Pagina 25 van 53

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 23 feb 2024 12:39
door witte angora
Ik vermoed zo dat ze wel degelijk een en ander verkopen. Dat één leverancier failliet is gegaan betekent niet dat ze allemaal failliet zijn gegaan.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 23 feb 2024 14:14
door Moneyman
Thijs124 schreef:
23 feb 2024 12:28
Maar als je niets inkoopt en niets verkoopt maar alleen de verkoopprijs int en die na enkele maanden weer (hopelijk) terugbetaald heb je natuurlijk geen marge.
Uiteraard niet. Maar er is geen grond om aan te nemen dat dat het geval is. En ook de logica gebiedt dat dat niet het geval is.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 23 feb 2024 15:02
door Thijs124
Oke, hier komt inderdaad niemand langs met een bericht van bedankt voor het kastje. Dit is de andere kant.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 08:24
door francine_m
Woneneninterieur - doe het NIET
Het kost je (negatieve) energie, tijd én geld.
Ook bij mij is het eerder gehoorde trucje van toepassing dat ze je keurig aan het lijntje houden, waardoor je ze in goed vertrouwen het voordeel van de twijfel geeft.

Mijn geduld is op en de feiten op een rijtje:
  • *
Op 9 dec 2023 bestelde en betaalde ik twee barkrukken als cadeautje met ordernummer #5078
  • *
Er zou voorraad zijn en de ingeschatte levertijd ca. 2 weken
  • *
Eind december zijn er geen krukken binnen, noch enig bericht over de verwachte levering
  • *
4 januari 2024 wordt gezegd dat de barkrukken in week 3 verwacht worden en er wordt contact beloofd
  • *
Op 14 januari worden de stoeltjes beloofd in week 1 of 2 van februari
  • *
Het getoonde telefoonnummer is structureel onbereikbaar, mails worden pas beantwoord na aandringen / herinneringen
  • *
Ik besluit op 5 februari 2024 mijn bestelling te annuleren, de wettelijke - en met Woneneninterieur afgesproken termijn voor de terugbetaling is 14 dagen - op 19 februari zou het geld van de bestelling uiterlijk op mijn rekening moeten staan
  • *
Op 19 februari staat mijn geld niet op mijn rekening
  • *
Op 19 februari in de avond - 3 minuten ná mijn mail hierover - ontvang ik een screenshot met een reservering voor de betaling
  • *
Op 21 februari staat er geen geld op mijn rekening, ik geef aan dat Woneneninterieur respijt krijgt, maar uiterlijk tot en met 23 februari
  • *
Op 23 februari is mijn geld niet binnen op de rekening
  • *
Vandaag op 24 februari, wil ik mensen waarschuwen niet met deze mensen in zee te gaan

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 10:55
door Een Wiskunde Student
Moneyman schreef:
23 feb 2024 11:09
Een Wiskunde Student schreef:
22 feb 2024 14:32
Precies de nieuwe slachtoffers ontstaan nu en zien we over 3 tot 4 maanden hier terug om te klagen.
Over dit soort statement schreef recent iemand...:
Een Wiskunde Student schreef:
22 feb 2024 14:30
gewoon een beetje gokken doe je
Fantastisch opgemerkt. Direct onder je post staat al weer een klacht van een nieuw slachtoffer.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 13:52
door Moneyman
Een Wiskunde Student schreef:
24 feb 2024 10:55
Moneyman schreef:
23 feb 2024 11:09
Een Wiskunde Student schreef:
22 feb 2024 14:32
Precies de nieuwe slachtoffers ontstaan nu en zien we over 3 tot 4 maanden hier terug om te klagen.
Over dit soort statement schreef recent iemand...:
Een Wiskunde Student schreef:
22 feb 2024 14:30
gewoon een beetje gokken doe je
Fantastisch opgemerkt. Direct onder je post staat al weer een klacht van een nieuw slachtoffer.
... met een aankoop uit december vorig jaar ja. Niet uit "nu". Sterk argument hoor :lol:

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 14:11
door Onkruid71
Wat ik begrepen heb zijn er beloftes gemaakt en bij de "slachtoffers" niet nagekomen.
En als men pas iets kan leveren is het pas als nieuwe klanten iets kopen, dat zal waarschijnlijk zo naar de klant ook niet gecommuniceerd worden heb ik het vermoeden.

Het is misschien niet de bedoeling maar het lijkt er wel op.

Zo begint het vaker, met bedrijven die ongewild in de problemen komen en daarvoor verkeerde communicatie gebruiken.

Ik hoop niet dat dat hier het geval is.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 16:59
door woneninterieur
francine_m schreef:
24 feb 2024 08:24
Woneneninterieur - doe het NIET
Het kost je (negatieve) energie, tijd én geld.
Ook bij mij is het eerder gehoorde trucje van toepassing dat ze je keurig aan het lijntje houden, waardoor je ze in goed vertrouwen het voordeel van de twijfel geeft.

Mijn geduld is op en de feiten op een rijtje:

Beste Francine,
U heeft van ons al bericht ontvangen 2 dagen geleden
Deze order is terugbetaald en zou dus maandag op de rekening moeten staan.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 17:24
door Lady1234
“U heeft van ons AL bericht ontvangen”.

Komisch.

Blijkbaar kunnen zelfs orders van december niet geleverd worden.

Wat heeft dat allemaal nog met een failliete leverancier van begin 2023 te maken?

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 20:21
door woneninterieur
Lady1234 schreef:
24 feb 2024 17:24
“U heeft van ons AL bericht ontvangen”.

Komisch.

Blijkbaar kunnen zelfs orders van december niet geleverd worden.

Wat heeft dat allemaal nog met een failliete leverancier van begin 2023 te maken?
Deze order kan gewoon geleverd worden hoor.
Dit gaat om barstoelen die gemaakt worden op bestelling en geen productiewerk zoals Ikea.
Levertijd uitgelopen en op verzoek geannuleerd.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 20:49
door Lady1234
Ach ja.

Twee krukken besteld op 9 december 2023, levertijd ca. 2 weken.

Order na diverse toezeggingen van levering, geannuleerd op 5 februari 2024.

Op 24 februari 2024 geld nog niet terug.

Wat is daar “gewoon” aan?

Nee, het is geen Ikea. Gelukkig gaat het daar niet zo.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 21:44
door Moneyman
Lady1234 schreef:
24 feb 2024 20:49
Ach ja.

Twee krukken besteld op 9 december 2023, levertijd ca. 2 weken.

Order na diverse toezeggingen van levering, geannuleerd op 5 februari 2024.

Op 24 februari 2024 geld nog niet terug.

Wat is daar “gewoon” aan?
Heb je het nou echt nodig om de woorden te verdraaien?

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 21:56
door Lady1234
Waar verdraai ik wat?

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 21:59
door ZeerPrivé
Lady1234 schreef:
24 feb 2024 20:49
Nee, het is geen Ikea. Gelukkig gaat het daar niet zo.
Nou, Ikea scoort een 1.5 op Trustpilot https://nl.trustpilot.com/review/www.ikea.com

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 22:04
door Moneyman
Lady1234 schreef:
24 feb 2024 21:56
Waar verdraai ik wat?
In het bericht wat ik citeer natuurlijk.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 22:16
door witte angora
Lady1234 schreef:
24 feb 2024 20:49
Nee, het is geen Ikea. Gelukkig gaat het daar niet zo.
Gelukkig gaat het bij Ikea dus nog slechter. Ikea 1.5, Woneninterieur.nl 2.3.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 22:20
door Onkruid71
witte angora schreef:
24 feb 2024 22:16
Lady1234 schreef:
24 feb 2024 20:49
Nee, het is geen Ikea. Gelukkig gaat het daar niet zo.
Gelukkig gaat het bij Ikea dus nog slechter. Ikea 1.5, Woneninterieur.nl 2.3.
Worden daar ook het aantal klanten meegerekend.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 24 feb 2024 23:35
door Lady1234
witte angora schreef:
24 feb 2024 22:16
Lady1234 schreef:
24 feb 2024 20:49
Nee, het is geen Ikea. Gelukkig gaat het daar niet zo.
Gelukkig gaat het bij Ikea dus nog slechter. Ikea 1.5, Woneninterieur.nl 2.3.

Klanten verhogen bij Woneninterieur hun sterren als ze eindelijk na een hele hoop gezeur en gedoe hun geld terugkrijgen. Superbedrijf.

Ik zou mijn vijand nog niet adviseren daar te kopen.

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 25 feb 2024 08:04
door witte angora
Uiteraard, je vijand krijgt bij woneninterieur ofwel de bestelde goederen ofwel het geld terug. Dat gun je zo iemand niet, toch?

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Geplaatst: 25 feb 2024 10:27
door Een Wiskunde Student
Moneyman schreef:
24 feb 2024 13:52
Een Wiskunde Student schreef:
24 feb 2024 10:55
Moneyman schreef:
23 feb 2024 11:09

Over dit soort statement schreef recent iemand...:
Fantastisch opgemerkt. Direct onder je post staat al weer een klacht van een nieuw slachtoffer.
... met een aankoop uit december vorig jaar ja. Niet uit "nu". Sterk argument hoor :lol:
Het is een nieuwe melding. Het slachtoffer had zich nog niet eerder gemeld op dit forum.

Maar het maakt niet veel uit, op deze pagina staat ook al weer een nieuwe gedupeerde met een aankoop uit december 2023 (!). Bij elke pagina winnen mijn standpunten aan sterkte.

Stop toch eens met het verdedigen van die losers. Ze bakken er niks van aan maken steeds nieuwe slachtoffers.
En als je het dan perse geen oplichting wil noemen (Sic) , noem het dan onrechtmatige daad, maar onrechtmatig blijft het in ieder geval.