Pagina 24 van 53

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 21 feb 2024 12:29
door Een Wiskunde Student
Moneyman schreef:
19 feb 2024 16:32
Een Wiskunde Student schreef:
19 feb 2024 16:11
Nijogeth schreef:
17 feb 2024 18:50
Van oplichting is ook duidelijk geen sprake. Dat lijkt me wel vast te staan, daar kun je niet over discussiëren. Daarbij zijn er van die 10 aangiftes al zeker de helft weer ingetrokken.
Waar lees je ergens dat zeker de helft van de aangiftes al is ingetrokken?
Van de mensen die aangifte hebben gedaan zijn er inmiddels meerdere betaald. Dan is het intrekken van de aangifte de enige logische keuze.
Waar lees je dan dat de helft van de aangiftes is ingetrokken ?
Hoeveel mensen die aangifte hebben gedaan zijn nu betaald ?
Zou het niet kunnen dat er meer aangiftes zijn waarvan de indieners niet hier zijn geweest?

Kortom weer een posting zonder inhoudelijke betekenis

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 21 feb 2024 12:59
door Nijogeth
Van de mensen die hier hebben gemeld dat ze aangifte hebben gedaan, heeft de helft gemeld deze in te hebben getrokken nadat men betaald heeft gekregen. Dat kun je zelf teruglezen.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 21 feb 2024 19:27
door Jorien85
Maar als dit geen oplichting is, wat is het dan?
Als je als bedrijf financiële problemen hebt ga ik je toch de website offline halen, schoon schip maken en dan wellicht een herstart?
Dit lijkt het vullen van gaten. Nieuwe klanten betalen voor de openstaande terug betalingen. Zij krijgen vervolgens ook geen product en vragen dus ook geld terug. Weer een nieuwe openstaande terugbetaling etc. Zo gaat het door.
Hoe heet deze manier van bedrijfsvoering dan volgens jullie geleerde mensen hier?
Ik ben blij dat we ons geld terug hebben. Dan willen ze nog een dankjewel en een goede review ook, grapjas.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 21 feb 2024 23:55
door Nijogeth
Het stoppen van de bron van inkomsten is de slimste manier om snel failliet te gaan.

Men heeft ergens een financiële tegenvaller gehad (ik denk een leverancier die is omgevallen waar men al flink vooruit had betaald en waarvan de producten niet geleverd worden), waardoor men nu een inhaalslag moet maken. Als iedere nieuwe verkoop 20% meer opbrengst heeft dan kosten, dan hebben ze dus 6 verkopen nodig om 1 klant terug te betalen. Daar gaat gewoon tijd in zitten.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 22 feb 2024 00:06
door witte angora
Exact, en dan laat je een 'grote' klant even wat langer wachten, want met zijn geld kun je drie of vier 'kleinere' klanten sneller helpen.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 22 feb 2024 14:30
door Een Wiskunde Student
Nijogeth schreef:
21 feb 2024 12:59
Van de mensen die hier hebben gemeld dat ze aangifte hebben gedaan, heeft de helft gemeld deze in te hebben getrokken nadat men betaald heeft gekregen. Dat kun je zelf teruglezen.
wie dan precies ? en hoe kom je uit op de helft ?

gewoon een beetje gokken doe je

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 22 feb 2024 14:32
door Een Wiskunde Student
Jorien85 schreef:
21 feb 2024 19:27
Maar als dit geen oplichting is, wat is het dan?
Als je als bedrijf financiële problemen hebt ga ik je toch de website offline halen, schoon schip maken en dan wellicht een herstart?
Dit lijkt het vullen van gaten. Nieuwe klanten betalen voor de openstaande terug betalingen. Zij krijgen vervolgens ook geen product en vragen dus ook geld terug. Weer een nieuwe openstaande terugbetaling etc. Zo gaat het door.
Hoe heet deze manier van bedrijfsvoering dan volgens jullie geleerde mensen hier?
Ik ben blij dat we ons geld terug hebben. Dan willen ze nog een dankjewel en een goede review ook, grapjas.
Precies de nieuwe slachtoffers ontstaan nu en zien we over 3 tot 4 maanden hier terug om te klagen.

Als je geen geld hebt om bij de leveranciers de spullen in te kopen moet je ze ook niet verkopen en de website offline halen.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 22 feb 2024 14:52
door Nijogeth
S.Adrichem schreef:
02 feb 2024 19:52
Over en uit, dit hoofdstuk heel snel afsluiten met Woneninterieur!

Vorige week vrijdag aangifte gedaan, mijn geduld was op na 8 maanden wachten en valse beloftes. Maandag is telefonisch en per mail bevestigd dat wij vandaag uiterlijk 14:00 het geld teruggestort op de rekening zouden hebben. Direct om 14:00 vandaag gecheckt, en zoals verwacht stond het geld niet op de rekening.

Direct gemaild dat ik met SPOED gebeld wilde worden. Dit belletje heeft plaatsgevonden en ik wilde niet eerder het telefooncontact verbreken totdat ik het geld op de rekening had staan. Dit is tijdens het telefoongesprek overgemaakt. EINDELIJK!!!!

Buiten het feit dat wij na 8 maanden nu 'eindelijk' het geld terug hebben, ben ik erg kwaad en geïrriteerd over hoe er hier met ons om wordt gegaan. Direct vanavond een mail gekregen vanuit Woneninterieur dat de aangifte nog niet was ingetrokken en of we dit persé vanavond nog wilde doen.

Eer aan jezelf houden en dus de aangifte ingetrokken. Maar never nooit meer dat wij hier nog bestellen.

Note aan alle andere gedupeerde, doe aangifte zolang je nog niet je geld hebt!
Dit is dus een voorbeeld van een aangifte die is ingetrokken. Ik heb er wel meer gezien. Maar ik ga niet alle berichten doorspitten omdat je daar zelf geen zin in hebt.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 22 feb 2024 15:16
door Lady1234
Maar “gelukkig” zijn er elke dag verse klagers op Trustpilot.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 22 feb 2024 20:10
door Jorien85
Bedankt voor de verschillende inzichten alleen dan begrijp ik het nog niet helemaal want waar zit de marge dan om er bovenop te komen? De input van klanten is toch ook dezelfde output wanneer ze hun geld terug willen. Daar blijft dan toch niks van over om overhead te creëren?

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 22 feb 2024 20:27
door woneninterieur
Nijogeth schreef:
21 feb 2024 23:55
Het stoppen van de bron van inkomsten is de slimste manier om snel failliet te gaan.

Men heeft ergens een financiële tegenvaller gehad (ik denk een leverancier die is omgevallen waar men al flink vooruit had betaald en waarvan de producten niet geleverd worden), waardoor men nu een inhaalslag moet maken. Als iedere nieuwe verkoop 20% meer opbrengst heeft dan kosten, dan hebben ze dus 6 verkopen nodig om 1 klant terug te betalen. Daar gaat gewoon tijd in zitten.
Dat is inderdaad helemaal correct.
Gelukkig gaat het allemaal de goede kant op en zoals eerder vermeld zullen er de komende weken steeds meer positieve klanten zijn en dat zou dan ook zichtbaar moeten gaan worden.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 22 feb 2024 20:41
door Lady1234
Wat zijn positieve klanten? Klanten die eindelijk hun geld terugkrijgen?

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 22 feb 2024 20:56
door Thijs124
Maar innen jullie nu nog steeds vooruitbetalingen met de bedoeling om dat geld weer te gebruiken om eerdere vooruitbetalingen terug te betalen?
En daarna komen die ook weer op een lijst om te zijner tijd ooit eens hopelijk het geld weer terug te krijgen?
Dit lijkt ondertussen een gebed zonder einde.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 22 feb 2024 23:13
door ZeerPrivé
Hou toch eens op met dat gezeur. Het is in ieder geval een ondernemer die zijn best doet om de boel op de rails te krijgen en gedupeerden hun geld terug te geven.

Zijn heel wat grote, bekende winkelketens die failliet zijn gegaan en geen enkele slapeloze nacht hebben gehad over de vele gedupeerde consumenten.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 23 feb 2024 10:19
door Een Wiskunde Student
ZeerPrivé schreef:
22 feb 2024 23:13
Hou toch eens op met dat gezeur. Het is in ieder geval een ondernemer die zijn best doet om de boel op de rails te krijgen en gedupeerden hun geld terug te geven.

Zijn heel wat grote, bekende winkelketens die failliet zijn gegaan en geen enkele slapeloze nacht hebben gehad over de vele gedupeerde consumenten.
Gezeur ??

Hier worden tientallen consumenten gedupeerd, en dit is nog altijd een consumentenforum en geen fabrikantenkring

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 23 feb 2024 10:28
door Thijs124
Woneninterieur zal het ook wel gezeur vinden.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 23 feb 2024 11:07
door Moneyman
Jorien85 schreef:
21 feb 2024 19:27
Maar als dit geen oplichting is, wat is het dan?
Wanprestatie natuurlijk, zoals al heel vaak aangegeven is.
Jorien85 schreef:
21 feb 2024 19:27
Als je als bedrijf financiële problemen hebt ga ik je toch de website offline halen, schoon schip maken en dan wellicht een herstart?
Dat is de makkelijke manier, waarbij alle klanten hun geld verliezen. Dit bedrijf kiest duidelijk voor de moeilijker manier, waarbij ze proberen uiteindelijk iedereen hun geld te geven. Of dat lukt valt door ons niet in te schatten, en vragen daarover die ik eerder stelde worden -niet verrassend- niet beantwoord.
Jorien85 schreef:
22 feb 2024 20:10
Bedankt voor de verschillende inzichten alleen dan begrijp ik het nog niet helemaal want waar zit de marge dan om er bovenop te komen? De input van klanten is toch ook dezelfde output wanneer ze hun geld terug willen. Daar blijft dan toch niks van over om overhead te creëren?
Natuurlijk wel. Iedere order kent immers een marge tussen in- en verkoopprijs. Vanuit die marge betaal je je kosten en maak je je winst. En in dit geval betaal je uit die marge je schulden af.

De grote vraag blijft natuurlijk of er voldoende marge is om dat ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen, of dat het slechts uitstel van executie is. In dat geval zal uiteindelijk alsnog een faillissement volgen.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 23 feb 2024 11:09
door Moneyman
Een Wiskunde Student schreef:
22 feb 2024 14:32
Precies de nieuwe slachtoffers ontstaan nu en zien we over 3 tot 4 maanden hier terug om te klagen.
Over dit soort statement schreef recent iemand...:
Een Wiskunde Student schreef:
22 feb 2024 14:30
gewoon een beetje gokken doe je

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 23 feb 2024 11:51
door Manuel Romero
Hallo allemaal,

Eveneens bij ons is het helemaal mis gegaan, vanaf September wachten wij op een order... Geen levering, geen geld retour. Nu al vaker geklaagd en geld geclaimd, nog altijd niets ontvangen...

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 23 feb 2024 12:28
door Thijs124
Maar als je niets inkoopt en niets verkoopt maar alleen de verkoopprijs int en die na enkele maanden weer (hopelijk) terugbetaald heb je natuurlijk geen marge.