LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paroxetine. Aanbeveling?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
jan1272
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:29

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door jan1272 »

Hoi Belgje
Ik herken je klachten maar die zullen afnemen. Gun jezelf wat tijd om aan het medicijn te wennen, het duurt al 3 weken voordat paroxetine voluit staat, doe daar nog een paar weekjes bij voor jezelf om de nieuwe mogelijkheden te ontdekken.
Let op mijn woorden; het komt helemaal goed!!!
Zettumop he :lol:

sandra1233
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2009 23:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door sandra1233 »

Hoihoi,

Komt inderdaad allemaal goed, ik slik het al jaren..
Heb 2 keer geprobeert te stoppen maar val dan weer diep in de put.
De moeheid blijft vind ik, kan ieder moment van de dag slapen, maar als dat alles is...
Nu blijf ik het gewoon slikken want alles gaat beter nu.. :D

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

bedankt voor de goede steun, doet mij enorm goed. had nog een vraagje, ga ik dan ook weer mijn huis uit durven? had een schoolfeestje van mijn zoontje, ben tot daar kunnen gaan maar terug naar huis moeten komen, echt nie fijn hoor ! zelfs hier thuis zit ik constant met anngstgevoelens. waarom moet ne mens toch zo kunnen afzien e????!!!!! op dit forum leest ge ook de verschrikkelijkste dingen en da geeft ook nie veel moed, maja hou mij recht aan de positieve reacties.... dank u

NNF
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2009 14:51

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door NNF »

Hallo,

Ik gebruik al dertien jaar seroxat (Paroxetine). Sinds drie dagen ben ik overgestapt naar Effexor. Dertien jaar geleden kreeg ik Seroxat voorgeschreven na een periode van paniekaanvallen. Sindsdien, met tussenpozen tijdens het krijgen van mijn kinderen, slik ik het.

Vorig jaar zomer is men erachter gekomen dat ik ADHD heb, nu moet ik bekennen dat me dat niet zoveel doet, ik ben inmiddels 36 en heb mezelf leren accepteren. Zo'n naampje kan daar niet zoveel aan veranderen. De conclusie van de psychiater was dat ik al die tijd een anti-depressivum heb geslikt terwijl ik dus Concerta (Ritalin) had moeten hebben. Ik aan de Concerta, dat is speed!!! Ik was totaal van de wereld, helemaal in mezelf gekeerd. daarnaast bleef ik vrolijk Seroxat slikken om de mogelijke depressieve neigingen die als bijwerking van Concerta mogelijk zijn, tegen te gaan.

Concerta ben ik na 5 weken mee gestopt. Ik wilde van Seroxat af omdat het verschrikkelijk verslavend is. Meerdere stoppogingen hebben steeds gezorgd voor ellende. Nu zit ik dus sinds een aantal dagen op de Effexor, direct overgestapt van de Seroxat. En dat gaat eigenlijk prima. Mijn doel is om over een jaar de Effexor af te bouwen en dan medicijnvrij door het leven te gaan. Dat is best eng gezien mijn ervaringen met afbouwen.

Ik loop nu sinds een aantal jaar bij een heel goede hypnotherapeute. Ik ga in batches naar haar toe. Als er iets opspeelt, ga ik naar haar toe en met 6 tot 10 sessies is het opgelost! Wel even anders dan al die psychotherapeuten die vantevoren aangeven dat het wel een jaartje of 6 gaat duren, minimaal 1 gesprek per week. Ik ben er heel blij mee, het werkt echt en ik ben ervan overtuigd dat ik volgend jaar gewoon zonder medicatie kan. Reguliere therapie is mijn mening, praat je meer problemen aan dan dat het iets oplost. Uit mijn ervaring blijkt voor mij dat de oorzaak van bepaald gedrag beter kan worden 'geherprogrammeerd' dan dat je er eindeloos over gaan ouwehoeren. Je onderbewuste houdt je namelijk niet voor de gek.

Conclusie: Pillen, ja hoor als het voor jou werkt. Maar zoek er de juiste psychische hulp bij. Voor mij dus hypnotherapie.

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

hoi nnf
ik ben blij dat je nu eindelijk iets gevonden hebt dat u goed helpt maar al bij al heeft de paroxetine der toch ook voor gezorgd dat ge u goed voelde of nie? anders slikt ge da toch geen 13jaar... en ik moet zeggen, zit nu aan dag 10, heb nog geen beterschap maar zal wel komen zeker en verslavend of nie, ik ben blij da ze er zijn want anders was ik er nie meer..... want da pilleke is dan nog uw hoop en hoop doet leven e... waarom nie, desnoods uw leven lang, een pilleke pakken as ge u daar goed bij voeld.... ma ik snap u ook wel dat da redelijk frustrerend is jaren lang het verkeerde pilleke

jan1272
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:29

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door jan1272 »

Hoi belgje
Het komt goed he, uw laatste reaktie is al zoveel positiever dan het eerste, wacht maar eens af hoe je er over een paar weken voor staat
Ik heb er net zo voorgezeten als u, zo negatief in mijn hoofd, de straat niet op durven gaan, kortom niet leuk...En nu, ik voel mijzelf zoveel vrijeren prettiger in mijn vel, tof, meer verlang ik niet van het leven. Dan maar een pilleke he, ik noem dat geen verslaving hoor want ik vind dat zo'n negatief woord, iedereen heeft wel íets nodig.
Zettumop he ! :roll: :lol:

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

hey jan, ik moet zeggen elke keer ik uw berichtjes lees begin ik te wenen, gewoon omda gij mij toch telkens weer die hoopt geeft, zit hier nu al wenend te typen pff maja. ben nu al een week thuis vant werk en zit hier altijd ma achter de pc....
en trouwens, hoe weet ge da ik een belgje ben? :)

jan1272
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:29

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door jan1272 »

hoi belgje, het is nog niet alles goud dat er blinkt he, dat komt wel, let maar op !
En dat ik weet dat u van België bent, awel, dat ziet elke hollander aan uw taalgebruik haha, en mijn vriendin is van Brussel vandaar dat ik u versta.
Awel, en nu zettumop he :roll:

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

hey jan, ah zo ge hoort da aan mijn taaltje, dacht al,,, :lol:
der moet toch ene belg tussen al die hollanders zitten e :lol:
maar ik ga zeker proberen van wa positiever te denken....
groetjes

jan1272
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:29

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door jan1272 »

spg :wink: volgens mij doet het deugt om van u af te schrijven want dit begint op een correspondentie-side te lijken. Ik vind het prima hoor.
Ik zou in goed vertrouwen mijn e-mailadres doen toekomen maar ik weet niet of dat verstandig is :wink:

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

@jan ja het doet idd deugd om het van u af te schrijven... en ja emailadres, kweet ook nie oft goe is????? :)

jan1272
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:29

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door jan1272 »

spg. Awel meiske het is goe, kik wil uw aanspreekpunt wel zijn hoor.
Schrijf mij maar in goed vertrouwen he ! [email protected].
Dan kunnen anderen hun verhaal hier kwijt zonder van onze soap te kunnen meegenieten.
In goed vertrouwen he, en dat geldt hopelijk voor eenieder die dit leest.!

jan1272
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:29

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door jan1272 »

wel graag via hotmail s.v.p.

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

ok ma wel nie verschieten want da emailadres is van menne vriend e

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

hoi
ik ben nu iets meer dan 2weken bezig en ik moet zeggen er begint verandering in te komen, heb nog zeker momenten dat het mij echt nie gaat ma er komen al meer dagen da ik mij beter voel.
dus ben is benieuwd wat de volgende weken mij nog gaan brengen.....

koningin reina
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2009 22:14

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door koningin reina »

Beste gebruikers en lezers van dit forum,

Ik heb me net aangemeld bij dit forum. Vergeef me als ik een vraag stel die al is gesteld en is besproken. Het kost erg veel tijd om alles wat er over is geschreven te lezen. Maar ik slik al ongeveer 14 jaar: seroxat 20mg. Sinds afgelopen maart gaat het echter slechter met me. Ik ben meer gestresst, onrustig en ben emotioneler dan anders. Onlangs heb ik van mijn therapeute gehoord het ook kan komen doordat ik wellicht een te korte dosis aan werkende stoffen heb binnen gekregen de laatste tijd. Als er namelijk op de verpakking paroxetine staat, kan het zijn dat er mogelijk niet de voldoende dosis werkzame stof in zit als bij Seroxat. Ze zegt dat de werking daarvan pas na 4 maanden merkbaar is! Ik schrok me een hoedje! Nu is mijn vraag: kan het ook zijn dat als er wel seroxat op staat, het toch (stiekem) paroxetine is? Omdat de verpakking ervan steeds anders is? Bij mij staat er nu wel seroxat op, maar ik vertrouw het niet echt. Wellicht weet iemand hoe dit zit. Er staat bij mij U.R. RVG 14668 op en het volgend adres van de registratiehouder:
GlaxoSmithKline B.V.
Huis ter Heideweg 62
3705 LZ Zeist.
Kan iemand mij zeggen of dit inderdaad de voldoende dosis geeft dat ik nodig heb?
Hopelijk jrijg ik een reactie. Vriendelijke groet Reina.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Da silva »

Als er Seroxat en GlaxoSmithKline b.v. op het doosje staat kun je er wel van uitgaan dat je de echte Seroxat hebt.
Wel kan het zijn dat je op een gegeven moment geen werking meer hebt van een antidepressiva en over moet stappen op een andere,of evt de dosis moet verhogen.

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

beste reina
seroxat is juist hetzelfde als paroxetine, alleen dat seroxat een merknaam is en duurder is maar normaal geeft da geen verschil. paroxetine is gewoon een bepaalde stof, gene naam....
dat da pas na 4 maanden zijn werking heeft is ook dikke zever, dan zou ik deze forum echt wel is helemaal lezen...
ik neem nu paroxetine bijna 4 weken en ik ben nu al ne hele andere mens... maar als je da al zoveel jaar neemt zou ik ofwel verhogen (ik weet nie hoeveel je nu neemt) ofwel neem je het gewoon al te lang. ik zou als ik u was naar uwe huisarts gaan en is goed bevragen, misschien dat je nu wel kunt gaan afbouwen...

groetjes

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

en iedereen heeft wel is een dip, zelfs met antidepressiva maar probeer er gewoon nie teveel aan toe te geven, vecht terug !
maar ik zou wel zien dat je toch elke keer hetzelfde doosje meekrijgt, der zal altijd wel iets verschil in zitten...

koningin reina
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2009 22:14

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door koningin reina »

Bedankt voor jullie adviezen!
Ik ga er nu vanuit dat mijn medicijn op dit moment juist is omdat er seroxat op staat. Al staat er niet precies datgene bij als wat je me schreef,....(naam kwijt). Slik jij ook seroxat? Als dat er niet bij staat, is het hopelijk wel dezelfde seroxat(?) Ik zal het mijn therapeute nog eens voor de zekerheid vragen. Ik ga er van nu af aan wel op letten dat er geen Paroxetine meer op staat, omdat ik dan niet de juiste heleeveelheid dosis vetrouw. Ik leefde ook steeds in de veronder-stelling dat Seroxat en Paroxetine exact hetzelfde is, zoals jij ook denkt, sgp (?), maar daar ben ik nu toch van terug gekomen. En het afbouwen wil ik zeker ooit wel, maar het is nu niet het juiste tijdstip. Ik wil eerst weer een tijdje die Seroxat slikken, en me beter voelen en dan weer verder zien. Maar wel fijn dat Paroxtine bij jou goed helpt. Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar toch anders, de werking, de dosis. Ik slik overigens 20 mg seroxat per dag. En dat van die 4 maanden, dat je het dan pas merkt, ik weet ook niet of dat waar is., maar ik vertrouw mijn therapeute meer dan bepaalde adviezen van apotheken of huisartsen die vaak toch alleen maar op winst uit zijn. Toch?
Ik zal zeker nog eens dit forum hierover lezen, zoals je me aanraad. Hoeveel mg Paroxetine slik jij? Groetjes Reina.

Gesloten