LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
manondoris

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

het doet er niet toe of je met geld om kunt gaan of dat je een buffer hebt om het op te vangen .het is gewoon een kl.... streek van uwv.

piet jagers

Ongelezen bericht door piet jagers »

niks met omgaan met geld te makennnnnnnn
gewoon je kas word gelicht voor 1500 euro plus dat uvw er nog een slordige 20 miljoen aan overhoud aan rente

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

manondoris schreef:het doet er niet toe of je met geld om kunt gaan of dat je een buffer hebt om het op te vangen .het is gewoon een kl.... streek van uwv.
Het recht op die mening heb je.. zeg dat dan gewoon i.p.v. allerlei drogredenen te verzinnen om het er zo slecht mogelijk te laten uitzien en het te proberen onwettelijk te laten verklaren...

Mensen krijgen een uitkering voor een bepaalde maand en moeten er die maand hun kosten van betalen.. Dat moet ieder mens, ook de normale werknemers..
De mensen die geen buffer hebben en/of dit niet op kunnen vangen doen structureel iets niet goed in hun financiele huishouden.. Dat betekent niet dat ze iets ontnomen wordt, maar dat ze beter moeten leren met geld om te gaan..

Vervelend: ja

Maak het niet groter dan het is.

Wel vind ik 't dan niet meer dan normaal dat het UWV ook een uitweg biedt voor deze groep mensen.. Door het te doen in de maand van het vakantiegeld en ook nog de mogelijkheid te bieden op een voorschot ( hoewel dat laatste niet zo gunstig is natuurlijk ) doen ze dit naar mijn idee.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 28 apr 2011 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

piet jagers schreef:niks met omgaan met geld te makennnnnnnn
gewoon je kas word gelicht voor 1500 euro plus dat uvw er nog een slordige 20 miljoen aan overhoud aan rente
Dat zeg ik, je hebt al vaker laten zien niet te kunnen rekenen....
En je beloftes zijn ook niets waard.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

angel1978 schreef:]

wederom onzin..

Er word je niets ontnomen.. je uitkering voor de maand mei krijg je nog steeds in mei.

als hun echt iets ontnomen zou worden hadden ze echt wel bij het uwv gestaan hoor, het is toch fijn om te klagen?

piet jagers

daarnaast hebben ze over dat geld ook nog rente ontvangen over afgelopen jaar
dus dan zou het miss wel 100a 200miljoen zijn

piet jagers

daarnaast nogmaals ik krijg mijn geld om de 4 weken en niet per maand dus scheelt het mij 2weeklonen dat noemen ze oplichterij

angel1978

piet jagers schreef:daarnaast nogmaals ik krijg mijn geld om de 4 weken en niet per maand dus scheelt het mij 2weeklonen dat noemen ze oplichterij
Jij krijgt blijkbaar of geen uitkering of je hebt deze naast een normale baan..
Dat is pas oplichting !

koeloejoek

Ongelezen bericht door koeloejoek »

angel1978 schreef:
Er word je niets ontnomen.. je uitkering voor de maand mei krijg je nog steeds in mei.

Je krijgt het alleen 10 dagen "later" voor mensen met een "schuldenlast" is dit een probleem want nu moeten ze een maand vooruit gaan betalen instanties zitten er niet op te wachten om nog later hun geld te krijgen.
Ook het gegeven dat alles een maand vooruit betaald is word dan teniet gedaan door deze verandering want ja dan zit je bijna in de maand dat bv de huur betaald moet worden

Maar nogmaals bagatelliseer de hele boel en je bent klaar....
Laatst gewijzigd door koeloejoek op 28 apr 2011 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

piet jagers

hoeveel krijg jij eigelijk van het uvw om het zaakje hier recht te praten

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

piet jagers schreef:hoeveel krijg jij eigelijk van het uvw om het zaakje hier recht te praten

kijk als iemand je tegengas geeft ga je zo beginnen :mrgreen:

manondoris

ik vind het zoooo onbegrijpelijk dat sommige onder ons dit maar heel normaal vinden,ik kan er met mijn hoofd niet bij. ik snap jullie manier van denken ook gewoon niet,maar dat is maar goed ook!!!!

piet jagers

tegengas huh ik zit hier met [belediging verwijderd door de moderator] te praten die 2weeklonen weg willen praten onder het mom .. je kunt niet omgaan met geld

angel1978

Je krijgt het alleen 10 dagen "later" voor mensen met een "schuldenlast" is dit een probleem want nu moeten ze een maand vooruit gaan betalen instanties zitten er niet op te wachten om nog later hun geld te krijgen.
Dat het lastig is voor mensen met een schuldenlast, is duidelijk..
Die moeten in 1e instantie proberen DAT op te lossen.. Die schuldenlast is dan het grote probleem en niet die 10 dagen extra..
Ook het gegeven dat alles een maand vooruit betaald is word dan teniet gedaan door deze verandering want ja dan zit je bijna in de maand dat bv de huur betaald moet worden
Dat moeten we toch allemaal ? Iedereen betaalt huur, gas, water, stroom, kabel-tv en welke andere voorziening vooraf... Met het salaris / de uitkering van deze maand betaal je de voorzieningen voor komende maand..

Dat is voor iedereen zo, niet alleen voor uitkeringsgerechtigden.. Maar blijkbaar moeten die een uitzonderingspositie bekleden ?

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Voor mensen die echt ermee in de knoei komen, is er niet een voorschotregeling?

angel1978

JtC schreef:Voor mensen die echt ermee in de knoei komen, is er niet een voorschotregeling?
die is er volgens mij.. Maar voor het gros is het vakantiegeld toch al een aardige overbrugging.. Dat werkt alleen niet voor de mensen die met dit geld van plan zijn andere gaten ( schulden ) op te vullen.. Voor die groep is echter nog een lening aan gaan ook niet zo geschikt.

piet jagers

nogmaalsssssss uvw.. werknemers.het heeft niets te maken met omgaan met geld
je raakt gewoon je vakantiegeld kwijt. en deze grapjes halen ze vaker uit. zodat je dadelijk helemaal geen buffer meer hebt...en daar willen ook op uit .
en wat dat groepje uvwers hier aan het typen is klopt niet..
want zoals velen die om de 4weken hun loon krijgen zou je er 2weken op achteruit gaan ..

piet jagers

[Off-topic bericht verwijderd door de moderator]

manondoris

@ jij zegt ,zeg dat dan gewoon zonder allerlij redenen erbij te verzinnen. dat doen wij hier omdat het geen verzinsels zijn maar feiten zoals ze er liggen en om jullie duidelijk te maken dat het niet normaal is wat ze gaan doen! het is gewoon een kl.... streek om dit zomaar te doen zonder dat iemand er iets aan kan veranderen. ook al heb heel veel geld achter de hand en ga je prima met je centjes om.ik persoonlijk zeg nu echt mijn vakantie niet af hoor!!!!!! het is een princiepe kwestie. waar halen ze deze onzin toch vandaan. waar is het goed voor laat het uwv ons dat eens hier uitleggen!

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Piet, beetje kinderachtig om hier "UWV medewerkers" te schrijven. Het bevestigt maar weer eens je onkunde om ueberhaupt iets normaals te schrijven. Schrijf dan liever helemaal niks, als onze mening je niet aanstaat.

Gesloten