LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Klopt allemaal.

Maarrr
1:

kijk even op de site van Yarden zelf bij het weblog en dan reactie 19 0f 20 dacht ik.

2:

En en bloc causule op de site bij reacties http:// www.yarden-uniek.nl

Heb hierover ook mailings verzonden naar juristen ,advies organen etc wacht even af of ze reageren dan komt het wel op de website te staan.

postmaster yarden-uniek ,nl

Wim

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

tinne:

Natuurlijk kan een ieder zijn verzkering opzeggen, als me niet akkoord gaat met premie of verzekeringswijziging.

Doch hier over heb ik al eerder geschreven, een uitvaart is geen inboedel of opstal of AVP verzekering.

Die kun je altijd oversluiten, daar is leeftijd immers onbelangrijk.
Maar bij een uitvaart verzekering gelden andere regels.
Mensen ouder dan 69 jaar worden nergens meer geaccepteerd. En dan de premie die is voor ouderen onbetaalbaar.
Overlevings kansberekening.
Dus wij kunnen nergens anders terecht, en zijn volledig overgeleverd aan Yarden. die hebben over de oudere generatie de volledige macht.
Als je jong bent, dan is het gemakkelijk om over te stappen naar een andere uitvaart verzekering. ( thats the point)
Laatst gewijzigd door janssen op 15 jun 2007 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Was druk bezig met het invullen van het Kifid-klachtenformulier, tot ik bij de laatste pagina kwam, waar ik moest aangeven dat ik ermee accoord ging en me neer zou leggen bij de bindende uitspraak van de Kifid of de Ombudsman. Maw, als ze besluiten om hun geldschieter (Yarden) in het gelijk te stellen, kun je nergens meer naar toe. Wat is wijsheid in deze?

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Hallo franil

wij hebben helemaal geen formulier ingevuld, ik heb geschreven naar Kifid en je moet dan alles opsturen (corspondentie) wat je gevoerd hebt met yarden.
ik weet ook niet precies hoe het zit, maar denk jij dan dat ze partijdig zijn :?:

ayla

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Of ze objectief zijn, ik heb zo mijn twijfels.
Ik heb de ombudsman verzekeringen 14 mei geschreven en tot op heden nog geen krimp van ze gehad, wel van de stichting keurmerk uitvaartwezen.Die gaan niet over klachten, maar nemen mijn reacte wel mee in hun beoordeling, dus misschien is het iets om daar ook een reactie te deponeren.
Ik zou in dit geval nooit een verklaring geven me bij de uitspraak van die ombudsman neer te leggen.
Deze clausule staat ook bij de Ombudsman Uitvaartwezen, dus weet wat je doet.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Ayla:

wees maar niet bang dat deOmbudsman voor de schade verzekering partijdig is.

Zij worden inderdaat betaald door de schade verzekeraars. Maar dan wel als waakhond.

Beschouw het maar zo als de nationale ombudsman, die betaald wordt door de overheid, maar echt alle overheids instellinggen aanpak als er klachten komen.
Over 2006 de belasting dienst kreeg van de ombudsman behoorlijk wat kritiek wegens onvoldoende aandacht voor de belasting betaler, en te langzame afwikkeling van klachten.
Ook de poltie kreeg er van langs, zelfs het ministerie van Landbouw.
Dus ben ik er nog steeds van overtuigd dat zo als ik vroeger in mijn assurantie studie heb geleerd, dat de ombudsman altijd goed werk doet t.o.v de verzekerde, maar ook als twee verzekeraars het niet met elkaar eens zijn.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

hallo jansen

gelukkig maar, soms ga je twijfelen door andere of wat je doet wel goed is.

Ik ben blij dat jij me toch weer opbeurt, en ga dan maar weer dapper verder, al is yarden nog steeds erg star zie ik op hun weblog

groetjes ayla

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Hallo Ayla,

Op de site van Kifid staat: Heeft u een klacht? Klik hier. Je moet dan je email adres en een voordien aangevraagd password invullen, en krijg je dat formulier, met dus dat onzekere slot. Dat ik ze niet helemaal vertrouw, komt omdat de Kifid is opgezet en volledig wordt gefinancierd door de verzekeraars zoals Yarden. Daarom ben ik wat huiverig voor die bindend verklaring van hun uitspraak: je bent dan "uitgeluld".
Kan ik ze gewoon schrijven, met bijsluiting van alle correspondentie? Wel kopieën, neem ik aan? De brief die ik van Yarden kreeg, en waarover ik gister berichtte doet bij mij de deur dicht.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

franil

je kunt echt gewoon schrijven en al je kopieen meesturen.
ik heb genoeg goede dingen gehoord, lees de brief maar van jansen,
die heeft mij ook gerustgesteld.

Er zijn bij KIFID al heel beel klachten binnen gekomen
je vraagt gewoon of ze je klacht kunnen behandelen

sucses ayla

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Sorry, die brief waar ik op doelde, heb ik naar yarden-uniek.nl gestuurd, en niet op dit forum geplaatst. Maar dat was een antwoord op mijn bezwaar. Daarin stelde Yarden nog maar eens dat het nog steeds een natura verzekering was, maar ook: wij kunnen u garanderen dat u nog steeds de zelfde diensten kunt afnemen als van uw oude polis !!! Hoe kunnen ze dat nou garanderen, met dat maximum bedrag op de polis? Volgens hun eigen kosten calculator kost het "oude" pakket nu ruim € 4000.-, en dat haal je dus niet.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

franil

ik dacht al heb ik je brief gemist.

wat ik hoor krijgt iedereen de zelfde brief van yarden.

ayla

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:31, 3 keer totaal gewijzigd.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Standaard brief van Yarden staat inmiddels op de site .

Krantenknipsel(testcase) volgt snel nog geven geschikt maken voor het internet.

postmaster yarden-uniek .nl

http://www.yarden-uniek.nl

fam. de Haab
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2007 00:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door fam. de Haab »

:( Ik ben sinds 1 april 1975 verzekerd netjes voor 30 jaar premie betaald voor een dienstenpakket.
Mijn vrouw per 1998 verzekerd.

Perikelen zijn ook bekend bij de Stichting de Ombudsman te Hilversum waar Janneke Sunnen onder de hoede van Contijn van Marle het Yarden dossier in behandeling heeft.

Ik heb mijn rechtsbijstandverzekeraar ingeschakeld.

DE POLIS MOCHT IK VANDAAG ONTVANGEN GEDATEERD 1 APRIL 2007 !!!

hendrik12
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2007 17:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door hendrik12 »

Yarden laat alle buitendienstmedewerkers en directie bij elkaar komen.
IS DIT EEN GOED MOMENT OM HIER NAAR TOE TE GAAN!!!!

(yarden had er lucht van gekregen om de bijeenkomst op 09-06-07 te anuleren.)


vrijdag 29 juni in Almere.
Om 09.00 uur beginnen wij met een presentatie van Serge (directeur.)
Deze zal plaatsvinden in het:
Quality Centre
Transistorstraat 60
1322 CG Almere

gr.,
Hendrik 12

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Al betalen de verzekeringsmij KIFID, toch zijn ze onafhankelijk en heeft geen een verzekeringsmij iets in de melk te brokkelen. Zouden de andere verz.mij ook nooit pikken, want hun belangen zijn heel vaak tegengesteld. Rechters worden door de overheid betaald, maar dat wil niet zeggen dat ze de overheid voortrekken en zo is het ook bij KIFID
De overheid houdt daar toezicht op en zou al snel ingrijpen als het anders was. Er is niet voor niets een toezichthouder financiele markten.
Ook met legiolease laatst zijn ze in de bres gesprongen voor de mensen en moeten banken en verzekeraars betalen.
Kifid is dus echt wel onafhankelijk. Yarden heeft daar niets over te zeggen.

Loek
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 dec 2004 22:58

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Loek »

De klachten worden ook behandeld door de Consumentenbond. Deze hebben al diverse gesprekken gehad met Yarden. Ik heb E-mails en brieven terug gehad van zowel Yarden als de Consumentenbond. Voornamelijk met zogenaamde uitleg. Deze is natuurlijk niet voldoende. De Consumentenbond meldt dan nog dat er is afgesproken met Yarden dat als leden het nog steeds niet eens zijn met de wijziging deze dit aan Yarden moet melden waarna Yarden dit zal bekijken en zal proberen het met het lid eens te worden over de wijziging. Wanneer dit niet lukt dan weer contact opnemen met de Consumentenbond.
Ik heb als oud-AVVL-er het volgende aan Yarden verzocht:
a. Mijn uitvaartverzekering bij voorkeur weer AVVL-natura maken.
b. Is dit onmogelijk dan in polis wijzigen:
-dit is een natura polis, ter waarde van 4570 euro te besteden bij Yarden.
-Dit bedrag jaarlijks aan te passen aan de gestegen uitvaartkosten.(aandelenwinst over 20 à 30 jaar is gemiddeld hoger dan de toename van uitvaartkosten).
-Als uitvaart niet bij Yarden wordt uitgevoerd kan Yarden een kostenpost voor verwerking, administratie en gemiste exploitatie van 30% van dit bedrag aftrekken en uitkeren.(dit komt overeen met totale kosten die banken opvoeren voor beleggingspolissen).

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Bij dezen wil ik nog even terug komen op de bevoegheden van de Schadeverzekeringsombudsman.
Waar KIFID een onderdeel van is.

De ombudsman heeft geen rechter nodig om Yarden te dwingen haar verzekeringsvoorwaarden te wijzigen.
Elke schade verzekeraar moet de uitpsraak van de ombudsman uitvoeren.
Zijn/haar uitspraken zijn bindend voor de verzekeraar.
Dat geldt voor elke schade verzkeraar, dus ook voor Yarden.
Dat zou dan ook een reden kunnen zijn dat zij bij het invullen van een aanvraag formulier, de eis stellen dat hun uitspraak bindend is.
Want als de ombudsman geen voorwaarden tegen komt die in strijd zijn met het algemeen verzekerings recht, dan zal ook geen enkele rechter dat tegen spreken.
Maar anders om ,dan zal Yarden zijn verzekerings voorwaarden moeten aanpassen als de ombudsman dat eist.

fam. de Haab
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2007 00:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door fam. de Haab »

Als oud assuradeur weet ik dat de voorwaarden in strijd zijn met het algemeen geldend verzekeringsrecht conform het Nieuw Burgerlijk wetboek :!:

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag de haap,

Dan zou het wel erg prettig zijn om hier precies aan te geven welke voorwaarden in strijd zijn met het algemeen geldend verzekeringsrecht. Dus welke voorwaarden zij strijdig met welke artikelen van het BW.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Gesloten