LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roboduster via Groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

tijd voor een behoorlijk zwaar mailtje lijkt me.

drama heeft lang genoeg geduurd voor je.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door newmikey »

nononsensewim schreef: anyways, de Philips Homerun maakt hier nu z'n baantjes, ben er nog niet kapot van maar het werkt allemaal. paar bugjes maar hij is update baar, en mocht ik het binnen 2 maanden zat zijn, gaat deze ook terug (philips actie 2 maanden op proef)
Zat ook naar de Philips te kijken vanwege de 2 maanden actie. Hij is wel pittig aan de prijs voor zo'n hoopje kunststof en onderdeeltjes. De software die erin zit kost niets net zoals die van de meeste andere merken dus dáár kan die prijs niet aan liggen.

Wat mij vooral interesseert is of hij zand, takjes en blaadjes behoorlijk opzuigt (onze hond neemt altijd het halve park mee de huiskamer in) en of hij in de auto-stand erin slaagt om van een parketvloer een kleed op te komen.

Ik twijfel tussen de nieuwste Roomba en de Philips.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Ik heb ze nu allemaal geprobeerd. robosucker, samsung , Philips en Roomba.

de twee grootste teleurstelling waren de robosucker en de philips.
De philips heeft veel moeite met donkere ondergronden en in kan niet in het donker werken. de zuigresultaten waren naar mijn mening ook niet zo best.

De philips is eigenlijk ook een chinees product en ik denk het grootste nadeel van de philips is zijn hoogte, waardoor hij niet als alle andere onder kastjes en lage bedden kan komen en het ontbreken van een software update.

inmiddels heb ik een Roomba 770 en dit is werkelijk een verademing t.o.v. alle eerdere prullen.
De ondersteuning die je vind bij de officiele dealers is buitengewoon snel en goed.
Ik heb de mijne bij Cyberhuis gehaald, deze bood de roombas 30 dagen op proef aan.
Ik heb deze nu een dag of 10 en is nog niet 1x in een error geschoten, de philips heb ik teruggestuurd want die wist geen enkele cyclus af te maken zonder errors en kent geen resume.
Qua prijs zitten de roomba 770 en de homerun ongeveer op hetzelfde niveau maar vwb kwaliteit stap je in een hele andere wereld.
Helaas van philips moet ik zeggen want van andere produkten die ik van philips heb ben ik supertevreden.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

en die Samsung?

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

samsung heeft ook een optical systeem en kan niet in het donker werken en heeft hetzelfde probleem als de philips met donkere ondergronden.
de zuigeresultaten waren iets beter als de philips en knalde bij mij althans snel de fout in.
gelukkig had ik em alleen maar een paar dagen te leen, en heeft bij mij geen indruk achtergelaten.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Ik koos in een helder moment voor de Roomba 555. Deze maakte al zijn rondjes tot dusverre af, en besloot ze met een triomfantelijk riedeltje. Het zuigen is voldoende. Ik deel Wims opinie dat Philips over het algemeen prima produkten maakt (zo ben ik zeer tevreden over onze nieuwe televisie), maar hier lijkt er nog een een technologische achterstand te zijn.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

de philips is ook niet een echt philips produkt. het is een chinese kloon.

Ikzelf heb ook zo´n 52`LED TV , zelfs sesamstraat ziet er 100x beter uit dan met welke tv dan ook.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door newmikey »

Vandaag de nieuw C!T in de bus (Magazine voor computertechniek) en wat denk je? Test van 24 stofzuigrobots. Resultaten? Enigzins teleurstellend. Roomba's(531,555,564,581,625,780) komen er nog redelijk af op laminaat (zeer slecht op laagpolig tapijt), alles onder de €300 wordt van gezegd dat ze zichzelf diskwalificeren.

De Roboduster zelf is niet getest. Van de Philips Homerun blijft in de test niet veel over. Enigzins redelijk waren de Deebot D73 en D76 (zeer goed op laminaat, goed op laagpolig tapijt) maar deze laatste kan ik in Nederland eigenlijk nergens vinden zo te zien en hun navigatie was niet goed.

Ik heb naar aanleiding van de eindconclusie ("Economisch gezien is er op dit moment géén overtuigend argument om één van de geteste robots te kopen") de plannen maar in de diepvries gegooid.

Alle filmpjes van de test staan hier: http://www.fnl.nl/index.php?id=5230

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

hmmm, eerlijk gezegd een erg matige test.

oppervlak te klein, te weinig ruimtes, geen obstakels , de trackingslijnen zijn wel erg dun, om maar een paar te noemen.
een eerdere test met 4 robots van hardwareinfo vond ik veel waarheidsgetrouwer. wel is het interessant dat de minpunten van de merken redelijk herkend worden.

om de test compleet te maken had CT! toch wel een paar "budget" modellen mee mogen nemen in de test. En als we het dan toch over een grote test hebben, zou men toch iets meer getallen kunnen produceren. bijv totale tijd van de cyclus, relatief/absoluut schoonmaakrendement, batterijrendement etc etc.
de test laat eigenlijk alleen zien waar de robot niet of minder komt, dat zegt niet zo verschrikkelijk veel over het schoonmaakrendement.

en dan waar dit topic eigenlijk over gaat ....de verkoper en aftersales, retouren , defecten etc....
Zelfs daar is uitstekend een cijfer aan te hangen. Al verwacht ik hier weinig voldoendes.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door newmikey »

nononsensewim schreef:hmmm, eerlijk gezegd een erg matige test.

oppervlak te klein, te weinig ruimtes, geen obstakels , de trackingslijnen zijn wel erg dun, om maar een paar te noemen.
een eerdere test met 4 robots van hardwareinfo vond ik veel waarheidsgetrouwer. wel is het interessant dat de minpunten van de merken redelijk herkend worden.

om de test compleet te maken had CT! toch wel een paar "budget" modellen mee mogen nemen in de test. En als we het dan toch over een grote test hebben, zou men toch iets meer getallen kunnen produceren. bijv totale tijd van de cyclus, relatief/absoluut schoonmaakrendement, batterijrendement etc etc.
de test laat eigenlijk alleen zien waar de robot niet of minder komt, dat zegt niet zo verschrikkelijk veel over het schoonmaakrendement.

en dan waar dit topic eigenlijk over gaat ....de verkoper en aftersales, retouren , defecten etc....
Zelfs daar is uitstekend een cijfer aan te hangen. Al verwacht ik hier weinig voldoendes.
Het linkje zijn alleen de videos die op de site staan, de eigenlijke test staat in het blad zelf, die is te lang om even over te tikken en bovendien kan je het blad gewoon bij Appie even halen of inkijken. Alles wat je hierboven noemt staat er in op zo'n 12 bladzijden tekst en tabellen.

Goedkoopste waren een paar budget modellen van om en nabij de 200, duurste één van ruim over de 1000 euro!

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

ha///dit al gezien? http://www.trosradar.nl/764/

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door newmikey »

nononsensewim schreef:ha///dit al gezien? http://www.trosradar.nl/764/
En had jij dit al gezien? (DePers 11 oktober 2011)

Wat is de bewering?
‘Groupon bedingt altijd grote kortingen – gewoonlijk van 50% tot 90%... Een goede prijs is bij ons nog niet alles: het gaat ook om goede producten of diensten.’

Wie zegt dat?
Website van Groupon, http://www.groupon.com/about

Hoe zat het ook alweer?
Groupon is een Amerikaans bedrijf dat in 2008 is opgezet en via een internationaal opererende site de gebruiker elke dag een deal aanbiedt bij hem of haar in de buurt. De site werkt als tussenpersoon tussen klant en bedrijf. Bedrijven die bij Groupon hun producten en diensten aanbieden, kunnen een voordelige prijs vragen vanwege de groepsaankoop. Het aanbod verschilt per dag. Groupon is nu actief in 43 landen, waaronder Nederland.

Wat is waar?
De Amerikaanse site Thumbtack stelt dat Groupon niet zo voordelig is als het doet voorkomen. De deals die het aanbiedt, zouden soms zelfs meer kosten dan de normaal.

Thumbtack – de Amerikaanse werkspot.nl en een concurrent van Groupon – onderzocht de prijzen van diverse diensten op Groupon. De conclusie: je bent vaak goedkoper uit als je rechtstreeks zaken doet dan via Groupon. Voorbeeld: Groupon biedt een klusjesman aan in Seattle voor 79 dollar voor twee uur werk. ‘Een korting van 64 procent, oftewel 141 dollar!’ stelt Groupon. Maar de gemiddelde klusjesman kost daar tussen 32,50 en 42 dollar, onderzocht Thumbtack. ‘Waar is dan die 64 procent korting gebleven? Wie in Seattle 220 dollar voor een klusjesman moet betalen, is opgelicht.’ Een woordvoerder stelde wel dat de onderzoekers ook deals op Groupon hebben gevonden die fiks goedkoper waren dan via andere sites.

Uit een klein onderzoek naar de aanbiedingen van de Nederlandse Grouponsite – ‘Wij bieden de beste activiteiten aan tegen de beste prijs’ - blijkt dat ook Groupon.nl lang niet altijd zo voordelig is als het lijkt. Bijvoorbeeld: ’99 euro voor een vierdelig roestvrijstalenpannenset van Princess Chef’s cookware inclusief verzending (waarde 350 euro). Koop nu!’ meldde de Amsterdam site van Groupon.nl gisteren. ‘Korting: 72 procent, bespaar 251 euro!’ Dezelfde pannenset kost op prijsvechter.nl 69,99 euro en op Kijkshop.nl 63,99 euro. Op de site van Princess is de pannenset niet te vinden.

Wie onderzoek doet naar Groupon komt al snel terecht op sites als Radar.nl en Kassa.nl van de TROS en de VARA, waar behalve enkele positieve meldingen vooral veel klaagzangen staan over Groupon. Aangekochte artikelen zijn nooit bezorgd, het zesgangendiner voor twee in een restaurant bleek drie gangen per persoon enzovoort.

Volgens Jan Willem Alphenaar, die in Nederland onderzoek doet naar Groupon, zit het hem er onder andere in dat de wervende teksten op de site door medewerkers worden geschreven en niet door de ondernemers die hun producten of diensten aanbieden. Volgens Alphenaar spiegelt Groupon het in die teksten allemaal wat mooier af.

Eindoordeel
Groupon is soms goedkoper, maar lang niet altijd en de aangeboden producten en diensten zijn niet altijd even goed. De bewering klopt niet.

Reactie van Groupon Nederland gedurende de hele dag:
‘Goedemiddag. Op dit moment is het erg druk. De verbinding wordt nu verbroken.’

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

newmikey schreef: Reactie van Groupon Nederland gedurende de hele dag:
‘Goedemiddag. Op dit moment is het erg druk. De verbinding wordt nu verbroken.’[/i]
bizar. niet ongebruikelijk, wel bizar.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Toen ik van de zomer van pure ellende een Radar topic opende (had ook Kassa kunnen zijn, maar ik kijk nu eenmaal vaker op maandagavond dan op zaterdagavond televisie) was mijn hoop inderdaad dat het Robodusterverhaal op een dag meegenomen zou worden in een reportage van een consumentenprogramma, omdat ik mij op dat moment enorm machteloos voelde. Gelukkig bleek ik niet alleen te staan. Wat ik hierboven lees over de Princess pannenset ontdekte ik zelf deze week voor de RVS afvalbak die automatisch opengaat bij Groupon - 59 euro inclusief verzendkosten, een besparing van ruim 60%! Maar ergens anders ook voor 55 euro incl. verzendkosten te koop hoor, op Koopgoedkoop.nl

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ NestorA -
alleen, koopgoedkoop.nl is alhier ook bekend - met name dan voor niet leveren.
Dan is die 55 euro helaas weggegooid - maar dan niet in die bak.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Dat zou dus altijd betalen met creditcard worden. Overigens lees ik dat het ook wel eens wel goed gaat bij koopgoedkoop.nl. Maar na de Roboduster wil ik eerst even liever mijn energie stoppen in leuke dingen dan mijn recht halen.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

vanavond in radar:

Maandag 24 oktober

Vanavond in Radar: Groupon

Goedkoop blijkt duurkoop bij sommige aanbiedingen van kortingswebsite Groupon. Wat de site belooft, wordt lang niet altijd waargemaakt. Helaas kom je daar vaak pas op locatie achter. En als je je geld terug wilt, stuurt Groupon je van het kastje naar de muur.

Maandag in Radar, 20.30 uur, Nederland 1

maicovw81
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2008 14:42

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door maicovw81 »

Hieronder een test, als je twijfelt.

De Roomba is een domme robot , maar dat hij 4 x dezelfde plek doet is zijn kracht. itt tot de Samsung, welke beweert dat hij overal maar 1 keer overheen gaat. Nu is dit juist probleem. Hij neemt niet zo veel stof op als de roomba.

Test Navibot:


Samsung Navibot:

http://www.youtube.com/watch?v=2UvyKWvh ... lay=1&fs=1

Test iClebo : (oftewel de Philips Homerun)

http://www.youtube.com/watch?v=H2QxVULJ ... lay=1&fs=1

Test Roomba:

http://www.youtube.com/watch?v=LtbUwz4Z ... lay=1&fs=1

En de hekkensluiter": (deze kun je beter laten liggen, net zoals hij dat ook met vuil doet)

http://www.youtube.com/watch?v=B9xxTvU0 ... lay=1&fs=1

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

ik twijfel al niet meer. ik heb nu denk ik alle belangrijke bots gehad en de iRobot bevalt me nog het allerbeste. tot nu toe heeft ie nog niet 1x vastgestaan of in error gesprongen , vind altijd zijn basis en de resultaten zijn prima.

In het begin leek me de route die de iRobot kiest erg onlogisch, maar als je de filmpjes ziet kun je een "method to the madness" ontdekken, eentje waar wel degelijk over nagedacht is.

Ik was in eerste instantie best wel gecharmeerd van de Philips' rechtlijnige routes maar de effectiviteit en de snelheid waarmee hij in error springt en nog wat andere dingen die em een stuk onhandiger maken , let ik niet zo meer op welke route deze kiest.

De navibot en philips hebben beide als belangrijk nadeel dat ze niet in het donker kunnen werken. Ook met een zwarte ondergrond hebben beide veel moeite.

verder vind ik de meest uitgebreide programmeer mogelijkheden op de iRobot terug. verreweg de meesten kennen slechts 1 programmering (elke dag om dezelfde tijd)

Misschien is de test ook niet helemaal fullproof. Waar in de tests sommige bots het prima doen, deden ze het bij mij ronduit slecht. Hangt denk ik erg af van kamerindeling, aanwezige kleden, hoogpool of niet, gebruik van virtual walls etc etc.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Overigens moet ik nog even kwijt dat ik de uitzending van Radar vanavond een beetje erg soft vond.
niet om dat de grootste mislukking ontbrak, maar een paar voorbeelden en een advocaat die wel heeeel erg voorzichtig zei wat wel en niet kon. vervolgens een medewerker van Groupon die erg voorzichtig beterschap beloofde maar ook weinig harde toezeggingen kon of durfde te maken.
Ik had er eigenlijk wat meer van verwacht als je er een halve aflevering aan besteed.

Gesloten