LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mickey D »

En houd je dan ook nog maar vast! Ik dacht sinds 2 weken af te zijn van Digitenne van deze zelfde club die niet weet dat afspraken niet alleen gemaakt moeten worden, maar ook nog nagekomen. Ik heb dit abonnement opgezegd via mijn contactpersoon in Zwolle, die alle 42 klachten maar eens op een rijtje heeft gezet om IPB af te ronden. Dat is allemaal uiteindelijk goed afgerond, maar nu Digitenne nog...
Ik heb besloten dit te beëindigen omdat ze in drie dagen al 5 beloftes niet nagekomen waren (3x terugbelbelofte, waarvan 1 persoonlijke, monteur had een andere opdracht dan met mij besproken, afspraak van apparatuur terugsturen en geld terug krijgen was onbekend). Via mijn contactpersoon toch die laatste toezegging laten herleven en de recorder teruggestuurd. Die staat nu al bijna een week op een postkantoor omdat de KPN hem niet afhaalt.
Alles in orde zou je zeggen, ik heb immers mijn verzendbewijzen en het geld zal er wel aankomen...
Niet waar dus, buiten de KPN gerekend! Gisteren gebeld door de heer Wiersma van de KPN, geen idee vanaf welke lokatie of afdeling, maar zijn naam mocht ik gerust weten, evenals het aantal dienstjaren (32 geloof ik), een telefoonnummer geven zodat ik terug kan komen op dit gesprek leek hem niet verstandig.
Deze man wist mij te vertellen dat de afspraak voor vergoeding nergens terug te vinden is en dat die dus niet bestaat. Ik kon aangeven vanaf welke bron hij verschillende keren teruggelezen is, maar daar 'kan hij niet in kijken'. Dat geldt dus ook niet. Mijn contactpersoon in Zwolle heeft deze afspraak opnieuw gemaakt nadat ik hem van dit probleem verteld had, is blijkbaar ook geen betrouwbare bron en dat die al 150,-- (de prijs van de recorder, het abonnementsgeld komt rechtstreeks van Digitenne was de afspraak) gestort had, moest dan maar genoeg zijn voor me.
Hij reageert op een klacht van 24 maart, oh nee, 20 maart, of toch 24? En die klacht heb ik schriftelijk ingediend. ??? Ik heb alleen maar gebeld, verschillende keren. Als ik zeg dat ik de KPN een onbetrouwbare organisatie vind vanwege alle niet nagekomen en/of niet goed gedocumenteerde beloftes, wordt hij boos op mij. Als ik vraag waarom hij belt als hij niet eens weet war het over gaat, niet bereid is te luisteren naar de antwoorden op zijn vragen en niets kan/wil nakijken. Hij kan me niet eens een reden geven.
Achteraf nog maar eens gebeld naar Zwolle, daar is men verbaasd over dit telefoongesprek. Tenslotte is de afspraak dat ik alleen met hen contact heb en is men in de veronderstelling dat alles rond is. Ik weet het inmiddels niet meer... Snap niets van dit telefoongesprek en vraag me af of de afsrpaken van 2 weken geleden nog gelden???

Succes, iedereen die nog met die lui te maken heeft....

Bouwkundige 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2006 00:23

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Bouwkundige 2 »

Geacht Forem,

Verleden jaar januari moesten wij verplicht overstappen van Tiscali naar Planet. Nu, de toegezonden overstapcode en de logingegevens van deze overstap waren foutief...dus dat wilde niet lukken...
Om dit verhaal niet nog langer te maken...het is na een week of 4 en veel telefoontjes eindelijk gelukt.

Maar wij hadden ISDN 2. Het intenet plus bellen waarover reclame gemaakt werd zou daar niet mee kunnen. Eerst het advies om naar een analoge lijn over te stappen. Hebben we gedaan. Een dag daarna belde een monteur dat hij voor de overlappende periode tijdelijk een 2de kabel zou moeten graven; en of dat de bedoeling was? Hij deelde mij mede dat IPB binnen 6 weken ook voor ISDN ter besckikking zou komen. Hij zou het terudraaien en voor de kostenbezuiniging de ISDN 2 overzetten naar ISDN 1. Nou dat hebben geweten. Dit terugdraaien had tot gevolg dat we binnen precies 1 maand van Planet af waren...geen internet meer. Pas na 3 weken, na veel kwade dreigende telefoontjes waren we pas weer op het net.

De IPB zou dus binnen 6 weken ter beschikking komen voor ISDN....na een week of 10 kregen we een mail dat dit mogelijk was.....We hebben ons daarvoor aangemeld. Kregen bevesting enz....Vlak voor de vakantie kwam box met de nieuwe router enz. Dus pas na de vakantie een afspraak gemaakt voor de gratis monteur (behoorde bij de aktie).
Nadat hij alles gesloopt en opnieuw aangesloten had, vertelde hij dat wij nu bij KPNPLANET zaten........Ja, zei ik, Ik zit bij KPN Planet....al een half jaar.....Nee zei hij KPNPLANET is een compleet andere provider en heeft NIETS met Planet te maken. Planet is wel eigendom van KPN maar is een autonome zelfstandige provider!!! Ik dacht dat ik brak....na de ellende van begin vorig jaar wilde ik dat niet weer opnieuw. Ik had hem eigenlijk alles weer inde oorspronkelijke staat terug moeten laten monteren....Ik heb er nu nog spijt van dat ik mijn eerste reactie niet gevolgd heb.

Ik heb dus een jaar lang voor dubbele kosten gezeten, die ze me wel toezegden te vergoeden, maar dat moet nog gebeuren. Ik blijk nu tot vorge week nog via planet ge-internet te hebben en sinds 12 sepember IPB van KPNPLANET. Afgelopen zaterdag is door een medewerker van KPNPLANET gezegd dat deze onduidelijkheid met opzet zo gehouden wordt door KPN.....We hebben het over de speaker met meerdere personen gehoord, anders zou ik deze bewering hier niet willen schrijven

Welnu......een verbinding doet het....de rest reageert niet op de ingestelde wachtwoorden. De centrale printerserver doet het niet meer, want de spanning van die nieuwe router is veel te hoog voor printerserver (toelichting: de printerserver is een minicomputertje ter grootte van een pakje sigaretten, die de rol van je pc overneemt....zo kunnen alle pc's altijd printen)

Tot slot....Mij is een abonnement van € 39,00 aangeboden.....na een half jaar zou dat €44,00 worden. Ik heb voor €10,00 ombeperkt bellen naar vaste nummers erbij genomen. In werkelijkheid betaal in al vanaf juni vorig jaar €64,00..........Als ik niet zo kopschuw van UPC was gooide ik vanavond nog alle aansluitingen eruit.

Heeft iemand een voorstel?....Is dat TELE 2 iets?

Groeten,
Bouwkundige

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Ik kreeg vandaag een E-mail met het verzoek van KPN om geduld te hebben met de eindafrekening, men was er mee bezig. Hoezo, vijf maanden geleden opgezegd, diverse keren telefonisch bevestigd, talloze malen doorverbonden, maar een IPB abonnement opzeggen? nee dat kost zoveel tijd......
Intussen factureert KPN iedere maand trouw een nooit afgenomen en niet-bestaand abonnement van ADSL-GO, wat intussen al meer dan 100 euro aan rekeningen opleverd. Maar weer eens een brief gestuurd naar de hoofdirectie van KPN met alle DERTIG bladzijden correspondentie in de vorm van een dagboek bijgesloten.
Dit vinden ze vast niet leuk, maar ik vind de facturen ook niet leuk, dus staan we gelijk.
http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm

hleeuwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2007 20:06

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door hleeuwen »

Gedeelde smart is.........
Het verhaal van lammertc is bijna een kopie van het mijne.
Een verschil is dat ik nadat planet, drie maanden nadat ik de opzeggingsbevestiging binnen had, nog vrolijk doorging met incasseren hun rekeningnummer geblokkeerd heb en de derde afschrijving kon ik nog storneren.
Mijn schade na 8! maanden is nu dus slechts twee maanden abbonnement.
Ook ik wacht nl. nog steeds op de afwikkeling.
Heb onlangs van planet ook bericht gehad nog even geduld te hebben.
Zal die twee maanden uit voorzorg nog even in mijn testament laten zetten.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

tip hleeuwen
Je kunt incasso's tot 1 jaar terug laten storneren als er sprake is van oplichting ed
lijkt me hier het geval....

landruid
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:17

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door landruid »

het is en blijft gewoon dweilen met de kraan open bij die prutsers van kpn.
nu komen ze met 2 maanden gratis bellen naar alle vaste nummers binnen nederland, lol ik betaalk al een tientje per maand meer voor deze optie.
ze kunnen beter een heel jaar gratis geven of een half jaar geen abbonements kosten.

met dat zielige aanbod van 2 maanden gratis is lange na niet genoeg, daar hopuden ze ons niet gelukkig mee natuurlijk.

Kwalitatief Uitemate Teleurstellend is het gewoon.

jer
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2005 15:58

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door jer »

wat een chaos! ik als kleine ondernemer met servicedienst ben al twee weken aan het knoeien met experiabox en aansluiting telefoon.
bij elkaar ben ik zo'n 20 uren bezig met helpdeks en monteurs. nu nog weer hebben ze op afstand de configuratie van mijn experiabox gewijzigd. resultaat? : alle lijnen geven uitgaand en ingaand een bezettoon!! uit armoe dus niety kunnen faxen en doorschakelen naar mijn enkjle lijn van mijn mobiel. De klacht ligt nog steeds bij kpn ECHTER DEZE GEVEN AL AAN DAT IK DRIE DAGEN MOET WACHTEN eer dat iemand mij uit de stapel van klachten haalt. Nu bel ik het 0800 05050 ik wordt doorverbonden met een medewerker en ik wordt er nu ook nog eens na twee keer 30 minuten wachte uitgeknalt. Ohhh wat ben ik jaloers op de neger die in afrika onder de cocosnotenboom zit.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door agro »

Ohhh wat ben ik jaloers op de neger die in afrika onder de cocosnotenboom zit.
Ga je er lekker bijzitten toch, totdat door kpn de problemen zijn opgelost.

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

De klacht ligt nog steeds bij kpn ECHTER DEZE GEVEN AL AAN DAT IK DRIE DAGEN MOET WACHTEN eer dat iemand mij uit de stapel van klachten haalt.
Ga dan terug naar de analoge vaste telefoonlijn met daarbij ADSL.

Probleem opgelost! :lol:

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

De klacht ligt nog steeds bij kpn ECHTER DEZE GEVEN AL AAN DAT IK DRIE DAGEN MOET WACHTEN eer dat iemand mij uit de stapel van klachten haalt. Nu bel ik het 0800 05050 ik wordt doorverbonden met een medewerker en ik wordt er nu ook nog eens na twee keer 30 minuten wachte uitgeknalt.
Mij hebben ze al twee keer beloofd terug te bellen, één keer een wachttijd van DRIE weken, en nu weer een week, beide keren niet teruggebeld.
Dus vertrouw er maar niet te erg op dat je uit de stapel tevoorschijn komt.......

Sterkte

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Update over terugbellen,
Vrijdag de 13e
Eerst maar weer eens gebeld om 8 uur, na een kwartiertje iemand aan de lijn,
en na twee doorverbindingen krijg ik weer te horen dat men “bezig” is. Ik ben zelfs
teruggebeld, gisteren om 13.15 uur, men heeft mijn voice mail ingesproken.
Ja hoor, en ik ben blond……
Op mijn telefoon staat niks, en mijn laatste voicemail is van maanden geleden!
Nee de juffrouw kan mij niet doorverbinden met de klachtenafdeling(???!!)
Ik moet gewoon wachten tot ik weer teruggebeld ga worden.

Dus stuur ik maar weer een klacht op via KPN site
U zou mij terugbellen binnen drie weken, niet gedaan.
U zou mij daarna terugbellen binnen een week, niet gedaan
Klachtnr 4610967
U blijft door factureren

WANNEER BELT ER EENS IEMAND TERUG DIE MIJ VAN KPN AF KAN HELPEN

Betreft IPB ,
opgezegd per 1-1-2007, maar blijkbaar te moeilijk voor KPN om dit rond te krijgen.
IK HEB GEEN DIENSTEN MEER VAN KPN

zesporenniet
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2007 09:27

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door zesporenniet »

beste mensen
na 1 half jaar ipb van de kpn +mine tv
doet nu eindelijk mijn verbinding het
Met de afdeling klanten reactie heb ik al 6 verschillende behandelaars gehad .
maar die zijn ook allemaal weer weg .
er is 1 maal afgesproken dat ik 1 bedrag van 280 euro terug zou krijgen .
om dat mijn lijn niet werkte .
dit bedrag zou rond 8 april op mijn rekening staan .
dus mooi heb 1 half jaar niks hoeven te betalen .
Normaal zou je zeggen
wat doet debituren die zegt je moet dat half jaar wel betalen
dus heb nu 1 half jaar betaald vooriets dat niet werkt
lol
voor mensen die telefoon nummers zoeken om het 0800 nummer te omzeilen kunnen mij mailen
telefoon nummers van ipb dat je voor aan in de wacht staat
het nummer van het nok
telefoon nummers van monteurs

zo als iedereen nu wel weet is kpn zijn afspraak niet na gekomen
om het op te lossen :?: :twisted:

barney
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:46

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door barney »

Hallo

Sinds kort hebben wij internetplus bellen van KPN en het is een chaos.Kregen we eerst een modem Deze was stuk toen kwam er een monteur die zette er een nieuwe modem neer en toen hij weg ging was het nog niet in orde 4-04-07 dit zou drie dagen duren . Hij zei er was een conflict bij KPN. Toen we werden omgezet (ongevraagd naar KPN) dat was 1-04 -07 hadden we geen telefoon meer. WIj hebben meerdere keren gebeld zonder resultaat echter. Vandaag kreeg ik een e-mail dat de klacht waarschijnlijk was verholpen en of ik de vragen wilde beantwoorden in een equette.Hal ha ha
Later om 14.00 uur met de post een brief dat de klacht die we gemeld hadden , nu wel was verholpen en of dat naar tevredenheid was.Het is toch niet te geloven dat een bedrijf zo kan werken . En hoe moet het nu verder met de nota`s en onze bereikbaar heid want nu hebben we een in gesprekstoon. Als vrienden familie ons wilt bellen. En dan heb ik het nog niet over werk en vrijwiligerswerk die ik doe .En andere zaken. :(

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Bericht gehad van de geschillencommissie dat klacht over IPB via de geschillencommissie is aangemeld. Niet voor de werking van IPB en niet voor de facturering maar dus wel over het idiote gedoe van niet bestaande KPN aansluitingen. Er moeten nog wat extra gegevens worden opgestuurd.
Ik ben benieuwd wat het KPN Bastion hiermee zal doen.

Wordt vervolgd

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik word helemaal treurig van die berichten over KPN. Mijn man en ik hebben ook een probleem met KPN - door die lui zelf veroorzaakt !!!!! Dit probleem speelt sinds 11 april. We zouden ook door de klachtenafdeling gebeld worden. Nog niet gebeurd natuurlijk. En als ik het zo lees allemaal, staat ons nog heel wat te wachten. Iemand hier op het forum heeft zelfs een incassobedrijf en de deurwaarder op zijn dak gekregen. Nou ja, we wachten maar af. Ik ben een eerlijke burger. Heb niets misdaan. Dus nu maar hopen dat de deurwaarder me gelooft.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Geschillencommissie accepteert mijn aanmelding.
Nu komt KPN dus in het verdombankje te zitten.
Ik krijg wel een verzoek om 50 euro te betalen als "klachtengeld".
Nou, deze eis ik wel weer terug van KPN, ook de vrije dag die ik voor de zitting zal moeten nemen.
Dan nog reisgeld erbij, en er ligt toch weer en claim van 250 euro bij KPN.
Het eerste deel van een eerdere uitspraak van de SGN is mij op het lijf geschreven
Schadevergoeding voor slechte wijze van klachtenafhandeling
Van een behoorlijk functionerend telecombedrijf mag worden verwacht, dat dit adequaat op al dan niet terechte klachten van een consument reageert en zijn (naar mag worden aangenomen geautomatiseerde) incassotraject afstemt op eventuele reacties van de consument. In dit geval is de ondernemer, naar deze ook zelf toegeeft, daarin tekort geschoten. Het incassotraject van de ondernemer werd voortgezet ondanks een behoorlijke correspondentie zijdens de consument
en de ondernemer reageerde eerst inhoudelijk naar de consument, nadat deze, na geruime tijd, een klacht had ingediend bij de commissie. De ondernemer was vervolgens bereid, gelet op zijn nalatigheid jegens de consument, de consument een tegemoetkoming te geven voor het door deze ondervonden ongemak. Dit aanbod is noch geconcretiseerd noch ter zitting gehandhaafd. Nu de ondernemer nagelaten heeft, zoals van hem wel verwacht mocht worden, om tijdig en behoorlijk te reageren op een klacht van de consument, is de ondernemer in de contractuele relatie naar de consument tekort geschoten. Het is dan ook op zijn plaats, dat de ondernemer de vervolgens door de consument in redelijkheid gemaakte kosten aan deze vergoedt en hem een vergoeding geeft voor het door hem ondervonden ongemak. Een bedrag van ƒ 350,--, waarin begrepen een bedrag als vergoeding voor het door de consument betaalde klachtengeld, acht de commissie redelijk.
Ik wacht af

Toch mijn goede wil tonen en KPN gemeld dat ik mijn klacht definitief heb doorgezet

"
Op 20 april j.l. ontving ik een schrijven van de geschillencommissie telecommunicatie, waarin mijn klacht over KPN werd geaccepteerd. Het klachtengeld zal door mij op 2 mei worden voldaan en zal niet worden teruggestort door SGC.
Dit houdt in dat u nog DEZE week de tijd heeft om mij van mijn klacht af te helpen zonder inschakeling van SGC.
U kunt mij hiervoor bellen op 06411******
Laatste klachten zijn bij u bekend onder registratienummers 4610967 en 4574135
Bij nietszeggend antwoord of géén antwoord wordt de betaling doorgezet en is de klacht definitief in behandeling.
Laatst gewijzigd door lammertc op 23 apr 2007 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.

swierstra
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2007 01:20

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door swierstra »

mooi bedankt voor de tip hier ongeveer hetzelfde verhaal maar dan een graadje erger ,ik weet nu wat me te doen staat ,ga ze ook aanpakken!

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Gebruik het E-mail formulier van de KPN site maar niet meer, daar kunnen ze alleen maar standaard mailtjes terugsturen waar niemand meer iets mee doet.

Dit staat op de site van kpn
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1781403
Een klacht bij de geschillencommissie is alleen mogelijk indien u eerst een schriftelijke klacht hebt ingediend bij KPN en KPN niet binnen dertig dagen inhoudelijk op die klacht heeft gereageerd of afwijzend heeft gereageerd. Op de behandeling van de klacht is het reglement van de Geschillencommissie Telecommunicatie van toepassing.

Een advocaat kunt u zoeken via www.advocatenorde.nl.

Alle correspondentie aan KPN in verband met de uitoefening van uw rechten, kunt u sturen aan het volgende postadres:

KPN
Postbus 30000
2500 GA Den Haag
Nou, dit lukt KPN wel
KPN niet binnen dertig dagen inhoudelijk op die klacht heeft gereageerd

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Na een half jaar klagen en uiteindelijk inschakelen van de geschillencommissie kreeg ik gisteravond eindelijk iemand van KPN klachtafhandeling aan de telefoon met een voorstel. Als ik het geschil intrek worden alle facturen gecrediteerd, krijg ik een schadevergoeding, en worden alle blokkade's opgeheven
(om straks digitale tv te kunnen hebben)
Als KPN dit vóór 2 Juni afwerkt, zet ik de procedure stop.
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
DUS SCHAKEL DE GESCHILLENCOMMISSIE IN!!!!, dat werkt beter dan schrijven of bellen.zie http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm

royce
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:56

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door royce »

(reactie verwijderd)
Laatst gewijzigd door royce op 22 sep 2008 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten