LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Annab:

Hopelijk heb je voor jezelf ook een kopie gemaakt én met handtekening retour (kun je bij track en trace van TNT precies waar het poststuk zich bevindt) verzonden?

Het wil namelijk wel eens gebeuren dat de post (blijkbaar) niet bij hun wordt afgeleverd en dan weten ze natuurlijk van niets! :roll:

Alle bewijsstukken goed bewaren, het kan heel goed mogelijk zijn dat je ze nog eens moet gebruiken! :evil:

Hoop dat je er zo vanaf komt!

annab
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2008 13:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door annab »

Tuurlijk, en ook aangetekend verstuurd.
AnnaB

pavago
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jul 2008 15:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pavago »

@annab

heb je toevallig een voorbeeld brief? ik heb namelijk een beetje moeite met het opstellen van een brief

annab
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2008 13:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door annab »

Er hoeft niet veel in je brief te staan maar wel het volgende:

plaats + datum


Aan: De Nederlandse Energie Maatschappij B.V.
Adres: Postbus 23064, 3001 KB Rotterdam
Afdeling Customer Care
Betreft: Ontbinding overeenkomst binnen 7 werkdagen


L.S.

Hierbij ontbind ik de overeenkomst van datum???, voor de levering van gas en stroom door de Nederlandse Energie Maatschappij.

Met vriendelijke groet,

En dan je naam en adres en een handtekening en aangetekend versturen.

Groetjes,
AnnaB

pavago
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jul 2008 15:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pavago »

bedankt,

nu maar hopen dat het gaat werken!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Misschien is het handig om in je brief te vermelden dat je in het vervolg verschoond wilt blijven van contact van hun zijde en dat je verlangt dat zij je adres uit het systeem halen?

Wat ik begrepen heb zijn zij verplicht om aan dit verzoek te voldoen,
doen ze dat namelijk niet dan heb je tenminste bewijs dat je hen hebt verzocht en kun je verdere maatregelen treffen!

Wil je switchen dan kun je daar zelf wel voor zorgen, daar ben je hun hulp echt niet voor nodig!

pavago
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jul 2008 15:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pavago »

ik heb de brieven al klaar liggen, gaan morgen op de bus!

ik vroeg me af of iemand hier die een aangetekende brief heeft verstuurd, kan zeggen wat er verder nog is gebeurd?

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Zoals je waarschijnlijk hier en daar wel al gelezen zult hebben doen zij net of hun neus bloedt!

Dus als je hun vraag hoe of het ermee staat, heb je grote kans dat ze zeggen dat ze de brief niet ontvangen hebben!
Daarom is het ook belangrijk dat jezelf een kopie van je brief bewaart!

Dan heb je bewijs!
Op Track en Trace van TNT post kun je volgen waar of je brief op een bepaald moment is.

Ook zou ik even contact met je "oude" leverancier opnemen en aan hen doorgeven dat jij absoluut geen switch wil en dat je bij hun wil blijven en dat er een aangetekende brief onderweg is met bovengenoemd verzoek.

Bonnetit
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2008 12:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bonnetit »

Ook ik werd weer eens benaderd door een energie maatschappij.
Zoals al eerder in deze topic beschreven deed de (slecht verstaanbare) dame eerst net of het om mijn eigen energie leverancier ging en dat de tarieven omlaag gaan voor mij als klant. Ik vond het al vreemd dat ze mij daar dan over zouden gaan bellen, een simpele brief en of minder verkooppraat zou me minder achterdochtig maken.
Langzaam maar zeker liet ze me doorschemeren dat het om een looptijd gaat van 3 jaar!!!! Natuurlijk met de laagste prijsgarantie (die in practijk waarschijnlijk geen klap inhoudt) en tarieven tegen inkoopprijs. Mijn gedachte was dus gelijk: "waar betalen ze deze dame en al die andere verkoopmensen die op de achtergrond duidelijk hoorbaar waren dan van? Ik dus gelijk aangegeven dat ik al verschillende malen problemen heb gehad met energieleveranciers (ook de meer bekende leveranciers) en ik dus nooit 3 jaar aan een contract vast wil zitten en al zeker niet door de telefoon dingen afspreek. De dame kwam nogmaals met de voordelen die mij dus geen klap interesseerden en kwam toen pas met het kostenloos omzetten naar de Nederlandse Energie Maatschappij, maar ik zou wel gewoon klant blijven bij mijn huidige leverancier (de dame bedoelde netwerkbeheerder), volgens mij denken ze ook nog dat je een domme debiel bent ofzo. Nogmaals aangegeven geen interesse te hebben, waarop ze vroeg waarom niet. Over aandringen gesproken dus.
Uiteindelijk gaf ze aan dat ze begreep dat ik niet op andere gedachten te brengen was en heb haar voor het eerst in het gesprek gelijk kunnen geven.
Nu maar hopen dat ze niet alsnog zo'n contract opsturen, want daar zie ik ze ook wel voor aan.
Op advies van mensen hier op het forum me dus ook maar aangemeld bij infofilter.

leoniew
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:43

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door leoniew »

Vraagje: gaat de opzegtermijn nou in vanaf dagtekening van de bevestigingsbrief of vanaf het moment dat je bent gebeld?

Catharina28
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2008 12:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Catharina28 »

Wij worden regelmatig gebeld door medewerkers van de Nederlandse Energie Maatschappij, ondanks dat we al vele malen hebben aangeven geen interesse te hebben en niet meer gebeld te willen worden.

Daarnaast zijn de medewerkers ronduit onbeschoft. Wanneer ik bijvoorbeeld aangeef dat mijn partner (waar bij elk telefoontje naar gevraagd wordt) niet aanwezig is, is al tweemaal direct opgelegd door de medewerker. Ik snap echt niet waarom wij steeds gebeld worden, want we hadden vanaf het begin al geen interesse en nu natuurlijk helemaal niet meer!

Mijn advies: niet in zee gaan met deze mensen en probeer te voorkomen dat je in hun "stalk"-bestand wordt opgenomen. :!:

Goldengirl50
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2008 18:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Goldengirl50 »

...
Laatst gewijzigd door Goldengirl50 op 09 aug 2008 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

pavago
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jul 2008 15:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pavago »

bedankt voor de voorbeeldbrief.

ik heb inmiddels dit bericht terug ontvangen:

Door middel van deze e-mail bevestigen wij u dat wij uw verzoek tot annulering van de overeenkomst van energielevering met de Nederlandse Energie Maatschappij hebben ontvangen.

Vanzelfsprekend betreuren wij het dat wij u niet tot onze snelgroeiende klantenkring mogen rekenen, maar wij respecteren uw wens en hebben aldus een en ander administratief verwerkt.

Mocht u in de toekomst alsnog besluiten uw energie via de Nederlandse Energie Maatschappij
te willen ontvangen dan zijn wij natuurlijk graag bereid uw overstap te regelen.

Vragen
Heeft u nog vragen? Onze afdeling customer care staat graag tot uw beschikking. Deze is te
bereiken tijdens kantooruren, op telefoonnummer: 0900 – 7307307 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,
De Nederlandse Energie Maatschappij


ik heb ook nog 2 aangetekende brieven per post gestuurd.

dus nu maar hopen dat dat voldoende is

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Hallo Allemaal,

het haalt zelfs de krant al!
In Dagblad van het Noorden staat elke dag een stukje en dat heet de Miniman.

Op 4 achtereenvolgende dagen heeft er iets gestaan over de NEM en Pretium Telecom (ik vind dat zij net zo erg zijn als de NEM!).

Ik hoop dat er nog meer mensen gaan reageren want dan krijgen we het Dagblad van het Noorden misschien wel met ons mee en kan er een stuk in die krant komen.

Of zie ik het een beetje te rooskleurig ...???

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Ik hoorde vandaag een mooie van de buurvrouw die ook was gebeld:

Verkoper: Mev. ik heb een mooie aanbieding voor u.
KLant: Oh? Wat voor aanbieding?
Verkoper: ik kan u energie leveren tegen een goedkoper bedrag.
KLant: Maar ik heb al energie en die is nog niet op.
Verkoper: Hoe bedoelt u?
KLant: Nou, ik heb en krijg nog energie tegen de prijs die ik nu betaal bij mijn huidige leverancier. Als die energie op is, dan mag u me nog een keer bellen. Maar nu dus nog niet. Ik heb nog en ben voorzien. Geen interesse dus.
Verkoper: Deze is met stomheid geslagen, valt stil en begon toen te lachen. Deze had hij (en ik ook) nog nooit gehoord.
Einde gesprek.

Ik vond hem wel leuk en moest ook verschrikkelijk lachen toen ze het mij in geuren en kleuren vertelde. (bovenstaande is natuurlijk een erg verkorte versie).

annab
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2008 13:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door annab »

Op mijn aangetekende brief van 31 juli aan de NEM heb ik vandaag een keurige annuleringsbevestiging gekregen. Mijn opzegbrief was precies twee regels lang, zie voorbeeld 31-7 AnnaB. Ruim voldoende dus, Ik heb hem wel aangetekend verstuurd voor de zekerheid.
AnnaB

pineutje
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2008 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pineutje »

Nou ik ben zojuist dus ook de pineut geworden van dit spelletje. Heb net de tel opgehangen en ben direct achter de PC gekropen omdat het toch niet helmaal lekker zit.
Ik zie bevenstaand dus een nette vorbeeeld opzegbrief. Mij is tel. ook verteld dat je per mail op kan zeggen. Heeft iemand toevallig ok een mail adres van deze maatschappij of anders een tel. nr. Ze hebben me ok verteld dat het telefoonisch kan.
Hoop dat iemand me kan adviseren uit eigen ervaring.
Graag wel z.s.m omdat enige spoed bij pzegging dus wel is gwenst gezien bovenstaande verhalen.

Pineutje

pineutje
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2008 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pineutje »

NOu, ikheb zojuist ook een opzegbrief gedaan via het contactformulier van hun website. Heb hier ook een bevestiging van ontvangst van gekregen. Zou dit nu voldoende zijn?! :?

annab
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2008 13:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door annab »

Een bevestiging van een opzegbrief is voldoende ja. Wel even bewaren ;-(
AnnaB

de pater
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2008 17:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door de pater »

Het kan nog veel erger met deze maatschappij. De vriend van onze dochter was benaderd door de Nem omdat hij ging verhuizen wilde hij wel de info ontvangen, u raadt het misschien al een brief ontvangen, nooit opengemaakt en ja hoor hij zit aan een contract vast omdt hij niet binnen een bepaald termijn had gereageerd, ware het niet dat hij ons adres als postadres had gebruikt, dus wij kregen opeens een eindafrekening van de Eneco na contact opgenomen te hebben met Eneco kregen wij te horen dat de Nem ons afgemeld had maar wel op de naam van onze schoonzoon. Direct contact opgenomen met de Nem dat het om een onterechte switch gaat en dat zij dit direct recht moeten zetten, kortom wij zijn hier al zes weken mee bezig en het enige resultaat was dat wij opeens een nota ( niet op onze naam) ontvingen van wel 70 euro hoger dan het maandbedrag van Eneco. Brief naar NEM geschreven, werden wij teruggebeld voor een regeling omdat wij vanaf 1 juni van Nem gas ontvangen, nu wij betalen helemaal niets, stel je voor dan betaal je de Nem ( ook veel en veel duurder) en dan weten ze het zo te maken dat je toch nog lid ben van dit maffia bedrijf. Gisteren weer gebeld maar je wordt niet doorverbonden. De enige aan wie wij betalen is de Eneco, heeft iemand een tip voor ons hoe wij dit moeten stoppen. Ik werk overigens voor een plaatselijke krant dus ik kan het wel publiceren en ga dit zeker ook doen.

Gesloten