LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kletscorner - november 2013

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

00
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sjohie schreef: Maar leuker nieuws, we hebben weer wat gewonnen, en ditmaal geen rookworst, maar een fles wijn van 85 euro. :shock: Daarvoor moesten we op een wijnproeverij dan wel minimaal 24 flessen bestellen, maar toch.. :D
Waauw was het niet gewoon de 25ste fles gratis ofzo ? :wink:
Maar toch leuk.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb ook van die berichten gehoord dat kinderen maar moeten zorgen
voor de ouders als die hulpbehoevend worden... :shock:
Vergeten ze voor het gemakt bij de regering dat die kinderen ook beiden
moeten werken en dat er geen tijd is om de oudjes te verzorgen ????

Zullen wel zo'n prive verzorgingshuizen komen waar je dus alleen terecht kan
als je heel veel geld hebt en anders is het pech hebben.

Niet meer normaal hier in Nederland.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Trail,

Afbeelding

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

09
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nee dat heeft hij 1x geschreven dat hij niet meer kwam en
hebben hem daarna niet meer gezien (helaas).

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

08
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

Chocomelk schreef:
sjohie schreef: Maar leuker nieuws, we hebben weer wat gewonnen, en ditmaal geen rookworst, maar een fles wijn van 85 euro. :shock: Daarvoor moesten we op een wijnproeverij dan wel minimaal 24 flessen bestellen, maar toch.. :D
Waauw was het niet gewoon de 25ste fles gratis ofzo ? :wink:
Maar toch leuk.
Nee zeker niet, ze hebben 5 flessen verloot onder alle klanten die 24 flessen of meer hebben gekocht de laatste proeverij. De 25e fles gratis zou normaliter betekenen dat we 24 flessen à 85 euro hadden gekocht, en dat is echt niet zo gelukkig.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Jolijn »

sjohie schreef: Ik weet dat mijn moeder er ook in grote lijnen zo over denkt, die mogen we de eerste dag dat ze in een rolstoel moet zitten, met de rem er op, op het spoor parkeren. (haar woorden)
Dat klinkt heftig ...ook zonder het spoor.
Ik denk dat je langzaam went aan minder mobiel worden en als je geestelijk nog goed bent en het verder naar 't zin hebt, zou een rolstoel niet het ergste van het ergste hoeven zijn.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

07
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Denk dat jolijn bedoeld je hebt rolstoel en rolstoel..neem mezelf,ik pak alles nu wat ik mee kan pikken.waarom misschie. Loop ik over 5 jr niet meer zelfstandig....rolstoel heb ik nog goed le en


Maaaaar er zijn ook mensen jong en oud,die geen hulp hebben,en zwaaaar gehandicapt,dement of...zijn.
De weg kwijt zeg maar,ja kan die gedachte wel delen
Zelf meegemaakt met s hoonvader,zwaar dement,hangend,kwijlend in stoel,met volle luier omdat zedaar geen tijd voor hadden.....ik moet ook 3xachter me ook krabben als ik te horen zou krijgen u heeft,,,,mijn man helemaal,oh nee dat ga ik niet mee maken....spring van de brug,...

Dus bep groepen kan ik me voorstellen
En over mezelf ja rozemarijntje makkelijk praten dan neen ik rolstoel,nou geloof me,dat is allang geaccepteerd.ik zal wel moeten wil ik nog leuk leven enleve ondanks alles leuk fijn gelukkig leven dus,rolstoel of scoot

flipo
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 sep 2012 22:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door flipo »

Ik hoop niet dat het je overkomt rozemarijntje....ik vind je een schatje :wink:

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

Jolijn schreef:
sjohie schreef: Ik weet dat mijn moeder er ook in grote lijnen zo over denkt, die mogen we de eerste dag dat ze in een rolstoel moet zitten, met de rem er op, op het spoor parkeren. (haar woorden)
Dat klinkt heftig ...ook zonder het spoor.
Ik denk dat je langzaam went aan minder mobiel worden en als je geestelijk nog goed bent en het verder naar 't zin hebt, zou een rolstoel niet het ergste van het ergste hoeven zijn.
Het is lastige materie, maar eigen keus is eigen keus wat mij betreft. Ik ben het er niet 100% mee eens, maar dat hoeft ook niet. Waar ik, en met mij meerdere mensen wel over gaan steigeren dat ze als 1 van de argumenten voor deze keuze zegt, dat ze "ons" niet tot last wil zijn. Daarbij vult ze het antwoord op een nog niet relevante of gestelde vraag al in, om blijkbaar iets voor zichzelf te kunnen billijken. We hebben dan ook duidelijk gemaakt dat ze dat niet moet flikken, ze kiest wat ze kiest, maar op eigen houtje, zonder mij (ons) er zo tussen te passen. En als ze dat niet doet, haal ik geen Bruce Springsteen kaartjes meer voor haar. :evil:

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
Maar leuker nieuws, we hebben weer wat gewonnen, en ditmaal geen rookworst, maar een fles wijn van 85 euro. :shock: Daarvoor moesten we op een wijnproeverij dan wel minimaal 24 flessen bestellen, maar toch.. :D
Dat is nog een "winst maken". Maar samen drinken jullie het wel op, toch.
Nu is het alleen nog prakeseren waar we zo'n fles bij op moeten drinken. :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

-6
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

sjohie schreef:
tenormin schreef:
Maar leuker nieuws, we hebben weer wat gewonnen, en ditmaal geen rookworst, maar een fles wijn van 85 euro. :shock: Daarvoor moesten we op een wijnproeverij dan wel minimaal 24 flessen bestellen, maar toch.. :D

Dat is nog een "winst maken". Maar samen drinken jullie het wel op, toch.
Nu is het alleen nog prakeseren waar we zo'n fles bij op moeten drinken. :wink:
Geen idee wat je zou moeten eten bij een fles wijn ter waarde van €85,00. Kaviaar en oesters is het eerste wat bij me opkomt: ook onbetaalbaar :lol:
Alleen beiden niet te vreten... :lol: Misschien iets met wagyu rund ofzo, maar ja, dat moeten we dan zelf weer kopen..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

flipo schreef:Ik hoop niet dat het je overkomt rozemarijntje....ik vind je een schatje :wink:
Dank je wel :wink: :lol: maar de rug,heupen wordeb slechter ,en dan hele dg thuis zitten,nooit meer naar buiten,dan kies ik toch voor ..dat...wegkwijnen is geen optie voormij :wink:

Je moet bep dingen relativeren,ben nu 40 en rug slecht soms door benen zakken,dus ja....
Maar nu ben ik stront rigenwijs...en loop,koffieleuten en weer verder :wink:

Ja flesvan 85 euro,gefeliciteerd,bewaren voor speciale gelehenheid :wink:
Trouwdan,of misschien niet getrouwd? Uh kerst...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

05
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:Alleen beiden niet te vreten... :lol: Misschien iets met wagyu rund ofzo, maar ja, dat moeten we dan zelf weer kopen..
En zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen: dat over kaviaar was maar een geintje, de echte is a. veel te duur en b. ook voor mij niet te (v)reten. Maar voor oesters, verse dan, mag je me wakker maken: hoewel, niemand heeft dat ooit gedaan :cry: . Had nog nooit van wagyu rund gehoord, heb het eens opgezocht, http://www.wagyu-farm.nl/ en ben benieuwd waar zoiets te koop is. Zal ook wel een stevige prijskaart aan hangen. Maar koeien die zo verwend worden, tja, die moeten wel heel erg lekker zijn. Daat zou die dure fles wijn wel bij passen, lijkt mij dan.[/quote]

Het komt uit Japan, maar deze runderen worden ook in Nederland gefokt inmiddels. Het is wat gemarmerder als normaal rundvlees, waardoor het heel mooi zacht en sappig blijft. We hebben het al wel eens gegeten in een restaurant, maar zelf kopen is lastiger. Online kopen kan wel, maar dan moet je meteen meerdere kilo's kopen volgens mij, en dat hoeft nou ook weer niet.

Als je trouwens van vis eten houdt, is Vis & Ko in Haarlem zeker een aanrader, wat die kok met vis kan doen, is echt ongelofelijk. En die heeft ook de beste verse oesters. :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

nvt
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten