LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
collega student

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door collega student »

idee welke werkervaring ik heb? Ik werk inmiddels al een aantal jaar hoor, zoals bijna iedere student doet.


Ik ken deze blaaskaak ! Hij is mijn collega afwasser in een v/d Valk hotel. Beetje wassen, plee schrobben en idd. precies wat studenten doen, de hele dag interressant doen over hun studie waar ze eigenlijk niets aan hebben, omdat het wat krappies is op de markt.
Tot morgen, student (Zeeland)!!!!!!!!!!!!!!

keesjannus

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door keesjannus »

Ik ben dom, arrogant, heb niet gestudeerd


Zo heeeel af en toe zegt ons Madeleintje iets zinnigs en de waarheid!

kenner

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door kenner »

Maar ondertussen valt 80% af.

Madeleine, kun je nog een keer uitleggen en onderbouwen hoe je aan deze cijfers komt? Is al eerder gevraagt, maar er komt maar geen antwoord.
Jij stelt iets, dus ... ..vertel het maar

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ach, gewoon alle pagina's teruglezen. Daar ligt het bewijs. Ik zou zeggen, ga je gang.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

[Stellen dat de voel-goed markt de toekomst is]
klopt, is feit
Nee, het werd gebracht als een feit, maar het is geen feit. Of jij moet dat in je magische kristallen bol hebben gezien, maar ik neem aan dat je die niet hebt.

[Floris "kleineren"]
En JIJ bepaalt of ik dat verdien ???? pfffffff, arrogant baasje hoor.
Ik bepaal dat niet nee, maar ik vind dat wel, gezien je a-sociale houding en denkbeelden.
Ik vindt dat mensen die hier ongezouten een mening vormen over producten en organisaties zonder dat ze ook maar enige kennis van zaken hebben echt te dom voor woorden.
Gelukkig zijn die mensen hier bijna niet.
Dat geldt voor IEDERE ondernemer die iets begint waar geen markt voor is !!! Heeft dus niets met MLM te maken !
Een ondernemer die iets begint waar geen markt voor is, is gewoon niet slim bezig. MLM'ers zijn echter ten eerste geen ondernemers, en ten tweede wordt hen voorgespiegeld dat er WEL een markt voor is.
Bovendien: MLM Belooft helemaal NIETS !! Je begrijpt het echt niet.
Hmm, ga eens kijken op bijvoorbeeld:
http://www.amway.com/en/BusOpp/business ... 0092.aspx?
Zij beloven o.a. flexibiliteit, vrije tijd, controle over je leven, enzovoorts.

En dit vind je terug op zo ongeveer iedere MLM site, uiteraard geflankeerd door foto's van "happy families" met extreem witte tanden.
Het heeft met produkten geen ene moer te maken: Dat is slechts bijzaak !
Een waarheid als een koe :-)
Had niks met leeftijd te maken, studentje. Maar met dezelfde studie. Jij en madeleine schijnen het nodig te vinden mensen te beledigen. Maar wel alletwee fel reageren als een voorstander hetzelfde "durft" te doen.
Ten eerste is Madeleine aanzienlijk ouder dan ik, dus zij kan nooit dezelfde studie hebben gedaan. Studies zijn onderhavig aan verandering.

Ten tweede ben ik erg benieuwd waar ik iemand persoonlijk heb beledigd, graag quotes!
Het is wel frappant dat het steeds de mensen met een laag inkomen zijn die "slachtoffer" worden ! Is laag inkomen misschien evenredig met het IQ ????
Politiek incorrect antwoord: vaak wel ja. Als je dit als hypothese zou nemen en een onderzoek zou doen dan zou je inderdaad correlatie vinden tussen deze grootheden.
Anderszijds: Mensen met een hoog inkomen mogen dus WEL "slachtoffer " worden ???? Daar hebben jullie geen medelij mee ???
DAT hebben we dus niet gezegd. DAT maak jij er nu weer van. Je leest blijkbaar wat je wilt lezen. Het is natuurlijk wel zo dat een verlies bij mensen met een hoger inkomen kleinere gevolgen heeft.
Dat laten die onnozelaars zelf toe !!
Een beetje sterke geest LAAT zich eenvoudigweg niet hersenspoelen.
Je geeft zelf de beperking van je uitspraak al aan. Zoals ik al zei ben jij vast zo intelligent dat je er niet intrapt, maar dat kun je niet van iedereen verwachten.
Klopt: Kunnen ze ook nooit garanderen. Hangt immers van JEZELF af.
Ik moet de eerste sollicitatie nog meemaken waarbij ze mij niet vooraf melden hoeveel ik ga verdienen.
MLM-ers zijn GEEN personeel !!!!!! Jij begrijpt het echt niet, Madeleine !!
Stap eens af van die werkgever/werknemer gedachte, dan kom je al een heel eind.
Evenals Madeleine zie ik MLM niet als eigen baas zijn. In feite ben je gewoon personeel van de MLM onderneming, maar dan zonder enige garanties. Je bent niets meer dan een distributeur, iemand die de goederen voor het bedrijf distribueert.
Daar is niks mis mee. Het enige is dat de kassiere van AH NOOOOOOIT
ook maar 1% kans heeft om daar een directiesalaris te verdienen !! Bij een MLM-bedrijf is die kans er wel, al is die kans maar 10% !!!
Als ze daar de capaciteiten voor heeft kan ze dat wel. Kwestie van opwerken. Je spreekt overigens jezelf tegen want in een ander bericht beweerde je nog dat iemand die in het normale leven niet succesvol kan zijn, dat ook niet binnen MLM kan zijn.
Ze trappen toch ZELF in het MLM-verhaal en steken zich daarvoor toch ZELF in de schulden ??? Schulden ??? Welke schulden ??? Die luizige paar honderd euro's ??? Dat noem jij schulden ???
Waarom vind jij dat JIJ voor die zwakkeren moet denken ??? Kunnen ze dat zelf niet dan ??? Je plaatst jezelf op deze manier wel op een voetstuk hoor.
Je bent wel een meester in dingen lezen die er niet staan.
Er is helemaal NIETS bewezen !!! Nog nooit !!!
Jullie plukken bij elk MLM-bedrijf de minpuntjes eruit, gooien die allemaal op een hoop en projecteren dat op MLM in zijn algemeenheid !
We plukken er niet minpuntjes uit. De grote lijn van de discussies hier gaat over de grove fouten die in het concept zelf zitten, en dientengevolge voor ALLE MLM's gelden.
Maak je liever druk om al die zwakkeren die bijna geen auto meer kunnen rijden vanwege het ongebreideld verhogen van de benzineprijs,
Waarom moet ik me nu wel ineens zorgen over de zwakkeren gaan maken? Waarom wel op het gebied van de benzineprijs?
Ik ken deze blaaskaak ! Hij is mijn collega afwasser in een v/d Valk hotel. Beetje wassen, plee schrobben en idd. precies wat studenten doen, de hele dag interressant doen over hun studie waar ze eigenlijk niets aan hebben, omdat het wat krappies is op de markt.
Tot morgen, student (Zeeland)!!!!!!!!!!!!!!
Klets niet zo uit je nek man. Ik ben afgestudeerd dus helemaal geen student meer. Als je me zou kennen zou je dat weten, s*kkel.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Osiris »

Evenals Madeleine zie ik MLM niet als eigen baas zijn. In feite ben je gewoon personeel van de MLM onderneming, maar dan zonder enige garanties. Je bent niets meer dan een distributeur, iemand die de goederen voor het bedrijf distribueert.
En daar zit hem juist de grote fout in. Mensen die een inschrijving of contract hebben met/ bij een MLM organisatie zijn niet in LOONDIENST. Je zegt het zelf ze zijn personeel.

Verschillen zijn ook al meer dan duizend maal aangehaald bij verschillende threads.

ok, eventjes een kleine samenvatting:

Werk jij voor een werkgever worden door jou en de werkgever de sociale lasten als VUT, AOW premies ed. betaald, Presteer je weinig krijg je toch iedere maand weer je salaris uitbetaald, presteer je geweldig krijg je nog steeds het gelijke aan salaris uitbetaald. 2 x per jaar wordt je beoordeeld door je chef of je wel goed functioneert en daarbij staat in je contract wat er van jou verlangt wordt en wat je daarvoor terug krijgt aan salaris, verlof, atv, ziektedagen en ga maar door.

Heb jij een inschrijving bij een MLM bedrijf dan betaald deze al die dingen niet voor jou, je krijgt ook geen garantie dat jij iedere maand je salaris ontvangt en ga maar door. Waarom?? IK HEB GEEN ARBEIDSOVEREENKOMST!!! (Excuses voor het schreeuwen)

En dit is een feit! Hier is geen speld tussen te voegen of wat dan ook.

khaatdur

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door khaatdur »

Ach, gewoon alle pagina's teruglezen. Daar ligt het bewijs. Ik zou zeggen, ga je gang.


Bah, wat ben jij een misselijkmakend schepsel,zeg. Mag ik je bakje even lenen?
Madeleine met dr struisvogel politiek!

khaatdur

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door khaatdur »

Ten tweede ben ik erg benieuwd waar ik iemand persoonlijk heb beledigd, graag quotes


Madeleine zou zeggen : blader maar even terug!
Student, niet zo dom, please......je hebt zat mensen beledigd!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

IK HEB GEEN ARBEIDSOVEREENKOMST!!!
En dat is nou het verneukeratieve aan MLM. Het eigen baas zijn is een illusie die in stand wordt gehouden. Je bent geen eigen baas bij MLM. Je bent volledig afhankelijk van het moederbedrijf. Het enige wat jij moet doen is dupliceren. Geen visie, geen creativiteit, geen verantwoordelijkheid, niks. Het feit dat je geen arbeidsovereenkomst hebt betekent niet dat je dus eigen baas bent (anders zouden alle werklozen ook eigen baas zijn, he).

Natuurlijk kun je dingen zelf bepalen, in zekere zin is iedereen zo gezien eigen baas. Ik noem het dan ook liever ondernemer zijn, om spraakverwarring te voorkomen.

En die s*kkel met die achterlijke naam (en dat is wel een belediging), ik vroeg om quotes. BEWIJS het gewoon eens, in tegenstelling tot wat je anders doet.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

veeeeeel geld (en dat ook kwijt zijn),
Wat vind je veel geld? Is € 399 veel geld, voor de één wel, voor de ander niet.

Heb je binnen 2 weken 20 klanten, dan verdien je daarmee een éénmalige bonus van € 400. Lukt dat niet binnen 2 weken, kun je altijd nog stoppen en je geld terugvragen.

Geld kwijt???? Tja, dat ligt aan je zelf.

ps ik ben ook franchisenemer, kost € 20.000 (en over 5 jaar weer € 20.000) + elke maand € 1000 aan royalties + 9% van de maandelijkse omzet, ik kan je verzekeren dat dat veel geld is , maar het is elke cent dubbel en dwars waard.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Madeleine met dr struisvogel politiek!
Iedereen die de thread volgt weet al lang dat Madeleine naar de door diverse mensen genoemde 80/20 regel verwijst. Heb je dat niet door?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

maar het is elke cent dubbel en dwars waard.
Daar zit nou net de angel. Is het het waard. Het is het waard als je minstens je investering terugverdient. Alleen blijkt uit de praktijk dat het merendeel dat niet doet.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Het klopt dat alleen MLM'ers in de bovenste levels van de upline er rijk van worden
Hoe kan het dan dat er in mijn organistie mensen zijn die meer verdienen dan ik, terwijl ik in hun upline zit??

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Daar zit nou net de angel. Is het het waard. Het is het waard als je minstens je investering terugverdient. Alleen blijkt uit de praktijk dat het merendeel dat niet doet
Denk je nu werkelijk dat elke franchisenemer zijn investering terug verdient. En wat denk jij dat de terugverdientermijn is?

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Daar zit nou net de angel. Is het het waard. Het is het waard als je minstens je investering terugverdient. Alleen blijkt uit de praktijk dat het merendeel dat niet doet
STEL dat je binnen 1 maand je investering terug KAN verdienen. Omdat te bereiken MOET je een bepaald resultaat behalen. Wat zou je dan doen?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Denk je nu werkelijk dat elke franchisenemer zijn investering terug verdient. En wat denk jij dat de terugverdientermijn is?
Natuurlijk denk ik dat niet. Dat heb ik dan ook niet gezegd. Ik ben alleen nog geen enkele franchisegever tegengekomen die zijn franchise voorstelt als "the opportunity of a lifetime", "de toekomst van retailing", "jouw kans om veel te verdienen en extra vrije tijd te krijgen", enzovoorts. Een franchisenemer is op zijn minst in staat een degelijk eigen onderzoek te doen, en zal dat ook doen gezien de hoogte van de investering. En ga zo maar door. En dat in tegenstelling tot MLM.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

STEL dat je binnen 1 maand je investering terug KAN verdienen. Omdat te bereiken MOET je een bepaald resultaat behalen. Wat zou je dan doen?
Me afvragen hoe reeel het is om het resultaat te behalen, en afhankelijk van de hoogte van de investering me afvragen of ik het eventuele verlies kan dragen.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Een franchisenemer is op zijn minst in staat een degelijk eigen onderzoek te doen, en zal dat ook doen gezien de hoogte van de investering. En ga zo maar door. En dat in tegenstelling tot MLM
Ik adviseer iedereen dus om wel eigen onderzoek te doen! De meeste mlm'ers beschouwen mlm als een hobby niet als een serieuze business. Ik heb dat wel gedaanl. Dat betekent dat ik zaken als KVK en belastingdienst heb opgezocht. Vervolgens hoofdkantoor gezien, met management en directie gesproken.

En ja ik beschouw mijn franchise als een mogelijkheid om meer vrijheid en meer inkomen te vergaren dan dat ik alles zelf zou moeten doen. Omdat er veel zaken voor mij geregeld zijn (zoals automatisering in vorm van CRM-systeem), kan ik mij veel meer foucssen op datgene waarmee ik omzet (en hopelijk ook winst) binnenhaal.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Me afvragen hoe reeel het is om het resultaat te behalen, en afhankelijk van de hoogte van de investering me afvragen of ik het eventuele verlies kan dragen
Precies! Vervolgens moet je ook weten wat je moet doen om dat resultaat te behalen. Vervolgens is het aan jou om je eigen conclussie te trekken.

Stel dat je 20 klanten nodig hebt om je investering terug te verdienen. Om die 20 klanten moet je minstens 100 mensen vragen om klant te worden. Wat zou je dan doen?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik adviseer iedereen dus om wel eigen onderzoek te doen! De meeste mlm'ers beschouwen mlm als een hobby niet als een serieuze business.
Dan zijn we dus weer bij een van de kritiekpunten: mensen worden tijdens zo'n bijeenkomst overgehaald, en doen dus geen onderzoek, wat op dat moment niet mogelijk is, en ook wordt ontmoedigd.

Gesloten