LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onur Air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Perenwitje

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Perenwitje »

Nou ik ga deze zomer met Fly Air (ook turkse maatschappij)...Staat ook onder verscherpte toezicht maar dat maakt mij geen ene r**t uit! Met vertragingen enzo omdat het vliegtuig niet in orde is ofzo heb ik geen problemen, beter dat ze er nu achter komen dan in de lucht! Maar goed, ik heb nog WEL vertrouwen in Onur Air en Fly Air, bij alle maatschappijen (Ja ook de Nederlandse als KLM enzo) komen problemen voor, maar omdat dit buitenlandse maatschappijen zijn, kunnen ze deze makkelijker verbieden om te landen hier en het is nog eens een goede waarschuwing voor alle andere maatschappijen dat hun OOK beter moeten opletten. Ik heb genoeg verhalen gehoord dat het bij maatschappijen als KLM, Martin Air, Transavia enz enz ook vaak genoeg fout gaat..Het enigste verschil nu is dat Onur Air een pechgolf heeft...Eerder heb IK nooit van problemen gehoord van hun?? Of wel soms? Ik niet in elk geval!

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Als kreeg ik me hele vakantie garatis... Nooit van mijn leven dat ik daar mee ga vlliegen. Het is een groot bedrijf zij mogen zich zulke grofe fouten niet permiteren. Ze zetten het leven van hun klanten en personeel op het spel. Niet te bedenken hun reputatie.. Maar ja zal dus nooit turkije worden voor mij.....

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

EEn vraag aan u gast.Nu heeft u over de turkse maatschappij.Maar mag nederland dan wel fouten maken,ook als het onder geschoven word en niet bekend??Gaat u daar wel mee accoord?? Ik niet dus!!!!!!!

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Een misverstand is vaak dat veiligheid rechtstreeks te maken heeft met passagiers. Onzin. Ooit de voorwaarden in een ticket nagelezen? Dan stap je het liefst zo weer uit.

Veiligheidsvoorschriften zijn om het Nederlands luchtruim te beschermen en de rest van de bevolking op de grond.

Die hebben RECHT op die vrijheid en hoeven niet te boeten voor een paar idioten die zo nodig goedkoop naar Turkije moeten, met wat voor een luchtvaartmaatschappij dan ook.

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Nee gast 8:52. Vanuit mijn vliegtuig! 8)

gabber

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door gabber »

Dit zijn je rechten

Rechten van vliegtuigpassagiers
Problemen tijdens uw reis?
Dankzij de Europese Unie (EU) zijn uw rechten op
de volgende gebieden uitgebreid*
Instapweigering en annulering
Bij instapweigering of annulering van uw vlucht moet de luchtvaartmaatschappij
in kwestie u een financiële vergoeding betalen en bijstand verlenen. Op
voorwaarde dat u tijdig incheckt geniet u van volgende rechten op elke vlucht,
inclusief chartervluchten
• vanuit een EU-luchthaven, of
• vanuit een luchthaven buiten de EU naar een EU-luchthaven, voorzover
het een vlucht met een EU-luchtvaartmaatschappij betreft.
Instapweigering
Wanneer er onvoldoende stoelen beschikbaar zijn voor alle passagiers,moet de
luchtvaartmaatschappij eerst vragen of er passagiers bereid zijn vrijwillig
afstand te doen van hun plaats in ruil voor bepaalde voordelen. In dat geval
moet de luchtvaartmaatschappij ofwel uw ticket terugbetalen (eventueel aangevuld
met een gratis vlucht naar uw oorspronkelijk vertrekpunt), ofwel alternatief
vervoer aanbieden naar uw eindbestemming.
Indien u niet vrijwillig afstand doet van uw plaats, is de luchtvaartmaatschappij
de volgende vergoedingen verschuldigd:
• 250 Û voor vluchten van 1 500 km of minder;
• 400 Û voor langere vluchten binnen de EU en voor alle overige vluchten
tussen 1 500 en 3 500 km;
• 600 Û voor vluchten van meer dan 3 500 km buiten de EU.
Deze vergoedingen worden gehalveerd indien uw vertraging niet meer dan
respectievelijk 2, 3 of 4 uur bedraagt.
Bovendien moet de luchtvaartmaatschappij:
• ofwel uw ticket terugbetalen (eventueel aangevuld met een gratis vlucht
naar uw oorspronkelijk vertrekpunt), ofwel alternatief vervoer aanbieden
naar uw eindbestemming;
• zorgen voor maaltijden, drank, eventueel een hotelkamer (inclusief transfers)
en communicatiefaciliteiten.
Annulering
Als uw vlucht wordt geannuleerd,moet de luchtvaartmaatschappij:
• ofwel uw ticket terugbetalen (eventueel aangevuld met een gratis vlucht
naar uw oorspronkelijk vertrekpunt), ofwel alternatief vervoer aanbieden
naar uw eindbestemming;
• zorgen voor maaltijden, drank, eventueel een hotelkamer (inclusief transfers)
en communicatiefaciliteiten.
In geval van annulering moet de luchtvaartmaatschappij u dezelfde vergoedingen
betalen als bij instapweigering, tenzij ze u voldoende lang van tevoren op
de hoogte brengt. Informatie zal u worden verschaft betreffende alternatief
vervoer.
Terugbetalingen moeten binnen de 7 dagen worden betaald in contanten,
per bankoverschrijving of cheque of, indien u hier schriftelijk mee
instemt, met reiswaardebonnen.
Indien deze rechten u worden geweigerd, dien dan onmiddellijk klacht
in bij de luchtvaartmaatschappij in kwestie.
Langdurige vertragingen
Onmiddellijke bijstand
Als u tijdig incheckt voor een vlucht, inclusief chartervluchten,
• vanuit een EU-luchthaven, of
• vanuit een luchthaven buiten de EU naar een EU-luchthaven, voorzover
het een vlucht met een EU-luchtvaartmaatschappij betreft
en als de luchtvaartmaatschappij in kwestie een vertraging verwacht
• van 2 uur of meer, voor vluchten van 1 500 km of minder;
• van 3 uur of meer, voor langere vluchten binnen de EU en voor alle overige
vluchten tussen 1 500 en 3 500 km;
• van 4 uur of meer voor vluchten van meer dan 3 500 km buiten de EU
moet de luchtvaartmaatschappij zorgen voor maaltijden, drank, eventueel een
hotelkamer (inclusief transfers) en communicatiefaciliteiten.
Wanneer de vertraging 5 uur of meer bedraagt,moet de luchtvaartmaatschappij
u ook aanbieden uw ticket terug te betalen (eventueel met een gratis terugvlucht
naar uw oorspronkelijk vertrekpunt).
Indien deze rechten u worden geweigerd, dien dan onmiddellijk
klacht in bij de luchtvaartmaatschappij in kwestie.
Schadeclaims achteraf
Wanneer een EU-luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is voor de vertraging
van een vlucht,waar ook ter wereld, kunt u een schadeclaim tot
4 150 BTR** indienen. Als de luchtvaartmaatschappij het niet eens is met uw
claim, kunt u naar de rechtbank stappen.
U kunt een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij waarmee u
een contract heeft gesloten of met de maatschappij die de vlucht uitvoert,
indien het om twee verschillende maatschappijen gaat.
Bagage
U kunt een schadeclaim tot 1 000 BTR** indienen wanneer uw bagage tijdens
een vlucht van een EU-luchtvaartmaatschappij,waar ook ter wereld, is vernietigd,
beschadigd, verloren is gegaan of vertraging heeft opgelopen.Als de luchtvaartmaatschappij
het niet eens is met uw claim, kunt u naar de rechtbank stappen.
Schadeclaims met betrekking tot ingecheckte bagage moeten uiterlijk 7 dagen
na de teruggave van de bagage worden ingediend; schadeclaims met betrekking
tot bagage die vertraging heeft opgelopen,moeten uiterlijk 21 dagen na
de teruggave van de bagage worden ingediend.
U kunt een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij waarmee u
een contract heeft gesloten of met de maatschappij die de vlucht uitvoert,
indien het om twee verschillende maatschappijen gaat.
Verwondingen en overlijden ten
gevolge van ongevallen
U kunt een schadeclaim indienen voor verwondingen of overlijden ten gevolge
van een ongeval met een vlucht van een EU-luchtvaartmaatschappij,waar ook
ter wereld. U heeft recht op een voorschot om uw onmiddellijke economische
behoeften te dekken. Als de luchtvaartmaatschappij het niet eens is met uw
claim, kunt u naar de rechtbank stappen.
U kunt een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij waarmee u
een contract heeft gesloten of met de maatschappij die de vlucht uitvoert,
indien het om twee verschillende maatschappijen gaat.
Pakketreizen
Naast de bovenvermelde rechten kunt u ook een schadevergoeding van uw touroperator
eisen wanneer deze niet de diensten levert die u in de EU heeft
geboekt, ongeacht uw bestemming. U kunt een beroep doen op deze rechten
wanneer de touroperator één van de vluchten in uw pakketreis niet levert.
Wanneer de touroperator nalaat een aanzienlijk deel van de door u geboekte
pakketreis te leveren,moet hij u bijstand verlenen en alternatieve voorzieningen
treffen, inclusief reizen, zonder daarvoor extra kosten in rekening te brengen.
* In dit document zijn de belangrijkste punten van de relevante EU-wetgeving
ter informatie samengevat. Indien naar aanleiding van een dispuut juridische
stappen worden ondernomen of vorderingen worden ingesteld, dient dit uitsluitend
te gebeuren op basis van geldende wetgevingsdocumenten.
** 1 BTR = 1,18 a op 30.9.2004.Neem contact op met Europe Direct voor de actuele wisselkoers.
KO-65-05-020-NL-P
Gepubliceerd door de Europese Commissie, DG Energie en vervoer, B-1049 Brussel.
Hulp en verdere informatie
Indien u het slachtoffer bent van instapweigering, annulering of langdurige vertraging en de
luchtvaartmaatschappij weigert u te geven waar u recht op heeft, dien dan een klacht in bij de
nationale instantie die toezicht houdt op de afdwinging van deze rechten.Voor de naam en
het adres van deze instanties kunt u contact opnemen met Europe Direct, op het gratis telefoonnummer
00 800 6 7 8 9 10 11 of via het e-mailadres [email protected].
Europe Direct kan u ook de gegevens verstrekken van organisaties die advies of bijstand verstrekken
met betrekking tot andere klachten.
U kunt ook het directoraat-generaal Energie en vervoer van de Europese Commissie
(B-1049 Brussel) op de hoogte brengen van de follow-up van uw klacht (fax (32-2) 299 10 15
of e-mail [email protected]).
Folders met de op deze poster vermelde informatie en nadere gegevens zijn verkrijgbaar bij de
informatiedesk en op http://europa.eu.int/comm/transport/air ... dex_en.htm.
IN UW CONTRACT MET EEN LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJ ZIJN NOG ANDERE RECHTEN
EN VERPLICHTINGEN OPGENOMEN.VRAAG EEN KOPIE VAN UW CONTRACT AAN UW
LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJ OF REISAGENTSCHAP.

erikje

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door erikje »

Regelmatig lees je hier berichten over onze 'eigen' Nederlandse maatschappijen die dingen onder de pet zouden houden. Niet mee eens. Er wordt niets aan de grote klok gehangen, en dat is heel wat anders.
De Europese regels (JAR-OPS) schrijven tot in het kleinste detail voor wat gerapporteerd dient te worden en dat gebeurt ook. Of het nou over een simpele doorstart gaat of een stewardess die onderweg ziek wordt, het dient allemaal gemeld te worden. De vliegers worden zelfs digitaal in de gaten gehouden door de zogenaamde Quick Access Recorder (dat is wat anders dan de 'zwarte doos'), die zo ongeveer alles registreert wat ze doen. Deze recorder wordt met grote regelmaat uitgelezen en wanneer een bepaalde 'overtreding' niet door de vlieger gerapporteerd is kan hij een telefoontje van z'n chef verwachten.
Het geeft de vlieger aan de ene kant een BigBrother idee, maar aan de andere kant draagt het bij aan een open cultuur. Je kúnt namelijk niets onder het tapijt schuiven.

En het is met name deze open cultuur, het leren van fouten, die vliegen de laatste jaren zo veilig heeft gemaakt. De mens blijft tenslotte de zwaktste schakel van de keten.

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Erikje,ik geloof dat daar verschillende interpetaties aan gegeven kan worden.Maar dat maakt niet uit.Ik heb dingen gehoord die eigenlijk niet door de beugel kunnen.Net zoals wij in de tijd van die ramp van El-Al hebben gehad,dat is toen breeduit naar buiten gekomen.En alle lof daarvoor.Maar ook heb ik gelezen dat er niets meer naar buiten gebracht mocht worden.En dat is nogal een kwalijke zaak.Maar ok ,het gebeurt.Alleen komt er later toch het een en ander uit.Daaruit kan je lessen trekken en meer veiligheid.En dat is voor iedereen een goede
ontywikkeling.En zo moet het ook.En dat is bij deze maatschappij wel erg
uit de hand gelopen,vooral omdat deze maatschappij nooit zo in het nieuws is geweest na Phuket.Onur krijgt toch ondescheidingen en toch is het helemaal mis.En dat begrijp ik niet hoe dat kan.Het zal nog lang
Na dreunen deze klap.En we wachtenaf.!!!

mr T

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door mr T »

Het is opmerkelijk dat er de laatste jaren vrij weinig aan de hand is met maatschappijen uit Europa, Noord-Amerika en Japan, terwijl er nog relatief veel ernstige ongevallen gebeuren met maatschappijen uit andere gebieden. Turkse maatschappijen hebben niet een heel goede reputatie als het gaat om vliegveiligheid. zie bijvoorbeeld de statistieken op http://www.airdisaster.com
Kortom: het is allemaal niet zo heel merkwaardig dat er nu problemen worden geconstateerd met Onur Air. De veiligheids- en onderhoudsstandaarden zijn gewoon lager (en daar betaalt de klant dan ook voor)

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een grote les geleerd uit deze topic.En dat is dat ik ga vliegen,maar dat ik nooit meer zo ontspannen zal zijn .Maar dat komt ook door zelf geconfronteerd te zijn geweest met een uitwijking en in een storm te zijn beland.En dat is door heel slecht weer terecht zijn gekomen.Waardoor je toch een tik heb opgelopen.Maar ik stap er wel in .En dat is al een grote stap geweest.En nu dit allemaal,wil ik met toch niet onder laten krijgen en stap dit jaar er weer in!!

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Mag ik nog harder lachen. Omzet heeft niets te maken met winst of verlies
Winst 2004 OAD wordt van aangegegeven dat die tussen de doelstelling van 1-2% zat. Laten we hoog zitten en 2% pakken: € 14,7 miljoen.

Winst 2004 TUI was € 340 miljoen.

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Op naar pagina 34.....

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Zei ik toch!!!

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

duurt wel lang, nog steeds 33. waar blijven de onur supporters :wink:

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Die zijn op vakantie naar turkije met ONUR AIR.Prima vliegtuig toch!!!!!!

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil ook wel met ONUR AIR!! :lol:

harryd

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door harryd »

ik lees net dat oostenrijk, en england
ook onur in de gaten gaan houden
het is net een sneeuwbal effect......
ik wacht gewoon af hoe het overleg gaat in turkije over onur air
en zie wel of ik dit jaar met onur vlieg...daal,crash of whatever
gr harry

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

zo te zien halen we 35 niet :lol:

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

volgens mij staat onur nu overal onder verscerpt toezicht

Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

harryd, je verstoort de pagina voorspelling

Gesloten