Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar “gelukkig” zijn er elke dag verse klagers op Trustpilot.

Jorien85
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 dec 2023 20:38

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jorien85 »

Bedankt voor de verschillende inzichten alleen dan begrijp ik het nog niet helemaal want waar zit de marge dan om er bovenop te komen? De input van klanten is toch ook dezelfde output wanneer ze hun geld terug willen. Daar blijft dan toch niks van over om overhead te creëren?

woneninterieur
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door woneninterieur »

Nijogeth schreef:
21 feb 2024 23:55
Het stoppen van de bron van inkomsten is de slimste manier om snel failliet te gaan.

Men heeft ergens een financiële tegenvaller gehad (ik denk een leverancier die is omgevallen waar men al flink vooruit had betaald en waarvan de producten niet geleverd worden), waardoor men nu een inhaalslag moet maken. Als iedere nieuwe verkoop 20% meer opbrengst heeft dan kosten, dan hebben ze dus 6 verkopen nodig om 1 klant terug te betalen. Daar gaat gewoon tijd in zitten.
Dat is inderdaad helemaal correct.
Gelukkig gaat het allemaal de goede kant op en zoals eerder vermeld zullen er de komende weken steeds meer positieve klanten zijn en dat zou dan ook zichtbaar moeten gaan worden.

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat zijn positieve klanten? Klanten die eindelijk hun geld terugkrijgen?

Thijs124
Berichten: 1903
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Maar innen jullie nu nog steeds vooruitbetalingen met de bedoeling om dat geld weer te gebruiken om eerdere vooruitbetalingen terug te betalen?
En daarna komen die ook weer op een lijst om te zijner tijd ooit eens hopelijk het geld weer terug te krijgen?
Dit lijkt ondertussen een gebed zonder einde.

Een Wiskunde Student
Berichten: 310
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

ZeerPrivé schreef:
22 feb 2024 23:13
Hou toch eens op met dat gezeur. Het is in ieder geval een ondernemer die zijn best doet om de boel op de rails te krijgen en gedupeerden hun geld terug te geven.

Zijn heel wat grote, bekende winkelketens die failliet zijn gegaan en geen enkele slapeloze nacht hebben gehad over de vele gedupeerde consumenten.
Gezeur ??

Hier worden tientallen consumenten gedupeerd, en dit is nog altijd een consumentenforum en geen fabrikantenkring

Thijs124
Berichten: 1903
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Woneninterieur zal het ook wel gezeur vinden.

Moneyman
Berichten: 32092
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jorien85 schreef:
21 feb 2024 19:27
Maar als dit geen oplichting is, wat is het dan?
Wanprestatie natuurlijk, zoals al heel vaak aangegeven is.
Jorien85 schreef:
21 feb 2024 19:27
Als je als bedrijf financiële problemen hebt ga ik je toch de website offline halen, schoon schip maken en dan wellicht een herstart?
Dat is de makkelijke manier, waarbij alle klanten hun geld verliezen. Dit bedrijf kiest duidelijk voor de moeilijker manier, waarbij ze proberen uiteindelijk iedereen hun geld te geven. Of dat lukt valt door ons niet in te schatten, en vragen daarover die ik eerder stelde worden -niet verrassend- niet beantwoord.
Jorien85 schreef:
22 feb 2024 20:10
Bedankt voor de verschillende inzichten alleen dan begrijp ik het nog niet helemaal want waar zit de marge dan om er bovenop te komen? De input van klanten is toch ook dezelfde output wanneer ze hun geld terug willen. Daar blijft dan toch niks van over om overhead te creëren?
Natuurlijk wel. Iedere order kent immers een marge tussen in- en verkoopprijs. Vanuit die marge betaal je je kosten en maak je je winst. En in dit geval betaal je uit die marge je schulden af.

De grote vraag blijft natuurlijk of er voldoende marge is om dat ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen, of dat het slechts uitstel van executie is. In dat geval zal uiteindelijk alsnog een faillissement volgen.

Moneyman
Berichten: 32092
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
22 feb 2024 14:32
Precies de nieuwe slachtoffers ontstaan nu en zien we over 3 tot 4 maanden hier terug om te klagen.
Over dit soort statement schreef recent iemand...:
Een Wiskunde Student schreef:
22 feb 2024 14:30
gewoon een beetje gokken doe je

Manuel Romero
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2024 11:40

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Manuel Romero »

Hallo allemaal,

Eveneens bij ons is het helemaal mis gegaan, vanaf September wachten wij op een order... Geen levering, geen geld retour. Nu al vaker geklaagd en geld geclaimd, nog altijd niets ontvangen...

Thijs124
Berichten: 1903
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Maar als je niets inkoopt en niets verkoopt maar alleen de verkoopprijs int en die na enkele maanden weer (hopelijk) terugbetaald heb je natuurlijk geen marge.

witte angora
Berichten: 30251
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vermoed zo dat ze wel degelijk een en ander verkopen. Dat één leverancier failliet is gegaan betekent niet dat ze allemaal failliet zijn gegaan.

Moneyman
Berichten: 32092
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thijs124 schreef:
23 feb 2024 12:28
Maar als je niets inkoopt en niets verkoopt maar alleen de verkoopprijs int en die na enkele maanden weer (hopelijk) terugbetaald heb je natuurlijk geen marge.
Uiteraard niet. Maar er is geen grond om aan te nemen dat dat het geval is. En ook de logica gebiedt dat dat niet het geval is.

Thijs124
Berichten: 1903
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Oke, hier komt inderdaad niemand langs met een bericht van bedankt voor het kastje. Dit is de andere kant.

francine_m
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2024 08:13

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door francine_m »

Woneneninterieur - doe het NIET
Het kost je (negatieve) energie, tijd én geld.
Ook bij mij is het eerder gehoorde trucje van toepassing dat ze je keurig aan het lijntje houden, waardoor je ze in goed vertrouwen het voordeel van de twijfel geeft.

Mijn geduld is op en de feiten op een rijtje:
  • *
Op 9 dec 2023 bestelde en betaalde ik twee barkrukken als cadeautje met ordernummer #5078
  • *
Er zou voorraad zijn en de ingeschatte levertijd ca. 2 weken
  • *
Eind december zijn er geen krukken binnen, noch enig bericht over de verwachte levering
  • *
4 januari 2024 wordt gezegd dat de barkrukken in week 3 verwacht worden en er wordt contact beloofd
  • *
Op 14 januari worden de stoeltjes beloofd in week 1 of 2 van februari
  • *
Het getoonde telefoonnummer is structureel onbereikbaar, mails worden pas beantwoord na aandringen / herinneringen
  • *
Ik besluit op 5 februari 2024 mijn bestelling te annuleren, de wettelijke - en met Woneneninterieur afgesproken termijn voor de terugbetaling is 14 dagen - op 19 februari zou het geld van de bestelling uiterlijk op mijn rekening moeten staan
  • *
Op 19 februari staat mijn geld niet op mijn rekening
  • *
Op 19 februari in de avond - 3 minuten ná mijn mail hierover - ontvang ik een screenshot met een reservering voor de betaling
  • *
Op 21 februari staat er geen geld op mijn rekening, ik geef aan dat Woneneninterieur respijt krijgt, maar uiterlijk tot en met 23 februari
  • *
Op 23 februari is mijn geld niet binnen op de rekening
  • *
Vandaag op 24 februari, wil ik mensen waarschuwen niet met deze mensen in zee te gaan

Een Wiskunde Student
Berichten: 310
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Moneyman schreef:
23 feb 2024 11:09
Een Wiskunde Student schreef:
22 feb 2024 14:32
Precies de nieuwe slachtoffers ontstaan nu en zien we over 3 tot 4 maanden hier terug om te klagen.
Over dit soort statement schreef recent iemand...:
Een Wiskunde Student schreef:
22 feb 2024 14:30
gewoon een beetje gokken doe je
Fantastisch opgemerkt. Direct onder je post staat al weer een klacht van een nieuw slachtoffer.

Moneyman
Berichten: 32092
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
24 feb 2024 10:55
Moneyman schreef:
23 feb 2024 11:09
Een Wiskunde Student schreef:
22 feb 2024 14:32
Precies de nieuwe slachtoffers ontstaan nu en zien we over 3 tot 4 maanden hier terug om te klagen.
Over dit soort statement schreef recent iemand...:
Een Wiskunde Student schreef:
22 feb 2024 14:30
gewoon een beetje gokken doe je
Fantastisch opgemerkt. Direct onder je post staat al weer een klacht van een nieuw slachtoffer.
... met een aankoop uit december vorig jaar ja. Niet uit "nu". Sterk argument hoor :lol:

Onkruid71
Berichten: 2208
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat ik begrepen heb zijn er beloftes gemaakt en bij de "slachtoffers" niet nagekomen.
En als men pas iets kan leveren is het pas als nieuwe klanten iets kopen, dat zal waarschijnlijk zo naar de klant ook niet gecommuniceerd worden heb ik het vermoeden.

Het is misschien niet de bedoeling maar het lijkt er wel op.

Zo begint het vaker, met bedrijven die ongewild in de problemen komen en daarvoor verkeerde communicatie gebruiken.

Ik hoop niet dat dat hier het geval is.

woneninterieur
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door woneninterieur »

francine_m schreef:
24 feb 2024 08:24
Woneneninterieur - doe het NIET
Het kost je (negatieve) energie, tijd én geld.
Ook bij mij is het eerder gehoorde trucje van toepassing dat ze je keurig aan het lijntje houden, waardoor je ze in goed vertrouwen het voordeel van de twijfel geeft.

Mijn geduld is op en de feiten op een rijtje:

Beste Francine,
U heeft van ons al bericht ontvangen 2 dagen geleden
Deze order is terugbetaald en zou dus maandag op de rekening moeten staan.

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“U heeft van ons AL bericht ontvangen”.

Komisch.

Blijkbaar kunnen zelfs orders van december niet geleverd worden.

Wat heeft dat allemaal nog met een failliete leverancier van begin 2023 te maken?

Plaats reactie