LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bij Apple

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

trebelski schreef:ondernemers met een kruideniersmentaliteit
Doelt u toevalligerwijs op Bits & Bytes Computer Service? Of was de opmerking meer van algemene strekking?

Hoe dan ook, men zou toch denken dat juist de kleinere zaak, waar men nog persoonlijk benaderd wordt, eventueel een bakje koffie met een koekje krijgt voorgeschoteld, terwijl de verkoper en de consument over en weer aan elkaar kenbaar maken wat de wensen en de mogelijkheden zijn, op die manier nader tot elkaar komend, de voorkeur zou verdienen.
Aan de andere kant, voor de zelfbewuste koper zal een 'pak-wat-je-nodig-hebt-en-wees-er-klaar-mee'-winkel veelal beter passen, al is het enkel omdat zelfbewuste kopers vaak haast lijken te hebben, het is net of zij op voorhand hebben nagedacht over wat ze nu eigenlijk willen hebben, heel vreemd.
Tja, wie zal het zeggen.

Naarmate de grote winkels groter worden, krijgen de kleine meer mogelijkheden zich van de groten te onderscheiden, zowel positief als negatief.
Voldoen aan de wet waar het op voorlichting, garantie en non-conformiteit aankomt is geen manier zich te onderscheiden, dit is een vereiste. Niet hieraan voldoen is derhalve wel een manier zich te onderscheiden, zij het negatief.
Maar och, ik geef m'n bek ook maar een douw, joh.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik begrijp werkelijk niet waarom we nog reageren op BBCS/shop1 het kan niet anders zijn dat het een en dezelfde persoon is.

Zoals ik al aangaf op pagina 20 moet dat gewoon zo zijn, dezelfde onzin, dezelfde gekopieerd en niks zeggende antwoorden.

Iedereen ziet het verkeerd van de rechter via de wettelijke instanties naar de ministers iedereen heeft het fout en hun hebben gelijk.

Mensen stop er mee zij denken gelijk te hebben de rest weet wel beter.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Queenfan, het biedt een zekere entertainment waarde. Stelt u zich de besmeurde onderbroeken eens voor, het resultaat van spontaan optredende buikloop door onwillekeurige en onbeheersbare extreem geweldadige darmsamentrekkingen ten gevolge van lachen om.
Dit valt niet uit te vlakken, een bron van vermaak van formaat, zoveel humor past niet in een heel seizoen Radar-uitzendingen.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door trebelski »

De opmerking was meer van algemene strekking.
Inderdaad zou je denken dat de kleine ondernemer zich juist op dit punt kan onderscheiden van wat natuurlijk in principe dozenschuivers zijn.Zelf liet ik mijn desktop computers bouwen door een klein bedrijf in Culemborg waar ik precies kon kiezen welke hardware er geplaatst werd. Dit was uiteraard een stukje duurder dan een dozenschuiver maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door de service achteraf.Als je echter als kleine ondernemer gaat knibbelen op service en garantievoorwaarden is geen klant meer bereid daar iets meer te besteden en koopt uiteindelijk ook maar bij de grote spelers.Voorbeeld is mijn Sony LCD tv, Sony heeft lang ook maar 1 jaar garantie gegeven en heb ik voor een andere merk gekozen terwijl ik een voorkeur had en heb voor dit merk. Nu zij ook minimaal 2 jaar garantie op hun Tv geven heb ik er direct 1 aangeschaft.
Sony....Alle Bravia toestellen aangeschaft vanaf 1 maart 2009, 2 jaar garantie.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door trebelski »

Toch heeft queenfan echt wel een goed punt. Je blijft aan de gang en het bord is een betonplaat geworden.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Trebelski,
Vertrouwen is een hoop waard. Er zullen altijd mensen zijn die liever een paar euro minder betalen, persoonlijk geef ik bij een situatie welke u schetst ook de voorkeur aan het zaken doen met een ondernemer die er net zo in staat als ik, zaken doen op basis van wederzijds vertrouwen. Evenwel, wanneer het om de aanschaf van een simpel telefoontje of een navigatiesysteempje gaat, alledaagse dingen zeg maar, zullen argumenten als prijs en bereikbaarheid van de winkel prevaleren. Wat garantieoverwegingen aangaat ben ik wel ingedekt denk ik zo, ik heb juridische bijstand onder handbereik wanneer dit noodzakelijk mocht blijken... :wink:

Betonplaat?
Een bunker van formaat, zoals eerder gezegd, als men in de tweede wereldoorlog over dergelijke bunkers had kunnen beschikken, was er geen soldaat gesneuveld.
En dat is een understatement.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

adSolvendum schreef:Queenfan, het biedt een zekere entertainment waarde. Stelt u zich de besmeurde onderbroeken eens voor, het resultaat van spontaan optredende buikloop door onwillekeurige en onbeheersbare extreem geweldadige darmsamentrekkingen ten gevolge van lachen om.
Dit valt niet uit te vlakken, een bron van vermaak van formaat, zoveel humor past niet in een heel seizoen Radar-uitzendingen.
Ja vermakelijk is het wel, nog nooit iemand zo wanhopig zien draaien om zijn ongelijk tot waarheid proberen te maken.

Maar bleef het maar bij dit onderwerp, maar hij (BBCS/shop1) vervuilt ieder onderwerp omtrent garantie.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

trebelski schreef:Toch heeft queenfan echt wel een goed punt. Je blijft aan de gang en het bord is een betonplaat geworden.
Een betonplaat???? de kluisdeur bij de Nederlandse bank niet niet eens zo dik... :wink:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

adSolvendum schreef:Betonplaat?
Een bunker van formaat, zoals eerder gezegd, als men in de tweede wereldoorlog over dergelijke bunkers had kunnen beschikken, was er geen soldaat gesneuveld.
En dat is een understatement.
Die moet ik onthouden :lol: :lol: :lol:

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Ik heb besloten me te gaan beraden op een allesomvattend juridisch en maatschappelijk verantwoorde oplossing voor de in dit topic geschetste problematiek.
Ik verwacht dit de 30e oktober klaar te hebben. Ik verzoek u dan ook nog even geduld uit te oefenen, en er begrip voor op te brengen dat ik tot die tijd even geen partij kan geven in dit topic. Uw geduld en begrip zullen ruimschoots worden gecompenseerd door de voornoemde oplossing, althans, dat vermoed ik.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

adSolvendum schreef:Ik heb besloten me te gaan beraden op een allesomvattend juridisch en maatschappelijk verantwoorde oplossing voor de in dit topic geschetste problematiek.
Ik verwacht dit de 30e oktober klaar te hebben. Ik verzoek u dan ook nog even geduld uit te oefenen, en er begrip voor op te brengen dat ik tot die tijd even geen partij kan geven in dit topic. Uw geduld en begrip zullen ruimschoots worden gecompenseerd door de voornoemde oplossing, althans, dat vermoed ik.
Prettige (herfst)vakantie ... :mrgreen:

roelgommans
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2011 19:37

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door roelgommans »

adSolvendum schreef:Ik heb besloten me te gaan beraden op een allesomvattend juridisch en maatschappelijk verantwoorde oplossing voor de in dit topic geschetste problematiek.
Ik verwacht dit de 30e oktober klaar te hebben. Ik verzoek u dan ook nog even geduld uit te oefenen, en er begrip voor op te brengen dat ik tot die tijd even geen partij kan geven in dit topic. Uw geduld en begrip zullen ruimschoots worden gecompenseerd door de voornoemde oplossing, althans, dat vermoed ik.
Is er al wat meer bekend?

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Het is een uiterst omvangrijke verhandeling geworden, welke, nu te lange bijdragen op dit forum niet zijn toegestaan, zich laat samenvatten als volgt:

Luister niet naar BBCS en zijn sidekick shop1.

:wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

adSolvendum schreef:Het is een uiterst omvangrijke verhandeling geworden, welke, nu te lange bijdragen op dit forum niet zijn toegestaan, zich laat samenvatten als volgt:

Luister niet naar BBCS en zijn sidekick shop1.

:wink:
Nee, naar jouw gemanipuleer moeten we luisteren! :cry:

riddert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door riddert »

adSolvendum schreef:Ik heb besloten me te gaan beraden op een allesomvattend juridisch en maatschappelijk verantwoorde oplossing voor de in dit topic geschetste problematiek.
Ik verwacht dit de 30e oktober klaar te hebben. Ik verzoek u dan ook nog even geduld uit te oefenen, en er begrip voor op te brengen dat ik tot die tijd even geen partij kan geven in dit topic. Uw geduld en begrip zullen ruimschoots worden gecompenseerd door de voornoemde oplossing, althans, dat vermoed ik.
adSolvendum schreef:Het is een uiterst omvangrijke verhandeling geworden, welke, nu te lange bijdragen op dit forum niet zijn toegestaan, zich laat samenvatten als volgt:

Luister niet naar BBCS en zijn sidekick shop1.

:wink:
Ik vind het wat magertjes.... een allesomvattend juridisch en maatschappelijk verantwoorde oplossing voor de in dit topic geschetste problematiek samen te vatten met: Luister niet naar BBCS en zijn sidekick shop1.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

riddert schreef:
adSolvendum schreef:Ik heb besloten me te gaan beraden op een allesomvattend juridisch en maatschappelijk verantwoorde oplossing voor de in dit topic geschetste problematiek.
Ik verwacht dit de 30e oktober klaar te hebben. Ik verzoek u dan ook nog even geduld uit te oefenen, en er begrip voor op te brengen dat ik tot die tijd even geen partij kan geven in dit topic. Uw geduld en begrip zullen ruimschoots worden gecompenseerd door de voornoemde oplossing, althans, dat vermoed ik.
adSolvendum schreef:Het is een uiterst omvangrijke verhandeling geworden, welke, nu te lange bijdragen op dit forum niet zijn toegestaan, zich laat samenvatten als volgt:

Luister niet naar BBCS en zijn sidekick shop1.

:wink:
Ik vind het wat magertjes.... een allesomvattend juridisch en maatschappelijk verantwoorde oplossing voor de in dit topic geschetste problematiek samen te vatten met: Luister niet naar BBCS en zijn sidekick shop1.
Och, misschien heb ik wel gelijk.
En dat kan meneer juristje dan niet tegen.
Dat hij het onderspit moet delven van een niet gediplomeerd persoon in de rechten.

Meneer heeft wel eens geschreven dat als de consument in het algemeen van mening is dat een product probleemloos 6 jaar mee moet gaan, dat de consument daar dan rechten aan kan ontlenen.
Jaja.

De consument heeft op voorhand recht op kosteloze reparatie of vervanging gedurende de verwachte levensduur.
Ahum.

Meneer beroept zich op de in de maatschap zijnde opvatting.
Laat ik daar dit over zeggen: die klopt van geen meter.
En dat komt doordat de consument door de diverse instanties totaal verkeerd worden voorgelicht, waardoor een bepaalde verwachting gecreëerd wordt die niet conform de realiteit is.
Als de diverse organisaties blijven roepen dat een computer 5 jaar probleemloos mee moet gaan (hun mening) is de verwachting van de consument totaal anders dan wat de fabrikanten en winkelieren aangeven.

Moet ik doorgaan? :cry:

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

riddert schreef:Ik vind het wat magertjes.... een allesomvattend juridisch en maatschappelijk verantwoorde oplossing voor de in dit topic geschetste problematiek samen te vatten met: Luister niet naar BBCS en zijn sidekick shop1.
De rest is reeds in eerdere postings verwoord. Ik zie geen reden te vervallen in herhaling wanneer alles reeds gezegd is. Enkel wanneer iemand weer onzin gaat spugen.
Overigens had de knipoog een functie.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door Jolijn »

BBCS schreef:Moet ik doorgaan? :cry:
Is 1 'nee' genoeg? :)

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

BBCS schreef: Och, misschien heb ik wel gelijk. Heeft u niet.
En dat kan meneer juristje dan niet tegen. Flauwekul.
Dat hij het onderspit moet delven van een niet gediplomeerd persoon in de rechten. Idem.

Meneer heeft wel eens geschreven dat als de consument in het algemeen van mening is dat een product probleemloos 6 jaar mee moet gaan, dat de consument daar dan rechten aan kan ontlenen. Heb ik niet.
Jaja.

De consument heeft op voorhand recht op kosteloze reparatie of vervanging gedurende de verwachte levensduur. Uw eigen uitspraak, niet die van mij.
Ahum.

Meneer beroept zich op de in de maatschap zijnde opvatting. De in het verkeer geldende opvattingen.
Laat ik daar dit over zeggen: die klopt van geen meter. Worden evengoed door de rechter gebruikt om bepaalde zaken in te vullen.
En dat komt doordat de consument door de diverse instanties totaal verkeerd worden voorgelicht, waardoor een bepaalde verwachting gecreëerd wordt die niet conform de realiteit is. Maakt u er van.
Als de diverse organisaties blijven roepen dat een computer 5 jaar probleemloos mee moet gaan (hun mening) is de verwachting van de consument totaal anders dan wat de fabrikanten en winkelieren aangeven. Moet niet, maar doet dit statistisch gezien gemiddeld wellicht, en vormt derhalve een eigenschap waarvan koper de aanwezigheid niet behoeft te betwijfelen, tenzij de verkoper voor de koop aan de koper anders mededeelt.

Moet ik doorgaan? :cry: Ga gerust uw gang, een aap achter een piano zetten kan in theorie ook leiden tot het vlekkeloos spelen van de 5e van Beethoven.
BBCS schreef:Nee, naar jouw gemanipuleer moeten we luisteren! :cry: Enkel poepen moet. De lezer zal zelf wel over voldoende verstand bezitten teneinde te kunnen bepalen aan wiens woorden waarde te hechten en aan wiens woorden niet. Zo niet, was het toch het proberen waard deze lezer correct voor te lichten, en uw misleidingen te ontkrachten.

MAXIEM

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Sowieso is het van RADAR al onzinnig te beweren, dat 2 jaar fabrieks- dan wel importeursgarantie wettelijk verplicht is. In dit kikkerland mag een fabrikant zelfs juridisch gezien helemaal geen garantie geven (hoewel dat natuurlijk voor de omzet en winst wel erg stupide zou zijn). Het is de verkoper waarmee de koper een overeenkomst afsluit en de verkoper is in Nederland wettelijk wél verplicht om de koper een wettelijke bescherming te geven. Binnen de EU is dan een minimum "garantie" van twee jaar vastgelegd. Hoe de verkoper dat regelt met zijn voorschakel, is zijn zaak. Daar staat de koper helemaal buiten.

Maxiem.

Gesloten