Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Maar “gelukkig” zijn er elke dag verse klagers op Trustpilot.
Jorien85
vindt dit leuk
Bedankt voor de verschillende inzichten alleen dan begrijp ik het nog niet helemaal want waar zit de marge dan om er bovenop te komen? De input van klanten is toch ook dezelfde output wanneer ze hun geld terug willen. Daar blijft dan toch niks van over om overhead te creëren?
-
woneninterieur
Dat is inderdaad helemaal correct.Nijogeth schreef: ↑21 feb 2024 23:55Het stoppen van de bron van inkomsten is de slimste manier om snel failliet te gaan.
Men heeft ergens een financiële tegenvaller gehad (ik denk een leverancier die is omgevallen waar men al flink vooruit had betaald en waarvan de producten niet geleverd worden), waardoor men nu een inhaalslag moet maken. Als iedere nieuwe verkoop 20% meer opbrengst heeft dan kosten, dan hebben ze dus 6 verkopen nodig om 1 klant terug te betalen. Daar gaat gewoon tijd in zitten.
Gelukkig gaat het allemaal de goede kant op en zoals eerder vermeld zullen er de komende weken steeds meer positieve klanten zijn en dat zou dan ook zichtbaar moeten gaan worden.
Wat zijn positieve klanten? Klanten die eindelijk hun geld terugkrijgen?
Maar innen jullie nu nog steeds vooruitbetalingen met de bedoeling om dat geld weer te gebruiken om eerdere vooruitbetalingen terug te betalen?
En daarna komen die ook weer op een lijst om te zijner tijd ooit eens hopelijk het geld weer terug te krijgen?
Dit lijkt ondertussen een gebed zonder einde.
En daarna komen die ook weer op een lijst om te zijner tijd ooit eens hopelijk het geld weer terug te krijgen?
Dit lijkt ondertussen een gebed zonder einde.
-
Een Wiskunde Student
Gezeur ??ZeerPrivé schreef: ↑22 feb 2024 23:13Hou toch eens op met dat gezeur. Het is in ieder geval een ondernemer die zijn best doet om de boel op de rails te krijgen en gedupeerden hun geld terug te geven.
Zijn heel wat grote, bekende winkelketens die failliet zijn gegaan en geen enkele slapeloze nacht hebben gehad over de vele gedupeerde consumenten.
Hier worden tientallen consumenten gedupeerd, en dit is nog altijd een consumentenforum en geen fabrikantenkring
Onkruid71
vindt dit leuk
Woneninterieur zal het ook wel gezeur vinden.
Onkruid71
vindt dit leuk
Wanprestatie natuurlijk, zoals al heel vaak aangegeven is.
Dat is de makkelijke manier, waarbij alle klanten hun geld verliezen. Dit bedrijf kiest duidelijk voor de moeilijker manier, waarbij ze proberen uiteindelijk iedereen hun geld te geven. Of dat lukt valt door ons niet in te schatten, en vragen daarover die ik eerder stelde worden -niet verrassend- niet beantwoord.
Natuurlijk wel. Iedere order kent immers een marge tussen in- en verkoopprijs. Vanuit die marge betaal je je kosten en maak je je winst. En in dit geval betaal je uit die marge je schulden af.Jorien85 schreef: ↑22 feb 2024 20:10Bedankt voor de verschillende inzichten alleen dan begrijp ik het nog niet helemaal want waar zit de marge dan om er bovenop te komen? De input van klanten is toch ook dezelfde output wanneer ze hun geld terug willen. Daar blijft dan toch niks van over om overhead te creëren?
De grote vraag blijft natuurlijk of er voldoende marge is om dat ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen, of dat het slechts uitstel van executie is. In dat geval zal uiteindelijk alsnog een faillissement volgen.
Over dit soort statement schreef recent iemand...:Een Wiskunde Student schreef: ↑22 feb 2024 14:32Precies de nieuwe slachtoffers ontstaan nu en zien we over 3 tot 4 maanden hier terug om te klagen.
-
Manuel Romero
Hallo allemaal,
Eveneens bij ons is het helemaal mis gegaan, vanaf September wachten wij op een order... Geen levering, geen geld retour. Nu al vaker geklaagd en geld geclaimd, nog altijd niets ontvangen...
Eveneens bij ons is het helemaal mis gegaan, vanaf September wachten wij op een order... Geen levering, geen geld retour. Nu al vaker geklaagd en geld geclaimd, nog altijd niets ontvangen...
Maar als je niets inkoopt en niets verkoopt maar alleen de verkoopprijs int en die na enkele maanden weer (hopelijk) terugbetaald heb je natuurlijk geen marge.
-
witte angora
Ik vermoed zo dat ze wel degelijk een en ander verkopen. Dat één leverancier failliet is gegaan betekent niet dat ze allemaal failliet zijn gegaan.
Uiteraard niet. Maar er is geen grond om aan te nemen dat dat het geval is. En ook de logica gebiedt dat dat niet het geval is.
Oke, hier komt inderdaad niemand langs met een bericht van bedankt voor het kastje. Dit is de andere kant.
Moneyman
vindt dit leuk
-
francine_m
Woneneninterieur - doe het NIET
Het kost je (negatieve) energie, tijd én geld.
Ook bij mij is het eerder gehoorde trucje van toepassing dat ze je keurig aan het lijntje houden, waardoor je ze in goed vertrouwen het voordeel van de twijfel geeft.
Mijn geduld is op en de feiten op een rijtje:
Ook bij mij is het eerder gehoorde trucje van toepassing dat ze je keurig aan het lijntje houden, waardoor je ze in goed vertrouwen het voordeel van de twijfel geeft.
- *
- *
- *
- *
- *
- *
- *
- *
- *
- *
- *
- *
LHouben
vindt dit leuk
-
Een Wiskunde Student
Fantastisch opgemerkt. Direct onder je post staat al weer een klacht van een nieuw slachtoffer.Moneyman schreef: ↑23 feb 2024 11:09Over dit soort statement schreef recent iemand...:Een Wiskunde Student schreef: ↑22 feb 2024 14:32Precies de nieuwe slachtoffers ontstaan nu en zien we over 3 tot 4 maanden hier terug om te klagen.
... met een aankoop uit december vorig jaar ja. Niet uit "nu". Sterk argument hoorEen Wiskunde Student schreef: ↑24 feb 2024 10:55Fantastisch opgemerkt. Direct onder je post staat al weer een klacht van een nieuw slachtoffer.Moneyman schreef: ↑23 feb 2024 11:09Over dit soort statement schreef recent iemand...:Een Wiskunde Student schreef: ↑22 feb 2024 14:32Precies de nieuwe slachtoffers ontstaan nu en zien we over 3 tot 4 maanden hier terug om te klagen.
Wat ik begrepen heb zijn er beloftes gemaakt en bij de "slachtoffers" niet nagekomen.
En als men pas iets kan leveren is het pas als nieuwe klanten iets kopen, dat zal waarschijnlijk zo naar de klant ook niet gecommuniceerd worden heb ik het vermoeden.
Het is misschien niet de bedoeling maar het lijkt er wel op.
Zo begint het vaker, met bedrijven die ongewild in de problemen komen en daarvoor verkeerde communicatie gebruiken.
Ik hoop niet dat dat hier het geval is.
En als men pas iets kan leveren is het pas als nieuwe klanten iets kopen, dat zal waarschijnlijk zo naar de klant ook niet gecommuniceerd worden heb ik het vermoeden.
Het is misschien niet de bedoeling maar het lijkt er wel op.
Zo begint het vaker, met bedrijven die ongewild in de problemen komen en daarvoor verkeerde communicatie gebruiken.
Ik hoop niet dat dat hier het geval is.
-
woneninterieur
francine_m schreef: ↑24 feb 2024 08:24Woneneninterieur - doe het NIET
Beste Francine,
U heeft van ons al bericht ontvangen 2 dagen geleden
Deze order is terugbetaald en zou dus maandag op de rekening moeten staan.
“U heeft van ons AL bericht ontvangen”.
Komisch.
Blijkbaar kunnen zelfs orders van december niet geleverd worden.
Wat heeft dat allemaal nog met een failliete leverancier van begin 2023 te maken?
Komisch.
Blijkbaar kunnen zelfs orders van december niet geleverd worden.
Wat heeft dat allemaal nog met een failliete leverancier van begin 2023 te maken?