje achter te laten en zeggen dat ik altijd kan bellen als ik mij bedenkt. Maar nee, deze jongen stapt op en zeg nog bij de deur "Als in de toekomst die 1 euro per dag er wel vanaf kan dat ik maar moet bellen" NOU WAT DENK JE ZELF onbeschofte hork !
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 23 mei 2014 10:24
door Leo The Emperor
.
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 23 mei 2014 10:37
door P@try
Leo The Emperor schreef:P@try schreef:Gezien de service niet meer is dan ons bellen of de 2e person/sleutelhouder van ons huis.
Dit is tegenwoordig zeer eenvuoudig te automatiseren via een kiezer of app, voor 0 euro per dag.
Overigens zijn jullei er blijkbaar niet eens aan toe gekomen dat het hier een niet tussentijds opzegbaar contract voor 5 jaar betreft..
5 jaar en niet opzegbaar ?!?! zo dan. Ben je niet tevreden dan zit je er even voor 1800 euro aan vast
En er zijn inderdaad systemen die een melding verzenden naar je mobile waarmee je de central dus ook neit nodig hebt. Kan je zelf brandweer/politie bellen.
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 26 mei 2014 00:59
door renevree
Mij is ook zo’n system aangeboden. Ik verwacht ook dat het allemaal niet zo simpel is als dat het wordt voorgesteld, bovendien slokken de kosten ook weer een deel van het door Rutte al flink gesnoeide huishoudbudget op. Afgezien van alle mooie woorden, beloftes en aanbiedingen vraag ik me af wat dit in de praktijk oplevert. En nu meneer “Huisveilig” toch mee discussieert wil ik van de gelegenheid gebruik maken om eens wat cijfers te vragen. Betaal ik bijvoorbeeld minder voor mijn inbraakverzekering als ik zo’n installatie in huis heb? En hoeveel kan dat schelen? Maar nog belangrijker, hoe snel staat er een agent aan mijn deur al er een inbraak gepleegd wordt? Hoe snel heb ik hulp als het mij lukt nog net de twee knopjes van het persoonlijk alarm dingetje in te drukken voordat ik door een overvaller met een honkbalknuppel wordt uitgeschakeld. Of nog erger, permanent wordt uitgeschakeld met een mes of door een welgemikt pistoolschot???
Hoeveel inbraken zijn door dit soort systemen al voorkomen en hoeveel daders zijn hierbij al opgepakt? Op internet kan ik veel technische informatie vinden maar ik vind er weinig ervaringen van gebruikers.
Zonder aan de werking van een dergelijk alarmsysteem te twijfelen heb ik twijfels over de preventieve werking van dergelijke systemen, mogelijk werkt het zelfs inbraak in de hand omdat een inbreker bij aanwezigheid van een alarmsysteem zou kunnen denken dat er iets te halen is.
Bovendien mogen we niet verwachten dat beveiligers of politie in enkele minuten aanwezig zullen zijn bij calamiteiten, reken eerder op een tiental minuten of langer. Is het ook niet zo dat de centrales bij een alarm eerst een of twee contacten gaan bellen? Daar kunnen minuten mee gemoeid zijn. Is de vogel niet al lang gevlogen voordat er een beveiliger of wetsdienaar voor de deur staat?
Wie kan mij vertellen of al deze alarmen de moeite en het geld waard zijn, of is het gebakken lucht.
Misschien dat Tros radar er eens TV tijd aan moet besteden voordat half Nederland zich weer bekocht heeft aan nutteloze dure spullen en contracten in de naam van veiligheid.
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 27 mei 2014 08:15
door Leo The Emperor
.
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 30 mei 2014 22:24
door DMI
Beste mensen,
Via deze weg willen wij kenbaar maken dat wij van plan zijn stappen te ondernemen tegen UwHuisVeilig.
Dit bedrijf beweert maar al te graag samen te werken met politie, brandweer en andere overheidsinstellingen. En geeft zich ook vaak uit aan de deur voor securitas.
Echter bedrijft dit bedrijf naar onze mening illegale praktijken, te weten het overtreden van de colportagewet en consumenten onder valse voorwendselen een alarmsysteem verkopen.
Dit bedrijf maakt mensen onder meer bang met een realisatie fase in hun eigen omgeving.
Om daadwerkelijk gerichte stappen te ondernemen zijn wij nog opzoek naar mensen die bereid zijn een verklaring af te leggen over de praktijken van UwHuisVeilig.
Wij zijn opzoek naar consumenten die de mensen van UwHuisVeilig aan de deur hebben gehad, consumenten bij wie ze direct zonder een afspraak te maken binnen zijn gekomen voor een presentatie, consumenten die een alarmsysteem bij ze hebben afgenomen en oud medewerkers van UwHuisVeilig.
Graag zouden wij met jullie in contact komen voor een verklaring, op deze manier kunnen wij de illegale praktijken van UwHuisVeilig zoveel mogelijk beperken.
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 31 mei 2014 14:38
door Dali2014
Wellicht handig om alhier te vermelden wie "we" zijn met motivatie/drijfveren etc tav dit bericht?
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 01 jun 2014 21:18
door Uw Huis Veilig
Uw Huis Veilig besteed veel zorg aan de kwaliteit, kennis en integriteit van haar medewerkers, zowel bij de interne mensen als die van onze samenwerkende partners.
Een uitgebreide screening en opleiding zijn hierin een vast onderdeel. Daarnaast werken wij op een eenduidige werkwijze, met duidelijke gedragscodes en met uniformiteit als wij mensen bezoeken in de wijk.
Wij werken niet voor overheidsinstanties en er is ook geen samenwerking met een regionale gemeente.
De directe manier van benaderen (deur aan deur) van een consument is een bewuste keuze en een keuze waar wij voor 100% achter staan.
Natuurlijk begrijpen wij dat juist deze manier van acquireren soms vragen oproept.
Aan ons de taak om duidelijke richtlijnen en afspraken in stand te houden en er op toe te zien dat alle personen die onze producten en diensten promoten de gemaakte afspraken naleven.
Na meer dan zes jaar, ruim dertigduizend klanten en vele tienduizenden mensen die wij hebben mogen spreken, zijn wij content met het relatief lage aantal op- en aanmerkingen die wij hebben ontvangen. De meldingen die wij wel binnen krijgen worden allen met de grootste zorg behandeld.
Tevens zullen wij altijd blijven werken aan verbetering en bewaking van ons concept en trachten wij een positieve bijdrage te leveren aan de veiligheid van gezinnen in Nederland.
Zo is er dit forum waar de consument (soms) terecht haar verhaal kan doen.
Het is het goedrecht van een consument om haar mening te uiten en het is aan het bedrijf om hier goed mee om te gaan.
Helaas is een bericht over Uw Huis Veilig op dit forum niet altijd terecht, maar soms puur geplaatst om onze organisatie schade toe te brengen. Vaak is er de mogelijkheid om met iemand in gesprek te komen en kunnen wij het probleem oplossen mits de vaak anonieme schrijver daar althans aan meewerkt.
....
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 01 jun 2014 21:20
door Uw Huis Veilig
...
Wij staan voor onze transparante werkwijze, dus hieronder een korte uitleg van de door ons gehanteerde manier van werken;
1.
Positieve mond tot mond reclame: De klant brengt een nieuwe klant aan.
Reeds zes jaar hebben wij nieuwe klanten kunnen bedienen door de hulp van tevreden bestaande klanten die wij hebben.
Wij streven met onze aangesloten partners naar perfectie. Het feit dat nieuwe klanten kiezen voor Uw Huis Veilig is voor ons een teken dat we een mooi product en dienstverlening bieden.
Ons motto is dan ook: Heeft u een op- of aanmerking laat het ons weten, bent u tevreden zeg het voort!
2.
Mensen gaan zelf op zoek naar meer veiligheid voor huis en haard: Klanten benaderen ons via het internet.
Met ruim 60 unieke websites zorgen wij voor een behoorlijke vindbaarheid op het internet.
De vraag naar betaalbare woonhuisbeveiliging is enorm en dus zijn wij goed vertegenwoordigd op het web.
Met 16 regiokantoren zijn wij ook in staat om snel bij de klant op locatie te zijn.
Op verzoek van de klant komen wij langs om een beveiligingsadvies op locatie te geven.
3.
Wij inventariseren pro-actief naar de veiligheidsbehoefte: Deur aan deur.
Met ruim 175 adviseurs zijn wij goed herkenbaar en met veel enthousiasme op dagelijkse basis in de vele woonwijken in Nederland te vinden. Wij geven na het maken van een afspraak een beveiligingsadvies omtrent elektronische woonhuisbeveiliging.
Zoals de colportagewet voorschrijft, inventariseren wij eerst aan de deur naar de eventuele behoefte, maken wij waar mogelijk een afspraak en komen op het afgesproken moment op bezoek om vrijblijvend ons concept woonhuisbeveiliging aan te bieden.
Als een klant besluit in te gaan op ons concept, dan is er een afkoelperiode van acht dagen. Het staat de klant dan vrij om zonder opgave van reden een opdracht te annuleren. Indien hier geen sprake van is, dan verzorgen wij de gehele installatie en de aansluiting op de meldkamer.
Uw Huis Veilig distantieert zich van iedere werkwijze of manier van verkopen die afwijkt van de hierboven genoemde wijze en kaders die door ons met zorg zijn opgesteld.
Wij hanteren onze regels niet voor niets, er is geen ruimte voor een grijs gebied, integriteit is immers een belangrijk onderdeel van ons bedrijf.
Daadkrachtig optreden is wat wij onszelf opleggen indien een medewerker zich niet aan de afspraken heeft gehouden.
Helaas hebben ook wij hier wel eens mee te maken gehad, wij zullen niet ontkennen dat er fouten gemaakt zijn in de ruim zes jaar dat wij actief zijn, maar desalniettemin handelen wij elke mogelijke kwestie met dezelfde zorg af.
Wij zijn trots op onze organisatie en hopen nog vele jaren ons steentje te mogen bijdragen aan een veilige(re) woonomgeving.
Voor veel mensen is ons totaalpakket met aansluiting op de meldkamer, een lage instapprijs en professioneel advies een meerwaarde en hebben daardoor voor Uw Huis Veilig gekozen.
Wij leven gelukkig in een vrij land en is er keuze genoeg op gebied van woonhuisbeveiliging. Aan u de keuze!
Hoogachtend,
Uw Huis Veilig
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 02 jun 2014 12:28
door Leo The Emperor
.
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 02 jun 2014 12:37
door puma73
Uw Huis Veilig schreef:
3. Wij inventariseren pro-actief naar de veiligheidsbehoefte: Deur aan deur.
Nee, jullie inventariseren helemaal niets, maar jagen de mensen schrik met allerlei wilde verhalen over inbraken en overvallen in hun buurt.
En dit bij voorkeur in buurten waar veel ouderen en gehandicapte mensen wonen. Zelfs de politie waarschuwt voor activiteiten van bedrijven zoals UHV, daarom opereren ze vaak met meerdere namen zoals b.v. securitas
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 02 jun 2014 21:19
door Kado
Het laatste kan ik bevestigen.
Mijn bejaarde alleenstaande moeder was bang om te vallen en geen hulp te kunnen inroepen. Uw huis veilig adviseerde haar hun alarm systemen met "paniek knop" af te nemen. Ondanks dat ze vooraf kenbaar had gemaakt dat ze niet direct te willen tekenen is ze onder druk overstag gegaan. Ik zal onderbouwen waarom dit advies onethisch en potentieel levens gevaarlijk is.
-Het paniek alarm van UHV moet met twee handen bediend worden. (twee knoppen moeten gelijkertijd gedurende een aantal seconden ingedrukt worden worden) Dit zal in veel gevallen niet lukken als je gewond op de grond ligt.
-Het systeem van UHV heeft geen directe spreek-luister functionaliteit. De hulpbehoevende bejaarde zal eerst de telefoon moeten opnemen. Ook dit is lastig als je gewond op de grond ligt.
-De afstandsbediening van dit systeem is niet waterbestendig en kan dus niet in de natte ruimtes gebruiken
-Securitas geeft geen garanties t.a.v. Aan rijtijden. Indicaties of transparantie over in het verleden behaalde aanrijdt tijden en percentages geeft Securitas niet.
-Securitas verbied haar beveiligers het terrein/huis van de hulpbehoevende te betreden en hulp te verlenen.
Dit advies kan dus het leven van de hulpbehoevende bejaarde kosten. Het enige goede advies was geweest een Personenallarmering bij een zorginstelling af te nemen.
- Gegarandeerde aanrijd tijd van 30 minuten door een professionele zorgverlener.
- zorgverlener kan huis betreden en mag helpen.
- Kosten van dit alarm worden (gedeeltelijk)vergoed door de zorgverzekering.
- Alarm knop is klein, waterbestendig en met een hand te bedienen.
Dat de verkopers proberen een 4000,- euro kostende en makkelijk te sabboteren alarm systeem proberen te verkopen is niet fraai maar dat ze de zwakkeren in onze samenleving duperen en in gevaar brengen is onacceptabel.
Uw huis veilig moet gestopt worden!!!! Wie helpt?
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 02 jun 2014 22:00
door BBQMan
Uw Huis Veilig schreef:...
Wij staan voor onze transparante werkwijze, ........
...
Positieve mond tot mond reclame: De klant brengt een nieuwe klant aan.
.....
Met ruim 175 adviseurs........... Wij geven na het maken van een afspraak een beveiligingsadvies omtrent elektronische woonhuisbeveiliging.
Transparante werkwijze juich ik zeer toe. Wat verkoopt Uwhuisveilig precies? Ik lees: "gerenommeerde en gecertificeerde producten". Ja, dat snap ik, maar welke producten precies? Ik kan dan zelf uitzoeken of dit is wat ik zoek.
Ik zie hier een tegenstrijdigheid.
Klant brengt nieuwe klant aan. Maar waarom dan zo enorm veel colporteurs? Dat zou je juist verwachten als klanten boos en ontevreden zijn (en dus geen nieuwe klanten aanbrengen).
"Wij werken niet voor overheidsinstanties en er is ook geen samenwerking met een regionale gemeente."
Geen samenwerking, maar respecteert/hanteert Uwhuisveilig bij de advisering wel de normen van het Politiekeurmerk Veilig Wonen?
"regionale gemeente"
Wat is een regionale gemeente?
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 30 jun 2014 18:57
door Honradez
Al een tijdje niet op dit forum gekeken en ben geschrokken van het recente verhaal van 'Kado'.
Enige tijd geleden is mijn zoon, duidelijk zichtbaar ook een zwakkere in onze samenleving, benaderd door een colporteur en er is zo lang op hem ingepraat dat hij tekende voor een contract van 5 jaar!
Hij is nog jong, woont op een zeer veilige plek, er is niets te halen, maar daar werd niet naar gekeken.
Vervolgens heb ik, zeer verontwaardigd, contact gezocht met Uwhuisveilig en verteld dat dit geen eerlijke manier van zaken doen is.
Dhr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van Uwhuisveilig heeft gekeken naar de situatie en begrip getoond. Uiteindelijk heeft hij de overeenkomst nietig verklaard. Ik heb dat zeer gewaardeerd! In onze situatie is het dus goed afgelopen, maar ik had zo gehoopt dat er werkelijk wat zou veranderen zodat er op dit forum ook positieve verhalen te horen zouden zijn.
Dat de verkoper zich van geen kwaad bewust was, zei mij al genoeg. Dan heb je dus tijdens je training niet geleerd om selectief te zijn, maar enkel om te scoren.
Ik vind dat zo ontzettend jammer! De verhalen die hier te lezen zijn, vertellen mensen niet zomaar voor de lol of om met modder te gooien.
Als de werkwijze verandert en er gekeken wordt naar de reële situatie van mensen en er in sommige gevallen ook negatief geadviseerd wordt, zou dat positief uitpakken voor Uwhuisveilig en...ook niet onbelangrijk, je houdt een eerlijk geweten!
Re: uw huis veilig.nl
Geplaatst: 30 jun 2014 19:20
door jerwarm
Leo The Emperor schreef:renevree schreef:Is het ook niet zo dat de centrales bij een alarm eerst een of twee contacten gaan bellen? Daar kunnen minuten mee gemoeid zijn
En wat denk je dat er gebeurd als deze een of twee contacten de telefoon niet opnemen ...
Juist ja, helemaal niks. ( De melding wordt enkel gearchiveerd als een ongeverificeerde melding zonder actie)
dat is dus niet waar.
Een PAC [particuliere alarm centrale] staat op zichzelf, geen 2 PAC's zijn hetzelfde in een alarm behandelen.
het hangt van het tijdstip af/ hoeveel zones zijn in alarm gegaan/ welke zones zijn in alarm gegaan, wie is de persoon aan de telefoon? een "angsthaas"
of een koele kikker?
deze inschattingen moeten allemaal door de dienstdoende centralist in een paar minuten gemaakt worden.
Daarnaast zal een goede PAC BLIJVEN bellen en net zolang doorgaan tot zij iemand te pakken heeft, een alarmmelding moet ten allen tijde geverifieerd worden met paskaartnummer van de houder! >> veel hangt ook af van het protocol wat met de melding samenhangt, of de melding doorzetten naar de politie afhangend van het tijdstip en soort melding die binnenkomt.
Het is dus zeker niet zo dat er nooit politie zal komen en dus ook niet zo dat ze altijd komt bij iedere melding.
maar je kunt niet stug zeggen dat zij NOOIT zal verschijnen voor particulieren.
zo werkt het iddg niet.
Bij bedrijven[contracten] zal zij vrijwel altijd verschijnen en werkt dan samen met objectbeveiligers.
Dat weet ik omdat ik zelf in deze branche werk.