Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
24 mar 2021 19:32
Volgens van Dissel kan er ook nog een 4 de golf komen van de zomer.

Hoe verzinnen ze het.
Daar hoef je niet veel voor te verzinnen. Kijk naar het achteloze gedrag van veel mensen en dat in combinatie van behoorlijk wat mensen die zich niet willen laten vaccineren.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

PeterPeters1966 schreef:
24 mar 2021 21:03


Daar hoef je niet veel voor te verzinnen. Kijk naar het achteloze gedrag van veel mensen en dat in combinatie van behoorlijk wat mensen die zich niet willen laten vaccineren.

Gedrag ben ik met je eens.
Vaccineren is vrijwillig en een recht om te weigeren.

Moneyman
Berichten: 30438
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
24 mar 2021 21:13

Vaccineren is vrijwillig en een recht om te weigeren.
... met mogelijk die vierde golf tot gevolg. Dan is de cirkel weer rond.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
24 mar 2021 22:12

... met mogelijk die vierde golf tot gevolg. Dan is de cirkel weer rond.
Ieder mens is baas over zijn/haar eigen lijf.
Niemand kan je verplichten om zich te laten enten.

4,de of 5de golf mag niks afdoen aan je rechten.

Moneyman
Berichten: 30438
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
24 mar 2021 22:17
4,de of 5de golf mag niks afdoen aan je rechten.
Hopelijk heb je zelf ook in de gaten dat er helemaal niemand is die dat überhaupt zegt?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Cirkel rond zegt genoeg.
Gelukkig kan niemand gedwongen worden om de spuit te nemen.

Zoiets moet altijd op vrijwillige basis gebeuren.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
24 mar 2021 22:32
Cirkel rond zegt genoeg.
Gelukkig kan niemand gedwongen worden om de spuit te nemen.

Zoiets moet altijd op vrijwillige basis gebeuren.
Niemand ontkent dat dus waarom blijf je hier over doordrammen? Het kan alleen tot gevolg hebben dat er een 4e, 5e, 6e golf komt als veel mensen zo handelen. Mocht dat gebeuren, dan ook niet meer zeuren dat het zo erg is allemaal.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

PeterPeters1966 schreef:
24 mar 2021 21:03
Daar hoef je niet veel voor te verzinnen. Kijk naar het achteloze gedrag van veel mensen en dat in combinatie van behoorlijk wat mensen die zich niet willen laten vaccineren.
Ach, de peilingen over 'wil je een vaccin' geven veel 'ja, dat vind ik ook' in de respons. Vaccinatiebereidheid zal wel toenemen, naarmate de tijd verstrijkt en iedereen iemand kent, die wel gevaccineerd is en volkomen gezond is gebleven.

Als Van Dissel begint over een vierde golf, dan is dat een volgende poging om mensen van de ernst van de situatie te doordringen. Angela Merkel gebruikte de laatste dagen de woorden 'dodelijker' en 'besmettelijker' over de Britse variant voor hetzelfde doel.

Overigens Respect voor haar. Het besluit om Duitsland van 1 tot 5 april op slot te doen via extra vrije dagen heeft ze ingetrokken (juridisch onhaalbaar) en daarvoor haar excuses aan de bevolking gemaakt, omdat het een foute beslissing was.

Achteloos gedrag zie ik ook, verwijt het niemand. Het is gemakkelijker geworden om mensen alert te krijgen, in mijn werk hoef ik alleen nog 'denk je aan de afstand' te gebruiken en het gaat direct beter.

Verbeteringen aan de gebouwen duren langer. Wie de pech heeft om een kantoortuin als werkplek te hebben, moet lang wachten voordat de ventilatie wordt aangepakt. Jammer, want zo'n fijne open ruimte samen met de collega's geeft een acht keer hogere kans op besmetting dan in de supermarkt (recent aerosolenonderzoek).

School van zoon zit nog steeds in de wachtkamer voor hetzelfde. Vorig jaar is er extra subsidie toegezegd vanuit het Kabinet, de school heeft nog niets ontvangen.

Of er een vierde golf komt, hangt naar mijn idee meer af van de werkelijk geleverde hoeveelheid vaccins dan van het feitelijk gedrag van iedereen.

16again
Berichten: 16207
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
24 mar 2021 19:32
Volgens van Dissel kan er ook nog een 4 de golf komen van de zomer.

Hoe verzinnen ze het.
Afgelopen zomer was corona juist redelijk onder de duim. Dat heeft vermoedelijk, net als bij griep, met weersomstandigheden te maken.
Als we al een 4e golf krijgen, dan pas in het najaar

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Het weer, meer of minder buiten zijn, speelt mee. Luchtvochtigheid is het meest belangrijk. Hoe lager, hoe beter.

Zoon vindt, dat ik hier nog iets op moet zeggen
BL2 schreef:
23 mar 2021 23:02
... Inderdaad ben ik ruim minder aanwezig op dit forumpje dan jij, ik heb gelukkig nog andere dingen om handen. [...] Je opmerking over de fixatie op de dood is een leuke, misschien heb ik mijn dagelijkse leven ruim iets meer met de dood te maken dan jablan, maar wat gaat jou dat verder aan. in mijn ogen ben jij wat te veel gefixeerd op Corona.
De dood hoort voor ons bij het leven en de rest heeft allemaal een directe relatie met mijn werk of ons inkomen. Momenteel heb ik de luxe van minder uren per week werken, omdat ik veel te veel verlof heb staan. Bij het onderwerp Corona ben ik gedwongen goed op de hoogte te zijn. Onze jongen is er bijna aan onderdoor gegaan, in mijn werk komt het op alle mogelijke manieren terug, binnen de familie (clan) zitten we met verplicht gesloten bedrijven en zorgen we ervoor, dat iedereen te eten heeft en een dak boven het hoofd houdt. Het enige goede aan alle maatregelen zijn de royalties van mijn boeken voor een doelgroep, die zijn flink gestegen. Het onderwerp is geen fixatie, geen obsessie, deze jaren permanent aanwezig in ons leven en we doen ons best er op een gezonde manier mee om te gaan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

reggie2 schreef:
24 mar 2021 22:17
Moneyman schreef:
24 mar 2021 22:12

... met mogelijk die vierde golf tot gevolg. Dan is de cirkel weer rond.
Ieder mens is baas over zijn/haar eigen lijf.
Niemand kan je verplichten om zich te laten enten.

4,de of 5de golf mag niks afdoen aan je rechten.
Nou, als jouw keuzes de gezondheid van anderen in gevaar brengt, dan zijn er mechanieken om daar wel wat aan te doen, en dan gaan er wel wat van je rechten even naar de time-out stoel. Denk aan een gedwongen quarantaine, daarvoor wordt nu simpeler wetgeving gemaakt. :wink:

Moneyman
Berichten: 30438
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

snellie schreef:
25 mar 2021 10:55
... De enigen die ziek kunnen worden zijn de niet-gevaccineerden, en die hebben die keus vaak weloverwogen gemaakt.
Dat is natuurlijk onzin. Dit snijdt als argument pas hout op het moment dat iedereen die wil, gevaccineerd is. En in dat stadium zitten we helaas nog lang niet. Tot die tijd is iedereen die bewust niet gevaccineerd is en nog geen corona heeft gehad een potentieel risico voor degenen die nog wachten op hun vaccinatie.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

sjohie schreef:
25 mar 2021 07:46


Nou, als jouw keuzes de gezondheid van anderen in gevaar brengt, dan zijn er mechanieken om daar wel wat aan te doen, en dan gaan er wel wat van je rechten even naar de time-out stoel. Denk aan een gedwongen quarantaine, daarvoor wordt nu simpeler wetgeving gemaakt. :wink:


Vertel mij eens waar ik zeg dat IK mij niet laat enten??? Nergens en alsnog zou dat een keus zijn die een ander heeft te respecteren.

Enige vaccinatie die wij niet nemen ( maar wij weten nog niet welke en wanneer de oproep komt) is de astra zeneca.

Voor de rest lekker je oordeel bij je houden.

Ik zeg gewoon duidelijk en daar heb ik best respect voor dat er zat mensen zijn die zich niet laten enten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
24 mar 2021 23:22


]Afgelopen zomer was corona juist redelijk onder de duim. Dat heeft vermoedelijk, net als bij griep, met weersomstandigheden te maken.
Als we al een 4e golf krijgen, dan pas in het najaar
Vertel dat aan van Dissel. Zijn niet mijn woorden.

Nijogeth
Berichten: 10193
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
25 mar 2021 11:01
Tot die tijd is iedereen die bewust niet gevaccineerd is en nog geen corona heeft gehad een potentieel risico voor degenen die nog wachten op hun vaccinatie.
Dat geldt feitelijk gezien ook voor personen die al gevaccineerd zijn of het virus gehad hebben. Kunnen alsnog verspreiden.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
25 mar 2021 10:55
Waarom maakt men zich toch druk over mensen die zich niet willen laten vaccineren (zoals ondergetekende)? Als je zelf wel bent gevaccineerd, ben je toch beschermd? De enigen die ziek kunnen worden zijn de niet-gevaccineerden, en die hebben die keus vaak weloverwogen gemaakt.
Vaccin biedt geen 100% bescherming. Op basis van de data tot nu toe, zorgen vaccins wel voor een mild verloop. In plaats van de IC een gewone ziekenhuisafdeling; in plaats van een gewone ziekenhuisopname thuis aan de zuurstof en in plaats van thuis aan de zuurstof een week of twee als een halve zombie door je eigen huis strompelen.

Als jij je niet laat vaccineren, dan zouden 10 anderen in jouw omgeving dat wel moeten doen, om jou indirect te beschermen tegen besmetting. Dit is het enige sociale argument pro. Alle andere argumenten zijn voor jezelf: jouw longen, jouw hersenen, jouw stofwisseling, jouw nieren, jouw hartspieren. Dit virus, origineel of gemuteerd, is volstrekt onvoorspelbaar in wat het met iemand doet.

Mensen maken zich hier druk over, omdat iedereen graag terug wil naar een normale maatschappij. Dat gaat sneller, wanneer het virus voor 99% verdwijnt, alleen nog incidentele besmettingen optreden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
25 mar 2021 12:52
. Vaccineren doe je voor jezelf, niet voor een ander. Want ook al ben je gevaccineerd, dan kun je nog steeds mee helpen verspreiden.
Juist , dat vergeten sommige mensen nog wel eens. De saamhorigheid is ver te zoeken maar wel verwachten dat je je laat enten voor een ander....... dat doe je toch echt voor jezelf. Het is jouw lijf en jij bepaalt wat er in gaat.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
25 mar 2021 12:52
Vaccineren doe je voor jezelf, niet voor een ander.
Zo'n uitspraak komt op mij mega egoïstisch over. Je bent niet alleen op de wereld.

Erthanax
Berichten: 9826
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

snellie schreef:
25 mar 2021 13:28
Waarom is dit egoïstisch? Het is juist egoïstisch als van mij wordt geëist dat ik mij laat inenten om een ander te beschermen. Ik heb een prima immuunsysteem. Dat ga ik niet verstoren met een vaccinatie. Beetje omgekeerde wereld.
Dat vind ik een wel heel "originele" uitleg van het begrip egoïsme.
Uw prima immuunsysteem is ook nooit "verstoord" met een vaccinatie tegen bv polio?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
25 mar 2021 13:35
Ik had mijn tekst inmiddels aangepast. Maar ik blijf erbij dat ik mij niet hoef te vaccineren voor een ander. En polio is hier niet aan de orde.
Je bent niemand hier tekst en uitleg verschuldigd, dat bedoelde ik met het respecteren van wat iemand wil.

Je moet maar zo denken , elke forumgebruiker zit hier niet eens met zijn echte naam op het forum. Dus leg lekker naast je neer.:-)

Gesloten