LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

En denk jij dan dat Frankrijk en Ditsland terug gaan naar hun oude mint? Nou, ik dacht van niet hoor! Dat zal nooit meer gebeuren.

Houdt wel van een lekker

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Houdt wel van een lekker »

Ach, met een beetje geluk krijgen we deze zomer een bierprijzen-oorlog... :lol:
Dan zijn wij weer de lachende derden!

Tel uit je winst

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Tel uit je winst »

Stel je toch eens voor, we gaan terug naar de gulden....ja mooi hoor, nostalgisch gezien. Maar wat denk je dat het kost om alles weer terug te draaien...En wie zal dat dan weer betalen?? :?

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door woman4life »

wij..... :evil:

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Daarom komt de gulden ook nooit meer terug.

anke N

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door anke N »

:evil: TE DUUR??? n

Nou zeker weten . Kijk bier is duur maar kijk is naar gewoon frisdrank
2 euro in een club... echt belachelijk

Kijk ook eens wat ze aan de deur vragen van een club echt ziek
op een gewone donderdag naar amsterdam even naar de club
Hup 12 euro entree... 1 euro voor je jas en dan heb je nog niks gedronken.....Whatever nee hoor dan blijf ik wel thuis......maar het is wel stampvol ik snap daar geen drol van.

Uit eten? nee dat doe ik al helemaal niet meer daar eet je thuis voor een week van.
alles is gewoon verdubbeld

Floor1973

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Floor1973 »

Beste Allemaal,

Heb even de tijd genomen jullie berichtjes te lezen. Het is zo dat er prijsstijgingen zijn geweest in de horeca. Echter deze zijn bij het overgrote deel van de bedrijven ongeveer gelijk gebleven vanaf 2002.
Het doet mij pijn te zien dat veel mensen denken dat de horeca alle prijsverhogingen in hun eigen zak steken.

Helaas moet ik u melden dat dit niet zo is. Veel horecabedrijven hebben het zwaar doordat er minimale prijsverhogingen worden doorgevoerd. Terwijl alles duurder is geworden. Neem de drankaccijnsen , precario, ozb, huur, inkoop!, personeel, pensioenfondsen, verzekeringen en ga zo maar door. Helaas moeten deze kosten worden doorberekend in het biertje wat u drinkt. We blijven een commercieel bedrijf natuurlijk. Rest mij te melden dat wij van de horeca uw voordeel in de supermarkt financieren. De prijzenslag op bier in de supermarkt wordt betaald door de horeca. Onze inkoopprijzen van bier zijn schrikbarend gestegen. Hierdoor is de prijsvergelijking met bier in de supermarkt appels met peren vergelijken.

Laten we niet vergeten dat ook kleding en een bezoekje aan bijvoorbeeld een pretpark ook tegenwoordig iets is waar voor gespaard moet worden.

Horeca is ontspanning en plezier. Blijf daarom gewoon maar gezellig komen. Ik ben het ermee eens dat de service binnen horecabedrijven soms ver te zoeken is. Terwijl service niks kost. Daar moet wat aan gedaan worden dat ben ik met jullie eens.

Ik zou het leuk vinden reacties te krijgen van jullie.

Floor Meeuwesse
horecaondernemer in hartje Delft

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet niet hoe al die horecamensen erbij komen dat de pesoneelkosten zo hoog zijn, hier in Arnhem werken er geloof ik nog alleen maar studenten in de restaurants en wordt minstens de helft ook nog eens zwart betaald.

Dus welke pesoneelskosten hebben we het dan over. (ja, ik weet wel welke die van de baas om die nieuwe porsche te kunnen kopen).

Hierin zit meteen het stukje slechte(re) service verwerkt. Alleen maar studenten en weinig opgeleid, gekwalificeerd personeel.

Oja, de hogere kosten voor inkoop van eten e.d. een hoop horecaondernemers halen hun etenswaren gewoon bij de Aldi en of Lidl.

Iemand riep ook iets over hogere pensioenkosten, volgens mij is het eerder een uitzonderg dan regel dat er bij een horecaondernemening pensioen voor je wordt afgedragen dus dat zal wel meevallen.

blankenpiet

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door blankenpiet »

de prijzen zijn niet duurder geworden maar het is de euro, vroeger koste een kroket uit de automaat 1 gulden nu een euro een pisje 1,5 gulden nu 1,5 euro zo kun je nog meer voorbeelden geven het klopt gewoon niet.

culinaar

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door culinaar »

De gulden is een euro geworden! Het koffieverhaal komt mij bekend
voor. 4 tot 4,5 euro voor twee (soms nog slecht gemaakte) capucino's
is geen uitzondering! Het gaat slecht in de horeca, maar een verstan-
dige horecaffer weet dat redelijk calculeren voor een hogere omzet
Bij een bezoek aan de Sligro de wijn gezien die op de wijnkaart stond
bij een restaurant. Inkoop 4.25 op de wijnkaart 17.50 euro. Als zo'n
fles dan 11 euro kost zal er bij meerdere personen sneller nog een flesje bijbesteld worden. Klant ( nog) blijer en de marge blijft bijna hetzelfde! Zijn alle producten werkelijk inkoop zoveel duurder geworden?
Horeca let op Uw zaak, zodat we met zijn allen weer eens voor een redelijke prijs uit kunnen gaan!

roelpot

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door roelpot »

Ook ik ben van mening dat de horeca veel te duur is.

Een pilsje voor 2 euro is belachelijk veel, dit is omgerekend meer dan 4 gulden en dit durfde men toen niet te vragen.

IK GA GEWOON BIJNA NIET MEER NAAR EEN CAFE OF ZOIETS OF UIT ETEN AL HELEMAAL NIET MEER.

DIT MOESTEN VEEL MEER MENSEN DOEN, GEWOON NIET MEER GAAN DAN WILLEN ZE WEL ZAKKEN MET DIE HOGE PRIJZEN.

WK

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door WK »

Ik vind 4,50 voor 2 koffie en een pannekoek helemaal niet zo duur.

kasa

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door kasa »

Natuurlijk is de Horeca te duur. Twee euro voor een glaasje fris op een terrasje vind ik voor een gezin niet leuk meer. Met zijn vijven ben je dan voor een paar slokken 10 euro kwijt. De sector moet niet komen met allerlei redenen waarom dat drankje zo duur moet zijn. Het is gewoon te duur, basta. Ze kan haar energie beter steken in oplossingen om de prijs te drukken. En als die er niet zijn dan is het jammer voor de bedrijfstak (waar ik ruim 20 jaar in heb gezeten). Met dit prijsnivo houdt het gemiddelde bedrijf het hoofd niet boven water.

Wat wij doen als wij bijvoorbeeld naar Katwijk gaan?

Wij nemen voor elk gezinslid een flesje drank naar keuze mee, een thermoskan koffie en lekkere hapjes. Op een grote plaid op het strand, met parasol als het heet is, hebben we de tijd van ons leven. Voor we dat deden gingen we regelmatig naar een strandpaviljoen maar 75 euro voor 4 kleine schnitzels met beperkt garnituur en 2 drankjes de man
maakten de lol gauw over. Doe er een nagerecht bij en wat koffie en je zit op 100 euro. Kan gewoon niet, vooral niet met de vaak allerbelabbertste service vanwege personeelsgebrek.

De enige zaak waar ik totaal niet naar geld kijk is een Joegoslavisch restaurant in Woerden. De service is daar zo adembenemend en het eten zo lekker dat we eens per jaar (hooguit) de stoute schoenen aantrekken en na afloop de (hoge) rekening met plezier betalen. Alleen maar vanwege het feit dat we daar ook gegeten hebben op onze trouwdag.

Maar voor de rest: sluiten die tenten of redelijke prijzen berekenen.

Groet.

b.olsen

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door b.olsen »

ik geloof dat wij naar delft moeten verhuizen, bij ons betaalden wij voor twee koffie met twee stukjes appelgebak 19.50 euro , omgerekend naar de gulden is dat 42,97 ,dat is echt aso, voor een biertje betaal je 2.75 euro , eerst was dat 1.75 , dus de horeca is niet duurder dan in 2002 , jaaaaaaaaaaaah hoooooooor .

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Of loop eens even La Place van V en D in. Kop koffie met appelgebak voor MAAR €3.45. Aanbieding! Ruim F 7,50.

suz

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door suz »

extreem duur.... tis toch niet normaal dat je voor een dubbel puur drankje zon 6 euro moet betalen... en dan maar niet te spreken over de grote steden waar het het dubbele is van dit bedrag...

een weekendje uitgaan kost je heel je week salaris!
leuk voor een 19 jarige!

xxxsuz

rjk42
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:57

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door rjk42 »

We klagen allemaal wel over een te dure horeca etc. maar wat doen we er aan is de vraag. Als ik wil reserveren in een gerennomeerd restaurant waar een couvert algauw 40 tot 50 euro kost dan moet ik maanden van te voren reserveren.
Als ik naar een musical wil (kaartjes tussen 45 en 85 euro dan moet ik maanden van te voren reserveren.
De gemiddelde mens blijkt bereidt om de hoge prijzen te blijven betalen
Dan heb ik nog niet eens over openbaar vervoer, pretparken of autorijden.
Ik las dat iemand die op wintersport was geweest de consumpties daar zo goedkoop vond...... Ik ben zelf naar beieren op wintersport geweest en betaalde daar ook voor 2 cappuccinos en een cola 9 euro !!!!
Vind ik ook een belachelijke prijs.. maar wat doen we?? we betalen want we zijn op vakantie en apres ski is zo leuk. Toen ik terug was eens bekeken wat we aan eten en drinken in 1 weekje hebben uitgegeven maar dat wil je niet weten.
Ik weet zelf ook niet goed wat ik er aan kan veranderen maar misschien moeten we eens gaan consuminderen
ik vind dit op zich wel een leuke discussie

Oh ja afgelopen zondag naar de autorai geweest. We hadden gelukkig vrijkaarten. Bij een willekeurige horecastand (van dobben kroketten)
5 flesjes fris en 5 broodjes kroket totaal 30 euro is toch van de zotte.
Maar wat doen, we betalen het maar.


groet
Rob

j.f.m.

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door j.f.m. »

nou voor my hoeft het niet meer die terasjes ,1,80 eur voor een pilsje.
en dan de koffie het is niet leuk meer .
we nemen zelf koffie mee en broodtjes als we gaan fietsen ,
en blikjes bier ,
en ook de beursen zyn we pas geweest is ook niet te doen,
13,50 intree dan heb je verder niets,
plus de trein nog ,tel uit je winst .

LUCIFER

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door LUCIFER »

Wat heel fout is,is dat we denken dat sommige dingen exclusief zijn(dus trek je portomonee maar)dat is niet zo.De waarheid is "wat geeft de gek ervoor?" dit betreft musicals,cabaret,etc,etc.Als je geen geld meer uitgeeft voor dit soort evenementen zal er vanzelf een eind komen aan deze waanzinnige toegangsprijzen en consumpties.LUCIFER

Leonardadavinci

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Leonardadavinci »

Als je niet wilt, dat men je naam gebruikt en misbruikt, registreer je dan hier. Heb je nergens geen last meer van.

Nee, vandaag geen miskopen of te dure aankopen gedaan!

Gesloten