LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
melkboer666
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 16:08

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door melkboer666 »

ik heb het gehad met ziggo. Pasgeleden kreeg ik een brief dat ik afgesloten zou worden omdat

ik vorig jaar het hele jaar niks had betaald. Ik heb contact met ze opgenomen en vertelde

dat ik alles had betaald. Bleek dus dat ik op een oud klantnummer had betaald en dit zouden

ze uitzoeken. Na enkele weken vele malen gebeld als je er uberhaubt doorkwam a 10 pm (loopt

lekker op he ziggo!!) Dan werd mij verteld dat op de desbetreffende afdeling zat en zij niks

meer konden doen, dit is meerdere malen verteld. NA 6,5 week moet je nagaan zat nog zonder

tv kreeg ik een mail van diezelfde klantenservice of ik afschriften kon sturen zodat ze het

uit konden zoeken. Toen werd ik echt kwaad!!! ik heb het mailtje verstuurd en wacht op

antwoord maar mijn gevoel zegt dat dit wel even gaat duren. Ik ben pasgeleden overgegaan op

digitenne en wil nooit meer iets met ziggo te maken hebben alleen jammer dat er aan dit

soort praktijken en de laksigheid van ziggo niks aan gedaan kan worden.

w.m.heus
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 10:45

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door w.m.heus »

Ik sta op het punt om bij ziggo een digitale televisie aansluiting te nemen waar ik voor een leuke prijs 122 zenders kan krijgen.
Gezien alle negatieve reaties van jullie allemaal betweifel ik om met ziggo in zee te gaan.
Maar alle problemen zijn wel uit het verleden en te maken met alle fusie's die ziggo heeft doorgemaakt.
Wat moet ik doen???

Chorro
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 17:04

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Chorro »

Hier ook dezelfde klacht ;)

Een installatiepakket besteld voor digitale televisie met een decoder met een harde schijf, zodat opnemen mogelijk is. Uiteindelijk een rekening gekregen voor een losse smartcard, toen hebben wij gebeld. Het antwoord was dat er wat fout was gegaan, maar er direct een decoder met harde schijf zou worden verzonden.

En inderdaad: Na een week een pakketje van Ziggo. Na het openmaken van het pakketje bleek het een decoder te zijn voor HD beelden (high definition). Weer gebeld, toen kregen we de opdracht de decoder terug te sturen naar een antwoordnummer en een decoder met harde schijf zou verzonden worden. Zo gezegd zo gedaan, tot op heden nog niets ontvangen.

Heel erg slecht dit allemaal! :roll:

moussie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 16:46

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door moussie »

hoi,

ik kwam er in maart achter dat ik 3 abonnementen van internet had, buiten het abonnement van de tv. Ik betaalde al een jaar lang 3 dubbel. een mederker zou dit verrekenen en op nul zetten in het systeem helaas heeft ze het in het systeem niet op nul gezet en blijf ik maar brieven krijgen dat we een achterstand hebben. Inmiddels wel het bedrag wat ik toen teveel heb betaald zonder bericht teruggestort gekregen maar ik blijf dus veel gezeur en gedreig houden van ziggo. Hoe kan ik nu een bedrag terug krijgen als ik volgens hun een achterstand heb, hun verhaal is zo ongeloofwaardig. Nu zijn er inmiddels al een aantal keren incasso's bovenop gekomen en dreigen ze ons af te sluiten. Ik weet niet meer wat je moet doen met zo'n instantie, je blijft aan het kortste eind trekken. Wie heeft er een oplossing!!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Gezien alle negatieve reaties van jullie allemaal betweifel ik om met ziggo in zee te gaan.
Maar alle problemen zijn wel uit het verleden en te maken met alle fusie's die ziggo heeft doorgemaakt.
De aanhoudende klachten hebben over het algemeen weinig met de fusie te maken, in de Casema-tijd was het al niet veel beter....
De (administratieve) problemen met Ziggo waren er in het verleden en zijn er op dit moment nog steeds en echt verbetering heeft Ziggo tot op heden nog niet laten zien.

Het kan goed gaan met Ziggo, maar de kans is groot dat er iets (of veel) fout gaat. Ik zou dan ook voordat je met Ziggo "in zee" gaat eens kijken naar alternatieven zoals KPN Digitenne of CanalDigital.

S.Hamerlinck
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2006 11:04

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door S.Hamerlinck »

Hopeloos Ziggo.
Op 27 mei kwam een monteur internet en telefonie installeren. Dit zou allemaal gratis zijn.
De monteur plaatst een nieuw kastje voor dekabel over het oude heen de aansluiting voor de radio was hierdoor te kort geworden. Nou ja ik dacht om een een coaxkabeltje tussen te zetten maar de radio doet niets meer ik ontvang alleen maar ruis.
Hierover een brief gestuurd naar Ziggo ik kreeg per email bericht dqat ik contact moest opnemen met de storingsdienst ja er moet een monteur komen maar de kosten zijn wel voor mijn rekening.
Dan was mij toegezegd dat ik mijn bestaande emailadres kon handhaven volgens de monteur kon dat niet.
Dan de klap op de vuurpeil de rekening van Ziggo. Voor het installeren van het draadloos netwerk moet ik € 59.90 betalen.
Ik heb het hele factuur laten storneren bij de bank en meteen een aangetekend schrijven naar Ziggo verstuurd waar ik het factuur bestrijd en de reden aan heb gegeven waarom ik dit factuur bestrijd. Uiteraard moet ik abonnementskosten betalen maar dan moeten ze wel een correct factuur sturen.
(wanneer je een factuur bestrijdt kunnen ze het niet uit handen geven bij een incassobureau, dit is jurdisch)
Tot op heden heb ik geen enkele reactie van Ziggo gehad. Ik heb mijn abonnement per 31 juli weer opgezegd.
Ik heb verschillende brieven naar Ziggo verstuurd maar je hoort niets. Zolang ik geen correct factuur heb kan ik ook niets betalen en ze zullen er voor moeten zorgen dat ik weer de radio kan ontvangen. Vanaf dat de Ziggo monteur geweest is ontvang ik geen radio uitzendingen meer.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik weet niet meer wat je moet doen met zo'n instantie, je blijft aan het kortste eind trekken. Wie heeft er een oplossing!!
Eerst kijken welk abonnement u had ( als het goed is heeft u daar een schriftelijke bevestiging van. Kopie maken van deze bevestiging en als bijlage bijvoegen in brief.

Dan kijken wat u daar over de periode dat u voor 3 abonnementen betaalde teveel betaald heeft. ( liefst kopieën maken van bankafschriften en deze bijvoegen als bijlagen)

Vervolgens schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging bezwaar maken tegen de aanmaning.
Aangeven wat u tegoed heeft van Ziggo.

Geeft hen uiterlijk 4 weken de tijd op uw brief te reageren en het teveel betaalde bedrag terug te storten.

Lukt het Ziggo niet alles in orde te maken, te reageren en/of te restitueren, dan dit als een geschil voorleggen bij de Geschillencommissie.

Kopie van brief maken + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.

Jovel
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:38

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Jovel »

Ga ook eens kijken op http://www.coax.nl en vul het feedback formulier in.
Zij hebbe een rechtstreekse lijn met Ziggo

kemthip
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2009 11:56

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door kemthip »

Ook ik heb t gehad met ziggo wat een dom en onvriendelijk bedrijf ik heb er ook nooit om gevraagd om bij die club te gaan maar ze hebben @home van essent over genomen en sinds mijn verhuizing sept 2008 is t een zooitje kreeg zomaar 2 klantnummers na vele telefoontjes werd t verholpen tja toen had ik er 4 stelletje onnozele die daar aan de telefoon zitten!!! na veel gebel waar gezegd wordt dat je teruggebeld wordt en na een aangetekende brief hoor je helemaal niets ik heb vandaag de zoveelste aanmaning gehad waardoor ik alles heb opgezegd :twisted:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Tot nu toe geen blad gezien.
Nou we zijn nu een maand verder en ook hier nog geen magazine, zal wel (net als vele andere zaken die Ziggo beloofd) nooit meer komen.

Overigens vindt ik dat ze beter eindelijk eens een keer hun aandacht kunnen besteden aan het verbeteren van de service en administratie in plaats van het uitgeven van een magazine of werven van nieuwe klanten.

Calastir
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 apr 2007 10:59

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Calastir »

Naar aanleiding van mijn mail betreffende Ziggo's 'Zie-magazine' van 18 juni heb ik vandaag!!! onderstaand antwoord gekregen:
Geachte Ziggo-abonnee,

U heeft onlangs een vraag gesteld via [email protected]. Dit is een e-mailadres speciaal bedoeld voor vragen over het magazine Zie van Ziggo. Specifieke administratieve of technische vragen kunnen wij helaas via deze weg niet beantwoorden.

U kunt uw vraag stellen via ons contactformulier op www.ziggo.nl/klantenservice/contact/formulier. Natuurlijk staat ook onze Klantenservice voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt de Klantenservice op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Meer informatie in de vorm van meest gestelde vragen en antwoorden vindt u verder op www.ziggo.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Het redactieteam van Zie van Ziggo
Lekker persoonlijk weer maar niet heus, en er wordt zoals gewoonlijk met dit soort bedrijven weer helemaal niks met je klacht gedaan. Alsof je tegen een MUUR praat! :roll:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bedankt voor het e-mailadres.

Ik heb er ook een mailtje naar toe gestuurd en ben benieuwd of ik wel een ter zake doende reactie krijg.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Paullus »

@S.Hamerlinck:
Het nieuwe kastje is waarschijnlijk een nieuwe aansluiting, zogenaamd Abonee Overgave Punt, met een opzetstuk er op geplaatst dat 3 uitgangen heeft.
Twee gewone voor de tv en radio en een schroefaansluiting voor het modem.
Aan de achterkant van het opzetgedeelte zit een schakelaartje wat de radio-ontvangst aan of uit zet.
Als de monteur dat schakelaartje niet goed heeft gezet dan doet de radio het niet.
Ik zou gewoon het opsteekgedeelte loshalen, zit met een bajonetsluiting. Het schakelaartje goed zetten en vervolgens de boel terugplaatsen en radio luisteren.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Beste Tros Radar forum gebruikers,

Graag willen wij u helpen met uw problemen en onduidelijkheden omtrent uw problemen. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.



Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam jelle

https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door mar42 »

Zeker een blik met studenten open gegooid bij Ziggo :lol: :lol:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ mar - nee, vakantietijd :)

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door mar42 »

Ja daarom studenten dia aan het werk zijn, die hebben nu vakantie :wink:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Kun je weer zo'n irritant webformulier in gaan lopen vullen en krijg je half of geen antwoord op je vraag, beter een mailtje sturen naar [email protected]

JTuijp
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 feb 2008 21:29

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door JTuijp »

Op 26 juni telefonisch ITV besteld bij Ziggo. Volgens de website levertijd van maximaal 2 weken. Toch na 2 weken maar eens gebeld met Ziggo. Het pakket was al op 3 juli uitgeleverd en zou dus bij TNT moeten zijn. Met de T&T-code in de hand maar even TNT gebeld. Zij vertelde mij dat het pakket inderdaad al op 3 juli electronisch was aangemeld, maar dat het nooit feitelijk bij TNT is afgeleverd. Weer met Ziggo gebeld met dit verhaal, waarna ik doodleuk het verhaal kreeg te horen dat het pakket door TNT beschadigd zou zijn. Vorige week zou er een nieuw pakket zijn besteld waarbij ik de hoogste prioriteit zou krijgen. Zojuist toch weer even polshoogte gaan nemen. Wat blijkt: er was nog steeds geen nieuwe bestelling gedaan.

Kortom, we zijn bijna 4 weken verder en staan nog altijd op het beginpunt van mijn bestelling en ik kan wederom weer gewoon twee weken wachten, volgens de overigens vriendelijke medewerker. Het proces kan niet versneld worden, ik krijg geen contact met de 2e lijn bij Ziggo, laat staan met het distributiecentrum. Iets soortgelijks heb ik een paar jaar geleden al gehad met KPN toen ik IPB bestelde. Hoe kan het toch dat dit soort bedrijven gewoon niet in staat zijn om problemen snel en fatsoenlijk op te lossen, en minimaal de schrijnenden gevallen voorrang te geven? Ik kom nu weer gewoon bovenop de stapel te liggen.

Ik word er heel droevig van. Misschien heeft een van jullie een naam of telefoonnummer van de managing director van de afdeling Ziggo B2C, of van iemand die er voor kan zorgen dat mijn case voorragn krijgt.

Ziggo webteam Alex
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:26

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Ziggo webteam Alex »

Hallo JTuijp,

nadat ik je verhaal gelezen heb willen we je van het ziggo webteam graag helpen dit probleem nou eindelijk op te lossen. Als je het onderstaande formulier gebruikt nement wij zo snel mogelijk weer contact met je op.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Gesloten