LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Biostabil 2000 werkt wel!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
ErikV

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door ErikV »

Agnetica, ik ga jouw gecopy/paste onderzoeken niet eens lezen. Alles wat daar in staat is onzin en je weet dat ook wel. Ik geloof hooguit in het placebo-effect van die kettingen. Wat dat betreft kan het ook wel een stukje blik worden, hoeft het ook geen 119 euro te kosten.

Zolang er gezegd wordt 'bewijs maar dat het niet zo is' hangt er gewoon een luchtje aan. Dan kun je net als Bruno wel aan komen zetten met 15000 bedankbrieven (gedrukt door je eigen bedrijf), een neppatent en 'geloofwaardige' acteurs... eh naaste familie... eeeeeh ik bedoel random mensen... Ik geloof het gewoon niet :)

Ik draai het gewoon om : BEWIJS MAAR DAT HET WEL ZO IS. Kom maar op met onderzoeken door niet-commerciele, onafhankelijke, gerespecteerde onderzoeksbureau's en geen vage doktoren uit Timboektoe.

ErikV

Ongelezen bericht door ErikV »

Ik kan me overigens goed vinden in de opmerking over het dommere deel van Nederland... Passende reply in dit topic :D.

Ik vermaak me hier best met lezen en lach me regelmatig kapot om de niet ter zake doende drogredenen die de aanhangers van de Biostabil naar boven halen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Onlangs heeft Santanera een 2-pagina artikel over de BioStabil in de Telegraaf laten plaatsen. Een zogenaamde ontmaskering van Trosradar eea naar aanleiding van zijn verloren rechtzaak tegen Trosradar.

Nadat artikel gelezen te hebben heb ik de volgende onwaarheden geconstateerd:

1)
Santanera beweert dat de TUD de Gaussmeter waarmee de magneet die in de BioStabil zit verkeerd had ingesteld en wel 10 % van de werkelijke (?) Gausswaarde. De TUD heeft tijdens het onderzoek een waarde van ca. 1200 Gauss gemeten. Santanera beweert dus dat de magneet 12.000 Gauss is. Als meneer Santanera mij kan laten zien dat het magneetje aan de oppervlakte 12.000 Gauss meet ga ik in wonderen geloven. Hij blijft die waarde maar verwarren met het Remanent magnetisme (Br). Hij snapt er dus geen snars van.

2)
Hij spreekt in het artikel ook over zeldzame aarde. Kennelijk weet hij niet wat dat is. Op de laatste foto in rij (bovenaan de pagina) heeft ie het over bruine prut (aarde) Die bruine prut is een totaal verpulverde magneet onstaan door corrosie en is dus geen aarde. Ook hier snapt ie er geen snars van.

3)
In het artikel wordt ook gesproken over de zogenaamde belangenloze bijdrage van Roy Martina in het Tellsel spotje. Dat lijkt me niet als daarin een boek van Martina wordt aangeprezen. Dat heet volgens mij belangenverstrengeling.

Zo zijn er wel meer "zaken" die niet juist zijn.
Teveel om op te noemen.

De geinteresseerden moeten maar een kijkje nemen op:

http://www.biostabil.net/downloads/nieu ... _03-05.pdf

Volgens mij is niet Trosradar ontmanteld maar Bruno Santanera himself.

Gast

Oh ja, die was ik nog vergeten:

Santanera beweert ook dat hij bezoek heeft gehad van een inspecteur van Ministerie van Volksgezondheid. Nou dat is inderdaad juist maar alweer zo'n 15 jaar geleden en dat was overigens een inspecteur voor geneesmiddelen. Er is geen enkel bewijs dat die inspecteur Santanera's werk heeft geprezen. Kan me dat ook niet voorstellen.

Agnetica

Ongelezen bericht door Agnetica »

Hoi Ericv en anderen.

Hoe komen jullie erbij dat buitenlandse onderzoeken allemaal onzin zijn?
En nogmaals voor het misverstand, ik ben geen voorstander van de Biostabil, maar ook geen tegenstander.

Ik vind dat de werking ervan onderzocht moet worden in een onafhankelijk onderzoek. Daar hebben alle dragers van de Biostabil recht op en ook degenen die overwegen hem te kopen.
Op basis van vooroordelen komen we hier niet verder mee. En met het wel of niet geloven in een product ook niet, als de werking in Nederland niet door een onafhankelijk instituut is onderzocht.

Gast

Hoe komen jullie erbij dat buitenlandse onderzoeken allemaal onzin zijn?
En nogmaals voor het misverstand, ik ben geen voorstander van de Biostabil, maar ook geen tegenstander.

Ik vind dat de werking ervan onderzocht moet worden in een onafhankelijk onderzoek. Daar hebben alle dragers van de Biostabil recht op en ook degenen die overwegen hem te kopen.
Op basis van vooroordelen komen we hier niet verder mee. En met het wel of niet geloven in een product ook niet, als de werking in Nederland niet door een onafhankelijk instituut is onderzocht.
Er zijn al genoeg "dubbelblind" onderzoeken geweest; Weliswaar niet voor de BioStabil maar wel voor soortgelijke producten. Uit die onderzoeken is gebleken dat het niet werkt. In Amerika is er een rechtzaak aangespannen door gebruikers van magneetzolen. Ook toen is er een dubbelblind onderzoek aan vooraf gegaan. Ook daaruit kwam naar voren dat het niet werkte. De gebruikers hebben daarom ook de rechtzaak gewonnen. De verliezende partij is met veel geld over de brug moeten komen.

joostw

Ongelezen bericht door joostw »

Beste Agnetica, er zijn weliswaar veel onderzoeken over magnetisme op het internet bekend gemaakt, maar geen van de rapporten die lovend of bevestigend over magnetisme spreken is waardevol.

Een onderzoeksrapport is pas van belang als het onderzoek "dubbel blind" en door een onafhankelijk onderzoeksinstituut is gemaakt.

Bij de mooie rapporten die op internet of in schrift te verkrijgen zijn is nooit aan die eisen voldaan. Als je de mensen die achter die onderzoeken zitten gaat checken blijken er enorm veel gevalletjes van belangenverstrengelingen te zijn.
Het is wat dat betreft net de cosmetica-industrie, die komen ook met allerlei onderzoek claims, maar vaak blijken de onderzoeken in hun eigen lab te zijn gedaan, door eigen personeel.

Dit geld trouwens ook voor alle onderzoeken die er door de alternatieve "medici" op het internet zijn gezet.

De kwakzalvers/oplichters verdienen enorme bedragen over de ruggen van mensen die vaak te goedgelovig zijn, en die mensen die daar dus geld aan uitgeven zijn naïef en dom genoeg om er in te trappen, kort gezegd DOM.

Gast

Als er vocht binnen dringt zal de neodimium
(zeldzame aarde) uitzetten en de
BioStabil open barsten.
Hier een open gebarste BioStabil met
het gevolg dat het neodimium (zeldzame
aarde) te vergelijken met koffieprut
te voorschijn komt.

Klinklare nonsens wat ie schrijft.
Door het binnendringen van vocht gaat de magneet roesten en zal op den duur verpulveren
Als je een Neodymium magneet (in goede staat) doorzaagt heeft die gewoon een metallische kleur en het materiaal is hard en niet poedervormig.
Bewijs dat “zeldzame aarde” ook afkomstig uit Zaïre.
Voor de magneten die wij leveren aan MFR Medical Center, gebruiken wij de zeldzame
aarde magneten uit China. Sommige Chinese bedrijven gebruiken zeldzame
aarde van andere landen, zoals Zaïre. (Dit is een vertaald fragment van de verklaring
(29-03-2004) van de leverancier van neodimiumschijven)
Ook weer onzin want die zogenaamde zeldzame aarde die door sommige Chinese bedrijven wordt gebruikt is voor de productie van Samarium-Cobalt magneten en niet voor Neodymium. Het woord Neodymium wordt trouwens door Santanera ook niet goed gespeld.
Sterkere magneet
Bovendien probeerde ik een nóg sterkere mineraal
te bemachtigen. Sampras kon er één aanbieden,
namelijk Cobalt, maar deze was onbetaalbaar.
Zij vertelden mij echter dat er binnenkort
een nieuwe magneet op de markt zou
komen, gemaakt van “rare earth”, (zeldzame
aarde) met een element neodimium. Daarmee
zou een kracht bereikt kunnen worden van
12.000 Gauss. Met het neodimium wilde ik een
hanger maken, die aan de ketting kon draaien.
Ik kreeg contact met iemand in Vincenza die
mijn theorie aanvoelde en mij vertrouwde. Hij
wilde voor mij een model maken en als medefinancier
optreden. Het zou een grote investering
vergen om matrijzen daarvoor te maken, dus
was het voor mij belangrijk eerst een nog groter
wetenschappelijk onderzoek te doen over de
vraag of hij inderdaad op het lichaam zou
draaien en daarvoor het bewijs geleverd zou
kunnen worden.

Ook dit verhaal klopt niet.
Toen Neodymium op de markt werd geintroduceerd had het nog niet zo'n hoge Gausswaarde en had een gemiddelde Br waarde van 10.000 Gauss. Santanera blijft ook de Gausswaarde aan de oppervlakte verwwarren met de Br waarde. De waarde aan de oppervlakte is een stuk minder!

Bovenstaande quotes komen van de website van Santanera
http://www.biostabil.net/downloads/nieu ... _03-05.pdf

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het lijkt mij dat bruno dit mag gaan initieren en betalen.
Hij beweert dat het werkt, laat het hem maar bewijzen. Mocht hij gelijk hebben dan groeit de omzet zo snel dat hij binnen no time weer gigantische verkoopcijfers zal hebben.
Maar ga er maar van uit dat Bruno leuk fantaseert en zijn prul naar de prullenbak zal worden verwezen.

Gast

Beste Maarschalk,

Wat een vreselijke onzin ben je aan het vertellen. Ik denk dat jij het onderzoek moet initieren en financieren omdat jij wilt weten of het echt werkt.

Jij wil nu andere laten betalen omdat je denkt dat jij gelijk hebt.

joostw

Ongelezen bericht door joostw »

Als ik de gast van 19.18uur goed begrijp is hij voorstander van omgekeerde bewijslast.
Als iemand iets te koop aanbied en daar een aantal genezende claims bij deponeert is er altijd wel een zieltje dat er intrapt. Als iets verstandiger mensen dan verklaren dat het middel niet werkt zal het zieltje dit natuurlijk niet bevestigen, want daarmee geeft hij een bevestiging van zijn/haar domheid, ze zullen beweren dat het middel wel werkt en waarschijnlijk kunnen ze op internet wel een sullig "onderzoekje" vinden dat hun gelijk schijnbaar staaft.
Als die "onderzoekjes" vervolgens als onzin gebrandmerkt worden komt gast 19.18uur om de hoek, die dan gaat vertellen dat iemand die tot de verstandigen gerekend kan worden maar moet bewijzen dat het werkt cq. niet werkt.
Hoe kan iemand de werking van iets dat niet werkt bewijzen.
De bewijslast ligt bij de mensen die ons willen laten geloven dat iets werkt, dit om ook te kunnen voorkomen dat we hun dom danwel extreem naïef noemen.

Gast

Als het zo wonderlijk zou zijn, die bistabil, zou daar wereldwijd aandacht en onderzoiek naar worden gedaan. Dat gebeurt niet, 'echte' artsen en verdere medici kijken niet eens naar de biostabil. Als ze t echt zo interessant zouden hebben gevonden dan was er zeker iemand naar gaan kijken. Het stelt dus niks voor.

magnetico

Ongelezen bericht door magnetico »

Beste Maarschalk,

Wat een vreselijke onzin ben je aan het vertellen. Ik denk dat jij het onderzoek moet initieren en financieren omdat jij wilt weten of het echt werkt.

Jij wil nu andere laten betalen omdat je denkt dat jij gelijk hebt.
Pure nonsens!
Het is aan Santanera de bewijzen te leveren.
Dus niet met zogenaamde testimonials maar met een terdege dubbelblind onderzoek.
Voorlopig kraamt Santanera alleen maar onzin uit.

Agnetica

Ongelezen bericht door Agnetica »

Bedankt voor bovenstaande reacties.

En toch vond ik een link naar een dubbel blind onderzoek waarbij het een positief resultaat is gebleken met magneettherapie bij depressies.

http://www.sciencedaily.com/releases/19 ... 064738.htm

Gast

Bedankt voor bovenstaande reacties.

En toch vond ik een link naar een dubbel blind onderzoek waarbij het een positief resultaat is gebleken met magneettherapie bij depressies.

http://www.sciencedaily.com/releases/19 ... 064738.htm
Als je de website goed bekijkt is die erg commercieel en zijn er links naar Nikken etc. Ik hecht dus niet zoveel waarde aan dat zgn dubbelblind onderzoek. Meestal worden die geinitieerd door bedrijven als Nikken.

Gast

Degenen die beweren dat biodebiel 2000 wel werkt, moeten eens goed het volgende verhaal lezen.

Ik heb het kortgeleden meegemaakt. Het gaat over een ander soort produkt, maar op dezelfde achterbakse manier aan de man/vrouw gebracht als biodebiel 2000 (ik weiger die prul bij zijn handelsnaam te noemen).

Ik was bij een verkoopdemonstratie van wollen gezondheidsdekens. Ik had me door vrienden laten verleiden om eens een dagje voor weinig geld erop uit te gaan. Het geboden eten was goed, de boottrip was kort, maar best wel leuk, de verkoopdemonstratie nam echter de meeste tijd van de dag in beslag. organisator was Mercator Reizen.

Wat mij opviel, was dat het publiek hoofdzakelijk bestond uit 55-plussers, wij waren ongeveer de jongsten. Mijn buurvrouw, die verpleegster is in het Academisch ziekenhuis te Utrecht, volgde met belangstelling het verkooppraatje van de blonde jongedame.

Op een gegeven ogenblik had die laatste het erover, dat betreffende dekens al jaren voor de patienten gebruikt werden in het Academisch Ziekenhuis in: u raadt het al: Utrecht.

Mijn buurvrouw spitste de oren, dat laatste vond ze wel heel interessant.

Toen het praatje ten einde was, mochten vragen gesteld worden. Mijn buurvrouw vertelde verpleegster te zijn in het zojuist genoemde ziekenhuis, en nog nooit op een van de afdelingen een van die dekens te hebben gezien. Ze werkt er al 12 jaar, overigens.

Antwoord van de jongedame die het verkooppraatje hield: "zei ik Utrecht? Ik bedoelde uiteraard Arnhem".

Nu moeten jullie weten dat Arnhem helemaal geen Academisch ziekenhuis heeft.

Gast

Halloooooooooo,

Er is al eens aangetoond dat er een normaal huis- tuin- en keukenmagneetje in zit. Koop zo'n ding, kettinkje eraan en klaar. Kost je geen tig euro's en het werkt hetzelfde... (niet dus). Is dat ding trouwens gepatenteerd in NL? Zou me verbazen...

Gast

Halloooooooooo,

Er is al eens aangetoond dat er een normaal huis- tuin- en keukenmagneetje in zit. Koop zo'n ding, kettinkje eraan en klaar. Kost je geen tig euro's en het werkt hetzelfde... (niet dus). Is dat ding trouwens gepatenteerd in NL? Zou me verbazen...
Neen, dat ding is in Nederland niet gepatenteerd.
Santanera spreekt wel van een patent in Italie maar dat is alleen verleend voor het draaimechanisme van de BioStabil. Een wereldpatent waar Tellsel van spreekt bestaat ook niet en is dus een aperte leugen. Het wordt door Santanera niet ontkend dus dat maakt hem ook tot een leugenaar. Maar dat is geen nieuws. Als je het laatste krantenartikel van hem leest in de Telegraaf kom je de ene na de andere leugen tegen. Hij is in zijn eigen leugens gaan geloven.

Gast

Als je dan toch een wereld uitvinding zou doen dan regel je dit soort dingen natuurlijk meteen, hoeft hij niet te doen want er is geen gek op de wereld die dit ding gaat namaken, het is zoiets achterlijks, iedereen in de medische wereld lacht 'm uit :lol: :lol: :lol: :lol:

Gast

Als je dan toch een wereld uitvinding zou doen dan regel je dit soort dingen natuurlijk meteen, hoeft hij niet te doen want er is geen gek op de wereld die dit ding gaat namaken, het is zoiets achterlijks, iedereen in de medische wereld lacht 'm uit

Nou dat klopt dus niet wat je zegt.
De BioStabil is onlangs wel nagemaakt en door de gebr. Van Hintum op de markt gebracht. Na een aangespannen rechtzaak door Santanera zijn ze door de rechter teruggefloten. Santanera heeft de merknaam BioStabil in Nederland laten deponeren.

Gesloten