Pagina 25 van 31

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 07 aug 2012 11:46
door Guardian72
Meneer misbruikt dus een thuiswinkel logo EN het ICT waarborg logo (in de advertentie op 'sneup.nl'.

Hoezo, geen oplichting - toch in elk geval een bewust en actief verkeerd voorstellen van zaken.

Aanvulling:

Na melding bij Sneup heeft men het forum bekeken - en dit topic gelezen - en daarop besloten de advertentie en het account van PCwinkelJC te verwijderen.
Goede actie van Sneup.

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 07 aug 2012 18:41
door bloempje1
IGN schreef:
Ik beh net een sms gekregen van John Crijnen:


Ja het gaat via de gemeente venlo voor mij als eenmanszaak is dit de doodsteek.
Zij gaan het oplossen.
Zij zullen de komende weken wel met al de gedupeerde contact opnemen hoe ze het oplosen, liefst dit ok dat zelf met alle gedupeerde,maar ben zelf opgelicht dus moet het zo gr john maar word aan gewerk.

Na het lezen van dit berichtje heb ik even contact gehad met de gemeente Venlo. Zij wisten niets van bovenstaande af en het is ook zeker niet zo dat zij contact op gaan nemen met de gedupeerden. Wel kon het zo zijn dat meneer in financiele problemen zit en dat de gemeente hierbij zou helpen. Maar dat wist de mw ook niet zeker.

Maar ik vind het zo raar dat 1 iemand een smsje krijgt en de rest niet. Ik krijg helemaal geen berichtjes van deze man. Waarom niet allemaal??
Ik wordt het wachten een beetje beu. Wat gaan we met zijn allen doen? Ik heb helaas geen rechtsbijstand maar wil gerust meebetalen aan een deurwaarder. Maar hoe dat allemaal zit, geen idee.

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 07 aug 2012 19:21
door Rene H
Meld je hier aan zodat wij (enigzins) een overzicht van het totaal kunnen krijgen :

http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=1314.45

Volgens sommigen staat er nog zo'n EUR 2500 tot EUR 5000 open aan niet geleverde bestellingen,ik kom echter al in de buurt van EUR 10.000 als ik de bij mij bekende gevallen optel.
Het totaal zal in werkelijkheid wellicht hoger zijn.

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 07 aug 2012 19:39
door ArneLH
Beter een faillissement bij een natuurlijk persoon dan WSNP zeg ik altijd maar (vanuit de schuldeiser gezien dan) ;).

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 07 aug 2012 20:20
door agro
Ik heb helaas geen rechtsbijstand maar wil gerust meebetalen aan een deurwaarder. Maar hoe dat allemaal zit, geen idee.
Wellicht bieden onderstaande linken meer duidelijkheid, je kan er ook offerte vragen, weet je gelijk waar je aan toe bent.

http://www.deurwaarder-vergelijken.nl/inschakelen/

http://www.deurwaarder.com/nl/deurwaarder-inschakelen

Of google eens op deurwaarder inschakelen

succes

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 07 aug 2012 20:30
door ArneLH
Kun je beter terecht bij kbvg.nl

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 07 aug 2012 20:35
door bloempje1
Ik krijg ook een berichtje dat zijn mailbox vol zit op [email protected] maar ik heb ook nog een ander emailadres van hem: [email protected] Deze komen (nog)wel aan.

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 07 aug 2012 20:45
door Rene H
ArneLH schreef:Beter een faillissement bij een natuurlijk persoon dan WSNP zeg ik altijd maar (vanuit de schuldeiser gezien dan) ;).
Ja maar bij faillisementen heeft de belasting vaak ook nog vorderingen en tegen de tijd dat wij aan de beurt zijn valt er dan niet veel meer te halen waarschijnlijk.

Los van dit is het gewoon een waardeloze vent dat hij geen mails meer verstuurt en beantwoord.

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 07 aug 2012 22:17
door sas1979
Denk toch dat we eens een potje voetbal moeten gaan kijken in Venlo ik zeg wie gaat er mee???

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 08 aug 2012 03:00
door Rene H
(Inhoud van dit bericht gewist door mij persoonlijk,inhoud staat uitgebreid in bericht van 14:21)

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 08 aug 2012 07:28
door bloempje1
Ik heb John Crijnen vorige week met veel geluk te pakken gekregen via het telefoonnummer van de voetbalvereniging. Ik wilde eigenlijk naar een telefoonnummer van hem vragen maar hij zat daar dus kreeg ik hem aan de telefoon.
Ik heb hem gezegd dat ik nu wel eens wilde weten hoe het zat. Hij vertelde mij dat hij ook was opgelicht door een persoon waar hij altijd bij bestelde. Dit was altijd goed gegaan en nu was hij gevlogen. Deze persoon moest hij altijd vooraf betalen. Ik vond dat wel een beetje raar want meestal krijgen bedrijven na levering een factuur. Maar omdat hij een eenmanszaak heeft is dit moeilijk voor elkaar te krijgen zij hij.
Hij zei mij dat hij bezig is met een advocaat e.d, en dat hij van deze man te horen heeft gekregen dat hij niet moet reageren op telefoon en mails. Dit om te voorkomen dat hij verschillende dingen zou zeggen.
De berichten op internet volgt hij wel want er zouden ook dingen in staan die niet kloppen of waar zijn.
Ook heb ik hem gevraagd of we nu allemaal ons geld kwijt zijn en weer zei hij dat dat niet zo is. Hij vind zichzelf geen oplichter want anders was hij er allang vandoor gegaan zei hij.
Ik vroeg hem ook waarom hij nog steeds advertenties plaatst terwijl hij geen spullen kan leveren. Dat vond hij zelf ook heel raar want hij had de advertenties niet geplaatst. Dat was door een fout vanzelf gegaan. (nou, ik heb ook het eea op marktplaatst staan maar bij mij is er nog nooit vanzelf een advertentie op gekomen)
En als laatste vertelde hij mij dat ik altijd langs kon komen om te praten.(met een bakkie koffie natuurlijk)
Nou, misschien moeten we dat maar eens met zijn allen gaan doen. Dan huren we inderdaad de bus maar en dan laat deze meneer maar eens zien waar hij allemaal mee bezig is

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 08 aug 2012 08:08
door Guardian72
bloempje1 schreef: Dat vond hij zelf ook heel raar want hij had de advertenties niet geplaatst. Dat was door een fout vanzelf gegaan.
Dit mag wel genomineerd worden voor de smoes van de maand!

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 08 aug 2012 09:58
door Robert69
Ik denk dat hij beter eerst met een bank moet gaan praten, en de gedupeerde hun geld terug stort! Daarna kan hij de adviezen van zijn advocaat opvolgen om zijn eigen problemen op te lossen. Waarom moeten wij de dupe worden van zijn risicovolle manier van handelen. Waar is die aangekondigde terugbetaling na BTW teruggave, of was dat die 298 euro, die 1 van de gedupeerde terug heeft ontvangen :evil:

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 08 aug 2012 10:43
door john7062
even een opfrissertje:

Beste

U krijg netjes antwoord zoals afgesproken Vrijdag


Met vriendelijke groet

John Crijnen

PCwinkelJC
=================================

Beste John

In overleg met mijn raadsman storten wij pas geld terug als wij alles rond hebben.

Hopen dat spoedig voor elkaar te hebben ik zal u informeren dan, u kennis kan dat dan zelf ophalen of we maken het over

Word keihard aan gewerk

Wij hopen op u medewerking

John Crijnen

PCwinkelJC

Verkoop Computers & Randapparatuur
Aan Particulieren & Bedrijven

Pater Meulendijksstraat 14
5913RA
venlo
TEL. 077-2018101 Mob 06-10091699
Fax 077-7502274
E-Mail [email protected]
website http://www.pcwinkeljc.nl
KVK 14105897
BTW NL116707586B01
=================
* U heeft aangifte gedaan van internetoplichting via http://www.mijnpolitie.nl. In dit document
wordt u nader geïnformeerd over de volgende onderwerpen:
• Waarom het Meldpunt niet als gevolg van iedere melding een
opsporingsonderzoek start,
• Welke acties vanuit het Meldpunt Internetoplichting worden genomen als gevolg
van uw aangifte en hoe u hierover wordt geïnformeerd, en
• Of het mogelijk is geld dat u heeft betaald aan de vermeende oplichter, terug te
krijgen.
ANALYSEREN VAN DE AANGIFTES
Wegens het grote aantal aangiftes die het Meldpunt ontvangt, is het niet mogelijk om als
gevolg van iedere aangifte per definitie een opsporingsonderzoek te starten. Daarom
analyseert het Meldpunt vrijwel dagelijks aangiftes, waarbij het vooral onderzoekt of
clusters van aangiftes ontstaan, waarin mogelijk sprake is van (internet)oplichting. Deze
clusters kunnen ontstaan doordat veel aangevers bijvoorbeeld een zelfde
rekeningnummer, ip-adres of e-mailadres noemen.
In samenspraak met Justitie wordt bepaald in welke gevallen een opsporingsonderzoek
wordt gedaan.
VERVOLGHANDELINGEN EN BERICHTGEVING VAN HET MELDPUNT
INTERNETOPLICHTING
Zoals eerder omschreven kan het Meldpunt Internetoplichting niet als gevolg van iedere
aangifte per direct een opsporingsonderzoek starten. Daarom analyseert het Meldpunt
de aangiftes en bekijkt het welke zaken prioriteit hebben en vervolgens worden
voorbereid in een opsporingsonderzoek. Het Meldpunt informeert u over de
vervolghandelingen die al dan niet worden genomen door het Meldpunt als gevolg van
uw aangifte: Zend geen aangifte in als u daarvoor geen verzoek hebt ontvangen.
1 Indien blijkt dat uw aangifte past binnen een lopend opsporingsonderzoek, zult u van
het Meldpunt een aangifte per post ontvangen, waarin ook wordt weergegeven welke
aanvullende documenten (zoals kopie identiteitsbewijs en kopie afschrijvingsbewijs) u
naar het Meldpunt dient te sturen.
2 Het is mogelijk dat uw aangifte niet past in een lopend opsporingsonderzoek en
voorlopig ook niet zal leiden tot een opsporingsonderzoek. In geval één van deze opties
op uw aangifte van toepassing is, ontvangt u hierover zes weken na het doen van de
aangifte een bericht per e-mail.
3 Uiteraard kan blijken dat uw aangifte in een later stadium wel leidt tot een
opsporingsonderzoek. Het is dus mogelijk dat u eerst een bericht krijgt waarin staat
uitgelegd dat uw aangifte niet leidt tot een opsporingsonderzoek, terwijl dit later wel het
geval blijkt te zijn. In dat geval wordt u een e-mail gestuurd als genoemd in punt 1.
4 Het is mogelijk dat de aangifte die via http://www.mijnpolitie.nl is gedaan, niet leidt tot een
opsporingsonderzoek. De kans is gering dat dit in de toekomst wel gaat gebeuren. Ook
hierover wordt u door het Meldpunt per e-mail bericht.
OVERDRAGING VAN DOSSIER AAN POLITIEREGIO
Wanneer het Meldpunt Internetoplichting een zaak heeft voorbereid, biedt het Meldpunt
het dossier aan bij het politiekorps waar de verdachte waarschijnlijk woonachtig is. Het
politiekorps bekijkt dan of de aangeboden zaak genoeg prioriteit heeft en of het vanuit
personeelscapaciteit mogelijk is de zaak zodanig af te ronden zodat het aan de rechter
kan worden voorgelegd.
In geval de zaak waarvan uw aangifte deel uitmaakt wordt ingeleverd bij een
politieregio, ontvangt u van het Meldpunt een e-mailbericht.
GELD RETOUR
Het terugkrijgen van betaald geld blijkt in de praktijk niet eenvoudig te zijn. Bedacht
dient te worden, dat het voorbereiden van een opsporingsonderzoek veel tijd in beslag
neemt. Pas op het moment dat de zaak afgerond is en de verdachte voor de rechter
komt, volgt een antwoord op de vraag of de verdachte zich al dan niet heeft schuldig
gemaakt aan internetoplichting. In principe kunt u pas uw geld terugkrijgen wanneer
een verdachte door de rechter is veroordeeld en door de rechter wordt verplicht het
wederrechtelijk verkregen geld aan de gedupeerden terug te betalen. U dient zich
daarvoor wel in het strafproces te voegen als benadeelde partij *.
* Voegen als benadeelde partij: “Als u door het misdrijf schade heeft geleden, is het
strafproces een belangrijke manier om schade vergoed te krijgen. Hiervoor is het wel
noodzakelijk dat de officier van justitie beslist dat de verdachte voor de rechter moet
verschijnen. Als u heeft gevraagd om vergoeding van de schade in het strafproces, dan
vraagt de officier van justitie de rechter om ook een uitspraak te doen over de toewijzing
van de schade(vergoeding). Dit heet voegen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.”

heel veel leesplezier

wat gaan we nu concreet doen, mij lijkt via uitwisselen telf nummers en/of mailadressen

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 08 aug 2012 14:21
door Rene H
bloempje1 schreef:Hij vertelde mij dat hij ook was opgelicht door een persoon waar hij altijd bij bestelde. Dit was altijd goed gegaan en nu was hij gevlogen. Deze persoon moest hij altijd vooraf betalen. Ik vond dat wel een beetje raar want meestal krijgen bedrijven na levering een factuur. Maar omdat hij een eenmanszaak heeft is dit moeilijk voor elkaar te krijgen zij hij.
Hij zei mij dat hij bezig is met een advocaat e.d, en dat hij van deze man te horen heeft gekregen dat hij niet moet reageren op telefoon en mails. Dit om te voorkomen dat hij verschillende dingen zou zeggen.
De berichten op internet volgt hij wel want er zouden ook dingen in staan die niet kloppen of waar zijn
Dank je wel bloempje1 & john7062 voor de 'update'

Goed te horen dat J.Crijnen de berichten op internet volgt:

John je bent nu bezig jezelf vrij te pleiten maar het gegeven is gewoon dat ik en vele anderen een vordering op je hebben,met je persoonlijke problemen met de leverancier hebben wij niets te maken.
Wanneer je de identiteit van je leverancier niet aan de politie overhandigd en geen factuur kunt overleggen ben je illegaal bezig geweest.
Dat je niet op berichten reageerd om te voorkomen dat je iets fout zegt kan wel zo zijn maar dan had je jurist hier ons over moeten informeren en op zijn minst af en toe een mail versturen om duidelijkheid te geven over de stand van zaken.
Deze zaak klopt van geen kant en heb geen enkel vertrouwen meer in je,wat je ook zegt.
Je mag van geluk spreken dat je in een land leeft waar de politie meer prioriteit geeft aan het bekeuren van wildplassers en kinderen die per ongeluk een meter over het trottoir fietsen dan aan de manier van zaken doen zoals jij doet.
Het is tegen mijn principe om je persoonlijk via een forum als dit toe te spreken maar je laat mij geen keus omdat je communicatie blokkeerd,al dan niet op advies van je jurist/advocaat.
Tot slot wil ik mededelen dat mijn postbak wel altijd opstaat voor jou,je jurist of advocaat en zal altijd reageren op een schrijven.
Deze zaak is voor mij pas afgedaan wanneer het volledige ten onrechte in je bezit zijnde bedrag is teruggeboekt op mijn rekening.
Ik vindt het overbodig om onder dit schrijven weer mijn volledige naam te zetten want je kunt in je administratie in 5 seconden vinden wie ik ben met voornaam en eerste letter van de achternaam.

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 08 aug 2012 20:52
door Robert69
Ik krijg toch steeds meer het idee, dat John C. zijn verlies door probeert te schuiven naar de mensen, die een bestelling bij hem geplaatst hebben. Waarom heeft hij anders niet direct, nadat bleek, dat zijn leverancier met het geld ervan door was, nieuwe bestellingen geannuleerd en het geld ervan teruggestort!? Het geld van mensen, die besteld en betaald hebben, nadat John C. was belazerd door zijn leverancier, waar is dat dan gebleven? Nu moeten wij zeker gaan zitten wachten tot zijn leverancier een keertje opgepakt en berecht wordt, terwijl hij zijn financiële schade deels of geheel al weer in de pocket heeft, van betalingen ontvangen voor bestellingen, van welke hij al wist, die nooit te kunnen leveren. Dit zaakje stinkt aan alle kanten, en alles wijst erop, dat er meer aan de hand is, dan meneer wil doen blijken :!: :!: :!:

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 09 aug 2012 21:50
door Joeke vd Velde
Hoewel het eigenlijk schrijnend is om te lezen hoeveel mensen hun geld nu kwijt zijn voor niet geleverde tablets, ben ik wel blij om te lezen dat Dhr. Crijnen nog wel hier en daar reageert op mensen.
Hierdoor houd ik toch zelf ook nog stilletjes de hoop dat het nog goed komt en dat we misschien ons geld terug krijgen...

Laat mij dan maar een optimist wezen, maar wie weet!

Ik heb zelf ook 2 samsung tablets besteld en heb aangifte gedaan in de hoop dat er wat zou gaan gebeuren. Maar nog niks tot op heden. Toch even 587,- euro wat je gewoon kwijt bent.. :(

Dus als er meer mensen zijn die zin hebben in een bakkie koffie in Venlo, count me in! :)

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 10 aug 2012 11:41
door brutus...9
ook ik ben de dupe geworden van alles en wil ook graag mee als jullie gaan.
ik heb ook een tablet besteld (287 euro) en wil nu ook weleens duidelijkheid.

tot snel hoop ik

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 12 aug 2012 06:33
door IGN
Zeg het maar, dan ga ik ook mee!!!!!

Dan ga Ik vragen , waar blijft mij 956 euro

Re: pcwinkeljc

Geplaatst: 12 aug 2012 09:17
door bloempje1
Volgens mij zit zijn andere mailbox nu ook vol ([email protected]). Dus we kunnen helaas geen mailtjes meer sturen. Heeft iemand nog een ander emailadres?