Pagina 25 van 25

Re: grijskenteken

Geplaatst: 11 jun 2005 19:07
door 48609
Als je er niets vanaf weet moet je vooral niet zulke loze uitspraken doen, de Bv Nederland moet het wel van de bedrijven hebben hoor, wist je dat nog niet soms?
En de bedrijven kunnen gewoon grijs blijven rijden, dus wie doet er hier nu loze uitspraken?

Re: grijskenteken

Geplaatst: 11 jun 2005 20:07
door acjzr1
Hoi 48609,bedankt voor jouw reactie.Gelukkig zijn er nog mensen die de berichtjes lezen voor ze reageren.Iedereen die oorspronkelijk bedoeld was om grijs te rijden kan dat met de nieuwe regels nog steeds.Alleen de mensen die er echt misbruik van maken worden door het wederom aanscherpen van de regels "benadeeld".Voor de rest verandert er niets.Groeten,ik rijd nu geel(al jaren). 8)

Re: grijskenteken

Geplaatst: 11 jun 2005 20:24
door L.Rozenwater
ik rijd nu geel
IK rijd al jaaaaren ROOD !! ;-) Gelukkig bestaan er meer kleuren auto's dan grijs en geel......
(Sorry hoor, even een vrolijke noot er tussen door)

Re: grijskenteken

Geplaatst: 11 jun 2005 20:39
door acjzr1
L.Rozenwater,Geweldige reactie.Eindelijk iemand die deze discussie "luchtig"opneemt.Ik vind deze reactie in ieder geval erg grappig.Bedankt.(mijn laatste grijze auto was overigens wit van kleur). :lol: :lol: :lol:

Re: grijskenteken

Geplaatst: 13 jun 2005 11:43
door Pim Geluyk
De twee hiervoor geplaatste bijdragen van acjzr1 (11 Jun 2005 20:39)
en L.Rozenwater (11 Jun 2005 20:24) zegt veel over het niveau van deze 'heren'.
Hun kennis van zaken t.a.v. het grijze kenteken is navenant: bedroevend!

N.B. Sorry 'Gast', ik was jou vergeten maar jij mag je er ook toe rekenen.

Met meer dan vriendelijke groet,
Pim Geluyk

Re: grijskenteken

Geplaatst: 13 jun 2005 14:21
door 48609
Pim moet maar is een kijkje nemen op de SBG site. Bedroevend is voor dat forum daar een understatement.
Overigens een beetje humor op z'n tijd is ook niks mis mee

Re: grijskenteken

Geplaatst: 01 jul 2005 12:26
door hanz
Ik word inmiddels groen en geel van dit onderwerp.
Grijs betaald niet te weinig, geel betaald te veel.
En al het gezeur over vervuilende diesel klopt ook geen bal van.
De dieselbrandstof zelf is nog veel schoner te maken.
Dat is 1.
Roetfilterje erop. Dat is 2.
En Bio-diesel er in kieperen. Da's 3.
De eerste diesel van uitvinder Diesel liep ook niet op "diesel" doch op plantaardige olie.

Kortom, het is een simpele centenkwestie. Met milleu etc heeft het geen ene moet te maken.

H

Re: grijskenteken

Geplaatst: 01 jul 2005 15:32
door 48609
Kortom, het is een simpele centenkwestie. Met milleu etc heeft het geen ene moet te maken.
Klopt. Of geel gaat net zoveel betalen als grijs of andersom. Gelijke monniken, gelijke kappen. En dat per 1-7-05!

Re: grijskenteken

Geplaatst: 02 jul 2005 11:34
door Jeezus Gristus antikrist
Gelijke monniken, gelijke kappen
inderdaad, grijs kan en hoort alleen bedrijfsmatig!

Re: grijskenteken

Geplaatst: 02 jul 2005 14:46
door rhodi
lees deze tekst en oordeel dan pas!!!

Grijs kentekenregeling: Alleen maar verliezers

door Nol van Bennekom

HILVERSUM – De ooit zo lucratieve bestelwagenmarkt is veranderd in een slagveld van alleen maar verliezers. Staatssecretaris Joop Wijn deelde vorig jaar een rake klap uit aan de toch al kwakkelende economie door aan te kondigen het grijze kenteken te gaan afschaffen. Drie machtige organisaties, MKB Nederland, de RAI en de Bovag sprongen de staatssecretaris onmiddellijk op de nek en de bewindsman haastte zich de maatregel in te trekken met uitzondering van de particulieren. Dat leek dus mee te vallen, maar ook dat bleek maar schijn. De markt stortte volledig in.

Op 1 januari 2005 ging iedere bestelwagenbezitter 76 euro in belasting omhoog en op deze vrijdag 1 juli 2005 is het nieuwe belastingregime voor particulieren ingegaan. Dat betekent bijvoorbeeld voor een Opel Movano diesel met dubbele cabine een verhoging van de motorrijtuigenbelasting van 360 euro naar 1.516 euro per jaar, ofwel bijna 500 procent. Dat geldt niet alleen voor nieuwe gevallen maar ook voor burgers die al zo’n auto bezaten. Daarmee leverde hij met name deze laatste groep een lelijke streek. Die hadden immers geen keus meer. Belastingverhogingen van deze gigantische omvang waren tot dusver in Nederland ongekend.

De staatssecretaris motiveerde zijn maatregel met de mededeling dat het gebruik door particulieren met vervoerstaken van het grijze kenteken ,,onbedoeld” was. Hij nam eerdere kwalificaties als ,,misbruik”en ,,grijs kentekenfraude” terug omdat het particuliere gebruik gedurende 30 jaar wettelijk was toegestaan en niemand dus iets verkeerds deed. Particulieren kunnen immers best heel legitieme vervoerstaken hebben. Je hoeft niet per se een bedrijf te zijn om iets te vervoeren. Maar zelfs een overgangsregeling kon er niet af. Mede daardoor nam en neemt de schade nu gigantische vormen aan. Naast een aanzienlijk aantal nieuwe verkopen werd namelijk het merendeel van de bestelwagens, dat na afschrijving terugkomt uit het bedrijfsleven, voor goed geld grif en inclusief BTW aan particulieren verkocht. Daardoor behielden de ingeruilde bestelbusjes een aanzienlijke restwaarde. Die - ook voor de overheid - lucratieve markt is nu compleet weggevallen.

De Bovagbedrijven zagen de waarde van hun voorraden bestelwagens dalen naar een dieptepunt en boekten meteen al voor 90 miljoen euro aan waardedaling af. Ook de ondernemers die bestelwagens voor eigen vervoer gebruiken deden dat. Zo was er tenminste nog iets van een fiscale compensatie voor het verlies. Voor de particulier zijn er echter geen fiscale compensaties. Hij draait overal zelf voor op. Hij kan zijn auto in tegenstelling tot een ondernemer niet in vier of vijf jaar van de belastingen afschrijven, hij mag de BTW niet verrekenen en hij wordt geconfronteerd met een buitengewoon lage inruilwaarde zodat een nieuwe auto er voorlopig niet meer voor hem inzit.

We nemen het voorbeeld van de Opel Movano diesel met dubbele cabine, nieuw aangeschaft in 2004 voor 31.000 euro. De Movano heeft 30.000 kilometer op de teller staan en is dus amper ingereden. De offerte voor een nieuwe Opel Zafira 1.6 personenauto vermeldt een jaar later een inruilprijs voor de Movano van 8000 euro, een afschrijving van liefst 75 procent. Die koop zal vanzelfsprekend niet worden gesloten Iedereen die gewend was elke 2,5 tot 3 jaar zijn auto in te ruilen voor een nieuwe, zodat hij relatief maar weinig hoefde bij te betalen, is zijn inruilbasis nu zo goed als kwijt. Logisch dat nieuwe verkopen uit zullen blijven. Er zit voor deze groep niets anders op dan voor een giga-wegenbelasting de dieselbestelauto in tientallen jaren op te rijden.

Geen wonder dat de ANWB en de Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren nu een proefproces tegen de Staat gaan beginnen.

weer een blunder van "onze jongens" uit Den Haag.

Re: grijskenteken

Geplaatst: 02 jul 2005 17:29
door zxc
kijk uit met posting plaatsing
48609 ligt weer op de loer.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: grijskenteken

Geplaatst: 02 jul 2005 21:52
door 48609
En maar blijven volhouden: 'We hebben het niet geweten'

Re: grijskenteken

Geplaatst: 02 jul 2005 21:55
door 48609
Zoals wij u hebben willen duidelijk maken, is de term “blijvend grijs” betrekkelijk. De autobranche doet graag voorkomen of de door u te kopen auto blijvend volgens de “grijze” fiscale condities belast zal blijven worden. “Blijvend grijs” bleken zowel in 1988 en 1994 loze begrippen zonder enige waarde. Nu blijken er weer regelmatig waarschuwingen te volgen en ziet de overheid het toenemende verkoopsucces van bijvoorbeeld de diverse types busjes met lede ogen aan. De wetgeving welke jaarlijks geëvalueerd wordt - hoeveel “misbruik” wordt er van de regelgeving gemaakt - zorgt voor gerechtvaardigde zorgen richting de toekomst.
Bron: SBG 1995

Re: grijskenteken

Geplaatst: 02 jul 2005 22:02
door 48609
weer een blunder van "onze jongens" uit Den Haag
En die zin behoort niet tot het oorspronkelijke artikel!

Re: grijskenteken

Geplaatst: 02 jul 2005 23:38
door freegreyroad
Het valt mij steeds weer op dat bij de topic Grijskenteken in dit forum een aantal vaste deelnemers er genoegen in schept om gedupeerde particuliere grijskentekeneigenaren een trap na te geven. Deze lieden noem ik gemakshalve de 'grijskentekensadisten'. Ze doen dat zogenaamd als uiting van hun vrije mening maar feitelijk maken zij 'onbedoeld gebruik' hiervan.

Voor de mensen die zich ook ergeren aan deze 'grijskentekensadisten' vond ik elders in het RADAR-forum een handige gebruiksaanwijzing tegen deze lieden.

De internet-trol

Een internettrol is iemand, die er een groot genoegen in schept om onenigheid te veroorzaken op het internet. Hij (meestal is het een ‘hij’) probeert tweedracht te zaaien en hij maakt de mensen van streek. Trollen zien internetcommunicatie als een gemakkelijke weg voor hun bizarre spel. Om de één of andere reden ‘begrijpen ze niet’ dat ze mensen werkelijk kwetsen. Zij beschouwen andere internetgebruikers niet als mensen van vlees en bloed, maar als een soort digitale abstractie. Als gevolg hiervan hebben ze totaal geen spijt van de pijn die ze veroorzaken. Integendeel: hoe groter de kwelling die ze teweegbrengen, des te groter hun ‘prestatie’ (want zo zien ze het). Door de betrekkelijke anonimiteit van het net floreert het aantal trollen. Trollen zijn totaal niet ontvankelijk voor kritiek (opbouwend of niet). Er valt niet met ze te onderhandelen. Ze zullen nooit spijt hebben van wat ze doen. Op de één of andere manier voelen trollen zich niet gebonden aan regels van fatsoen of sociale verantwoordelijkheid.
Dit lijkt misschien onvoorstelbaar. Je denkt misschien “natuurlijk kan ik iets schrijven dat tot hen doordringt” maar een echte trol kun je nooit veranderen met woorden.

Wat valt er te doen tegen trollen?
Als je iemand verdenkt van het feit dat hij een trol is, dan kun je proberen te antwoorden met een beleefde, vriendelijke boodschap om erachter te komen of het alleen maar iemand is met een slecht humeur. Internetgebruikers laten zich emotioneel wel eens gaan als ze veilig achter hun toetsenbord zitten. Als je hun getier negeert en op een aangename manier antwoordt, binden ze meestal in.

Echter, als de persoon doorgaat met treiteren, en er ook nog van schijnt te genieten, kun je alleen nog het volgende doen:

De enige manier om trollen weerstand te bieden, is je pogingen anderen te overreden om niet te antwoorden, te beperken.

Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.

Conclusie:
De volgende keer dat je online bent en je een post ziet van iemand waarvan je denkt dat hij een trol is en je hebt de behoefte om te antwoorden, schrijf dan eenvoudigweg “Troll alert!”.

Met dit bericht laat je de trol weten, dat je weet wie hij is en dat je je niet laat verleiden om met zijn zieke spelletjes mee te doen.


Re: grijskenteken

Geplaatst: 03 jul 2005 08:47
door 48609
De troll-nonsens is de ultieme bevestiging van in dit geval het ongelijk van grijsrijders.
Je kan nog zoveel zaken negeren, de belastingdienst gaat hier niet al te lang mee akkoord!