LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door snepke »

seconds-out schreef:
In mijn buurt loopt ook een kat rond, niemand weet van wie die is.
Gelukkig eten de buren rijst en houden ze van duiven> de restjes rijst worden na afloop op het dak van de schuur gegooid, dat weet de kat inmiddels ook en dat is ook zijn redding volgens mij, want het beest ziet er nogal verwaarloosd uit.
Dat vind ik erg,laat ze hem dan in het asiel brengen(heeft hij nog kans op een baasje)in plaats van hem ergens te dumpen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Dat vind ik erg,laat ze hem dan in het asiel brengen(heeft hij nog kans op een baasje)in plaats van hem ergens te dumpen.
dat kost hun geld dus vandaar dat dumpen .

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door snepke »

Wat doen ze dan met een dier?Zoiets doe je toch niet.
Laat ze er dan niet aan beginnen.
Triest dat de (huis)dieren het moeten lijden,dat hun baasje zo nodig op vakantie moet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

ben het helemaal met je eens snepke waarom sommige mensen aan een dier beginnen is mij ook een raadsel , en wil je er vanaf ,moet je ook maar betalen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jolijn schreef:Een huisdier is een dier dat in of om het huis woont en leeft en door de mens wordt gevoed en verzorgd. Vroeger werden huisdieren voornamelijk gehouden om hun nut, bijvoorbeeld als waakhond, of een kat tegen de muizen. Tegenwoordig worden dieren vaak uitsluitend als gezelschapsdier gehouden.
Dus zou het in jouw definitie normaal zijn om met een hond net zo om te gaan als veel mensen met katten omgaan?
Gewoon de straat op schoppen en er vervolgens 20 uur niet meer naar om kijken?
Een huisdier hoor je in huis te houden.
Je goudvis zet je ook niet op het balkon en je hamster laat je ook niet loslopen in de speeltuin.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door mihoen »

VioletPrue schreef: Je goudvis zet je ook niet op het balkon en je hamster laat je ook niet loslopen in de speeltuin.
getuige de vele dumpstertjes zijn er toch helaas veel mensen die daar anders over lijken te denken

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Jolijn »

VioletPrue schreef:
Jolijn schreef:Een huisdier is een dier dat in of om het huis woont en leeft en door de mens wordt gevoed en verzorgd. Vroeger werden huisdieren voornamelijk gehouden om hun nut, bijvoorbeeld als waakhond, of een kat tegen de muizen. Tegenwoordig worden dieren vaak uitsluitend als gezelschapsdier gehouden.
Dus zou het in jouw definitie normaal zijn om met een hond net zo om te gaan als veel mensen met katten omgaan?
Gewoon de straat op schoppen en er vervolgens 20 uur niet meer naar om kijken?
Een huisdier hoor je in huis te houden.
Je goudvis zet je ook niet op het balkon en je hamster laat je ook niet loslopen in de speeltuin.
"Mijn" definitie komt van internet. Kan me d'r trouwens best in vinden, in en om het huis, heel aardig gedefinieerd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

In en om een huis daar zal oa een konijn, vissen in vijver, vogels in voilere onder horen maar geen katten die door de hele wijk heen lopen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef: maar geen katten die door de hele wijk heen lopen.
de hele wijk is ook niet in en om het huis :lol:
en konijn haal je mag ik hopen ook binnen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Chocomelk schreef: maar geen katten die door de hele wijk heen lopen.
de hele wijk is ook niet in en om het huis :lol:
en konijn haal je mag ik hopen ook binnen.
Oh....ken een een baasje van de tig katten hier uit de omgeving en die noemt het dat de katten om en bij haar huis blijven, dat om is wel erg ver om.......

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
Oh....ken een een baasje van de tig katten hier uit de omgeving en die noemt het dat de katten om en bij haar huis blijven, dat om is wel erg ver om.......
:lol: zo ken ik er velen in mijn wijk , wij mogen genieten van de katten van anderen, arme diertjes zijn dag en nacht buiten.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Chocomelk schreef:
Oh....ken een een baasje van de tig katten hier uit de omgeving en die noemt het dat de katten om en bij haar huis blijven, dat om is wel erg ver om.......
:lol: zo ken ik er velen in mijn wijk , wij mogen genieten van de katten van anderen, arme diertjes zijn dag en nacht buiten.
Hier idem dito.
En dan durven ze nog te zeggen dat ze zoveel om hun 'huis'dier geven. :evil:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

^^ Klopt!
Zou die mensen wel eens een week bij -17 de straat op willen schoppen en dan roepen 'vang maar vogeltjes als voer!'.
Kijken hoe leuk zij dat vinden.
Ik ga er vanuit dat mijn kat een dier met gevoel en emotie is.
Ik behandel hem (binnen de grenzen vna het normale en gezonde) zoals ik behandeld zou willen worden als ik een kat was.
Dus een veilig, schoon en warm huisje bieden, genoeg voer en water met soms een extraatje of een snoepje, fijne slaapplekjes, veel speeltjes en plekkies waar je in de zon zittend naar buiten kan kijken.
Ik denk dat mijn kat een stuk blijer is dan die katten die 24/7 buiten rondlopen!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door seconds-out »

VioletPrue schreef: Ik denk dat mijn kat een stuk blijer is dan die katten die 24/7 buiten rondlopen!
Nou..? Ook katten die buiten komen kunnen gelukkig zijn.. het is maar net wat het beestje gewend is.
Een kat weet ook niet beter, want anders zou een binnenkat nooit altijd gelukkig zijn als die wist dat het buiten ook fijn kan zijn.

voor de goeie orde...heb het niet over verwaarlozen maar over katten die vaak buiten leven ...op een boerderij bv of katten in het wild.
En 24/7?
Dat zou eigenlijk betekenen dat de kat gedumpt is, je hebt hem alleen niet naar het bos gebracht.. :roll:
Een kat moet altijd wel onderdak en eten kunnen krijgen, ook al is poes veel buiten.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 10 aug 2011 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

seconds-out schreef:Ook katten die buiten komen kunnen gelukkig zijn.. het is maar net wat het beestje gewend is..

dat vraag ik mij dus af, een kat die met plensbuien moet schuilen onder een auto om droog te blijven of in de winterdag probeert een warmplekje op de tuinmat of auto van een ander te vinden of die wel gelukkig is.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ciske schreef:
seconds-out schreef:Ook katten die buiten komen kunnen gelukkig zijn.. het is maar net wat het beestje gewend is..

dat vraag ik mij dus af, een kat die met plensbuien moet schuilen onder een auto om droog te blijven of in de winterdag probeert een warmplekje op de tuinmat of auto van een ander te vinden of die wel gelukkig is.
Bingo!
Ik denk niet dat zo'n kat, die dus niet zelf kan bepalen of hij binnen of buiten is, dus droog en warm of nat en koud, blij is.
Een kat die niet altijd toegang heeft tot voedsel en water zou daar zelf niet voor kiezen denk ik.
Dan is een 'verwende' binnenkat denk ik beter af.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door seconds-out »

VioletPrue schreef: Dan is een 'verwende' binnenkat denk ik beter af.
Jaaaa tuurlijk... :D als de eigenaar niet voor de (buiten)kat zorgt is een binnenkat altijd beter af...

Maar daarom kunnen buitenkatten ook wel heel gelukkig zijn... 8) misschien nog wel gelukkiger, want een buitenkat met een goed baasje kan zelfs kiezen...Ze hebben de luxe van het binnen of buiten spelen.
Als het poes buiten niet bevalt omdat het slecht weer is kan die naar binnen en is poes het weer binnen zat dan....
Kijk...daar heeft een echte binnenpoes geen weet van..en dat is maar goed ook, anders zou die vast minder gelukkig zijn.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Seconds, je hebt het geloof niet helemaal goed begrepen.
Ik heb het over het verschil tussen een kat die altijd buiten is, die dus geen keuze heeft of hij naar binnen gaat.
Een kat die dus constant op straat loopt, omdat zijn baasje geen zin heeft om voor hem te zorgen en te beroerd is om een kattenluik te nemen.
Dat is heel iets anders dan een kat die wel de keuze heeft.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door seconds-out »

VioletPrue schreef:Seconds, je hebt het geloof niet helemaal goed begrepen.
Ik heb het over het verschil tussen een kat die altijd buiten is, die dus geen keuze heeft of hij naar binnen gaat.
Een kat die dus constant op straat loopt, omdat zijn baasje geen zin heeft om voor hem te zorgen en te beroerd is om een kattenluik te nemen.
Dat is heel iets anders dan een kat die wel de keuze heeft.
O jee, heb ik die indruk gewekt, terwijl ik zelf wel het idee had dat ik je begrijp?
Ik snap je heus wel hoor..volgens mij praten we langs elkaar heen.

Jij praat over buitenkatten met slechte baasjes...ik weet dat ze bestaan, ik snap heus je betoog wel.
En natuurlijk is dat niet goed, daar zeg ik toch niks over?

Ik zei alleen dat een echte binnenkat niet persee minder of meer gelukkiger hoeft te zijn als een echte buitenkat. (en nee..een buitenkat hoeft natuurlijk niet een kat te zijn die 24 uur per dag buiten is).

Niet meer en niet minder.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seconds-out schreef:
Jij praat over buitenkatten met slechte baasjes...ik weet dat ze bestaan, ik snap heus je betoog wel.
En natuurlijk is dat niet goed, daar zeg ik toch niks over?
Ik vindt baasjes van buitenkatten binnen de bebouwde kom slechte baasjes, geldt niet voor baasjes die hun kat in hun tuin houden.
Hij/zij wil een kat en niet de hele omgeving.

Gesloten