LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onur Air
Re: Onur Air
Ook wij hebben nog steeds geen bericht wanneer we nu vliegen en met wie. We vertrekken over een week en hebben vandaag geeist bij OAD/dreizen dat we duidelijkheid zouden krijgen.
Er werd verteld dat we die krijgen 1 a 2 dagen van te voren, daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, ik wil wel de kans krijgen als er geannuleerd wordt om een passende bestemming te vinden. Annuleren heeft nu geen zin, omdat je dan nog voor kosten opdraait.
Iemand nog tips om dit aan te pakken??
Groeten,
Monique
Er werd verteld dat we die krijgen 1 a 2 dagen van te voren, daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, ik wil wel de kans krijgen als er geannuleerd wordt om een passende bestemming te vinden. Annuleren heeft nu geen zin, omdat je dan nog voor kosten opdraait.
Iemand nog tips om dit aan te pakken??
Groeten,
Monique
pieter mensen nemen en allin vooral omdat het goedkoper is dan half pension plus u onkosten en als je nu hp boekt of allin je kmt toch terecht in het zelfde vlieger. maar ik begrijp wat je wilt zeggen betaal toch bij voor een goede maatschappij
lekker belangrijk hoor punten kommas nu we toch gaan muggeziften hoofdletters mag je niet gebruiken
Nou, ik moest weer heel wat bijlezen. Dus als ik het goed begrijp van de Bakkertjes, zijn ze voorgoed genezen van Turkije? Zou ik ook zijn als ik zo behandeld zou worden. Trouwens van dat reisburo heb ik nog NOOIT gehoord.
Ik bedoel, wij gaan ook heel goedkoop, maar wel bij een (hoop ik) erkent reisburo. Wij hebben geboekt bij Go Mundo en die zijn wel aangesloten bij ANVR en SGR. Maarja, of ze ook service geven, moet je natuurlijk ook maar afwachten.
Zijn er misschien ook het afgelopen weekend mensen teug gekomen met Gomundo oftewel Corendon? Zo ja, wat is jullie ervaring?
Ik bedoel, wij gaan ook heel goedkoop, maar wel bij een (hoop ik) erkent reisburo. Wij hebben geboekt bij Go Mundo en die zijn wel aangesloten bij ANVR en SGR. Maarja, of ze ook service geven, moet je natuurlijk ook maar afwachten.
Zijn er misschien ook het afgelopen weekend mensen teug gekomen met Gomundo oftewel Corendon? Zo ja, wat is jullie ervaring?
Geplaatst op 10 Mei 2005 12:03 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Bericht voor Monique 1973 op pagina 31
wat doen de mensen toch moeilijk over annuleren etc. Er zijn de volgende mogelijkheden.
1. Je annuleert zelf en de kosten zijn voor jezelf
2. Reisburo komt met een vervangende vlucht ( kosteloos )
3. Reisburo komt met vervangende vlucht met bijbetaling
4. Je accepteert nummer 3 niet en kan je kosteloos annuleren
Simpel, alleen zouden ze de mensen wel eens sneller mogen inlichten
--------------------------------------------------------------------------------
Bericht voor Monique 1973 op pagina 31
wat doen de mensen toch moeilijk over annuleren etc. Er zijn de volgende mogelijkheden.
1. Je annuleert zelf en de kosten zijn voor jezelf
2. Reisburo komt met een vervangende vlucht ( kosteloos )
3. Reisburo komt met vervangende vlucht met bijbetaling
4. Je accepteert nummer 3 niet en kan je kosteloos annuleren
Simpel, alleen zouden ze de mensen wel eens sneller mogen inlichten
Dank je wel voor je reactie!!!
Ik weet dat er 4 oplossingen zijn, maar waar ik dus echt moeite
mee heb, is dat ze de mensen niet informeren. Ik heb vanmiddag
nog kontakt gehad met het reisbureau en deze heeft van OAD te horen
gekregen dat ze niet mogen bellen, alleen OAD neemt kontakt met hun op, oftewel wanneer het hun uitkomt.
We gaan gewoon afwachten wat de oplossingen zijn, mijn vriendin is vandaag vertrokken voor 3 wk en zij is kosteloos overgeboekt naar Martinair. Dus het overboeken (dat heeft het reisbureau ookal bevestigd) is kostenloos.
In ieder geval bedankt voor je reactie, eindelijk iemand die serieus reageert.
Monique
Ik weet dat er 4 oplossingen zijn, maar waar ik dus echt moeite
mee heb, is dat ze de mensen niet informeren. Ik heb vanmiddag
nog kontakt gehad met het reisbureau en deze heeft van OAD te horen
gekregen dat ze niet mogen bellen, alleen OAD neemt kontakt met hun op, oftewel wanneer het hun uitkomt.
We gaan gewoon afwachten wat de oplossingen zijn, mijn vriendin is vandaag vertrokken voor 3 wk en zij is kosteloos overgeboekt naar Martinair. Dus het overboeken (dat heeft het reisbureau ookal bevestigd) is kostenloos.
In ieder geval bedankt voor je reactie, eindelijk iemand die serieus reageert.
Monique
Ik durf te wedden dat OAD met een geschikte oplossing komt.
Dit hoef je niet te verwachten van Kras, TUI en Holland International.
Zeker niet op dit moment. Phuket Air en Onur Air worden deze maatschappijen fataal. En er zijn tal van mensen die nu in onzekerheid zijn. Maar van OAD heb ik begrepen dat ze met passende oplossingen komen.
En vergeet een ding niet, als het niet zo moet zijn dat je niet wegkan, dan zal het wel een teken zijn !
Dit hoef je niet te verwachten van Kras, TUI en Holland International.
Zeker niet op dit moment. Phuket Air en Onur Air worden deze maatschappijen fataal. En er zijn tal van mensen die nu in onzekerheid zijn. Maar van OAD heb ik begrepen dat ze met passende oplossingen komen.
En vergeet een ding niet, als het niet zo moet zijn dat je niet wegkan, dan zal het wel een teken zijn !
Reactie op bakkertje.
Voor de duidelijkheid, mijn coinclusie is niet dat Onur Air een veilige maatschappij is of dat het aangeboden voedsel een hofdzaak is. De enige conclusie is dat de zaak wordt overtrokken en dat het vliegen met Martin Air geen garantie is voor de juiste service. Ook zou ik GEEN kniokkende knieen hebben gehad als ik met Onur Air had moeten terugvliegen. Ik denk dat ik iets bete kan relativeren als u.
Wel heb ik bewust bij een goede bekende en erkende reisorganisatie geboekt. Wellicht duurder maar wel de mogelijkheid om op terug te vallen bij echte calamiteiten. Overigens wist ik vanaf het eerste uur dat ik met Onur Air zou vliegen.
Ik zou overigens wel knikkende knieen gekregen hebben als het mijn vrouw of moeder was geweest die kortademig was geworden en het personeel niet veel verder kwam als onprofessioneel handelen. Het lompe gedrag van sommige medereizigers deed de situatie verder ook geen goed. Al met al had volgens mij en andere weldenkende mensen deze Martin Air vlucht geen enkele reden om te applaudiseren.
PS: ivm mijn werk zeer regelmatig vluchten gemaakt en wel gekkere dingen meegemaakt dan enkele uren wachten, verloren baggage en defecte lampjes of zittingen. Ook bij gerenomeerde vliegmaatschappijen. Zelf met bij KLM en Lufthansa niet geplande landingen (in de volksmond noodlanding) gemaakt. Lekke banden gehad en soms geland met begeleiding van brandweer. Als het personeel maar profesioneel handeld valt het allemaal wel mee met de angst. En geen enkel van bovenbeschreven momenten heeft de krant of RTL 4 gehaald.
Voor de duidelijkheid, mijn coinclusie is niet dat Onur Air een veilige maatschappij is of dat het aangeboden voedsel een hofdzaak is. De enige conclusie is dat de zaak wordt overtrokken en dat het vliegen met Martin Air geen garantie is voor de juiste service. Ook zou ik GEEN kniokkende knieen hebben gehad als ik met Onur Air had moeten terugvliegen. Ik denk dat ik iets bete kan relativeren als u.
Wel heb ik bewust bij een goede bekende en erkende reisorganisatie geboekt. Wellicht duurder maar wel de mogelijkheid om op terug te vallen bij echte calamiteiten. Overigens wist ik vanaf het eerste uur dat ik met Onur Air zou vliegen.
Ik zou overigens wel knikkende knieen gekregen hebben als het mijn vrouw of moeder was geweest die kortademig was geworden en het personeel niet veel verder kwam als onprofessioneel handelen. Het lompe gedrag van sommige medereizigers deed de situatie verder ook geen goed. Al met al had volgens mij en andere weldenkende mensen deze Martin Air vlucht geen enkele reden om te applaudiseren.
PS: ivm mijn werk zeer regelmatig vluchten gemaakt en wel gekkere dingen meegemaakt dan enkele uren wachten, verloren baggage en defecte lampjes of zittingen. Ook bij gerenomeerde vliegmaatschappijen. Zelf met bij KLM en Lufthansa niet geplande landingen (in de volksmond noodlanding) gemaakt. Lekke banden gehad en soms geland met begeleiding van brandweer. Als het personeel maar profesioneel handeld valt het allemaal wel mee met de angst. En geen enkel van bovenbeschreven momenten heeft de krant of RTL 4 gehaald.
Toch nog een reactie
reactie op hario
Ik ben niet genezen van Turkije , want ondanks alles ga ik toch nog steeds voor de gastvrijheid
Wat betreft de Kosten , Ik had deze keer geen keuze , want het reisbureau had geen andere mogelijkheid .
Ik boek natuurlijk wel bij een aangesloten reisburo
Te weten Refreshing Tours
ANVR-nummer: 02634
NEDERLAND
E-mail: [email protected]
Website: www.int-travelclub.nl
Int. Travel Club
Point Travel
Travel Point
Mijn uitgangspunt is en blijft nog steeds
Als leek kan ik niet bepalen hoe veilig een transportmiddel is , ik kan en moet er vanuitgaan dat daar regels en voorschriften voor zijn .
Als dan blijkt meerdere landen aangeven dat deze maatschappij deze voorschriften overtreedt en de veiligheid van zijn passagiers in gevaar brengt mag ik er toch wel op hopen dat een reisverzekering mijn vraag om mij veilig terug te brengen honoreert .
Ik heb al heel wat gevlogen in mijn leven en wel op diverse landen , dus ik weet ook wel dat er aan elke maatschappij wat scheelt . Echter voor mij blijft het belangrijkste dat ik vertrouwd en veilig vervoerd wil worden .
Je zal mij dan ook niet horen over het eten of dat de stewardessen geen nederlands praten .
IK Ga dan ook de voor mij bekende instanties aanschrijven waarin ik ga vragen waarom dit niet te verzekeren valt , Ik heb mijn klachten in Turkije laten vastleggen zodat ik hierop kan reageren
Ik heb al heel wat E-mail adressen van medereizigers gehad , en hopelijk komen we dan een keer tot gesprek .
Mijn uitgangspunt is niet om er geld voor terug te krijgen , ik wil alleen in de toekomst hiervoor gevrijwaard blijven , want vandaag is het toevallig Onur-Air , morgen kan het iets anders zijn .
Ik doe niet mee aan de discussie of dit politiek of iets anders is , voor mij is het van belang diat ik op een normale manier behandeld wordt door de tour-operator , en als er een tour-operator zou zijn die deze calimiteiten ondersteunt dan zal ik gaarne bij hen boeken , ook al is dat duurder
Groetjes
Bakkertje
reactie op hario
Ik ben niet genezen van Turkije , want ondanks alles ga ik toch nog steeds voor de gastvrijheid
Wat betreft de Kosten , Ik had deze keer geen keuze , want het reisbureau had geen andere mogelijkheid .
Ik boek natuurlijk wel bij een aangesloten reisburo
Te weten Refreshing Tours
ANVR-nummer: 02634
NEDERLAND
E-mail: [email protected]
Website: www.int-travelclub.nl
Int. Travel Club
Point Travel
Travel Point
Mijn uitgangspunt is en blijft nog steeds
Als leek kan ik niet bepalen hoe veilig een transportmiddel is , ik kan en moet er vanuitgaan dat daar regels en voorschriften voor zijn .
Als dan blijkt meerdere landen aangeven dat deze maatschappij deze voorschriften overtreedt en de veiligheid van zijn passagiers in gevaar brengt mag ik er toch wel op hopen dat een reisverzekering mijn vraag om mij veilig terug te brengen honoreert .
Ik heb al heel wat gevlogen in mijn leven en wel op diverse landen , dus ik weet ook wel dat er aan elke maatschappij wat scheelt . Echter voor mij blijft het belangrijkste dat ik vertrouwd en veilig vervoerd wil worden .
Je zal mij dan ook niet horen over het eten of dat de stewardessen geen nederlands praten .
IK Ga dan ook de voor mij bekende instanties aanschrijven waarin ik ga vragen waarom dit niet te verzekeren valt , Ik heb mijn klachten in Turkije laten vastleggen zodat ik hierop kan reageren
Ik heb al heel wat E-mail adressen van medereizigers gehad , en hopelijk komen we dan een keer tot gesprek .
Mijn uitgangspunt is niet om er geld voor terug te krijgen , ik wil alleen in de toekomst hiervoor gevrijwaard blijven , want vandaag is het toevallig Onur-Air , morgen kan het iets anders zijn .
Ik doe niet mee aan de discussie of dit politiek of iets anders is , voor mij is het van belang diat ik op een normale manier behandeld wordt door de tour-operator , en als er een tour-operator zou zijn die deze calimiteiten ondersteunt dan zal ik gaarne bij hen boeken , ook al is dat duurder
Groetjes
Bakkertje
Net als u zie ik mij ook als leek en laat me daarom graag informeren door objectieve informatie en of eigen waarnemingen. Objectief is voor mij niet RTL 4, SBS 6, Telegraaf en AD als deze inspelen op een hype. Ik moet het dus voornamelijk met eigen waarnemingen en ervaringen doen omdat de Rijks luchtvaartinspectie niet met duidelijke feiten komt. De ervaringen en waarnemingen hebben geleid tot de reeds eerder gemelde conclusie. U weet ook wat er allemaal kan gebeuren en toch heeft u vaker met dergelijke maatschapijen gevlogen. Ik gok dat dit steeds zonder de knikkende knieen was. Op het moment dat iedereen iedereen gek maakt krijgt u die knikkende knieen wel en wilt u opeens harde garanties voor veiligheid. Laat u niet leiden door de gekte die kranten de wereld inbrengen. Gaat u ook niet meer in achtbanen? 3 weken terug waren die zeer onveilig (bobbejaanland) en volgens de krant van zaterdag juist weer veiliger dan ooit. Ook hier reageert de waan van de dag.
Te hard rijden levert een boete op waarbij men tevens hoopt "brokken" te voorkomen. Vliegen met een toestel met mankementen levert een vliegverbod op! In beide gevallen staat het welzijn c.q. de veiligheid van de (mede)mens vooropen in beide gevallen grijpt de overheid in! Uw overweging gaat dus mank!Overweeg dit maar eens .
Rij ik 5 km te hard dan krijg ik een boete vanwege de veiligheid
Echter spreek ik dezelfde maatschappij aan dat ik niet met een onveilige maatschappij wil vliegen dan kost het opeens teveel
Mag ik even heel hard lachen. De OAD groep boekte in 2004 een omzet van € 733 miljoen. De TUI groep (o.a. Arke, Holland International en Kras) een omzet van € 18 miljard (ruim 24x zoveel).Dit hoef je niet te verwachten van Kras, TUI en Holland International.
Zeker niet op dit moment. Phuket Air en Onur Air worden deze maatschappijen fataal.
Ben veilig op mijn vakantiebestemming gekomen en veilig weer thuis gekomen. Onur Air heeft vette pech, dat de incidenten achter elkaar plaats vinden en breed uit gemeten in de media komen.
Heb toevallig van een mede passagier meegekregen (werkzaam onze blauwe trots) dat deze incidenten vaak genoeg bij onze eigen maatschappijen voorkomen, maar dat wordt alllemaal onder de pet gehouden! Ik heb het vermoeden dat de grote vliegers deze kleine prijsstunter gewoon kapot willen maken. Door de vele negatieve aandacht,pech en bangmakerij zullen wij binnenkort "veilig" met KLM, Transavia en MartinAir 4x zo duur naar onze zonnige bestemming vliegen! En met dezelfde risico's als met Onur Air. De enige negatieve ervaring is de knullige organisatie en de ontstane chaos met gecombineerde vluchten. Maar ja wat voor luxe kan je nou verwachten voor 300 euri 8 dagen naar een all inclusive 4sterren oord in Turkije? En wat de klachten betreft......er zijn een hoop mensen die denken voor een dubbelte op de eerste rang te kunnen zitten. Begrijp mij niet verkeerd, maar veilig vliegen is ook heel belangrijk!!!
Heb toevallig van een mede passagier meegekregen (werkzaam onze blauwe trots) dat deze incidenten vaak genoeg bij onze eigen maatschappijen voorkomen, maar dat wordt alllemaal onder de pet gehouden! Ik heb het vermoeden dat de grote vliegers deze kleine prijsstunter gewoon kapot willen maken. Door de vele negatieve aandacht,pech en bangmakerij zullen wij binnenkort "veilig" met KLM, Transavia en MartinAir 4x zo duur naar onze zonnige bestemming vliegen! En met dezelfde risico's als met Onur Air. De enige negatieve ervaring is de knullige organisatie en de ontstane chaos met gecombineerde vluchten. Maar ja wat voor luxe kan je nou verwachten voor 300 euri 8 dagen naar een all inclusive 4sterren oord in Turkije? En wat de klachten betreft......er zijn een hoop mensen die denken voor een dubbelte op de eerste rang te kunnen zitten. Begrijp mij niet verkeerd, maar veilig vliegen is ook heel belangrijk!!!
Mag ik nog harder lachen. Omzet heeft niets te maken met winst of verliesMag ik even heel hard lachen. De OAD groep boekte in 2004 een omzet van € 733 miljoen. De TUI groep (o.a. Arke, Holland International en Kras) een omzet van € 18 miljard (ruim 24x zoveel).
Ik durf nog steeds tevliegen met het onur alfa vliegtuig... Wat dan ook, als ik naar een reisbureau bel en ze zeggen dat er niet zo iets ........... is dan neem ik aan dat , dat te vertrouwen is. Maar ik ga lekker met auto op vakantie is leuker.....
Inderdaad, gaan jullie lekker met de auto. De kans dat je dan wat overkomt is maar klein. Ja ja. Zie ze jaarlijks met zo'n sleurhut langs de kant van de weg liggen, met name op de route Soleil.
Gaat u gang! Ik kijk wel van boven!
Gaat u gang! Ik kijk wel van boven!