LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door newmikey »

J@@N schreef: Deze merken zijn dus niet beter of slechter dan de "Flytouch 3 / Superpad III".
http://www.apad.tv/apadforum/content.ph ... nformation

Er zijn in ieder geval minder problemen met die andere merken. Er zijn inmiddels zoveel fake Flytouch3's op de markt die nauwelijks te onderscheiden zijn van het eigenlijke product dat je gewoon Russische roulette speelt als je er één aanschaft.

De inhoud van het aangehaalde bericht is genoeg om je nachtmerries te bezorgen.("extremely poor quality clones of the FT 3 disco model... counterfeiting and child slave labor forced labor, handling stolen components, blackmail of staff, and torture of staff ")

Dit moet ook diegenen die wèl zo'n ding hebben ontvangen van Rowenco en constateerden dat hij direct kapot ging bekend in de oren klinken: "the only stock of these Disco fakes floating around amongst the rogue sellers are repaired returned units, so not only are they clone quality, they are repaired b-stock of a clone quality unit. "

Vooral blijven pushen dat er géén verschil is J@@N, dat schept vertrouwen!

tabletfan
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 nov 2011 19:04

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door tabletfan »

Allemachtig J@@N, wat ben jij vervelend.

Dan zal ik het speciaal voor jou nog eens uitleggen. Allereerst, Huawei is een van de grootste telecom producenten ter wereld. Inderdaad Chinees van oorsprong, maar opereert wereldwijd. Nu ga jij iets zeggen over het feit dat die andere merken ook overal verkocht worden, dus zeg ik nogmaals: opereert wereldwijd.

Archos is Frans. Ja, produceert in China, maar dat is niet hetzelfde. Alles wordt tegenwoordig daar gemaakt, maar als we dat allemaal Chinees zouden noemen, dan werd de wereld wel heel ingewikkeld, nietwaar?

Het feit dat de Flytouch en de Supertouch (en de HEMA tablet) allemaal hetzelfde apparaat is, zegt genoeg. Het is goedkope hardware die merkloos wordt geproduceerd. De opkoper geeft hem een naampje en verkoopt het weer door. slechte hardware, slechte software.

Je mag me gewoon geloven als ik een dergelijke, goed bedoelde tip geef. Ik heb zo'n beetje elke tablet die verkrijgbaar is in mijn handen gehad en weet waar ik het over heb.

Maar ja, jij hebt blijkbaar ook overal verstand van en twijfelt aan iedereen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Aanvulling:
Huawei is bijvoorbeeld ook producent van mobiele internet PC kaarten en USB dongels.

Ik heb zelf, bedrijfsmatig, met de diverse modellen nog geen kuren meegemaakt hiermee.

En, niet alles uit China is prut hoor.

Rowenco is ondertussen al meerdere malen door de mand gevallen.
Oplichting, of in ieder geval opzettelijke nalatigheid, kan m.i. bewezen worden.

(Ook omdat Rowenco met zijn beledigende nickname alhier volhard in het niet beantwoorden van de door diverse mensen gestelde vragen)

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door J@@N »

Eerst word hier gezegd dat het allemaal Chinese troep is en dat je dit beter niet kan kopen, dan worden er twee merken geprezen als zijnde goed, die nota bene ook daar geproduceerd worden en dan ben ik vervelend :roll:

En ook jou verhaal (@tabletfan) betreffende de Flytouch / Supertouch klopt niet helemaal, maar het heeft niets met het topic te maken om daar verder op in te gaan.
Guardian72 schreef:Aanvulling:
En, niet alles uit China is prut hoor.
En daar ben ik het volkomen mee eens :!:

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door newmikey »

Sjongejonge! Serieuze bedrijven gaan op zoek naar serieuze producenten in China die serieuze producten leveren. Daar maken ze dan serieuze afspraken mee over serieuze kwaliteitsstandaarden en leverings- en productie-voorwaarden. Vervolgens zorgen zij voor een serieus CE keurmerk en ECC standaard, alsmede een behoorlijke opinie over indeling in de internationale Geharmoniseerde Goederencode(HS) en garanties over de toelaatbaarheid voor het in het vrije verkeer van de EU brengen van deze goederen. Datzelfde geldt trouwens ook voor andere landen in de "electronica-driehoek" zoals de Philippijnen, Vietnam en Thailand.

Dan heb je ook nog de bedrijfjes die ingaan op "lucratieve" aanbiedingen van schimmige fabriekjes die kopieën van kopieën van kopieën laten maken door onderbetaalde werknemers onder afschuwelijke omstandigheden waarbij de Europese opdrachtgever verder alles op z'n beloop laat als hij z'n handel maar krijgt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

truisch schreef:Degenen die zich bij het incassobureau van ArneLH hebben aangemeld zullen wel net als ik een mailtje hebben ontvangen met de instructies hoe je kunt handelen in de verschillende situaties. Dus of accepteren, eventueel met vermindering van waarde of weigeren het product aan te nemen. Heb je je nog niet aangemeld, zoek dan even de gegevens op hier in het topic. Samen staan we sterk(er) :D .
Als je het product aanneemt kun je alsnog de koop ongedaan maken als die niet conform overeenkomst is. Als je de koop direct ongedaan maakt, moet je afwachten of je geld terugkrijgt van ROWENCO vanwege incasso procedures en mogelijk faillisement. Het is een moeilijke afweging. Gaat rowenco failliet dan wordt je uit de boedel betaald. Je hebt dan waarschijnlijk maar een hele kleine kans dat je nog een substatieel bedrag terugziet daarnaast ben je dan je tablet ook kwijt. Als je de tablet accepteert heb je in ieder geval een tablet.

truisch
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2011 12:40

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door truisch »

Hallo MEM, heb je het tablet al ontvangen? Of was het weer loos 'alarm'?

MEM
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 nov 2011 10:22

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door MEM »

Goedemorgen,

Het tablet is gister ontvangen, samen met het beloofde toetsenbord met hoes.
Ik heb m natuurlijk meteen gecontroleerd en hij werkt goed.
Android werkt en verder ook geen kuren oid.
Mijn zoon is er gelukkig mee, en daar ging het natuurlijk in eerste instantie om.
Ik hoop dat de mensen die nu nog zitten te wachten hun geld of goederen krijgen.
Hoe ze met hun klanten omgaan kan natuurlijk niet!
Ik ga er natuurlijk nooit weer iets bestellen..

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door J@@N »

@Mem, ik vind het heel fijn voor je, goh je zoon zal wel heel blij zijn. Daar heb je zeker geen kind meer aan :wink:
Welk model had je gekocht?

Veel suc6 ermee en veel Tablet plezier voor je zoon.

MEM
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 nov 2011 10:22

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door MEM »

Een 10 inch tablet.
Ja ik heb er idd geen kind meer aan haha
Voor hem ben ik erg blij dat hij alsnog zijn tablet heeft.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door J@@N »

@Mem, heb je er ook een screan protector bij gekocht, misschien raadzaam om dit te gebruiken. Het scherm is immers een kwetsbaar onderdeel.

MEM
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 nov 2011 10:22

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door MEM »

gaan we nog even halen idd. Bedankt voor de tip

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door J@@N »

MEM schreef:gaan we nog even halen idd. Bedankt voor de tip
Graag gedaan, nou hier komt er dan nog een!

Het opbrengen van een screen protector kan best lastig zijn, je leest wel eens dat
het opbrengen daarvan het beste gebeurd in de badkamer met de kraan open. Echter is dit een slecht advies, in de meeste mobile apparaten zit tegenwoordig een "vocht detectie strip", een druppeltje vocht / condens en deze verkleurd. Het gevolg geen garantie meer, nou maakt dat volgens mij in dit geval toch niet veel uit :oops:

IJmuiden
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2011 10:56

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door IJmuiden »

EEEEEE,een screen protector bij een capacitive scherm?????
volgens mij volstaat een doekje om het scherm schoon te maken.

Je heb zo screen protector natuurlijk wel nodig als je een resistive scherm geleverd heb gekregen.(en dit stond niet in de specificaties )wel of niet met styluspen.

Ik zou ook graag willen weten kun je met de geleverde tablet ook een google emailaccount aanmaken zodat de app market het tablet herkent.(anders geen App,s)

MEM
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 nov 2011 10:22

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door MEM »

Ja we hebben wel een google account kunnen aanmaken. maar het downloaden gaat helaas niet geheel vlekkeloos. Foutmeldingen dat er geen mobiele tel op dat account is....Ik ben er niet zo in thuis dus weet iemand mss een oplossing of tip. Er zit idd een styluspen bij..

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door ArneLH »

MEM schreef:Ja we hebben wel een google account kunnen aanmaken. maar het downloaden gaat helaas niet geheel vlekkeloos. Foutmeldingen dat er geen mobiele tel op dat account is....Ik ben er niet zo in thuis dus weet iemand mss een oplossing of tip. Er zit idd een styluspen bij..
Kun je aub even reageren op mijn pm & e-mail?

beertje52
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:19

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door beertje52 »

Iedereen tevreden? Geld terug of product ontvangen?
Ben ik zeker de enige die nog niets heeft gehoord van mensenzijnbeesten?!

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door J@@N »

beertje52 schreef:Iedereen tevreden? Geld terug of product ontvangen?
Ben ik zeker de enige die nog niets heeft gehoord van mensenzijnbeesten?!
Volgens mij is er een radio stilte afgekondigd :P

kaat1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:06

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door kaat1975 »

beertje52 schreef:Iedereen tevreden? Geld terug of product ontvangen?
Ben ik zeker de enige die nog niets heeft gehoord van mensenzijnbeesten?!
Nope, hier ook nix nakkes nada....

wimijpelaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 okt 2008 07:43

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door wimijpelaar »

beertje52 schreef:Iedereen tevreden? Geld terug of product ontvangen?
Ben ik zeker de enige die nog niets heeft gehoord van mensenzijnbeesten?!
Nope

Gesloten